Σελίδες

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

fasistas_me_maxairi.jpg



click στην εικόνα για μεγέθυνση κ' λεπτομέρεια


κοιτώντας αυτήν την προχτεσινή φωτογραφία από το πογκρόμ στην λαχαναγορά της οδού αθηνάς, συνειδητοποιώ πως με έχει επηρεάσει... από την πρώτη στιγμή που την είδα δεν με αφήνει να πάρω το βλέμμα μου από πάνω της...

μου έρχεται έντονα στο μυαλό ο R.Barthes όταν στην camera lucida (1981) μιλάει για τα αποτελέσματα που έχουν οι φωτογραφίες στον θεατή και εισάγει τις έννοιες του studium και του punctum μιας φωτογραφίας...

λέει πως το studium, προέρχεται μεν από την έννοια σπουδή αλλά δεν σημαίνει ακριβώς αυτό.. σημαίνει το γενικότερο ενδιαφέρον που προκαλούν οι φωτογραφίες στο να τις μελετήσεις, να προσέξεις τις λεπτομέρειες να πάρεις πληροφορίες για μια εποχή, ένα συμβάν, μια κατάσταση...

Þ στην περίπτωση μας το studium της φωτογραφίας είναι όλες οι πληροφορίες που μας δίνει, τον μελαμψό μετανάστη που τρέχει να ξεφύγει από κουκουλωμένους νεαρούς με φόρμες nike και αθλητικά παπούτσια, μέλη μάλλον κάποιας μεσαίας ή μικρομεσαίας οικονομικής τάξης, ο ένας, λευκός, τον τρέχει κρατώντας ένα λεπίδι και ο άλλος προσπαθεί με κλοτσιά να του κόψει το δρόμο. Το σκηνικό, αν είδες και το video, καταλαβαίνεις πως είναι στην πλακόστρωτη «πλατεία» στη λαχαναγορά της αθήνας...

από την άλλη το punctum προέρχεται από την έννοια του τονισμού (punctuation), «και αυτή τη φορά δεν είμαι εγώ που το ψάχνω... είναι αυτό το στοιχείο που αναδύεται από τη σκηνή, πετάγεται έξω σαν βέλος και με τρυπάει... σημάδι από αιχμηρό αντικείμενο» (R.Barthes 1981:26). Το punctum είναι κάτι που το έχουν οι φωτογραφίες που είναι τονισμένες, από αυτά τα ευαίσθητα σημάδια. Είναι αυτό που διαταράσσει το studium, «είναι κέντρισμα, σημείο, κόψιμο, μικρή τρύπα, και είναι επίσης το πέταγμα ενός ζαριού... αυτό το λάθος που με τρυπάει (αλλά ταυτόχρονα με μελανιάζει, μου είναι οδυνηρό)» (Barthes 1981:27).

Þ έχοντας στο μυαλό τα λόγια αυτά κοιτάω ξανά τη φωτογραφία. Εκ πρώτης όψης το punctum θα πρέπει να είναι το μαχαίρι που κρατάει στο χέρι του αυτός με την γκρι nike μπλούζα, ταιριάζει απόλυτα με την περιγραφή του σαν αιχμηρό, λεπτομέρεια που τρυπάει, για τα καλά! Ξανακοιτάω. Το μάτι μου τώρα αρχίζει να τρέχει περισσότερο στα πρόσωπα της φωτογραφίας. Ένα το «σκούρο» κάτω δεξιά, αυτό του μετανάστη με τα χρωματιστά καλοκαιρινά ρούχα και τις φαινομενικά άγαρμπες κινήσεις στο σώμα καθώς αποφεύγει την «μαύρη» κλοτσιά από τ’ αριστερά (που όμως από το video τελικά οι κινήσεις του αποδεικνύονται σχεδόν ακροβατικές καθώς στη συνέχεια φαίνεται ν’ αποφεύγει ακόμα δύο απανωτές κλοτσιές), το πρόσωπο με το ανοιχτό στόμα και το ζωγραφισμένο με αγωνία και φόβο... Ξανακοιτάω. Ούτε και αυτό είναι... τελικά το μάτι μου κολλάει στο πρόσωπο του νεαρού. Πρόσωπο λευκό, καθαρό, και με τα μάτια μαύρα, με έντονο το βλέμμα και προσηλωμένο στο στόχο, το «ξένο» σώμα στο οποίο θέλει να καρφώσει τη λεπίδα που τόσο αριστοτεχνικά κρατάει. Έχει και αυτό το πρόσωπο ανοιχτό το στόμα, αλλά δείχνει τα δόντια του, πίσω από τα σφιγμένα του χείλη.

Η φωτογραφία με στοιχειώνει. Είναι γιατί δεν έχεις συχνά την ευκαιρία να δεις τόσο «καθαρά» το πρόσωπο και τα μάτια ενός τέτοιου αηδιαστικού ρατσιστή τη στιγμή που το μίσος κορυφώνεται μέσα του, λίγο πριν πλήξει το σώμα-αιτία (στο άρρωστο μυαλό του) των προβλημάτων της κοινωνίας... Με τρυπάει, με μελανιάζει, νιώθω την επίθεση, βλέπω το μίσος στο πρόσωπό του. Σε ένα πρόσωπο με αρκετά «ελληνικά» χαρακτηριστικά. Πρόσωπο στο οποίο φυσιογνωμικά θα μπορούσες να αναγνωρίσεις τον «ελληνικό» σου εαυτό. Το μισώ! Μισώ κάθε έναν από εσάς που φωνάζοντας έθνος κραυγάζετε ελλάδα για να ντοπαριστείτε με φυλή και αίμα και να φύγετε τρέχοντας να πάρετε πίσω αίμα... Μου είναι οδυνηρή η ύπαρξή σας. Σε μισώ ρε αρχίδι, Εσένα και όλο σου το σινάφι που ξεχειλίζει αηδία. «Νέο» πρόσωπο της χρυσής αυγής, της ελλάδος παιδί, αηδιαστικέ ρατσιστή!


update: 15 μάη 2011

από εδώ: http://reportaging.blogspot.com/2011/05/blog-post_9217.html

"Η «Χρυσή Αυγή» σε ρόλο Κου Κλουξ Κλαν"

37 σχόλια:

the elf at bay είπε...

Αυτό το πρόσωπο έχει χαραχτεί μέσα μου. Μόνο μια λέξη το χαρακτηρίζει: Το μίσος.

Ανώνυμος είπε...

και είναι το μίσος που οδηγεί αυτούς τους ρατσιστές στο ξύλο και τη βία
το ίδιο μίσος που ίσως αύριο οπλίσει εσάς να δώσετε την ίδια βία και ξύλο σε ένα άλλο ρατσίστα...έτσι...τυφλά...επειδή είναι ρατσίστας...
για να συνεχίσει ο κύκλος του μίσους και της βίας
υπάρχουν άλλοι τρόποι; υπάρχουν. έχουμε παραδείγματα; έχουμε. αλλά είναι πολύ δύσκολα και επίπονα και κυρίως απαιτούν χρόνο
και δεν προλαβαίνουμε
θέλουμε στη μικρή μας ζωή
να "βάλουμε στο σωστό δρόμο...το δικό μας δρόμο" κάθε μετανάστη
ή να "βάλουμε στο δικό μας δρόμο" κάθε ρατσίστα...

κατά τα άλλα συμφωνώ με το ποστ και μου άρεσε

ο αυτός που δεν

unpause είπε...

θα μπορούσα να απαντήσω πολλά σε αυτόν που δεν...

αλλά αφού, όπως φαίνεται, δεν...
θα περιοριστώ στην αναδημοσίευση ενος σχόλιου

mao_tse_tung: via twitter
όχι δεν είμαι εγώ εσύ που μοιάζεις με εμένα, είμαι καθαρό εγώ ακούς εσύ εμφανίζεσαι ως εγώ, εσύ το εγώ που δεν είμαι.

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Σωστή φωτογραφική ανάλυση Πάουζ.

Kyrios Elefantas είπε...

το πιο δύσκολο απο όλα ειναι να οπλίσεις τον εαυτό σου με ψυχραιμία. και τότε σαν ακαδημαϊκός να κοιτάξεις πίσω απο το πέπλο. το studium σε αυτή την περίπτωση κατα τη γνώμη μου είναι οτι κάποια "πρόσωπα" λείπουν απο τη φωτογραφία. και οτι το punctum είναι οτι σε ξεγέλασε . το πιο δύσκολο γενικά είναι να σταθείς στο μέσο. θα έπρεπε να λυπάσαι όχι να νοιώθεις μίσος

Kyrios Elefantas είπε...

και το ξέρω οτι η "φωτογραφική" μου αναλυση δεν είναι σωστή

unpause είπε...

δεν έγραψα σαν ακαδημαϊκός
προσπάθησα να εξηγήσω το γιατί η αυτή η φωτογραφία είναι μια από αυτές "που χαράζονται μέσα σου"..

γιατί το βλέμμα μου κόλλησε πάνω σε αυτό το πρόσωπο με τα μαύρα μάτια και τα σφιγμένα χείλη...

ποιός σου είπε ότι δεν λυπάμαι που νιώθω μίσος?

Kyrios Elefantas είπε...

το ξέρω ρε φίλε αλλα δεν μπορώ να καταλάβω (και που περιμένω απο τους ανθρώπους του κύκλου μου που ξέρω την ποιότητά τους) είναι πώς μπορείς να επιτρέπεις στον εαυτό σου να βρίσκει εύκολη διέξοδο στο "πρόσωπο" κάποιου. αυτό κάνουν και οι φασίστες. στο πρόσωπο των μεταναστών βρίσκουν τον αποδιοπομπαίο τράγο. εσύ στο πρόσωπο μιας φωτογραφίας.
δεν μπορώ να δεχτώ το οτι επειδή η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική και τα συναισθήματα ξυράφια , οτι πρέπει καπως να το βγάλουμε. είναι χρέος μας να το βγάλουμε δημιουργικά. αφού είναι πολύ απλό το τι συμβαίνει. και ο νεοναζί της φωτό κι αυτός εξαπατημένο πιόνι είναι. γιατι να τον μισήσω? μεχρι εκεί φτάνει το μυαλό του. εμας που πάει παραπέρα θα κάνουμε το ίδιο με άλλη μάσκα? δε θέλω να μισήσω , θελω να βάλω τα κλάμματα μαν , επειδή όταν φτιάξανε την camera obscura ξεχάσανε να φτιάξουνε και τα ειδικά γυαλιά που βλέπεις αυτούς που λείπουν απο το κάδρο. είναι πολύ ωραίο το πόστ πάου<ζ αλλα το θεωρώ κομμάτι του προβλήματος, δε βοηθάς καθόλου. λείπει απο το πόστ κάτι όπως λέιπει και απο τη φωτογραφία

Kyrios Elefantas είπε...

και όταν λέω ποιότητα εννοώ πνευματικό βεληνεκές προφανώς

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ σπουδαίο, να μπορείς να βλέπεις ακαδημαϊκά το θέμα και να βγάλεις απ' έξω την προσωπική σου αναστάτωση, δεν είναι και εύκολο, όμως..
Ένας φίλος μου είπε κάποτε, ότι, αν και όταν ποτέ κάνει παιδί, το πρώτο πράγμα που θα του πει ως συμβουλή, γνώση για τη ζωή του, θα είναι "παιδί μου, να το ξέρεις, ο κόσμος είναι άδικος"
Κάθε φορά που εξοργίζομαι και ενίσταμαι για κάτι, σκέφτομαι την κουβέντα αυτή. Πάντα υπήρχε, και πριν απο μένα και μετά απο εμένα θα υπάρχει, αδικία, κακία, φρίκη.
Είναι στη φύση του πλανήτη (του ανθρώπου). Είναι μια σκέψη που με ηρεμει, με καθησυχάζει.
Έτσι είναι, αν το δεις σφαιρικά, απο πάνω, ολόκληρο το παζλ.
Συμβαίνει όμως να είμαστε κομμάτια του παζλ, και δεν είναι εφικτό να μένουμε ανεπηρέαστοι, ίσως δεν είναι και φυσικό μάλιστα.
Μεγάλωσα και δουλεύω σε γειτονιά γεμάτη μετανάστες και έλληνες, έλληνες που οι παππούδες τους ήρθαν εκεί μετανάστες, και η συμβίωση είναι ανθρώπινη, φυσική, όμορφη, ήρεμη.
Πιάνω λοιπον τον εαυτό μου στιγμές να φαντάζεται αυτά τα ανεγκέφαλα κτήνη να εισβάλλουν στην αγαπημένη μου μεριά της πόλης,και να ενοχλούν τους φιλησυχους γείτονες μου και βράζω ολόκληρη, λες και το βλέπω μπροστά μου, ένα τοπικιστικό και αντιφασιστικό μαζί συναίσθημα που με γεμίζει οργή.
Μακάρι να βρίσκαμε όλοι πιο εύκολα τη νηφαλιότητα.
Το να μισώ κάποιον δε σημαίνει ότι πρέπει να τον σφάξω όμως.
Αυτή είναι η διαφορά μου με αυτόν-αυτό που μισώ.

Ψουξ Γκλώστερ είπε...

the elf at bay@
νομίζω πως εννοείς ...αυτά που συμβολίζει
η πράξη που επιδιώκει...
αυτό μισείς.
Αλλιώς δεν έχει νόημα
...αυτό που μένει είναι πως ένας φασίστας στο 1900 του Μπερτολούτσι έδενε την γάτα με ανοιχτά τα 4 πόδια και της κουτούλαγε την κοιλιά σκοτώνοντας την ...."για προπόνηση και σκληραγωγία"
αυτή η αρρώστια σου μένει απ΄την ταινία....
αυτή την αρρώστια σιχαίνεσαι
οχι τον Ντοναλτ Σαδερλαντ ....άσχετα αν χαίρεσαι στο τέλος που την πατάει και ο Ίδιος.:-)

......................
Στα περί μίσους έχω να προσθέσω δεν βρίσκω το λινκ ας το περιγράψω....

Καταδικάστηκε στην Περσία ένας τύπος σε ενστάλαξη 5 σταγόνων οξύ σε κάθε του μάτι με σκοπό την τύφλωση.
Επειδή είχε ρίξει έναν κουβά οξυ σε μια κοπέλα που αρνιόταν να τον παντρευτεί
Η κοπέλα παραμορφώθηκε και τυφλώθηκε.
Όταν την ρώτησαν αν Θέλει να τιμωρηθεί ο ένοχος με αυτόν τον τρόπο
απάντησε Ναι και πως σκέφτεται να βρει τρόπο να γυρίσει στην Περσία (δεν ζει εκεί) για να εκτελέσει εκείνη την ποινή.

νομίζω πως αυτό είναι μίσος
....για σκέψη!

Ανώνυμος είπε...

1) ο αυτός που δεν...δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει με όλη τη δύναμη της ψυχής του με τον κύριο ελέφαντα
2) πάντως το σχόλιο του μάο τσε τουνγκ είναι σούπερ...βέβαιως πολύ κινέζικο

αυτός που δεν

unpause είπε...

@elefantas:
Ας προσπαθήσω να εξηγήσω λοιπόν γιατί κι εγώ θέλω να καταλαβαίνομαι με αυτούς που ξέρω την ποιότητά τους.

Πρώτ' απ' όλα, δεν βρίσκω εύκολη δικαιολογία και διέξοδο στο 'κοινωνικό πρόβλημα' στο να μισήσω το πρόσωπο της φωτογραφίας, όπως κάνουν αυτοί έναντι στο "σκούρο" πρόσωπο. Δεν είμαι τόσο γελασμένος στο να πιστεύω πως αν "εξαφανιστούν" οι φασίστες θα λυθεί και το 'πρόβλημά' μας.

Θεωρώ άλλο το κοινωνικό πρόβλημα και άλλο το πρόβλημα του νεο-φασισμού, που βέβαια εμφανίζεται ως απόρροια του κοινωνικού προβλήματος, αλλά ουσιαστικά αναπτύσσεται εκμεταλλευόμενο αυτό το κοινωνικό πρόβλημα.

Όπως βέβαια θεωρώ πως το μίσος (όπως και η αγάπη) έχει πολλά επίπεδα, πολλές εκφράσεις και εκφάνσεις. Το μίσος που εκφράζω εγώ δεν είναι ίδιο με το μίσος το δικό τους. Γιατί φίλοι μου το μίσος το δικό τους είναι 'τυφλό', είναι ένα μίσος που επιτίθεται στο διαφορετικό (φυλετικά, πολιτικά, κοινωνικά διαφορετικό / "το σκούρο" πρόσωπο, τον "κομμουνιστή", τον "αναρχικό"), είναι μίσος εξουσιαστικό.

Το δικό μου μίσος αντίθετα βλέπει! Βλέπει τις πράξεις τους και από κει παίρνει οργή. το μίσος που νιώθω είναι μίσος που πηγάζει από την αγάπη για το διαφορετικό, από την αναγνώριση και κατανόησή του. Γιαυτό και είναι ενάντια σε αυτούς που του επιτίθενται -ενάντια σε αυτό που φαίνεται στο πρόσωπο της φωτογραφίας- αυτό στο οποίο κολλάει το βλέμμα μου στη φωτογραφία. Αυτό που βλέπω πίσω από το πρόσωπο αυτό, την επικείμενη αηδιαστική πράξη του μαχαιρώματος! Επιτομή του ρατσιστικού μίσους.

Γι' αυτό, το μίσος που εκφράζω δεν μπορεί να με οπλίσει (όπως λέει και αυτός που δεν...) και να βγω στους δρόμους να κυνηγάω και να επιτίθεμαι σε φασίστες.

ΑΚόμα, για τους ίδιους λόγους βρίσκω αυτή την πολιτική των "ίσων αποστάσεων", των "δύο άκρων" που μισούν το ένα το άλλο, παραπλανητική και εξουσιαστική. Μια πολιτική που θέλει να απαξιώσει την αντι-φασιστική πάλη. Μια πολιτική που προωθεί το μονοπώλιο της "προστασίας του πολίτη" από τους μπάτσους. Λες και δεν το έχουμε δει, λες και δεν ξέρουμε όλοι τι εστι Φασισμός, φυλετισμός και ρατσισμός. Αυτή η απαξίωση της ανθρωπινότητας που αν την αφήσουμε αναπτυχθεί καταλήγει σε κλιβάνους και
πανανθρώπινη ντροπή.

Γι αυτό και τους μισώ. Μισώ αυτό που πρεσβεύουν. Παράλληλα όμως αυτό το μίσος είναι που μου δίνει το θάρρος να σταθώ απέναντί τους. Όπως θεωρώ πως θα έπρεπε να κάνουμε όλοι, όσοι σεβόμαστε όλ' αυτά που αυτοί θέλουν να εξαφανίσουν. Γιατί μόνο η κοινωνία είναι ικανή να τους σταματήσει. Ούτε η αστυνομία (αυτοί οι 'επιλεκτικοί' προστάτες) ούτε οι νόμοι. Γι αυτό θεωρώ πως όλοι πρέπει να πάρουμε καθαρή θέση απέναντί τους, και στα γραπτά μας αλλά και στο δρόμο.

Θα γράφω λοιπόν ενάντια χωρίς να φοβάμαι να αναλύσω "ακαδημαϊκά" λες και θα πρέπει να είναι και "αντικειμενικά", και θα κατεβαίνω στις αντι-φασιστικές πορείες. Και εκεί στο δρόμο, συγνώμη, αλλά δεν θα πάω με λουλούδια να τους δώσω μπας και μου χαρίσουν της ζωή. Θα πάω προετοιμασμένος, κι αν είμαστε πολλοί και τολμήσουν να μας επιτεθούν τότε ναι θα είμαι έτοιμος. Έτοιμος να τους κόψω αυτή την επικίνδυνη τους ορμή, με βία αν χρειαστεί.

Για να προστατέψω τη ζωή. τη δική σου, τη δική του, τη δική μου... για να μπορέσουμε να είμαστε μαζί!

unpause είπε...

Γι αυτό φίλε ελέφαντα (χωρίς παρεξήγηση) δεν θεωρώ το ποστ μου μέρος του προβλήματος, αλλά αντίθετα το σχόλιό σου... Αυτήν την άποψη που απαξιώνει αυτές τους τις πράξεις λέγοντας πως τους λυπάται, γιατί κι αυτοί πιόνια είναι... Ε όχι ρε φίλε, πιόνια, ξε-πιόνια δεν με ενδιαφέρει, έχουν επιλογή και διαλέγουν το μαχαίρι...

Έχουμε πόλεμο μωρό μου... και σε θέλω δίπλα μου!
Με τον ίδιο τρόπο που θα ήμασταν δίπλα ο ένας στον άλλο, αν για παράδειγμα ένα βράδυ καθώς βολτάραμε σε αυτούς τους δρόμους που γνωριστήκαμε και φιλέψαμε, τους δρόμους της πόλης μας, που περπατήσαμε και χορέψαμε, μας την πέφτανε επειδή είμαστε 'διαφορετικοί'. Δεν θα σε άφηνα πίσω, θα ήμουν εκεί και νομίζω πως το ίδιο θα έκανες κι εσύ!

Ο σκούρος πακιστανός είναι κι αυτός για μένα 'εσύ'!

unpause είπε...

Γιατί πρέπει να είμαστε αύριο στην αντιφασιστική συγκέντρωση στο Δημαρχείο

Fade είπε...

παντοτε σε αναλογες δυσκολες κοινωνικες καταστασεις οι ομαδες αναζητουσαν εναν αποδιοπομπαιο τραγο, ειτε για θυσια προς τους θεους ωστε να κατευναστουν τα δεινα, ειτε απλα για ενα λυντσαρισμα ωστε παλι κατευναζονταν τα δεινα που μαστιζαν την πολη,την κοινοτητα. Eιναι κατι που πολυ διεξοδικα αναλυει ο Rene Girard "violence and the sacred"

πετα τον εικονιζομενο σε ενα πληθος μεταναστων και αριστεροαναρχικων να δεις τι θα μεινει
πετα εναν μεταναστη σε ενα πληθος φασιστοειδων ελληναραδων να δεις τι θα μεινει
πετα εναν αναρχικο σε ενα πληθος μπατσων
πετα εναν αναρχικο σε ενα πληθος ανθοπωλων
πετα εναν πολιτικο σε ενα πληθος γενικα
Το περιστατικο με τον Στρος Καν και τον βιασμο ισως ενδομυχα ηρεμησει τα πνευματα


χαρακτηριζομαστε απο τακτικες λυντσαρισματος στην προσπαθεια να κατευνασουμε τη βια η οποια προκυπτει απο εναν βαθυτατο εκνευρισμο που προκαλει η παρουσα αδιεξοδη κατασταση

αν μας την πεφτανε αλλα παρτυ ανιμαλς θα μεναμε εκει να γινει της πουτανας
αν μας την πεφτανε φασιστες με μαχαιρια θα τρεχαμε σαν κοριτσακια

γιατι δηλαδη πρεπει να μισησω τον εικονιζομενο φτωχο ανεγκεφαλο και οχι τις δυτικες δυναμεις κατοχης στο Αφγανισταν και Ιρακ που προκαλεσαν ενα κυμα μεταναστων σε μια χωρα που δεν εχει τις ικανοτητες για διαφορους λογους να αντιμετωπισει το θεμα αυτο και εξαλλου καμμια χωρα δεν μπορει, οποτε μηπως να πολεμησω το κακο στη ριζα του
γιατι πρεπει να διαλεξω στρατοπεδο
διαφωνω δεν εχουμε πολεμο

Μπατσοι,μεταναστες,πολιτικοι,αναρχικοι,φασιστες στο γαλατικο χωριο με τους κνιτες σε σταθερο ρολο περιφρουρησης αυτων των γεγονοτων.

ελεφαντας είπε...

και εγώ διαφωνώ δεν έχουμε πόλεμο ή τουλάχιστον πάντα είχαμε κατα κάποιο τρόπο και γενικά προσπαθώ να το κάνω πόστ αυτό αλλα είναι πακετο. θα το κάνω όμως

unpause είπε...

@ελέφαντα. ναι πάντα είχαμε. άλλοτε σε ένταση άλλοτε σε ύφεση... τώρα πάντως παίζει η μεγαλύτερη ένταση που εμείς έχουμε μέχρι στιγμής ζήσει...

@fade. θα πω ξανά το ίδιο. μην μου εξισώνεις όλα.. το ένα με το άλλο. υπάρχουν ποιοτικές και φυσικά πολιτικές διαφορές.

Ωραία με τον Rene Girard. αλλά αυτό μας μιλάει για το γενικότερο κλίμα ξενοφοβίας, κατασκευής του "άλλου", και εγκληματοποίησης του διαφορετικού. Το θέμα όμως είναι πως εδώ έχουμε να κάνουμε με πολιτική. Αυτός με το μαχαίρι δεν είναι "αγανακτισμένος πολίτης" -λες και αυτό, μέσω και της θεωρίας του Girard, νομιμοποιεί με κάποιον διεστραμμένο τρόπο τη βία προς τους ενίοτε "αποδιοπομπαίους τράγους"- είναι εκπαιδευμένος φασίστας που στόχο δεν έχει απλά τον θάνατο του κάθε "τράγου", αλλά το περαιτέρω "καθάρισμα" της κοινωνίας.

Λόγω της κρίσης και της δύσκολης φάσης, εκμεταλλεύονται τον εύκολο "άλλο" -λόγω χρώματος- για να γεννήσουν φόβο και μίσος, και να αποκτήσουν δύναμη. Αν ξεμπέρδευαν με αυτούς σειρά θα είχαν οι τσιγγάνοι, οι ομοφυλόφιλοι, οι αναρχικοί, οι εβραίοι, οι προδότες, οι χίππιδες, οι άπλυτοι, οι χωριάτες, οι χασικλήδες, τα πρεζάκια και τελικά εγώ κι εσύ...

και θα το ξαναπώ.
δεν μισώ αυτόν αλλά αυτό που πρεσβεύει, την φασιστοποίηση της κοινωνίας. Ο φασίστας είναι το αντίθετο της ελευθερίας!

Αν εσυ δεν θέλεις να μισήσεις δικαίωμά σου. αλλά απενοχοποίησε και λίγο τον όρο. μην τρομάζεις με το μίσος, να τρομάζεις με τους λόγους που εκφράζεται...

Γιατί πως να το κάνουμε? άλλο είναι να μισείς κάποιον επειδή μαχαιρώνει κόσμο στο δρόμο, γνωρίζοντας πως αύριο μπορεί να είσαι εσύ ή οι φίλοι σου και άλλο να μισείς κάποιον επειδή είναι 'μαύρος'. Και μη μου πεις ότι δεν βλέπεις την ποιοτική διαφορά!!

Σε μισώ! Σε μισώ

Tic Tac είπε...

Νομίζω ότι το σχόλιό μου εδώ περισσεύει. Έχω αναπτύξει μια συναισθηματική μεν, επιχειρηματολογία δε (σχετικά) στο ποστ ± παρακάτω.

Fade είπε...

@pause
δηλαδη οι αριστεροσυνδικαλιστες δεν ειναι αυτοι που στρατευμενα ουρλιαζαν "αστους να καουν τους πουστηδεσ" οταν καιγονταν οι 3 της Μαρφιν η που λυντσαραν τον Χατζηγακη;
οι αναρχομπαχαλοι δεν ειναι στρατευμενοι στη δικια τους αληθεια προς μια βια που αφηνει πισω θυματα;
οι "τρομοκρατικεσ" ομαδες δεν ειναι στρατευμενοι τιμωροι του οποιοδηποτε μπατσου επειδη απλα ειναι μπατσος;
αν μπορουσαν θα καθαριζαν τραπεζιτες, μπατσους, φασιστες,δεξιους,μεγαλοεπιχειρηματιες,κουστουμαρισμενους,
δημοσιογραφους,εμενα,εσενα...
χωρις να θελω μονοδιαστατα να αναλυσω τα γεγονοτα μεσα απο τη θεωρια του "εξιλαστηριου θυματοσ", αλλα στα πλαισια της συγκεκριμενης συζητησης δεν αναγνωριζεις την "ποιοτικη ομοιοτητα" μιας βιας διαφορων ομαδων που σε μια αδιεξοδη κατασταση προσπαθει με τακτικες βιας να καθαρισει την πολη απο το κακο;

Tic Tac είπε...

@Fade

"δηλαδη οι αριστεροσυνδικαλιστες δεν ειναι αυτοι που στρατευμενα ουρλιαζαν "αστους να καουν τους πουστηδες" οταν καιγονταν οι 3 της Μαρφιν"

ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΧΙ. Απορώ πού το άκουσες/είδες/διάβασες αυτό!

Επειδή έχει ειπωθεί ότι κάποιοι έλεγαν την ώρα της φωτιάς "ας καούν επειδή είναι απεργοσπάστες" ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ.

Με ποιο σκεπτικό χρεώνεις συλλογικά κάτι;

Για τον πρώην υπουργό, δε σχολιάζω. Είναι άλλη βία.

Fade είπε...

@tictac
Επειδή έχει ειπωθεί ότι κάποιοι έλεγαν την ώρα της φωτιάς "ας καούν επειδή είναι απεργοσπάστες" ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ.

Με ποιο σκεπτικό χρεώνεις συλλογικά κάτι;

mi ginesai "poniros" , den xreono kati sillogika sto aristero kinima oli olou tou kosmou, oute xreono kati sto anarxiko kinima olou tou kosmou.
Xreono omos kati stis ipoomades afton ton kinimaton pou vriskoun patima se afta ta kinimata me tin anoxi ton idion ton kinimaton polles fores

unpause είπε...

ελα fade.
νταξει ρε φιλε τι θέλεις τώρα...
πλάκα μου κάνεις?
να επιχειρηματολογήσουμε ενάντια στον φασισμό!!??

και όχι ρε φίλε δεν νιώθω απειλή από τους αναρχικούς μη με "καθαρίσουνε" ούτε εμένα ούτε τους φίλους μου... από τους φασίστες νιώθω...

λες πως δεν χρεώνεις συλλογικά κάτι στο αριστερό και αναρχικό κίνημα όλου του κόσμου...
μπορείς να πεις το ίδιο και για το φασιστικο-ναζιστικό κίνημα όλου του κόσμου? Οχι!

εδώ είναι η διαφορά, απο κει και πέρα τι να σου πω...

Fade είπε...

ναι αλλα αυτα που λες και εντονα υπερασπιζεσαι συνοδεια με το ποστ ειναι τα αυτονοητα, οσον τουλαχιστον αφορα την στρατευμενη οργανωση φασιστων και οχι (για μενα προσωπικα) οσον αφορα το μισος, τον πολεμο, την επιλογη στρατοπεδου

ενω αυτα που προσπαθω να συζητησω ειναι με αφορμη τα αυτονοητα ΚΑΙ με αφορμη την παραλληλη χρονικα με το κυνηγι μεταναστων ενεργεια στην Καλλιδρομιου

δεν εχω κατι αλλο να πω

unpause είπε...

τι να πεις... άλλο το ένα άλλο το άλλο... αν θες να συζητήσουμε το περιστατικό της καλλιδρομίου - το μπλογκ είναι ανοιχτό. τοποθετήσου.

άλλο να συζητάμε γι αυτά που ξεκάθαρα ξέρουμε και βλέπουμε και έχουν συγκεκριμένη πολιτική ταυτότητα και άλλο γι αυτά που είναι ακόμα θολά. "ορφανές" επιθέσεις και σκοτεινές ομάδες που παρατάνε βόμβες και πυρπολούν λαϊκές...

unpause είπε...

Θέμα: ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

ΕΚΚΛΗΣΗ



Βοηθήστε να κρατήσουμε την πλατεία Βικτωρίας μακρυά από τα χέρια των φασιστών.Αρκεί η παρουσία μας στις καφετέριες της περιοχής.Πάρτε την παρέα σας και ελάτε στην πλατεία.Αυτή τη στιγμή αν δεν έχει πέσει στα χέρια των φασιστών οφείλεται στην Βίλα Αμαλία, γι'αυτό και θέλουν να την "κάψουν".Ο κόσμος γύρω σε μεγάλο βαθμό έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στα κόμματα και τους θεσμούς και πηγαίνει με τα 1000 με το μέρος τους.Αν δεν συμμετέχει ενεργητικά,παθητικά εγκρίνει με τη στάση του τα πογκρόμ κατά μεταναστών και προσφύγων.Ζητάει αίμα.Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοια κατάσταση.Δεν ωφελούν οι αντιρατσιστικές συγκεντρώσεις στην περιοχή μας.Αρκεί να είμαστε εκεί και να μιλάμε όποτε χρειαστεί με τον κόσμο, εξηγόντας του τι παίζεται με πρόσχημα το μεταναστευτικό και την εγκληματικότητα.Εμείς βιώνουμε την επέλαση του "αληθινού φασισμού" και πρέπει να σταθούμε όρθιοι.Βοηθήστε μας.Πρέπει να ξεφύγουμε από τον αριστερό ιδρυματισμό,που μας κατατρέχει και να βγούμε στην κοινωνία.Οι φασίστες έχουν δημιουργήσει κίνημα και δεν θα δικαιολογούμαστε αργότερα να λέμε "δεν ξέραμε, δεν καταλάβαμε".Με άλλα λόγια θα τους έχουμε αφήσει ανοιχτό το δρόμο.Στις πλατείες Αγίου Παντελεήμονα και Αττικής που έχουν καταλάβει δεν κυκλοφορεί ούτε αριστερό κουνούπι, αν σας λέει κάτι αυτό για την σοβαρότητα της κατάστασης.Ο καθένας μας είναι υπεύθυνος και δεν χρειάζεται την έγκριση του όποιου κόμματος είναι τυχόμν μέλος για να πράξει το αυτονόητο.Δυστυχώς γυρνάμε ολοταχώς στην προ 65 χρόνων κατάσταση, με τις μάχες της Αθήνας.Εμπρός για ένα πλατύ αντιφασιστικό μέτωπο πριν είναι αργά.ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ

Fade είπε...

...

Ανώνυμος είπε...

Apologies for the english- its just easier for me

I also don't agree with you Pause. I feel that first of all you conflate two things. Its one thing to say how you would react in a situation, in the street if you were confronted with a fascist. Its different to reflect on the event, initially through academic discourse to conclude with your own feelings of hatred against A fascist... Maybe this is also what triggered so many comments.

I think that in the case of fascists and migrants with have a similar thing. They are suddenly more visible. This visibility however hides the fact that they are only visible because of a certain absence. An absence of policies that would not allow fascists so much power over others, over public space, over others' bodies. A similar absence of policies for migration have lead to their sudden overwhelming presence in public discourse and public space as criminals. Not all migrants are bad, not all are good.

The presence of fascists and migrants is very much the absence of our responsibilities (as a country, as voters, as activists).

I agree with you that fascists are scary and dangerous. But I see them partly as our fault. There's a great documentary from 2009

L’Europe, ascenseur pour les fachos [vidéo]

which you can find easily online . Its depressing because all of the fascist groups it features have actually gotten more power since 2009 (with Sweden's last elections as the most depressing example). Whats interesting though is an event in Germany where a bunch of fascists were kept out of Cologne by the residents...

Xana

Ανώνυμος είπε...

ο αυτός που δεν συμφωνεί όχι μόνο με τον ελέφαντα, αλλά και με τον φέιντ...με τον οποίο δε συμφωνεί και πολύ συχνά εδώ που τα λέμε

πάουζ,
για το φασισμό και την επιχειρηματολογία για αυτόν (υπέρ και κατά...τα σύκα σύκα και τους προδότες, προδότες)...αναλύει διεξοδικά ο Ραφαιλίδης στην ιστορία του...αξίζει να το διαβάσεις

και επίσης σημείωσε και μία σαφή διαφορά
άλλο φασίστας, άλλο ιδεολόγος, άλλο ξενοφοβικός, άλλο μαλάκας...για παράδειγμα, σπάνια ο ιδεολόγος θα ασκήσει τη βία που ασκούν χουλιγκάνοι μαλάκες που το παίζουν φασίστες και ξενοφοβικοί...φροντίζει όμως ο ιδεολόγος να οπλίσει με κούφιες ιδέες τους μαλάκες-φασίαστες
δηλαδή
το μπαμπάς πλεύρη σπάνια θα δεις στο δρόμο...όμως αυτός που δεν είναι ο κατάπτηστος που βαράει το μετανάστη...δεν είναι λιγούλι πιο επικίνδυνος;;;

unpause είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
unpause είπε...

@ αυτος που...
θενκς α.θα το κοιτάξω. β. ναι συμφωνώ με αυτές τις διακρίσεις, είναι πολύ σημαντικές. Ο ιδεολογός "οπλίζει", ο μαλάκας "εκτελεί" και ο ξενοφοβικός συμφωνεί -λιγο ή πολύ-

@xana: γεια σου.
δεν ξέρω αν τα μπερδεύω. ίσως. αλλά νομίζω η σειρά των σκέψεών μου είναι απλή. Στην αρχή είναι το γεγονός. Μετά η φωτογραφία που με στοιχειώνει. Κάθομαι και γράφω γι αυτήν -θεωρητικά ως μια απόπειρα εξήγησης της δύναμης της εικόνας, εν μέρει ίσως υπεύθυνη για τη μεγάλη δημοσιότητα που πήρε- και καταλήγω βλέποντας και ξαναβλέποντας την πως τον μισώ. όχι αυτόν, αυτό που πάει να κάνει και αυτό που πρεσβεύει. ξεκινάνε τα σχόλια και οι επικρίσεις για το μίσος και λέω πως το μίσος ίσως μου δώσει δύναμη και κουράγιο να βγω στο δρόμο και τους αντιμετωπίσω.

αν θες μιλάμε πάντως γι αυτό. γενικότερα για την προσωπική (κ συναισθηματική) εμπλοκή μας σε "academic writing".

τώρα σχετικά με το visibility δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο είναι κάτι that strikes you αν παρατηρήσεις τον "καθημερινό" και (κινηματικό πια) δημόσιο χώρο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων μάλλον. και σίγουρα έχει να κάνει με ένα absence, όπως λες, αλλά επέτρεψε μου να μην εμπιστεύομαι και πολύ τις "πολιτικές" τόσο για την μετανάστευση όσο και για τις "ακραίες ομάδες", αυτό το absence που μου λείπει περισσότερο εμένα είναι της παρουσίας μας στο δρόμο, τόσο σε πορείες και κινητοποιήσεις όσο και στην καθημερινή ζωή του δημόσιου χώρου...

unpause είπε...

αυτό το absence νομίζω πως έχει να κάνει αρκετά και με το φόβο που αυτοί -συνειδητά- προκαλούν. ακριβώς επειδή είναι dangerous and scary και το ξέρουμε, αλλά ίσως και γιατί υπάρχει και αυτή η "ειρηνιστική" λογική του μη-μίσους, η οποία απενοχοποιεί το δράστη ως πιόνι και καταδικάζει τη "βια απ' όπου κι αν προέρχεται"... αυτή η λογική που αφήνει να χειρίζονται τη βία μόνο οι αστυνομικοί, οι εντετελμένοι - μέχρι ώσπου κι αυτή βία να γυρίσει προς το δικό μας το κεφάλι.

βια κινηματική, βια κοινωνική, βία αμυντική ενάντια στην εκμετάλλευση το νταβατζιλίκι και την απειλή στη ζωή...
όχι βία αηδιαστική, βασανιστική, ρατσιστική, εξουσιαστική και φασιστική!

οι φασίστες είναι και δικό μας φταίξιμο σίγουρα επειδή δεν είμαστε εκεί, κι επειδή τους επιτρέπουμε να μας φοβίζουν...

mao tse tung είπε...

με αφορμή τα ποστς εδώ, την αναφορά του pause σε ένα τουίτ και μια συζήτηση στο τουίτερ:

http://nothinking.posterous.com/53257645

ο ελέφαντας ο εγώ είπε...

ρε παιδιά οι ανώνυμοι βάζετε κανενα ψευδώνυμο να κατλαβαινομαστε , είναι αδύνατον να προσδιορίζετε τη διαφορετικότητά σας απο το πρόθεμα αποφατικά ή καταφατικά.

Fade είπε...

@elefanta
klassiki malakia pou kanei o brakatsoulas kai mas mperdevei
@brakatsoulas sorry ki olas

Ανώνυμος είπε...

Ο/Η pause είπε...

και όχι ρε φίλε δεν νιώθω απειλή από τους αναρχικούς μη με "καθαρίσουνε" ούτε εμένα ούτε τους φίλους μου... από τους φασίστες νιώθω...

____

αρχίζω και φοβάμαι την υποκειμενικόττηα των γραμμών με την οποία χαράζουμε απόψεις και στάσεις. ΔΕ συμφωνώ μαζί σου Παυσ και μπορώ να βρω αρκετά κακά που έχουν γίνει στη ζωή μου από 'αναρχικούς' (όλο το κέντρο της πόλης στην οποία ζω έχει μπατσους και ρολά το βράδυ και δε νιώθω καλά, κάποιες ζωές έχουν χαθεί ή/και έχουν τραύματα από βίαιες επιθέσεις, καμία πρόοδος στην θεσμοθετημένη πολιτική ζωή του τόπου, και άλλα πολλά) δυστυχώς όσα αποτρόπαια -από ανθρωπιστικής άποψης και μόνο- έχουν κάνει και φασίστες.

αν το θες αλλιώς, μαζί όλοι στον κάδο .

Ιδεαληστής

Νίτσα Μαρούδα είπε...

fade μου έχεις λείψει να αράξουμε για πικ νικ και να μιλάμε με τις ώρες. Μνημονεύω τον τελευταίο καιρό συνέχεια τα λόγια σου. Έχουμε καταντήσει έρμαια του ολοκληρωτισμού των μικροομάδων βίας. Παρατηρητές στη βία που μας συνθλίβει από τη μια κι από την άλλη πλευρά. Όχι δε θέλω να πάρω μέρος σε αυτό το παιχνίδι ανωριμότητας και ψυχοπαθητικών συμπεριφορών, δε θέλω ψευδοδιλήμματα, θέλω όλες αυτές οι εστίες βίας πανταχώθεν ΝΑ ΣΒΗΣΟΥΝ