Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για μας. Ξεπερνώ χωρίς σχόλιο τις προφανείς αλήθειες, κυρίως γιατί αν κάποιος διαφωνεί ότι είναι τέτοιες, δε με αφορά ως συνομιλητής σε αυτή τη συγκυρία. Αναφορικά : Ποινική ευθύνη εμπρηστών, ποινική ευθύνη ομίλου MIG, διοικητικές ευθύνες Πυροσβεστικού Σώματος, όμοια της ΕΛ.ΑΣ., ίσως πολεοδομίας, δήμου Αθηναίων και πάει λέγοντας.
Εμείς ;
Ο εμπρησμός με μολότοφ και εύφλεκτα υγρά τραπεζών και άλλων υπηρεσιών λαμβάνει χώρα στις διαδηλώσεις τα τελευταία χρόνια. Δε συνέβαινε ανέκαθεν. Όταν ξεκίνησε να πραγματώνεται αυτή η μορφή βίας, πολλοί στάθηκαν απέναντί της και τη στηλίτευσαν. Αργότερα, με αποκορύφωμα το Δεκέμβρη του 2008, μεγάλη μερίδα των διαδηλωτών πάσης πολιτικής προέλευσης, τάξης, μορφωτικού επιπέδου, εθνικότητας, ηλικίας, φύλου, που βρίσκονταν στο δρόμο αλλά και πολίτες που δε βρίσκονταν εκεί, επικροτούσαν την πρακτική αυτή. Σε αυτούς απευθύνομαι - και παράλληλα στον ίδιο τον εαυτό μου - που έχω βρεθεί στην ίδια κατάσταση, έχω χαρεί, έχω χειροκροτήσει, έχω συντελέσει με τον τρόπο μου στη συντήρηση αυτής της πρακτικής. Πάντα ήλπιζα, μπορεί και να μην με απασχολούσε ως αυτονόητο γεγονός, ότι δεν κινδυνεύουν άνθρωποι. Σα να έδειχνα μια άτυπη εμπιστοσύνη στους δρώντες ότι έχουν τη σύνεση, κάνοντας αυτό, να προστατεύσουν παράλληλα το δικαίωμα στη ζωή ανθρώπων που μπορεί να πληγούν από τη συμβολική κίνηση του εμπρησμού. Αυτό αποδεικνύεται το μεγάλο λάθος μου. Το χθες απέδειξε ότι εύκολα μπορεί να υπάρξουν απώλειες. Άρα τι κάνω; Ανασκευάζω - όπως πολλοί υποκριτές της 5ης Μάη - ότι πάντα ήμουν κατά των εμπρησμών τραπεζών; Όχι. Ευνοούσα, υποστήριζα, χαιρόμουν. Που και που, φανταζόμουν ένα ελάχιστο ποσοστό των κερδών μιας τεράστιας επιχείρησης να μοιράζεται πίσω σε επαγγελματίες κάθε λογής καθώς εξατμιζόταν. Τώρα είναι η δύσκολη ώρα της ενδοσκόπησης. Από σήμερα, τι; Αναδιπλώνομαι και καταδικάζω από δω και πέρα τους εμπρησμούς μετά από αυτή την άσχημη τροπή; Δεν ξέρω. Αυτή είναι η ειλικρινής απάντηση. Αλλά με τίποτα δεν κρύβομαι όπως πολλοί γύρω μου. Σε αυτούς απευθύνεται ο τίτλος. Συνεπείς είναι μόνο όσοι πάντα αντιτίθενται στην πρακτική του εμπρησμού και όσοι επιλέγουν να μην αλλάξουν θέση παρόλα όσα συνέβησαν. Εγώ και εσείς που βρισκόμαστε ανάμεσα τι θα κάνουμε; Και μην κρύβεσαι, σε βλέπω, έλα να μου πεις κι εμένα.
57 σχόλια:
Σε "προφητική" συζήτηση που είχαμε 3 μέρες πριν για τις τράπεζες σε ΑΥΤΟ το post έχω εκφράσει την άποψή μου για την τακτική Enric Duran και την προσωπικά ανεκτή χρήση βίας απέναντι σε τράπεζες, δηλαδή ακτιβιστικές, έξυπνες ενέργειες.
Ωστόσο, αφού το θέτεις έτσι δεν μπορώ να πω ότι δεν έχω νιώσει ικανοποίηση για πράξεις βίας στις τράπεζες παλιότερα και ιδιαίτερα το 2008, γεγονός που φυσικά ακόμα και για χτες με κάνει συνυπεύθυνο για αυτό που έγινε στην Marfin, ΑΛΛΑ η ανεξέλεγκτη wannabe πολιτική βία που χαρακτηρίζει την αστική Ελλάδα εδώ και 2 χρόνια με έχει αποτρέψει τελείως από τέτοιες διαθέσεις ΚΑΙ
πιστεύω πολύ, είμαι πολύ αισιόδοξος ότι σε κάποια στιγμή τον επόμενο χρόνο? χρόνια? θα αναπτυχθεί αλληλεγγύη ανάμεσα μας.
Απλά μέχρι τότε δυστυχώς θα υπάρχει κι άλλη βία, δεν έχει τελειώσει ακόμα.
Το σημαντικό είναι ακόμη και από σήμερα, από τώρα, να μην παρασυρόμαστε από συναισθηματισμούς και κόντρες που οδηγούν ακόμα και εμάς σε "σύγκρουση". Το ξέρω ότι ίσως μιλάω εκ του ασφαλούς βρισκόμενος έξω από Ελλάδα, όπως αυθόρμητα μπορεί να σκεφτεί κάποιος ΟΜΩΣ
Έχουμε νιάτα, έχουμε καύλα, έχουμε προτάσεις, ρίσκο, χαρά, αγάπη, χιούμορ, και αυτό το πιστεύω για τους περισσότερους φίλους-γνωστούς μου στα και στα arxedia και έξω και αυτό δεν μου το αλλάζει κανένας με τίποτα!
υγ. σόρυ για το σεντόνι
Πραγματικά Tic για κάποιο λόγο ανυπομονούσα αυτο το κείμενο!
τώρα! θέλω πιο ανοιχτα να υπερασπιστω αυτή τη βια-αυτή τη βια, που και πριν εξεφραζε ένα κομμάτι της οργής μου.
στις σκουληκότρυπες, φάνηκαν δύο παλιά κείμενά μου για την Λατινική Αμερική (τυχαίο; εθνικοποιήσεις, μοράλες, μουράλες, λαός, άλλες ταξικές συνειδήσεις)...δεν ξέρω
αν όμως
αν
μία μολότωφ ήταν όπως ένα αεροπλάνο που σκότωσε 2500 άτομα στη νέα υόρκη για να δώσει αφορμή σε ένα άδικο πόλεμο;
αν
αν
(κίπλινγκ)
δεν ξέρω
δεν συμπράτω με θεωρίες συνωμοσίας
δεν επικροτούσα ποτέ τη βία
γιατί η βία θέλει αρχίδια για να την πράξεις
θέλει αρχίδια να στηθείς με πέτρα και κουκούλα απέναντι σε ΜΑΤ αντί νβα πας οργανωμένα με την ΚΝΕ
δεν ξέρω
πάντα έλεγα ότι οι τρομοκράτες του σήμερα είναι οι κυβερνήτες του άυριο
και αν αυτό αλλάξει;
αν
αν
ρώτα τικτακ
αναζήτα
μην απαντάς ακόμη
μην απαντάς ποτέ
Η παραδοχή του λάθους είναι χαρακτηριστικό τους ευφυούς. Ειδικά για το "χώρο" (σύμφωνα με την πάντα ξύλινη γλώσσα) αυτό αποτελεί υπέρβαση. Αν όλοι έκαναν την αυτοκριτική σου θα ήμασταν σε καλύτερη μοιρα
@learningisearning κάνε και εσύ την αυτοκριτική σου, ότι κι αν έχει γίνει, με την έννοια ότι δεν συμμετέχεις πια στα arxedia ενώ η άποψή σου και η ανάλυσή σου για τα πράματα προσωπικά μου είναι αρκετά σημαντική.
τα ίδια σκέφτομαι κι εγώ... επανέρχομαι με post!
Παραθέτω απόσπασμα από μια συνέντευξη του Νίκου Δήμου:
"• Διατηρώ πάντα το δικαίωμα να διαφωνώ με τον εαυτό μου. Οι μόνοι που δεν αλλάζουν γνώμη, είναι οι ηλίθιοι.
• Η ιδεολογική συνέπεια, συνήθως υποκρύπτει βλακεία και φόβο της εξέλιξης."
και από το Σύστημα Ελευθερίας πάλι του Νίκου Δήμου
"Η ιδεολογική συνέπεια που σήμερα θεωρείται ύψιστη, αρετή, θα γινόταν - και στην πολιτική - γνώρισμα βλακείας, δειλίας και πνευματικής αρτηριοσκλήρωσης. Γιατί ο άνθρωπος, όσο μαθαίνει, όχι μόνο έχει δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση να αναθεωρεί τις απόψεις του. (Εσείς πώς θα αξιολογούσατε έναν επιστήμονα που δεν αποκηρύσσει ποτέ τις θεωρίες του - έστω κι αποδείχθηκαν λανθασμένες;)
Πρόκειται λοιπόν για ένα καινούργιο "παράδειγμα" (paradigm κατά Kuhn) πολιτικής σκέψης, με αξιολογική και ρυθμιστική αρχή την ελευθερία. Ένα "ανοιχτό" σύστημα (υπάρχουν και τέτοια!) που περιέχει μέσα του μηχανισμούς ελέγχου, κρίσης και αναθεώρησης - αντί για τους συνηθισμένους μηχανισμούς προπαγάνδας, απόκρυψης και δικαιολόγησης που αφθονούν στα ιδεολογικά πολιτικά μοντέλα.
Θα μπορούσε να το ονομάσει κανείς και "σύστημα αλήθειας" - διότι δεν έχει λόγο να ψεύδεται. Δεν έχει να υπερασπισθεί κάποια δόγματα, να δικαιολογήσει συγκρούσεις να εξωραΐσει καταστάσεις. Αντίθετα, κάθε ιδεολογία κάποια στιγμή θα υποχρεωθεί να πει ψέματα - όταν το κοσμοείδωλο που παρουσιάζει θα συγκρουσθεί με την πραγματικότητα. Αλλά το κοσμοείδωλο ενός "συστήματος ελευθερίας" είναι η (εκάστοτε) πραγματικότητα."
Αυτά για την συνέπεια...
(όπως σου είπα και χθες) έχεις δίκιο που σημειώνεις αυτήν την ανειλικρίνεια του τύπου "ε μολότωφ, μολότωφ, δε θα γινόταν κάποτε η μαλακία; τα λεγα εγώ". Είναι κοινώς αποδεκτό ότι ένα μεγάλο κομμάτι πολιτών που δε θεωρούν εαυτούς οριζόμενους από την ΑΑ πρακτική και κοσμοθεωρία, στήριζαν (και στηρίζουν) πολιτικά το σπάσιμο κανενός υπ/ματος τραπέζης ή καμιάς εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, security και βεβαίως καμερών. Πολύ λιγότερο δημόσιων υπηρεσιών και ακόμα λιγότερο φαναριών, στάσεων, παγκακιών κτλ.
Επ΄ευκαιρίας θέλω να σταθώ σε αυτό το χρήσιμο παράδειγμα : το σπάσιμο των φαναριών από πλευράς ενός ΑΑ συμβολίζει την καταστροφή του ruler ή του απρόσωπου συστήματος. "Κανείς δε θα μου λέει σταμάτα, προχώρα. Κάτω η εξουσία!"
Για εμένα το παράδειγμα αυτό δείχνει εύλογα το κοντόφθαλμο του πράγματος ή για να είμαι πιο ακριβής επιβεβαιώνει αυτό που είπε ο sraosha : "μια σύνθεση ασυδοσίας, αμορφωσιάς κι αυταρχισμού". Επομένως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο "χώρος" (όπως και κάθε άλλο ρεύμα) περνάει συστηματικά τις κόκκινες γραμμές γιατί είναι διαστρεβλωμένος και εντέλει διεστραμμένος -όπως και κάθε τι που συσσωρεύει και δεν ανανεώνεται (πολύ τάο αυτό).
Αυτή ακριβώς η διαστροφή είναι κάτι που χαρακτηρίζει πλείστες κοινωνικές ομάδες ολόγυρά μας και φυσικά την ΑΑ. Το νοιώθουμε, το γνωρίζουμε. Θεωρώ πως προχθές είχαμε την ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ αυτού ακριβώς που περιγράφω γι΄αυτό και με αυτήν την έννοια δε με αιφνιδίασε. Κατάλαβα ΑΜΕΣΩΣ τί συνέβει. Και οι μαρτυρίες και τα στοιχεία το επιβεβαιώνουν.
Επομένως για έναν σαν εμένα, το γεγονός με βαραίνει καθότι αυτό είναι κάτι που το γνώριζα και απλώς το παρακολουθούσα και ορίστε. Σημαίνει : δε μου επιτρέπεται πλέον απλώς να το παρακολουθώ
Για έναν τύπου ΑΑ : απαγορεύεται να ασχολείται πρωτίστως με οποιαδήποτε άλλη διάσταση του θέματος πλην αυτής που περιγράφω. Δεν μπορεί το αντανακλαστικό του να είναι και πάλι η προάσπιση.
Για έναν τύπου πρετεντέρη άλλωστε : δεν άλλαξε τίποτε
Kala ta leei o tiktak alla prwtistos i efthini einai twn empristwn kai stamataw ekei. Exei ginei to kapsimo synitheia pia... sta plaisia tou norm. Mhn prospathoume na dikaiologisoume kai na dwsoume elafrintika se mia tetoia energeia.S T O P
mporei o kathenas na katsei na analyei k na sxoliazei kai na xana analyei k na xanasxoliazei peritexnws alla nomizw prepei i prosoxi na strafei se erga k oxi se alla logia k lexeis giati apoti fenetai mono auto oi perissoteroi xeroun na kanoun kala k oxi tipote allo???
Poly blabla poly bla bla poly bla bla oxi allo bla bla bla bla till u die file. Den eida pouthena dhmiourgiki drasi ELEFTHERIAS pou na empneei kai den anaferomai se koinwnikopolitikes draseis typou street parties q guerilla gardening cooking shitting whatever. H koini gnwmi gia na allaxei xreiazetai mia drasi trantaxti antistrofos analogi enws thanatou! mhpws prepei na xekinisoume na milame gia idees draseis based on another way of thinking.
NAI k gw leipw alla den leipw periergi fasi ...kai twra pou grafw apolamvanw to comfort tou na grafw in multible languages kathismenos on a chair that is considered to be a fine example of design of the 80s. Kanape den exo alla to interneti mou pianei k kanalia.
@tictac
to put it in another way, δες τί γράφεται
ΒΑΣΙΚΑ ΟΡΙΣΤΕ : END OF STORY
Φωνές αυτοκριτικής απ' τον α/α χώρο
@ Ολους
Ειμαι πολυ μουδιασμενος ακομα και δεν μπορω να εχω μια σαφη απαντηση. Εχω διαβασει κειμενα και μαρτυριες, εχω ακουσει πολλα, ακομα ειναι πολυ νωρις.
@ Ανωνυμος
Καταλαβαινω οτι ειναι θεμα "συνεπειας επι της μεθοδου" το να συνεχιζεις να υπερασπιζεσαι τη χρηση μολοτοφ. Αλλα μηπως εχει - οταν χρησιμοποιειται αλογιστα - ασυμμετρα αρνητικα αποτελεσματα; Μηπως το χερι που τη ριχνει πρεπει να ειναι πιο εμπειρο, πιο ψυχραιμο, να δινει τελικα στη ριψη την πολιτικη χρεια που της αρμοζει (εχοντας ρητα και τη δικη μας συναινεση) και να μην ειναι χουλιγκανισμος; Θετω ερωτηματα real time και στον εαυτο μου. Γνωριζω την επιχειρηματολογια περι αστικου πολεμου, παραπλευρων απωλειων κτλ. Εχουμε πολυ δυσκολη δουλεια και καλο ειναι να τα συζητησουμε πριν την επομενη αναλογη πορεια γινουμε καρναβαλι. Απ΄την αλλη ισως να ειναι μια πολυ καλη ευκαιρια να πολιτικοποιησουμε τη βια. Το Δεκεμβρη ολοι ειδαμε το πουλοβερ να ξηλωνεται και τωρα απλα μειναμε γυμνοι.
@ Μπρακ
Το σχολιο σου ειναι για μη σχολιασμο
@ Learning
Νομιζω οτι γινεται, σιγουρα εσωτερικα και αρχιζει και η συζητηση σε παρεες. Αλλα εισαι πολυ βορεια ρε κωλοπαιδο. Ελα κεντρο.
@ Libertarian
Καλα τα λεει ο Δημου εδω. Το ζητημα ειναι πώς θα γινει αυτο δραση, πώς θα μας επηρεασει σαν μερος ενος κινηματος.
@ Τσακα
Η πολυσυλλεκτικοτητα και η βασικη αρχη της μη-αρχης οδηγουν σε εκτονωσεις και αυθαιρεσιες. Ισως μια συνεννοηση των πολλων ομαδων θα βοηθουσε.
@ Μπιπ
Το να σταματας στους εμπρηστες ειναι μια ακραια συναισθηματικη προσεγγιση. Νομιζεις οτι οι συγγενεις δε θελουν να δουν πιθανες ευθυνες της τραπεζας; Η ΟΤΟΕ; Το να ψαχνεις τις πιθανες ευθυνες προς ολες τις κατευθυνσεις δεν ελαφραινει νομικα του φυσικους αυτουργους. Πολλοι σαν κι εσενα παρασυρονται και αναφερουν το ιδιο πραγμα ( οπως ενα ποστ περι του αν ειναι ενοχοι οι εμπρηστες η οχι ). Ας μην ερθουμε ξανα στα αυτονοητα. Αυτο που κανει τη διαφορα ειναι αν ειχαν γνωση της παρουσιας κοσμου και το εκαναν ή αν το ειδαν μετα. Αυτο διαφοροποιει τελειως το κατηγορητηριο. Η νομιμοτητα (οσο κι αν διαφωνει/συμφωνει κανεις) αυτο προαγει.
Ποια η στασις μας;
Ως τώρα το γεγονός οτι η μολότοφ δεν είχε σκοτώσει, δε σήμαινε απαραίτητα οτι δεν ΜΠΟΡΕΙ να σκοτώσει.
Εξού και η "τυφλη" εμπιστοσύνη σε τέτοιες καταστάσεις,
η σιγουριά οτι ο στόχος είναι παντα το "κακό σύμβολο"
και το σημάδι του εκσφενδονιστή άψογο.
Ναι, αυτή η σιγουριά ήταν τυφλή ως τώρα και χωρις λογικη.
Γιατι πέρσι το Δεκέμβρη είδα άτομα εμφανώς ανεγκέφαλα με μπουκαλια στα χέρια και ματι να γυαλίζει, αρρωστα για να καψουν κατι, καποιον οτιδήποτε, γελώντας δαιμονισμένα
Γιατί είμαστε πολλοί και διάφοροι, οχι ολοι ίδιοι, όχι όλοι σωστοί, δε βουτανε όλοι το στουπι στον εγκεφαλο πριν το πεταξουν.
Γιατί τη μολότοφ την πετάει άνθρωπος και όχι ο θεός ο ίδιος.
Η ίδια είναι η στάσις σου, απλώς τώρα ίσως δεν χρειάζεται να χειροκροτείς με ΚΑΘΕ προσκρουση μπουκαλιού, με ΚΑΘΕ φωτια που ανάβει.
Μπορείς απλώς να κρινεις και να συγκρίνεις.
Είναι ένα όπλο στα χερια οποιουδήποτε, δεν είναι το όπλο και η χρήση του που πρεπει να αναθεωρήσεις
αλλα το πώς αντιδράς εσύ όταν ακούς το Μπαμ!
Γιατι η συνεχής επικρότηση του κρότου μας εχει κανει απλα οπαδούς..
Μπαμ και χειροκρότημα!
Κέντρο είμαι ψυχί κ σώματι- στα παϊδάκια δίπλα...
@ Learning
Sorry, το ειχα ξεχασει! Εφαγα στις 15 εκει.
@ Κουκουρουκου
Αν εσυ ξεκινας την αναλυση μετα το μπαμ, εγω την τελειωνω εκει. Ο,τι πρεπει να γινει βρισκεται πριν απο αυτο το σημειο. Η αυτοκριτικη του αναρχικου/αντιεξουσιαστικου χωρου στοχευει στο πώς πρεπει να αλλαξει η ανοχη σε τετοιου ειδους αντικοινωνικες επιθεσεις, πώς -απο τη συζητηση μεχρι το δρομο- θα επιτευχθει το αυτονοητο. Η επιθεση που δεχεται απο παντου ειναι μια καλη ευκαιρια για ξεκαθαρισμα λογαριασμων.
περισσότερη αυτοκριτική (προς το μελοδραματική)
αυτοκριτικής συνέχεια (μελοδραματικής μη σου πω)
giati re den einai gia sxoliasmo???
a.brakatsoulas
ennoo...shmasia exei ti pisteoume h ti kanoume? shmasia exei na eimaste kata ths vias epikrotontas tin, h na eimaste kata tis vias kai na min skotonoume oute mirmigki? an ksekiniseis me via, den prepei na teleioseis kai me ayth opoies kai an einai oi synepeies h paraplevres apoleies? kai an den theleis tin via, den prepei na arnitheis kathe via, opote o protos pou tha vretheis se kathe diadilosi kata fonou na eisai esy?
einai tyxaio h mono se emena fainetai stin kardia moy oti o fonos ton trion kai o fonos tou alexi den einai idios?
einai tyxaio h mono stin kardia mou fainetai oti h kravgi tou GAP enantia sti via prepei prota na kravgazei kata tou astunomikou pou kapoia stigmi evalle kata tou pappou kai patera tou anti kata tis vias pou vallei apo ena politi kata enos allou?
A.brakatsoulas and sorry abut the greeklish but i am in bulgarian pc
Οχι κυριε Τ,
δεν ειναι παπας-ζευγας το διλημμα. Εχει διαβαθμιση η βια, εχει αξιολογηση, εχει προσεγγιση κοστους-οφελους, εχει τακτικη, εχει -δυστυχως- και αλλα ψυχολογικα κινητρα οπως εκδικηση, ξεκαβλωμα, μαγκια.
Αν επρεπε να απαντησω σε αυτο το υποθετικο ερωτημα που νομιζω οτι θετεις , θα ελεγα ναι στη βια - μονολεκτικα. Μετα μπορουμε να συζητησουμε τι ειδους ναι ειναι αυτο. Αλλα μυρμηγκι θα σκοτωνα, αν με πιανεις.
Kαι εγώ για πριν το μπαμ μιλάω.
Για την εξάπλωση μιας γενικευμένης αποδοχής της βίας, 'απ όπου κ αν προέρχεται'.
Για την πόρωση που δημιουργείται σε ορισμένους κοινωνικούς χώρους, και για την κατάληξη της βίας ως αυτοσκοπό.
Ο οπαδισμός που είπα πριν δεν ήταν το μετά, ήταν η αιτία.
Για μια ψυχολογία που μεταδίδεται, μια συνήθεια που γίνεται ρουτίνα και πλέον δε βλεπουμε δεξια κ αριστερά.
Πριν το μπαμ πρεπει να υπάρχει γενικότερη συλλογική κρίση (όχι κριση, κρίση, καταλαβαίνεις) και αυτό ξεκινάει απο εσένα.
Το πρόβλημα είναι ίσως οτι αναρρωτήθηκες εκ των υστέρων..
*πώς να ξεχωρίσουμε ορθογραφικα -και κοινωνικά- τις δύο κρίσεις;
@ Κουκουρουκου
Η βια δεν ειναι αυτοσκοπος, τουλαχιστον για τον κοσμο που γνωριζω εγω. Γηπεδο δεν εχω παει ποτε τωρα που τα συζηταμε. Το οτι εγινε ρουτινα, συμφωνω, και οτι πρεπει να εχει την πολιτικη συναινεση επισης. Δεν αναρωτηθηκα εκ των υστερων, την απαντηση ειμαι διατεθειμενος να δωσω τωρα, που ειχα φορτωσει στον κοκορα.
* Βαλε κανα δυο 'ρ' παραπανω στην οικονομικη κρρρριση και την ξεχωρισες!
:)
Προφανώς και δε συζητάμε για τη βία που ασκείται αλόγιστα, χωρίς κανένα υπόβαθρο. Χρειάζεται να αναλύσω ότι ο ίδιος κόσμος που αυθόρμητα χειροκροτά στην όψη της σπασμένης καμένης τράπεζας, αντιδρά στο σπάσιμο της στάσης του λεωφορείου ή ενός μικρομάγαζου? Και δεν έχω τη βεβαιότητα ότι μιλάμε για «συνέπεια επί της μεθόδου» τόσο, όσο για το τι τελικά αντιπροσωπεύει. και με ειλικρίνεια, πόσο μας πονάει αυτή η βία? Σε μια ρητορική ερώτηση τύπου «αν είχαν σκοτώσει κάψει τσουρουφλίσει τον όποιο βγενόπουλο θα μας πόναγε η βία αυτή?».Εντελώς ειλικρινά λοιπόν από τη δική μου πλευρά θεωρώ τουλάχιστον υποκριτικό το αίσθημα της συνυπευθυνότητας εκ του ασφαλούς.(και με αυτό δεν εννοώ την ανάγκη σου για ενδοσκόπηση). Φυσικά και δεν αντιλαμβάνομαι την έννοια της παράπλευρης απώλειας, όπως δε θα το κατανοούσα αν επρόκειτο για ένα δικό μου άνθρωπο. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η τόση συζήτηση για αυτό και μόνο το θέμα. Αυτό είναι το πρόβλημα μας? Η βια? Αυτή μας χαλάει τη δραση-αντίδραση? αν δεν υπήρχε αύριο θα κάναμε κάτι καλύτερο ή κάτι πιο πετυχημένο ή,ή,?…ή!!
den ethesa aplo dilhmma...symfono me tis epipleon parametrous......kai prostheto oti kai anthropo tha skotona...den apexei poly apo to myrmigki kat emena...asxeto an den exo varesei akomi anthropo (ante mia gomena palia, otan imoun mikros)
@ Ανωνυμος
Δεν καταλαβαινω τη φραση " θεωρώ τουλάχιστον υποκριτικό το αίσθημα της συνυπευθυνότητας εκ του ασφαλούς ".
Καταλαβα τι ΔΕΝ εννοεις αλλα οχι τι εννοεις.
Θες να μου πεις;
Οσο για την "τοση" συζητηση, ε τι να κανω, σε αυτο το ποστ που βγηκε με αυτον τον τιτλο, αυτο με απασχολει. Και αν θες, ναι, στο αυριο χωρις την ανεξελεγκτη βια μπορουμε να πετυχουμε περισσοτερα.
Οι δολοφόνοι είναι της παρέας σου; Μήπως με αυτούς χαριεντιζόσουνα σε κάποια γκαλερί;
Από ποιά παρέα ήταν; του Λονδίνου ή του μεταπτυχιακού;
Αν οι φίλοι σου δεν είχαν σκοτώσει, πόσο μα πόσο θα συμφωνούσες μαζί τους τώρα σε κάποιο μπλογκ.
Πως χαλάνε έτσι ξαφνικά οι παρέες ε;
@Ανώνυμε 8/5/10 17:15, τρελαίνεσαι έτσι? Τίποτα δεν κατάλαβες μάλλον από τον προβληματισμό που αναπτύσσεται εδώ, αλλά δεν πειράζει, όμως plz κράτα ένα επίπεδο και μη μας τσιτώνεις άλλο τις αρτηρίες μας.
Να μιλησω, Fade, κι εγω στο φιλο που μας κανει την τιμη να στολισει τα σχολια με την παρουσια του.
Οχι δεν ειναι της παρεας μου.
Στις γκαλερι δε χαριεντιζομαι. Παω αλλου για αυτο.
Δεν εχω σπουδασει στο εξωτερικο.
Εργαζομαι on & off απο τα 18.
Αναζητω συνομιλητες για να διαφωνω γονιμα, προαγοντας τη σκεψη μου.
Εισαι απο δαυτους;
Να σου πω κατ’ αρχήν ότι δεν απευθυνόταν σε εσένα γι’ αυτό και η παρένθεση. Επίσης να σου πω (αν και πιστεύω ότι το έχεις ήδη δει) ότι πολύ εύκολα και από πολλούς εκφράζεται μια ψευτοενοχή. Είναι λίγο σαν τον τύπο που ξέρει ότι δεν έκανε λάθος αλλά ζητά συγνώμη και αν του ζητήσεις «τα ρέστα» θα διαμαρτυρηθεί. Κάπως έτσι το βλέπω. Πολύ λάθος λές?
Α μαλιστα, εσυ εισαι ο Ανωνυμος 14:34, τωρα καταλαβα. Και λες οτι ανεξαρτητα απο τη δικη μου ενδοσκοπηση κτλ...
Κοιτα , εννοω αυτο που λες περι "συλλογικης ενοχης" αλλα εγω δεν ανηκω σε αυτους. Μιλαω για συγκεκριμενες φορες που δειλιασα, που φανηκα μικροτερος των περιστασεων. Υστερα, σκεφτομαι για εξισορροπηση τις φορες που απετρεψα μια μαλακισμενη επιθεση.
Αλλα δεν ερχεται το ισοζυγιο με τιποτα.
Οσον αφορα το τυπο που λες, εχεις δικιο οτι υπαρχει αυτο στη ψυχολογια μας. Αν επιλεξεις την αυτοκριτικη , ε στη σπαει λιγο να σε κατηγορουνε κι οι αλλοι. Ειναι ορθολογικο αλλα ακομψο. Σα να κλωτσας πεσμενο.
Εδω δεν ανοιγουμε τη σκεψη μας για να ζητησουμε ελεημοσυνη. Εχουμε τις "ενοριες" του ο καθενας. Για πολιτικη ζυμωση τα λεμε.
τελικά αυτό το θέμα με τους ανώνυμους είναι η μεγάλη ανησυχία αυτού του μπλογκ...
Καλό θα ήταν να διαλέγει κάθε ανώνυμος ένα όνομα έστω ευκαιριακό για να γίνεται συνεννόηση.
Κι άλλη μαρτυρία από ΑΑ για προσπάθεια από διάφορους να εμποδίσουν βία προς ανθρώπους σε καταστήματα Σταδίου και στον Ιανό που κάποιον περιέλουσαν με βενζίνη όπως έχουμε ακούσει.
ΕΔΩ link
Fade,
αρχιζει και βρωμαει η υποθεση. Και βρωμαει ψαριλα (οπως βρωμαει απο το κεφαλι). Εγω που δεν ημουν στην -απ οτι φαινεται- επελαση των βαρβαρων, στην αρχη ελεγα "δεν πιστευω οτι γνωριζαν τη στιγμη της επιθεσης την παρουσια ανθρωπων". Μετα, με τις μαρτυριες, αρχισα να πιστευω οτι ηταν απλοι μαλακες του συρμου και της εξεδρας. Τωρα, αρχιζω να πιστευω οτι πραγματι ηθελαν θυματα, αν ισχυουν αυτα που λεει το λινκ σου.
Και ο προβληματισμος ειναι οτι δε βρισκω πολυ πιθανο να ειναι καποιος τοσο "τρελαμενος". Πιθανοτερο - κατα πολυ - ειναι οτι δε φοβαται και τα κανει. Αρα 1+1=2.
Ποιος "δε φοβαται";
Λες να ειναι νιαου-νιαου;
Δλδ στην Ελλάδα του 2010 θεωρείς περισσότερο πιθανό να είναι στημένη προβοκάτσια από κάποιους που έχουν και τις πλάτες του βαθυκράτους ας πούμε (σόρυ αλλά εγώ αυτό καταλαβαίνω από τους υπαινιγμούς σου) από ότι "τρελαμένος" "Α/Α";;;
Για να μην πω ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕΙΣ, θα αρκεστώ σε αυτό : διαφωνώ
Επίσης να προσμετρήσουμε και εκείνο το παιδάκι από το αβγανιστάν και την αδερφή του στον ίδιο παραλλογισμό παρακαλώ
το έγραψα και κάπου αλλού...γιατί στην Ελλάδα του 2010 να μην "σκοτώσουν" 3 και στην ΝέαΥόρκη του 2001 να σκοτώσουν 2000 και κάτι;
δεν απαντώ...δεν διαπράττω θεωρίες συνομωσίας...πάντα ερωτήματα θέτω...
Α.brakatsoulas
(το παιδάκι από το αφγανιστάν...το "έφαγε η μαρμάγκα")
Chaca, μην τρελενεσαι ουτε με κεφαλαια ουτε με μικρα. Μεχρι το σημειο που διαπιστωνουμε οτι ηθελαν θυματα συμφωνουμε. Θελει κι αλλη επεξεργασια μετα και αυτο λεω, "προβληματιζομαι".
Αντε να δεχτω οτι ειναι make believe δικο μου. Δεν καταληγω ομως ακομα. Θα μιλησουν και στοματα απο το δρομο και θα μαθουμε κι αλλα.
Αφ-γανισταν και ενα "λ", μεθυσμενε!
"Ήθελαν θύματα" με την έννοια βγήκαν εκείνο το μεσημέρι αποφασισμένοι να σκοτώσουν, δεν έχω τολμίσει να το σκεφτώ..
τολμήσει, παραλογισμός, αφ-γατηγανιστάν
Προβοκάτσιες είχαμε δει φανερά και το Δεκεμβρη 2008 με μπάχαλους κουκουλοφόρους σε συνεργασία με μπάτσους, τόσα βίντεο, τόσες φωτογραφίες, τόσες καταγγελίες. Κανείς δεν έχει αναλάβει ευθύνη για την παπαριά με το αφγανάκι.
Δείτε και ΑΥΤΟ το βίντεο όπου από το 0.27 ακούγεται ο διάλογος
-"να βγούνε ρε οι άνθρωποι(από το βαν), να βγούνε ρε"
-"κάφτο ρε δεν πειράζει κάφτο"
Χμ. Μόλις διάβασα το άρθρο. Έχω δημιουργήσει ανάλογο βίντεο και εκφράζω ακριβώς την ίδια αγανάκτηση για την "κωλοτούμπα" των ανθρώπων σε σχέση με το κάψιμο των τραπεζών. http://giantakos.blogspot.com/2010/05/marfin.html
Χαίρομαι που κάποιος με καταλαβαίνει. Συγχαρητήρια. Πολύ ωραίο άρθρο.
***~maximize window~***
Με συγχωρείτε προκαταβολικά για το σεντόνι-έγραψα κι έσβησα το πρώτο σχόλιο, μιας κ το θεμα αυτό (και η τάση για χάσιμο της ουσίας στην κουβέντα γύρω από το 'θέμα', τελικά?) με απασχολεί έντονα με μεταπτώσεις κιόλας κάμποσο καιρό τώρα.. ίσως από το Δεκέμβρη ακόμη περισσότερο, μιας και βλέπω μερίδα της ενεργής νεολαίας να αφήνεται σε πρακτικές ενάντια στα κηρύγματα ισονομίας που διεκδικεί. βούτυρο στο ψωμί των λύκων που με τα συμπτώματα αυτοδικίας θα αποδεικνύουν τη σήψη για να μοιράζουν ασφάλεια.
Οι δύο διαφορετικές περιπτώσεις σκοτωμών προβληματίζουν όσο 'ομοιες' , ως όψεις του ίδιου κέρματος σε 2 χρόνους, ή και όσο διαφορετικές , μιας και σαφώς εισπράττουν διαφορετικά πυρά από άλλες γωνίες και ως αντίκτυπο.
Κανένας δυστυχώς δεν είχε βρει τον αμεσο τρόπο για μια αρτια και αποδοτική πρόταση αποκλιμάκωσης της έντασης, περιορισμού των αυξημένων εξουσιών & των αυθαιρεσιών τους και παράλληλα έννομης (καταρχήν!) διεκδίκησης χωρίς κοινωνικό κόστος , βλ. πορείες , που είναι και λίγο μετέωρες μεταξύ του γραφικού και του επικίνδυνου για ποικίλα 'καπελώματα' πλέον..
Όσο ανέξοδα δια-μιλούμε εδώ , δε θα γίνει ξεκαθάρισμα στο χώρο των Α.Α πιστεύω: είναι χώρος κατ'εμέ με εγγενείς αδυναμίες κατα-/απο-λογισμού. Θα μου πει κανείς δεν είναι όλα λογική, ναι, αλλά σίγουρα ουτε και το παράλογο δεν είναι που θέλουμε εδώ! Κι αν γίνει κουβέντα θα είναι σίγουρα με την πίεση για τρομοκρατικό κυνήγι και ακόμη μεγαλύτερες ανισότητες από Media που πουλάνε ακόμη και τη βία των μολότωφ ως προϊόν και αποφασίζουν ερήμην για δολοφονίες ξερω γω, ενώ δεν ενημερώνουν για το πως το δικαστικό σύστημα επιτρέπει σε έναν Κορκονέα αποφυλάκιση. Όλο και κάποιοι θα χαθούν πιο βαθιά στα μονοπάτια της βίας και του (παρ)άλογου και αυτούς, ως άξιους μοχλούς πολιτικής και κοινωνικής σκέψης τους ψιλοχάνει το σύνολο. Θέλει προσοχή και ψυχραιμία- stick to your (not) guns people!!
Και εντάξει έχουμε μια υπερμειοψηφια που αυτοματα τοποθετείται εκτός κοινοβουλευτικού φάσματος.. με το λαό, το δημοκρατικά κυμαινόμενο μεγάλο μέρος του πληθυσμού, τι κάνουμε!?
Στη μέρα μετά , είμαστε ακόμη και με μετάνοια και κατανόηση ήδη κάπως αργά. αυτό λέω. και πρέπει να αναπροσαρμόζονται όλες οι ομάδες που λένε οτι κάνουν κάτι με μέσα και πρακτικές που προφυλάσσουν στο ακέραιο πρώτιστα τη θεωρία της ισότητας και της δικαιοσύνης για την οποία παλεύουν. Βολταιρικά συνειδητοποιημένοι, πρέπει όλοι να παλεύουν στο ΕΠΑΚΡΟ των νομίμων δικαιωμάτων τους στην επικράτηση όσων θα έπρεπε να ισχύουν.
Κάθε φάλτσο είναι αυτόματα κόκκινη και πρέπει να το επισημαίνουμε χωρίς φόβο!
Ο κόσμος που περνούσε κάτω από τη φλεγόμενη τράπεζα στην παραζάλη με ντυμένο προσωπικό άχτι έβριζε τους υπαλλήλους αόριστα- μόλις λίγο πριν αφήσουν την πνοή τους.. από την άλλη οι μασκοφόροι δεν πολυνοιάζονται να το κάψουν με τους ανθρώπους ή και χωρίς. ΣΟΟΥ γουάτ? για τόσο καιρό αυτό συνέβαινε , όταν οι στόχοι ήταν βιτρίνες από 'καταστήματα σύμβολα' και σπάγανε μάρμαρα δεν ήταν ήδη λάθος (ως τάση)!? δεν ήταν ήδη μια χαζή δράση με στόχο στην καλύτερη ένα κόστος κοινωνικό σε αντιπερισπασμό (υλικές ζημιές) και διάσπαση, αποδυναμώνοντας υγιείς πολίτες να συνταχθούν με πάθος και ειρήνη?
Με πιο αυστηρή θεώρηση ήταν για μένα μια ύποπτη μεθοδευμένη κατήχηση αντιΜΑΤ που δίνανε το πάτημα στα Εξάρχεια του κόσμου να έρχονται μπότες (και μηχανάκια, και κλούβες) χωρίς *κιχ!
Δε σου λέω, αντίδρασε, κάνε οτι γουστάρεις, αλλά με ένα άλλο στυλ! χρόνια τώρα με απωθεί ρε παιδί μου τόση βία . μη προτρέξει κανείς να μου πει τι είναι βία, βία είναι αυτό που θα πει έστω & ενας οτι είναι, απλά όταν το παραδεχτούν πολλοί θα είναι και επίσημα. Δε λέω, ούτε Γκάντι (μπορούμε) να γίνουμε, αλλά ούτε και Ούνοι ρε φίλε.
Σχετικά με την τάση που διαβάζω, δεν πιστεύω αόριστα σε θεωρία συνομωσίας, όσο τα φαινόμενα και τα αίτια συνδέονται με τόσο απλούς τρόπους. Οι αστυνομικοί δεν έχουν συλλάβει ποτέ μπροστά στα μάτια μου έναν από τους κουκουλοφόρους επ'αυτοφώρω. ΓΑΜΩ ΤΗ ΜΠΙΣΤΗ μου ένας καμεραμαν -μαζί με τον εξοπλισμό- είναι εκεί, και δεν είσαι εσύ, ασφαλίτη Δελτά, όποιε προασπιστή του νόμου που πληρώνεσαι και για αυτό.
Αντίθετα, η μόνη φορά που έχω φάει ξύλο από ένστολο ήταν σε καθιστική διαμαρτυρία. Φυσικά και σε παρέα νέων κανένας δεν έκραξε ποτέ τους τσατισμένους νεολαίους που εκμεταλλεύονταν το άσυλο για να ποζάρουν σε περιοδικά με μολότωφ (!). Πάντως η αναποτελεσματικότητα του υπερτροφικού και αντιαισθητικού μπατσισμού μπορεί να γίνει επιχείρημα των Α/Α και όλων των φορολογούμενων, εκεί να δεις!
Τα άνωθεν , για να μην έχουμε τζάμπα αντιλογο, τα βάζω στο νου μου παράλληλα με πολλή τσατίλα για όσα βλέπω με ατιμωρησίες σε σκάνδαλα, λαό αποδυναμωμένο στο να αποφασίσει αυτά που θα πάθει και ναρκωμένο, με το 'σύστημα' να μην κλωνίζεται από όσα έχουν συμβεί τελευταία.
Με την ευκαιρία, στη φάση αυτή είναι καλό να προτρέπουμε να μιλάμε, όπως γίνεται εδω και με όλους τους τρόπους. ΑΝ και ΟΠΟΙΟΙ πιστεύουν στα λόγια τους με το νόημα τους ολάκερο ας κρατήσουν τη συνέπειά τους- μη γίνει άλλη μια επιστροφή στα ίδια. Επίσης λιγότεροι ανώνυμοι, πείτε το με βούλα ρε παιδιά !!
@ Giant
Πραγματικα δεν ξερω τι να πιστεψω. Συμφωνω σε πολλα απ αυτα που ακουσα να λες. Αλλα θελω και μια γαμημενη αποδειξη του τι ηταν αυτοι οι κουκουλουφοροι. Η αυτοκριτικη και η αναγκη αλλαγης τακτικης, περιφρουρησης, ξερω-γω-τι-αλλο υπαρχει με βεβαιοτητα.
@ Ιντεαλ
"...από την άλλη οι μασκοφόροι δεν πολυνοιάζονται να το κάψουν με τους ανθρώπους ή και χωρίς".
Εχεις αποψη επειδη γνωριζεις τετοιους ανθρωπους ή επειδη σε επεισαν οτι τετοιοι ειμαστε;
Για να μπορεσουμε να δουμε καθαρα -οσοι μας ενδιαφερει η υποθεση- πρεπει να μαθουμε τι εγινε πρωτα. Υπαρχει κανεις αυτοπτης εδω μεσα;
Συγγνώμη για το στεγνό λινκ, αλλά κάποιες φορές συμβαίνει να σε εκράζει κάποιος απόλυτα.
Εδώ:
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=541563
tic αυτό που έβαλες quote από το κείμενό μου δεν ήταν μια άποψη μου, αλλα παρατήρηση με βάση ένα σχόλιο πιο πριν (από Fade νομίζω) το οποίο μάλιστα νομίζω συνάδει εύκολα από την κουβέντα και τα γεγονότα ή μέρος τους.
μην εκτρέπεις σε αντεπιχειρήματα που είναι μέρος του συνολικού Point.. έλα.
γιατί να με νοιάζει να μπω στην ψυχολογία ενός ανθρώπου με όπλα αλήθεια (και να μην μπει αυτός στη δικιά μου)? Αν είναι να γίνει , μόνο με την εξασφάλιση οτι γίνεται με τη διάθεση αποδοχής, αλλιώς τσάμπα ενέργεια! γιατί να έχουμε την ψευδαίσθηση οτι αυτό το δίκιο αυτής της μικρής κακομαθημένης ομάδας που διαλέγει βίαια να κινηθεί είναι πιο ισχυρο?? ή μήπως πραγματικά οσοι έχουν τις μολότωφ φορτωμένες έχουν τέτοιο ποιοτικό έλεγχο...?
είμαστε / είστε / είναι , δεν ξέρω πλεόν το μικρόβιο πόσους έχει κολλήσει.. εγώ διαλέγω καιρό τώρα με λύσσα να είμαι ΜΗ βίαιος. συγκεκριμένα πιστεύω στην εξέλιξη του δημοκρατικού συστήματος σε νέα δεδομένα με δική μας ΟΛΩΝ συμμετοχη και εξ ονόματος αυτού μιλάω.
κατα τα άλλα, κίνητρα , συνομωσίες και θεωρίες λοιπές μάλλον να θολώσουν τα νερά καταφέρνουν.
-ας σταθεί καποιος στις αντιδράσεις των ανθρώπων που ήταν εκεί και προσπάθησαν να αποτρέψουν κάτι (Fade ;). το ίδιο και στην πορεία τον Δεκέμβρη τότε όταν φωναζε ο κόσμος 'βγαλτε τις κουκούλες και σπαστε τα μετά' πριν γίνει ο χαμός.
Λενε αυτοπτες...
http://indy.gr/newswire/oi-diadilotes-ergazomenoi-toy-yppot-gia-ta-gegonota-sti-marfin-tis-stadioy
[...]Αυτά είχα προγραμματίσει να σας πω και σας τα είπα εν περιλήψει και κάπως ασύνδετα. Αλλά την προηγούμενη Τετάρτη, ενώ ετοίμαζα το κείμενο της εισήγησής μου, συνέβησαν τα δυσοίωνα γεγονότα της πορείας και αισθάνθηκα ότι μια τέτοια φιλολογική διαπραγμάτευση της Θεοφαγίας είναι πολυτέλεια, ότι βρίσκεται πολύ μακριά από αυτό για το οποίο θα ήθελα πραγματικά να μιλήσω, από αυτό που νιώθω και, ενδεχομένως, νιώθουν όλοι σε αυτή τη συγκυρία.
Γιατί αυτό που νιώθω είναι φόβος. Τα γεγονότα της προηγούμενης Τετάρτης και ο θάνατος των τριών ανθρώπων επέτρεψαν πράγματι στον φόβο αυτό να διοχετευτεί, να συμβολοποιηθεί, να μετουσιωθεί σε μια απτή, συγκεκριμένη τραγωδία. Αλλά όσο τραγικό κι αν είναι το γεγονός του θανάτου τριών ανθρώπων, όσο συγκλονισμένος κι αν αισθάνεται κανείς, όσο εύλογη κι αν είναι η καταδίκη της βίας, δεν είναι ωστόσο πολιτικά αυτονόητη και, κυρίως, αποτελεί ένδειξη μιας αγανάκτησης που έχει ως σκοπό της τον εξορθολογισμό ενός πολύ πιο στοιχειώδους, ερεβώδους, συναισθήματος. Παρεμπιπτόνως λέω ότι δεν είναι πολιτικά αυτονόητη γιατί όλοι μιλάνε για τη βία σαν να αποκλείεται οντολογικά από την πολιτική σφαίρα, σαν να είναι η καταστατική παραβίαση μιας βιολογικής αναγκαιότητας –ο πολίτης οφείλει να είναι και να διατηρείται ζωντανός- και όχι μιας πολιτικής συμφωνίας. Διαβάζω αυτές τις ημέρες τις μάταιες αντεγκλήσεις για το κατά πόσο ο όγκος της πορείας παρεμπόδισε ή δεν παρεμπόδισε τα πυροσβεστικά οχήματα να φτάσουν στην πυρκαγιά, κατά πόσο ήταν τα πυροσβεστικά οχήματα ένα πρόσχημα για να διεμβολιστεί η πορεία από τις αστυνομικές δυνάμεις κλπ. Είναι μάταιες γιατί παραβλέπουν ότι στην πολιτική σύγκρουση η βία δεν είναι μια πολιτική ζαβολιά, είναι μια πολιτική στάση την οποία κανείς μπορεί να επιλέξει ή όχι και να της αντιταχθεί, πάλι όμως με τη βία. Δεν ξέρω αν παρεμπόδισε κανείς τα πυροσβεστικά οχήματα, δεν ήμουν εκεί. Αλλά την ώρα της σύγκρουσης, και βέβαια μια διαδήλωση όπως η προχθεσινή είναι μια πολιτική σύγκρουση, δεν μπορεί κανείς να επικαλείται όρους καθαρότητας σαν να πρόκειται για μια Μονόπολυ που κάποιος κούνησε το πιόνι του παρά τους κανονισμούς.
Η ολέθρια αυτή πράξη βίας όμως συνόψισε, εξέφρασε, συμβολοποίησε έναν ιστό βίας στον οποίον έχουμε πιαστεί όλοι. Έναν ιστό φόβου. Φόβου από την οικονομική ανασφάλεια την οποία όλοι νιώθουμε και αργά ή γρήγορα θα γίνει οικονομική για όλους μας δυσπραγία. Φόβου από την πολιτική έκπτωση και την αφόρητη υποψία μας πια ότι δεν μπορούμε να εναποθέσουμε στη συστατική κοινοβουλευτική εκπροσώπηση ούτε καν διαχειριστικά ζητήματα. Φόβου ότι αν το πολιτικό σύστημα καταρρεύσει, αντικαταστάτες του, όπως οι επιχειρηματίες θα μας οδηγήσουν σε μια ακόμη πιο ολέθρια πολιτική και κοινωνική έκπτωση. Φόβου για την άνοδο της ακροδεξιάς γιατί η ακροδεξιά είναι ο φόβος. Φόβου επειδή οι κοινωνικές, επαγγλεματικές, προσωπικές μας σχέσεις υπονομεύονται πια από την καχυποψία μιας αυτοάνοσης διαφθοράς. Φόβου για τις κοινωνικές αναταραχές που έρχονται. Φόβου που γίνεται πια ζήτημα καθημερινότητας και σωματικής ακεραιότητας. Φόβου ακόμη περισσότερο γιατί κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα ούτε ποιος είναι ο εχθρός εναντίον του οποίου πρέπει να στραφεί ούτε ποιες είναι οι συγκρούσεις που τον περιμένουν. Φόβου κυρίως γιατί ο κόσμος όπως τον ξέραμε καταρρέει και νιώθουμε σαν τα μικρά παιδιά που έχουν ξυπνήσει από ένα όνειρο που έχουν δει ότι έχουν πεθάνει και οι δυο γονείς τους, ότι έχουν χάσει το σπίτι τους και φοβούνται.
Νομίζω ότι όλες οι διαμαρτυρίες μας, οι αναλύσεις μας, οι πράξεις μας διακατέχονται από αυτό το καθεστώς του φόβου, ότι συνεχίζουμε όλοι κανονικά την καθημερινή μας ζωή, μόνον που την έχουμε μετατοπίσει λίγο προς το καθεστώς του φόβου. Ίσως πράγματι η Θεοφαγία να μην είναι επίκαιρη, αν τη συλλογιστεί κανείς με όρους ενός φιλολογικού, ανθρωπολογικού θέματος που προσπαθεί να θέσει εν κενώ άχρονα ζητήματα της οντολογικής κατάστασης του ανθρώπου. Ίσως να γίνεται λίγο πιο επίκαιρη, αν σκεφτούμε ότι ένα από τα συστατικά του φόβου μας είναι η αγωνία μπροστά σε έναν απροσδιόριστο, άρρητο μηχανισμός εξουσίας, ένα άφατο Θείο, τις διεθνείς ας πούμε καφαλαιοαγορές ή το ΔΝΤ, το οποίο ετοιμάζεται να μας καταπιεί: εξάλλου, το γεγονός ότι όλοι θεωρούμε ότι είμαστε συνυπεύθυνοι για την κρίση, έχουμε όλοι σφάλλει, ακόμη κι αν δεν ξέρουμε πού, δηλώνει πως είμαστε έτοιμοι να γίνουμε βορά ενός αδηφάγου υπερεγώ, ενός Θεού που λέμε ότι είμαστε εμείς οι ίδιοι.
Ακόμη περισσότερο, νομίζω, όμως πως η Θεοφαγία μπορεί να είναι επίκαιρη, επειδή, όσο περιληπτικά κι αν το περιέγραψα, αποτελεί μια μυθολογική, αφηγηματική, αποτύπωση του χρέους προς την πόλη. Η περίπτωση του καθενός από εμάς που ορίζει τη βρώση της νεκρής σάρκας του ως απαραίτητη προϋπόθεση για την μεταβίβαση της κληρονομιάς του στους επιγόνους του είναι μια ανεκδοτολογική, περιπτωσιολογική και λίγο φιλανθρωπικά άχαρη αλληγορία.
Βρισκόμαστε όμως σε έναν άδειο τόπο χωρίς ενδοχώρα. Τίποτε από όλα όσα ξέρουμε δεν θα είναι το ίδιο, έχουμε όμως μια βασική καταστατική ευθύνη που, όπως το τόξο του Φιλοκτήτη, μπορούμε να την χειριστούμε με βάση την ελεύθερή μας βούληση. Ενδεχομένως το χρέος μας προς την πόλη να είναι ένα χρέος βίας. Ενδεχομένως να είναι μια πράξη λόγου. Αλλά σε αυτήν την ανοίκεια συνθήκη όχι μόνον η τέχνη αλλά κάθε πολιτική πράξη αυτό μπορεί να κάνει: να κάνει το πολιτικό ανοίκειο και το ανοίκειο πολιτικό.
To [ολόκληρο] κείμενο [του Θεόφιλου Τραμπούλη]εκφωνήθηκε στο συνέδριο με τίτλο «Θεοφαγία – Ανθρωποφαγία. Η Συμβολική Διάσταση του Φαγητού και οι Ανθρώπινες Σχέσεις», το οποίο διοργάνωσε η ΕΜΠΕ (Εταιρεία Μελέτης Πολιτισμικής Ετερότητας) στο Αμφιθέατρο Α. Τρίτση, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50), στις 10 Μαΐου 2010.
kai to link tou jorge μ άρεσε απ την αυγή.. Και γενικώς είναι ενθαρρυντικό που από κάθε ένα μετερίζι βρίσκεται κάποιος να εκφράσει τη λογική κ ευαισθησία του.
Επίσης ήθελα να σημειώσω (σε χρυσό κάδρο) ότι έκανε την εμφάνισή του στο στερέωμα σχόλιο του ideal από το οποίο έβγαλα νόημα χωρίς να χαράξω τον εγκέφαλό μου!! Πρόκειται για το "9/5/10 19:08" -μπορείτε να το απολαύσετε και σε replay. Αφού μπορείς ρε πούστη γιατί δεν το κρατάς εκεί!
Εσύ ρε συ tic ακόμη στους υπερθεματισμούς της κυρίαρχης αφήγησης βρίσκεσαι κολλημένος;
(!)
http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/05/blog-post_3980.html
@tictac
ie. σε τέτοια δηλαδή
Τσακα, δεν πιανω το βερμπαλισμο "υπερθεματισμούς της κυρίαρχης αφήγησης".
Καντο λιανο!
εννοούσα : έχεις ακόμη προτεραιότητα την αντιμετώπιση των διαφόρων υπερθεματισμών που ακούγονται αριστερά και δεξιά;
Ανεφερα τη δηλωση πιο πανω γιατι ειναι η μονη ομαδικη και ενυπογραφη δηλωση που εχω βρει σχετικα με το συμβαν. Δεν κανω investigation, επ' ουδενι.
Οσο 'ματαιο' μπορει να ειναι αυτο, αλλο τοσο 'πολυγραμμενα' ειναι και τα αλλα. Ενταξει, η χωρα αλλαζει πορεια, φτασαμε στο ναδιρ, να πανε φυλακη, κατω τα ασυλα, οχι στη βια κτλ. Τι να κανω, να αναμεταδιδω το κλιμα; ( ρητορικο )
Δημοσίευση σχολίου