Updates >> στο τέλος του άρθρου
Backstory:
Η ΟΝΝΕΔ παίρνει μια στρατηγική απόφαση επικοινωνιακού χαρακτήρα και συλλαμβάνει την ιδέα μιας viral καμπάνιας που προφανή της στόχο έχει να πλασάρει την παράταξη ώς σύγχρονη (web 2.0) και δημοκρατική (ανοιχτές διαδικασίες). Με σύνθημα "ας σχεδιάσουμε μαζί λοιπόν το επόμενο σύμβολο της δικής μας γενιάς" , δημιουργεί το logo.onned.gr που φιλοξενεί έναν ανοιχτό διαγωνισμό για την ανάδειξη του νέου της λογοτύπου. Ο νικητής σχεδιαστής θα κερδίσει και ένα macbook pro. Οι προτάσεις κατατίθονται και τίθονται προς ψήφιση από τις 11 έως τις 23 Οκτωβρίου. Οι διοργανωτές φροντίζουν να εγκαταστήσουν 2 επίπεδα ασφαλείας : α)το κοινό να ψηφίσει τα 3 επικρατέστερα και κατόπιν μια ομάδα ειδικών να επιλέξει από αυτά το νικητή και β)να ψηφίζει κανείς μόνο με log in / sign up.
Backlash:
Όλα βαινουν καλώς όταν ξεκινάνε οι αντιδράσεις. Πρώτα οι επαγγελματίες γραφίστες κάνουν το θέμα γνωστό καθώς θεωρούν το διαγωνισμό ως υπόδειγμα κακοσχεδίασης. Παραπονούνται και επιχειρηματολογούν προτάσσοντας (όχι για πρώτη φορά) σαν best-practice οδηγό τους όρους διεξαγωγής διαγωνισμών της icograda. Επικοινωνούν με την ΟΝΝΕΔ η οποία αναγκάζεται να απαντήσει ότι ο διαγωνισμός δεν είναι επαγγελματικός αλλά έχει ως ζητούμενο την ανοικτή συμμετοχικότητα και τουλάχιστον να αποσύρει (ελάχιστες από) τις προτάσεις που χρησιμοποιούν ήδη κατοχυρωμένα trademarks (δείτε εδώ από πού έχουν κλαπεί τα logos).
Ο ασκός του αιόλου όμως έχει ανοίξει. Πολύ σύντομα αρκετός κόσμος βρίσκεται να χαζεύει τις υποψήφιες προτάσεις και να σπάει πλάκα με τις χειρότερες. Δημοσιεύονται blog-posts, twits και άρθρα σε στήλες που σταχυολογούν και περιπαίζουν τις υποψηφιότητες (παράδειγμα) ενώ πολύ σύντομα δημιουργείται ρεύμα ψήφισης της χειρότερης, του διάσημου πια και εκτυφλωτικού #logo31 (εδώ η cached σελίδα) . Όλο το βράδυ ενθουσιασμένοι netizens εξαπολύουν σε κάθε μέσο (twiiter, facebook, blogs, fora) καμπάνια ψήφισής του και πολύ σύντομα ανέρχεται στην κορυφή καθώς εύλογα πολλοί είναι αυτοί που εμπνέονται από το φαινόμενο που ξεδιπλώνεται μπροστά τους (δες και #logo31 στο twitter). Παράλληλα γίνονται εκκλήσεις να μην γίνονται διπλοψηφίες και γενικώς τρολιές έτσι ώστε το αποτέλεσμα να μπορεί να σταθεί δίκαια και αδιαφιλονίκητα τηρώντας δηλαδή τους όρους του διαγωνισμού. Την επόμενη μέρα, το logo31 βρίσκεται μίλια μακριά από το δεύτερο και έτσι μια δεύτερη φάση του συλλογικού εγχειρήματος τίθεται σε εφαρμογή : Γίνεται ανοικτή ψηφοφορία για τα επόμενα 2 χειρότερα logos στα οποία θα εστιάσει η αντι-καμπάνια έτσι ώστε ,νομότυπα και πάλι, ΚΑΙ οι 3 θέσεις των νικητών να κλείσουν με τρισχειρότερες υποψηφιότητες εγκλωβίζοντας την επιτροπή. Εκλέγεται ο έγκυος πήγασος (95) και η δυσλεκτική ΟΝΔΝΕ (18). Την ίδια ώρα, δλδ στις 19:50..
[16/10, 19:50] ο official λογαριασμός της εκκλησίας της ελλάδος στο twitter (κι όμως, έγινε πραγματικότητα λίγες μέρες πριν) αρκούντως δυσεξήγητα δηλώνει πως "στηρίζει το #logo31" περιπλέκoντας και ενισχύοντας περισσότερο τα πράγματα και τη διασπορά τους!! Κανένα άλλο σημάδι τόσες μέρες δεν είχε δώσει ο λογαριασμός για να θεωρηθεί φάρσα. Υποθέτω πως έτσι αποδείχτηκε. Εκτός κι αν.. τί; Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα
[16/10, 20:25] Δραστικά μέτρα. Το #logo31 εξαφανίζεται από τις υποψηφιότητες. To permalink δείχνει τώρα "access denied". Α win-win match? Ή μήπως όχι; Θα το μάθουμε στις 23 του Οκτώβρη ή ίσως και ποτέ.
Reference:
Internet MEME: The term Internet meme (pronounced /ˈmiːm/, rhyming with "cream"[1]) is used to describe a concept that spreads swiftly via the Internet.[2] The term is a reference to the concept of memes, although this concept refers to a much broader category of cultural information.
Backlash: "A backlash is a popular negative reaction to something which has gained popularity, prominence, or influence. Although it can sometimes represent a categorical rejection of the idea, aesthetic, product, or fad in question, it is usually a reflection of a collective resentment of that thing's ubiquity in culture and media, rather than a denial of its existence."
Streisand effect: "The Streisand effect is a primarily online phenomenon in which an attempt to censor or remove a piece of information has the unintended consequence of causing the information to be publicized widely and to a greater extent than would have occurred if no censorship had been attempted'
Social marketing's boomerang effect: "In social marketing, the boomerang effect occurs as a result of attempted attitude change. If someone makes a strong attempt to change a prospect's attitude toward a subject, the prospect will counter with an equally strong response, even if, prior to the confrontation, the prospect held a weak attitude toward the subject"
Related posts:
- Η Ταραχώδης Ιστορία Του #logo31
- Από το Logo 31 στην Area 51
- Ο μύθος του logo31
- Ο γραφιστικός εφιάλτης για το σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς!
- Το πουλί της ζωής
- the weird case of project logo31
Updates:
[16/10, 21:30]: Βγαίνει στον αέρα ένα κείμενο συλλογής υπογραφών προς τη ΝΔ, ΟΝΝΕΔ που αναφέρει : "Η ΟΝΝΕΔ σε μία επίδειξη αυθαιρεσίας, αυταρχικότητας και κάκιστου crisis management απέσυρε από το διαδίκτυο το Logo 31, έργο της καλλιτέχνιδος, Μαρίας Θ. Κωνσταντινίδου. Με αυτή την κίνηση, η ΟΝΝΕΔ καταργεί την ελευθερία της έκφρασης και παραβιάζει τους όρους του διαγωνισμού. Ζητούμε ως ευαίσθητοι και δημοκρατικοί πολίτες την επαναφορά του Logo 31 στο διαδίκτυο και μάλιστα υπογραμμίζουμε την αλληλεγγύη μας με την καλλιτέχνιδα. Παρακαλείσθε όπως υπογράψετε υπέρ της επαναφοράς του Logo 31."
[17/10, κατά τις 11πμ]: Η οννέδ με tweet της δηλώνει πως "το #logo31 αποσύρθηκε μετά από παράκληση της Μαρίας". Επαναλαμβάνω: "παράκληση"
[17/10, ας πούμε το μεσημέρι]: a movie
[17/10, 17:45]: Σελίδα στο fb για το #logo31.
[17/10, 17:56]: Το #logo206 σαν αστραπή άξαφνα βγαίνει πρώτο με 204 ψήφους. Τώρα access denied κι αυτό..
[18/10, 15:00] Βγαίνει στον αέρα το project www.logo31.com (about)
[18/10, 19:37] Πρώτος ο "έγκυος πήγασος"!
[19/10, 01:39] Δεύτερη η δυσλεκτική ΟΝΔΝΕ..
[19/10, απόγευμα ας πούμε] Η λήξη του διαγωνισμού από 23/10 μεταφέρεται (σιωπηρά -χωρίς ανκοίνωση) στις 21/10
[20/10, 00:35]: Το πουλί παλεύει σθεναρά για την 3η θέση
[21/10, 14:14]: Η είδηση δημοσιεύεται στα 2 μεγάλα free press..
[21/10, 21:13]: Η ΟΝΝΕΔ ανακοινώνει : "Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος και της κινηματικής συμμετοχής, η διαδικασία ψηφοφορίας παρατείνεται οριστικά και αμετάκλητα έως τις 31 Οκτωβρίου και ώρα 23.00. Παράλληλα κάνουμε γνωστό πως υποψηφιότητες οι οποίες αποτελούν αντιγραφές ή αποδειχθούν προϊόν spamming ή δεν φέρουν ξεκάθαρα τη λέξη ΟΝΝΕΔ, θα αποκλειστούν μετά τη λήξη της προθεσμίας. Οι 3 υποψηφιότητες που θα τεθούν υπό την αξιολόγηση της Κριτικής Επιτροπής, η σύνθεση της καθώς και ο χώρος παρουσίασης των αποτελεσμάτων θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού την 1η Νοεμβρίου 2010 και ώρα 1.00 μ.μ.". Παράταση χρόνου λόγω αδυναμίας και αναποφασιστικότητας ή λόγω κεκτημένης επικοινωνιακής αλλαζονείας; Πώς θα αντιδράσει η κοινότητα των internetz στη "φωτογραφική" για τα αγαπημένα της logos δήλωση της ΟΝΝΕΔ; Ποιος θα βγει μιντιακά ο νικητής στο τέλος; Τα stats: ο πήγασος (φωτογραφίζεται?) είναι σταθερά και με ασφάλεια πρώτος, το ΟΝΔΝΕ (φωτογραφίζεται) ίσα ίσα δεύτερο και ακολουθούν κατά πόδας άλλα 5 "normal" με το επόμενο πουλί στην 8η θέση. Να θυμήσουμε μέχρι στιγμής 2 logos έχουν βγει πρώτα και έχουν καθαιρεθεί.
* Μεγάλα hits προς ψήφιση (και "αφωτογράφητα") είναι ακόμα τα : 127 /142 / 188 / 14/ 27/
14 σχόλια:
Είναι ένα εύστοχο παράδειγμα για να καταλάβει ο κόσμος ότι η αυτοοργάνωση δεν είναι κάτι τόσο δύσκολο όταν έχεις ένα καθαρό στόχο.
Καθιστά ένα από τα καλύτερα τρολαρίσματα που έχουν γίνει σε Ελληνικά δεδομένα και αυτό γιατί ο κόσμος προτρέπει τους πάντες να ψηφίζει μόνο μια φορά και με νομότυπα email απλά όπως είπες...τα χειρότερα.
to dia tauta?
Teleio!!!!!!!! The power of internet!!!!!!! fovero!!!!
@brak
μόνο μετά από 50 χρόνια!
dekton...
brak
me ponese to kefali mou re file ti les twra.
exw xasei th mpala~!
ti ekklhsia internet onned logo ti?
φακ
ναουμ,
σκατ!
Το logo95 είναι το ίδιο με το logo της mobiloil. Αλλά σε μπλεδάκι.
http://tipotastasovara.blogspot.com/2010/10/blog-post_17.html
πολύς ντόρος....χωρις Ντόρα
Μακριά από μας και η Οννεδ και όποιοι παρόμοιοι διαγωνισμοί που ουσιαστικό στόχο έχουν να φέρουν ασυνείδητα το πεθαμένο αυτό κόμμα πιό κοντά στον ανυποψίαστο..
Σαλαμι
http://www.designmag.gr/η-θέση-της-οννεδ-στα-σχόλια-για-το-διαγ/1086
Ελέος απλά :P
Η απάντηση της ΟΝΝΕΔ για τον όλο διαγωνισμό...
support project #logo31 http://bit.ly/bN67jW
auth h maria ti na skeftetai twra arage? aporw...
ξυπνάω μετά από κανα διβδόμαδο με το αρχικό σοκ (?) και τη θολούρα που μου προκάλεσε το ποστ και η ιστορία ολη εδω...
..και βασικα διερωτώμαι κάτι πολύ απλό:
Γιατί απασχολει την κοινότητα αυτή η ψήφιση του λογοτύπου της Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας ?
Πέρα από την απλή περιέργεια και την απλή απάντηση που θα δώσει κάποιος, οτι ξερω γω ενισχύεται η (αχεμ) δημοκρατικότητα μέσα από μια τέτοια διαδραστικη διαδικασία ή επίσης 'αφού μπορώ το κάνω', παραμένει για μένα η έκπληξη του πως ένα άκυρο γεγονός έχει χώρο εδώ μέσα.
Μήπως το γεγονός οτι έγινε μέσα από το νετ καθε αυτό είναι το 'εχέγγυο' για να ασχοληθούμε? (Γιατί για την Οννεδ και το λογότυπο δε νομίζω να νοιάζεται κανείς , και από τους πιο αισθητικά συνειδητοποιημένους, πολιτικα θετικούς χρήστες μας..)
Προσπαθώ να διαβάσω τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στο γραφικό (ναι, το καλτ ρε παιδί μου) και το ενδιαφέρον. Αόμα δεν ξέρω αν είναι αυτή είναι η τελευταία τρανταχτή περίπτωση όπου 'το μέσο είναι το μήνυμα' και ουσία δεν υπάρχει καμία εκτός από τη φιλολογία γύρω από κάτι που μας 'έκατσε' επειδή είναι στον ιντερνετόκοσμο. και έγινε αχταρμάς (εξαιτίας αυτού? και των χρηστών διαφορετιών ταχυτήτων)!
Παρατηρήσεις (παραδέχομαι δεν έχω πλήρη εικόνα) :
H Εκκλήσία είναι ονλάιν (!) στο θεριό και κάνει πολιτική.
Η Οννεδ δεν έχει καθόλου γούστο.
Ασχολούμαστε με την Οννεδ.
Δεν έχουμε πιθανότητα 'απόφασης' για αυτή την περίεργη ιστορία.
Δεν έχω καταλάβει : Πότε λήγει?? Ποιος το λέει?
ιδεαληστής
idealisti you speak as if u are offended.its funny that is happening really funny, i mean the onned logo. It mirrors the society pretty much to the point. THose who are not onned can mind a bit about onned if the situation is funny like this-no harm done. Its the same like : Yiannis this is a greek blog we are not native english speakers and since you write in english we deny to give a damn etc.
??
δε σε πιάνω bip. this pretty much shows the state of Greek society- damn right it does! agreed!
no harm done, no pun intended, no offence taken
;)
σκέφτομαι πόση σημασία έχει το θέμα (? ...!) και πόσο χρόνο έχει καταναλώσει η κοινότητα (μας) ή όποια ιντερνετοκοινότητα με κατι που είναι , κατεμε, ήσσονος σημασίας για τη δημοκρατία, το κόμμα το ίδιο ίσως.
μια σκέψη ήταν!
τέκιν μα σελφ ε μπιτ του σίριους. έλα, οκ.
υγ: Υιαννη χοπε ιου kan ριντ in gkrik
ideal
Δημοσίευση σχολίου