Σελίδες

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

dog eat dog (#20ogr)

To βράδυ γυρνώντας σπίτι ήθελα να έχω γεννηθεί σκύλος. 'Ενοιωθα πτώμα απο τη κούραση και μέσα στο κεφάλι μου μια φωνή επαναλάμβανε "οι άνθρωποι δε θα μάθουνε ποτέ". Eνοχλητικό. "Δε θα μαθουΜΕ ποτε" τη διόρθωνα. Δεν είμαι σκύλος είμαι άνθρωπος και εγώ.

Χθές στη Μητροπόλεως σε μια στιγμή έξαψης και χωρίς να σκέφτομαι είπα στον Λ : "το ΠΑΜΕ είναι εγκληματίες! Εγκληματίες φίλε!" και εκείνος προφανώς πιο ψύχραιμος μου απάντησε "όχι φίλε μου ,εγκληματίες ήταν αυτοί που πετάγανε πέτρες αδιακρίτως στον κόσμο.Οι άλλοι είναι απλά απαράδεκτοι." Ο διάλογος δεν έγινε έτσι ακριβώς αλλα το νόημα ήταν αυτό. Με σόκαρε αυτό που κατάλαβα οτι είπα γιατι προφανώς δεν αποτύπωνε ακριβώς ούτε την πραγματικότητα ούτε αυτό που ήθελα να πώ. Δεν υπήρχε καμμιά δικαιοσύνη στην εξαψή μου. Και τότε παρατηρώντας κάποιους να μαλώνουν για το αν πρέπει να βάλουν φωτιά σε ένα κάδο και ένα σκύλο να τους γαυγίζει πιστεύω κατάλαβα ακριβώς τι είδα να γίνεται και στο όνομα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ιστορίας και της λογικής θελω να σας πώ τι ήταν αυτό.

Όποιος ήταν χθές στο κέντρο σίγουρα διαισθάνθηκε τι γεύση έχει ένας εμφύλιος πόλεμος. Κάποιοι τον είδαν με τα μάτια τους σε μικροκλίμακα. Εγω ο ίδιος είδα κάποιον απο την περιφρούρηση του ΠΑΜΕ να πέφτει κάτω και απο πάνω του 20 άτομα να τον σκοτώνουν.Δεν τον σκότωσαν τελικά γιατι τον έσωσαν οι ομοϊδεάτες του. Καμμία ψυχραιμία. Αναρρωτήθηκα πώς καταλαβαίνουν ποιός είναι ποιός.Πώς δε χτυπιούνται μεταξύ τους? Και μετα κατάλαβα οτι ναι ,προφανώς. Χτυπιούνται μεταξύ τους ως συνάνθρωποι.Παλιά ιστορία το dog eat dog. Είχε πολύ καιρό να ξαναβγεί στη φόρα η προαιώνια έχθρα κουμουνιστών και Black block και χθές η ιστορία έκανε μια απο τις αγαπημένες της εκείνες σβούρες γύρω απο τον εαυτό της. Όταν η ιστορία το κάνει αυτό είναι σαν να βλέπεις συνέχεια στον ύπνο σου το ίδιο όνειρο (εντάξει,εφιάλτη). Αυτό συμβαίνει γιατι (oπως και στα όνειρα) η ιστορία απαιτεί να αποδοθεί νόημα στα γεγονότα.

Το νόημα της βίας είναι απλό. Σκοπός της είναι απλά να σε διαπεράσει. Εκεί υπάρχει απλά επιθυμία για επιβολή. Η κουλτούρα μας και η εξέλιξη όμως της ανθρώπινης πνευματικότητας είναι σε θέση πια (εδώ και πολύυυυυ καιρό) να μας υποδείξουν οτι άλλο πράγμα η επιβολή και άλλο η Νίκη. Χθες ηττηθήκαμε όλοι. Βοήθησε σε αυτό η εγκληματική επίθεση με πέτρες του black block που έγινε αδιάκριτα σε όσους ήταν κοντα στις γραμμές του ΠΑΜΕ και φυσικά βοήθησε και η απαράδεκτη επιλογή του ίδιου του ΠΑΜΕ να αδιαφορήσει για τη σημειολογία της γυρισμένης πλάτης στη Βουλή καθώς και η φασιστική της "περιφρούρηση". Γυρισμένη πλάτη σημαίνει δεν υπάρχει κίνδυνος απο πίσω. Θα εξηγηθώ.

(Οι αναρχικοί)
Ο χώρος είναι ασαφής.Οι ποιότητες που τον αποτελούν ποικίλες. Σε διάφορες περιπτώσεις έχει κερδίσει τον σχεδόν ένοχο σεβασμό πολλών και έχει δεχτεί τα χειροκροτήματα μερίδας του κόσμου που η παιδεία του ή το θάρρος τους ίσως δε τους επιτρέπουν να κάψουν οι ίδιοι μια τράπεζα ή μια κάμερα. Σε συμβολικό επιπεδο χαιρόμαστε όταν καίγεται μια τράπεζα.Γιατι μας θυμίζει τις κοινωνικές ανισότητες,τα δεινά του καπιταλισμου που μας τα σερβίρουν με ωραίο περιτύλιγμα,το αδιέξοδο ενος ολόκληρου πολιτισμού που έχει βασίσει τις αξίες του στην οικονομία. Στην περίπτωση όμως πχ της Marfin η ενασχόληση με το συμβολικό επίπεδο φαντάζει μια ακαδημαϊκή πολυτέλεια.Όταν κάποιος πεθαίνει τότε παίρνει το λόγο το συναίσθημα και όλοι ξέρουμε τι έχει να πεί. Όποιος ισχυρίζεται τώρα οτι ήταν προβοκάτσια εκείνη η τραγωδία όπως και το χθεσινό μακελειό με τις πέτρες , με αφήνει αδιάφορο.Θεωρώ οτι το περιστάτικό της Marfin πιθανότατα ήταν. Είναι σαφές όμως οτι δεν έχει και τόση σημασία. Ο αντιεξουσιαστικός χώρος δεν αποτελείται μόνο απο ανθρώπους με συνεκτική ιδεολογία και όραμα που δε θα έκαναν ποτέ κραυγαλέα απανθρωπιά (πρέπει να είσαι αφελής τουλάχιστον για να το πιστεύεις αυτό όσο κοντα κι αν πρόσκεισαι ιδεολογικά) , αποτελείται και απο ανθρώπους που είναι απλά χουλιγκάνια οι οποίοι έχουν τη βία σαν αυτοσκοπό.Βία=αυτοσκοπός πάει να πεί οτι δεν υπάρχει νόημα. Απλά διάθεση για επιβολή. Τα γεγονότα της μάρφιν , όπως και τα χθεσινά, θα μπορούσαν να έχουν συμβεί ακριβώς το ίδιο,είτε ήταν προβοκάτσια είτε όχι. Προβοκάτορες βέβαια υπάρχουν , τους βλέπω κάθε μέρα που αράζουν έξω απο το ΑΤ με τις μοϊκάνες τους στην Καλλιδρομίου.Αυτό ωστόσο είναι εξίσου άσχετο.Δε μπορώ να φανταστώ κανένα διαβασμένο ιδεολόγο της αναρχίας να χαίρεται με τη χθεσινή επίθεση στον κόσμο μπροστά απο το ΠΑΜΕ. Ο αντιεξουσιαστικός χώρος οφείλει να κάνει την αυτοκριτική του και το δυσκολότερο , οι άνθρωποι που μετέχουν σε αυτόν να κάνουν μόνοι τους την αυτοκριτική τους για τον εαυτό τους ο καθένας. Αυτό είναι το νόημα της αναρχίας.Απο όσο ξέρω πάντως το νόημα της σίγουρα δεν είναι το να είσαι παντεντελώς μαλάκας. Εκεί θέλει κότσια μάγκα μου.Αυτό είναι ο δρόμος. Οι άβουλες μάζες θα έπρεπε να είναι για τους άλλους. Το οποίο μου θυμίζει


(οι ορθόδοξοι κουμουνιστές
)
(πάντα ήθελα να κάνω αυτό το αστείο,συγχωρέστε με που δε μπορώ να χάσω το χιούμορ μου)
Άκαμπτη ιδεολογία για ενα πολιτικό συστημα που έχει αποδείξει τη διάθεσή του να μη σεβαστεί την έννοια της προσωπικότητας.Δεν είναι η πολυσυλλογικότητα που θέλουμε αυτό. Ας υποθέσουμε όμως οτι ξέρουν κάτι που δεν έχουμε καταλάβει εμείς οι υπόλοιποι...Πέρα απο τη θεωρία ένα πολιτικό κόμμα έχει στα μάτια μου πραγματικά ευθύνη για τις πράξεις του. Η περιφρούρηση της Βουλής χθες δεν απέτρεψε τους βουλευτες να μπουν να ψηφίσουν.Αντικατέστησε στα μάτια τα δικά μου την αστυνομία (η οποία πρέπει να διασκέδασε πολύ με τις συρράξεις και επιπλέον συμπεριφέρεται πραγματικά σα σκύλος που δε δαγκώνει το χέρι που πια δεν την ταϊζει) ,και έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα πρόκλησης στον αντιεξουσιαστικό χώρο, εξού και δέχτηκε την αναμενόμενη και επικίνδυνη επίθεση ενός ασαφους χώρου που δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε απο αυτόν ακριβώς λόγω ασάφειας σύνθεσης επι τω έργω. Ακούστηκε επίσης οτι εδωσαν κόσμο απο το μπλακ μπλόκ στην αστυνομία. Δε το γνωρίζω αλλα αν έγινε είναι αυτιστικό και αηδιαστικό. Πέρα απο αυτό ,το ΠΑΜΕ δεν εκτέλεσε λαϊκη εντολή χθες. Την επωμίστηκε χωρίς κανείς να του το ζητήσει λες και οι λαϊκές κινήσεις είναι τσιφλίκι του ΚΚΕ. Και μάλιστα σε μια εποχή που είναι πασιφανές πια οτι οι άνθρωποι μαθαίνουν να σκέφτονται σαν πολίτες και δε χρειάζονται κόμματα. Φασιστικά αποφάσισε να εκπροσωπήσει το λαό και μάλιστα με εικόνες με κράνη και ρόπαλα που αν μου τις έδειχναν χωρίς να μου πούν τι είναι θα σκεφτόμουν ίσως και χρυσαυγίτες.Η αισθητική είναι προαπαιτούμενο χαρακτηριστικό για αυτό που ονομάζουμε επανάσταση.Γιατι αισθητική πάει να πεί οτι έχεις κάνει δουλειά με τον εαυτό σου.

Όταν λοιπόν οι αναρχικοί (που είναι και αυτοί μερίδα του λαού) επιτέθηκε τότε ξαφνικά μας ενημέρωσε η γενική γραμματέας του κόμματος οτι επρόκειτο για προβοκάτσια. Αυτό βέβαια είναι ένας ευσεβής πόθος του ΚΚΕ αλλα και μια λεπτομέρεια πολύ σημαντική. Τρέμουν στο ΚΚΕ να παραδεχτούν οτι ο λαός δεν έχει εκ φύσεως "λαϊκή ιδεολογία", οτι αποτελείται απο προσωπικότητες των οποίων η πορεία στην εξατομίκευση είναι μια φυσική επιλογή που καταπιέζει ο κουμουνισμός. Γιατι αν δεν εκπροσωπεί εκ φύσεως το λαό , τότε το ΚΚΕ είναι απλά ενα άλλο κόμμα, χωρίς ιστορία. Και χωρίς ιστορία το ΚΚΕ είναι ένα τίποτα. Η ιδεολογία του είναι απλά μια στροφή της ιστορίας που δεν οδήγησε ποτε σε ευθύ δρόμο.Εδώ έχει παρεπιπτόντως και μια τραγελαφική ομοιότητα με το χριστιανισμό που τόσο πολύ μισεί. Και οι δύο υποκαθιστούν τα σύμβολα της προσωπικής πορείας ενος ανθρώπου με τα δικά τους. Κάτι που δε το χρειαζόμαστε πια γιατι κάνει κακό.

Το θέμα εδώ που προσπαθώ να καταλήξω, χωρίς να έχω ασχοληθεί καθόλου με τις ταρζανιές της ελληνικής αστυνομίας (η οποία δεν έχει καταλάβει οτι τις ιδέες που έχουμε εμεις συλλάβει δε θα τις συλλάβουνε ποτε) και του πια ευκολα αναγνώσιμου παιχνιδιου που παίζεται κοινοβουλευτικά που είναι πράγματικά αδιανόητο να το κάνω εδώ γιατι συν τοις άλλοις δεν είναι αυτό το θέμα εδώ και προσπαθώντας μα τη παναγία να μην παρεξηγηθώ ,το θέμα θέλω να πώ , είναι το νόημα της βίας. Τριγυρνώντας χθες στο δρόμο άκουγα ανθρώπους να λένε τα ίδια λόγια που είχα πεί εγώ νωρίτερα στον Λ. Κατάλαβα οτι πολύς κόσμος που θα καταλαβαίναμε όλοι τι μερίδα εκπροσωπεί αν τον χαρακτήριζα mainstream, έχει στην πραγματικότητα χωρίς να το καταλαβαίνει βίαιη ταση προς τη Βουλή αλλα χωρίς ωστόσο να προβαίνουν σε βία.Toυς ενόχλησε η εικόνα της περφρούρησης. Πιστεύω οτι αυτό το κομμάτι του λαού δεν προβαίνει σε βία για να μπεί πχ στη Βουλή γιατι ασυναίσθητα "καταλαβαίνουν" οτι η βία αυτή δε θα οδηγήσει πουθενα. Γιατι δεν ξέρουν τι να κάνουν τον κόσμο μετα τη βία. Πρόκειται για συνειδησιακή αμηχανία. Αυτή η πόλη, η Αθήνα που μας σκοτώνει ,τι θα γεννηθεί στη θέση της αν τη θάψουμε? Πως θα μας βοηθήσει αυτή τη στιγμή να μπουκάρουμε πχ στη Βουλή? Ποιό καλύτερο μέλλον μας επιφυλάσσει μια τέτοια επιλογή? Θα το έκανα αν θα οδηγούσε κάπου. Θέλω να καταλήξω και θα προσπαθήσω να είμαι σαφής. Η στάση του ΠΑΜΕ με όλη της τη σημειολογία και τις αναφορές στην ιστορία έθεσε σε όλα τα επίπεδα ένα ερώτημα για τη στάση μας απέναντι στη βία και επομένως για το τι θέλουμε.

Όμως αδέρφια μου δε ξέρουμε τι θέλουμε. Δεν ξέρουμε τι θέλουμε γιατι έχουμε μάθει να επιλέγουμε απο αυτά που μας προσφέρουν. Αυτό που θέλουμε απλά δεν υπάρχει ακόμα. Θα το δημιουργήσουμε αλλα θέλει χρόνο. Το δημιουργούμε μεταξύ μας σιγα σιγα. Είναι ενας καινούριος κόσμος που θα φανερωθεί απο την ανάπτυξη της αίσθησης της κοινης λογικής και όλων αυτών που μας ενώνουν. Το πιο απλό απο όλα: σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Και εκλέπτυνση της συνείδησής μας. Θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό το οποίο κάνουμε απο τότε που ήμασταν δεινόσαυροι. Να εξελιχθούμε σε κάτι άλλο. Είναι φώς φανάρι πώς θα γίνει αυτό.Πρέπει να πετάξουμε απο πάνω μας το χιτώνα του παλιού κόσμου.

Διάβαζα την ανακοίνωση της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Αθήνας. Στο τέλος αναφέρει "Η Άμεση Δημοκρατία αναδύεται στα συντρίμμια του παλιού κόσμου". Αυτό είναι αλήθεια. Ισχύει όμως για όλους μας. Θα χρειαστεί όλοι να αφήσουμε πίσω τα προσωπικά μας συντρίμμια. Και σαν πολίτες τον εθισμό μας σε ιδεολογίες ,αξίες και θεσμούς που ανήκουν στην προηγούμενη χιλιετία , τότε που οι προγονοί μας δεν μπορούσαν να ξέρουν. Αλλιώς σας το λέω , δε θα εξελιχθούμε , θα χαθούμε ή στην καλύτερη των περιπτώσεων θα ξαναγίνουμε πραγματικά ζώα. Αν παρ'ελπίδα τώρα συμβεί αυτό , εγώ απλά μια χάρη θα ήθελα, αυτό το ζώο δηλαδη να μην είναι πάλι σκύλος.

29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

σου είχα πει εδώ και καιρό, ότι πρέπει να ασχοληθείς με τη δημοσιογραφία
τώρα, θα σου πω - αφού πια κατάλαβα πως και πόσο πιστεύεις στον άλλο κόσμο που έρχεται - ότι πρέπει να ασχοληθείς ΚΑΙ με την πολιτική
μη με παρεξηγήσεις...δε σημαίνει αυτό ούτε να κατέβεις σε εκλογές, ούτε ενταχθεις στο ΠΑΜΕ...
αλλά να συνεχίσεις να γράφεις και κυρίως να σκέφτεσαι έτσι
...
έπειτα από 4 μέρες χωρίς κινητό, τηλεόραση και ίντερνετ...45 πόντοι χιόνι στο Κότελ, ξημερώματα Δευτέρας...το πρώτο που μου ξημέρωσει με τις πρώτες πληροφορίες της παγκόσμιας πληροφορίας ήταν...μία συνέντευξη του Στάυρου Λυγερού (αγαπημένου δημοσιογράφου) και Κύριου Ελέφαντα (αγαπημένου συγγραφέα)...και αναφωνάζω...εύγε...

ο κύριος με τις ...

Ανώνυμος είπε...

Άψογος. Σε όλα.

Ανώνυμος είπε...

και για να δεις, αγαπημένε μου, πόσο συμφωνείς με τον αγαπημένο μου...

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_2_21/10/2011_1296581

Λιβελούλα είπε...

“Αυτό που θέλουμε απλά δεν υπάρχει ακόμα. Θα το δημιουργήσουμε αλλα θέλει χρόνο. Το δημιουργούμε μεταξύ μας σιγα σιγα. Είναι ενας καινούριος κόσμος που θα φανερωθεί απο την ανάπτυξη της αίσθησης της κοινης λογικής και όλων αυτών που μας ενώνουν. Το πιο απλό απο όλα: σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Και εκλέπτυνση της συνείδησής μας”.

Έχεις τόσο πολύ δίκιο. Για μένα δεν θα μπορούσες να το θέσεις καλύτερα.
Και θέλω να προσθέσω και κάτι σε όλα αυτά που είπες. Χθες η κύρια αίσθηση που είχα ήταν αυτή της χειραγώγησης. Πνιγόμουν από αυτήν την αίσθηση που μου την προκαλούσαν οι τόσες διαφορετικές ομάδες που συμμετείχαν σε αυτό που διαδραματίστηκε. Οι παμίτες, οι ματατζίδες, οι κουκουλοφόροι που πια δεν ξέρεις αν είναι ασφαλίτες, αναρχικοί, χρυσαυγίτες ή τρελαμένοι χούλιγκανς. Ένιωθα πως δεν έχω χώρο να συμμετέχω με τον τρόπο που η δική μου ιδεολογία ορίζει, πως όλα ήταν εξαρχής οργανωμένα και το αποτέλεσμα ήταν απλώς το πάντρεμα όλων των αποφάσεων και των στρατιγικών της κάθε ομάδας που πιστεύει πως μόνο αυτή είναι σωστή και που στην τελική ακολουθεί μια γραμμή που κάποιοι και πάλι προκαθορίζουν. Μα κατεβαίνουμε κάτω ουσιαστικά για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε επιτέλους από κάθε είδους χειραγώγηση. Δεν είναι δυνατόν να την επιβάλουμε και στην μεταξύ μας συνύπαρξη. Αυτό δείχνει ότι κάτι δεν κάνουμε καθόλου καλά. Έβλεπα τα μάρμαρα και τις μολότοφ να πέφτουν πάνω στους ανθρώπους και δεν μπορούσα να πάρω αναπνοή, όχι εξαιτίας των δακρυγόνων, αλλά γιατί κάθε στιγμή πίστευα πως κάποιος θα σκοτωνόταν.
Ακόμα και η δική μας οργή χειραγωγήσιμη είναι. Θέλουμε να αλλάξουμε το σύστημα και τον τρόπο ζωής μας, αλλά και εμείς μένουμε κολλημένοι σε παλιές τακτικές και παλιούς τρόπους αντίδρασης. Αν δεν περάσουμε σε ένα επόμενο στάδιο, αν δεν περάσουμε από την αντίδραση στην δράση, αν δεν ανοίξουμε λίγο όλοι τον φακό μέσα από τον οποίο αντιλαμβανόμαστε όλη αυτήν την πραγματικότητα που μας ξεπερνάει, ας μην περιμένουμε να συμβεί καμμία αλλαγή. Δεν είναι ούτε παιχνίδι πειθούς εδώ, να ρίχνει συνέχεια ο ένας στον άλλον την ευθύνη, ούτε επιβολής. Τώρα είναι ώρα συν-δημιουργιάς... του καινούριου κόσμου όπως λες.

Το κειμενό σου είναι καθηλωτικό. Μπράβο.

Tic Tac είπε...

Δεν ειναι κριμα ενα τοσο ωραιο κειμενο να χαλαει απο ενα ορθογραφικο; Στη λεξη "μηνυμα" η σειρα των i ειναι οπως στο αλφαβητο. Η, υ.

Ειναι πολυ ξεκαθαρη η αναλυση σου, ψυχραιμη και αποστασιοποιημενη απο οποια πιθανη εμπλοκη με βιωματα που μερικοι αλλοι εχουμε, δυστυχως. Πωπω, μολις ξυπνησα και το συντακτικο μου κοιμαται ακομα.

Απο το 2008, η δραση οσων επιλεγουν να ειναι στην πλευρα των αντιεξουσιαστων ειναι εκτος ελεγχου του ιδιου του α/α χωρου. Στις αμιγεις πορειες του χωρου οι δρασεις βιας ειναι προμελετημενες και χειρουργικες. Στις υπολοιπες περιπτωσεις, η λογικη του ανωνυμου πληθους κυριαρχει ενιοτε , αφου η βια του ειναι προιον αγανακτισης κι οχι πολιτικης αποφασης.

Καφε.

chaca-khan είπε...

Δε συμφωνώ καθόλου με τα λόγια του 18:41-ανώνυμου(..): oύτε δημοσιογράφος, ούτε πολιτικός, ούτε και το post μοιάζει καθόλου με το άρθρο του αγαπητού κυρίου. Λογοτέχνης λέγεται -ή ποιητής αλλά δε θέλω να το ξεφτιλίσω.

Θα τα πούμε όλοι μας από κοντά αυτά :-( εγώ δεν ήμουν εκεί έχω δεί αυτά κι έχω αισθανθεί όλα τα άλλα.

Ανώνυμος είπε...

καλά εσύ τσάκα αγόρι μου,
αν συμφωνήσεις ποτέ μαζί μου,
θα γκρεμιστεί μεγάλος φούρνος...
αλλά δεν πειράζει
θα συμφωνήσω εγώ μαζί σου
είναι ποιητής ο κύριος Ελέφαντας

ο κύριος με τις ...
(ο οποίος δεν είναι καθόλου ανώνυμος 18:41)

Ανώνυμος είπε...

KKE KKE EIN TO KOMMA ΣΟΥ ΛΑΕ"""
ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ...ΟΡΓΗ ΛΑΟΥ....ΦΩΝΗ ΑΛΕΚΑΣ
http://xronika05.blogspot.com/2011/10/blog-post_6256.html

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί να είσαι σκύλος, αλλά δεν είσαι ελέφαντας. Ο ελέφαντας είναι μέσα στο δωμάτιο. Χαίρομαι που τον βλέπεις.

heinz είπε...

Πάρα πολύ καλή ανάλυση.

Kyrios Elefantas είπε...

χαίρομαι που ήταν ξεκάθαρο το περιεχόμενο.η αλήθεια είναι οτι με ζόρισε λίγο μεχρι να στρώσει
το μοινειμα το άλλαξα :)

Fade είπε...

Λες αυτό που δεν μπορώ να πω λόγω συναισθηματικής φόρτισης και μου δείχνεις το δρόμο για άλλη μια φορά.

ταμπουίνος είπε...

Σκεφτόμουν αυτές τις μέρες βλέποντας όλα αυτά που γίνονται ότι αντιμετωπίζουμε την όλη κατάσταση σαν ψάρια. Όχι απ' τη μια ή απ' την άλλη πλευρά, αλλά συνολικά. Βλέποντας ειδήσεις χθες μου έσκασε μια συνειδητοποίηση: ότι πρέπει να ήμουν μωρό όταν έβλεπα ακριβώς τα ίδια πράγματα να συμβαίνουν. Οι μπλε να τσακώνονται με τους πράσινους και οι μαύροι με τους κόκκινους. Είναι όλα τόσο προβλέψιμα.Ο καθένας παίζει άψογα το ρόλο του κι εμείς. Όλοι παίζουμε το ρόλο μας όπως προβλέπεται,ακόμα και αυτή η παχύρευστη μιζέρια που μπορείς να την κόψεις με το κουτάλι, το φαγητό που παραγεμίζει τις κοιλιές του κόσμου που φοβάται ότι θα το στερηθεί, οι κουβέντες, όλα είναι μέσα στο σενάριο. Όλα προβλέπονται. Οι αντιδράσεις μας είναι αναμενόμενες και γι αυτό απόλυτα ελεγχόμενες. Το "βία στη βία" είναι εύκολο να το νιώσεις όταν κινδυνεύει η ζωή σου σε μια πορεία αλλά είναι φαύλος κύκλος και τελικά εξυπηρετεί μια χαρά τη διαιώνιση αυτής της κατάστασης.Γιατί όχι τρέλα στην τρέλα; Γιατί μια φορά να μην κάνουμε κάτι απρόβλεπτο; έτσι για αλλαγή; να κάνουμε το αντίθετο απ' ό,τι γράφει το σενάριο. Αν μη τι άλλο θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη (εξάλλου η ανατροπή κάνει ένα σενάριο ενδιαφέρον).
πχ - λέμε τώρα - φαντάσου ένα τρικούβερτο,πασχαλινών διαστάσεων, γλέντι έξω από τη βουλή όπου οι κόκκινοι και μαύροι θα κερνάνε σφηνάκια τον κόσμο, ένα πλούσιο γλέντι με τους καλύτερους μεζέδες, μια γιορτή με χειροκροτήματα όλοι καλοντυμένοι με κουστούμια, αρώματα, αντί για πέτρες μπουκέτα από λουλούδια. Ποιος μπορεί να πετάξει δακρυγόνο σε έναν άνθρωπο που κρατάει λουλούδια; Πιστεύω ότι λείπει λίγη φαντασία, χιούμορ και αιφνιδιασμός.

ταμπουίνος είπε...

από το πολύ μπλα μπλα μου ξέχασα να σου πω ότι απόλαυσα το άρθρο σου!

χελώνα είπε...

γεια σου ρε elephant με τα ωραία σου.. το είχα μπερδεμένο στο μυαλό μου και βρέθηκε ένας καλός ελέφαντας να το κάνει λέξεις οργανωμένες.. έντονη στιγμή ταύτισης: η απορία "μα καλά πως καταλαβαίνουν ποιος είναι ποιος και βαράνε"..

Μαζεστίξ είπε...

Άψογος!

Μαζεστίξ είπε...

Άψογος!

Ανώνυμος είπε...

Πολυ καλο! Ψυχραιμο, πολυπλευρο και αναλυτικο. Θα συμφωνησω στα περισσοτερα, αν οχι σε ολα. Να προσθεσω και εγω την μπαρολα μου γιατι πνιγομαι......το ΠΑΜΕ ηταν οπως παντα απαραδεκτο και σιχαμενο. Ομως δεν περιμενα να δω μολοτοφ να πεταγονται στο κοσμο. Ναι στη συγκρουση, ναι στη βια, ομως καιρος και οι μαυροι να κανουν την αυτοκριτικη τους. Τα χουλιγκανια και ολοι οι αλλοι ειναι διποδα. Ανανδρο και εμετικο να πεταγονται μολοτοφ στο κοσμο. Ντροπη στην αντιεξουσιατικη κινηση.

πσ. dog eat dog....τι μου θυμησες...μας το εδειχναν στο πανεπιστημιο στην αγγλια το '97...

Ανώνυμος είπε...

μαυροι φασιστες - κοκκινοι φασιστες
μαυροι παρακρατικοι σε συννενοηση με την αστυνομια - κοκκινοι παρακρατικοι σε συννενοηση με την αστυνομια
Σκατα και στους 2. Για να μην γραψω θανατος.

Tic Tac είπε...

@Ανώνυμος

Οι εξισωτικές και μανιχαϊστικού τύπου τοποθετήσεις, δηλαδή καλύτερα κραυγές, δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στο δημόσιο διάλογο. Εδώ, εγώ προσωπικά, προτιμώ το λόγο, να ζοριστείς λίγο να μας πεις κάτι. Για εκτόνωση, παρακάτω.

Σε ακούω. Τι είδες, πού ήσουν; Σε στενοχωρεί αισθητικά η βία; Τι έχεις πάθει, φίλε μου;

Tic Tac είπε...

Παράληψή μου: αναφέρομαι στον Ανώνυμο 17:34 που αρέσκεται στα δίπολα. ;)

Ανώνυμος είπε...

γεια σου τικ τακ
δεν εχω παθει κατι. Ουτε τα διπολα με εκφραζουν παντοτε.Απλα βαρεθηκα τα παιχνιδια. Και τα σικε ματς. Οχι απλα ημουν εκει τικ τακ. Ημουν παρα πολυ εκει. Η βια δεν με ενοχλει. Διαλογος κανονικος,ερμηνειες, αναλυσεις, προτασεις, με αυτον τον τροπο κατα τη γνωμη μου δεν γινεται.

Ξερεις τι ειδα. Καποια απο αυτα τα ειδες και εσυ και ολοι.
Εκτος απο αυτα που αναφερει το κειμενο, ειδα καταντια, προσυνενοηση, και παιδια 15 ετων να μαλακιζονται. Και το ΠΑΜΕ να φυλαει το κυνοβουλειο.

chacakhan είπε...

Συμφωνώ με τον tictac.
Θέλω επί τη ευκαιρία να παρακαλέσω τους ανώνυμους που δεν είναι τόσο ανώνυμοι να μη χρησιμοποιούν την ανωνυμία καθόλου γιατί δημιουργούν προηγούμενο με τους νέους αναγνώστες και "βρωμίζουν" ας μου επιτραπεί την αίσθηση του blog ή τέλοσπάντων τον καμβά της συζήτησης.

Αυτό εδώ το blog είναι σίγουρα εκτός της -πολύ σπάνιας άλλωστε- επωνυμίας υπέρ της ψευδωνυμίας γιατί πίστεύει πως το internet μέσα σε όλα οφείλει να ενεργοποιεί και το φαντασιακό.

Ακόμη και η επιλογή ενός ονόματος για τη στιγμή δλδ είναι απείρως γονιμότερη από την ανωνυμία.

Moreover αυτό που εκτυλίσσεται εδώ, ακόμα και ανάμεσα σε περσόνες ή ιδέες, έχει να κάνει και με σχέσεις, έχει συνέχεια. Γι΄αυτό πιστεύω πως είναι εντελώς ηλίθιο για κάποιον να μεταμφιέζεται συνεχώς, αγγίζει ίσως τα όρια του κακόβουλου.

Ελπίζω να μη σας κούρασα

Kyrios Elefantas είπε...

έχουν δίκιο chaka και tictac,και θα συμπληρώσω οτι δε μας πειράζει η ανωνυμία αυτή καθ εαυτη. Και εμείς ανώνυμοι είμαστε αλλα έχουμε πρόσωπο. Το πρόσωπο είναι απαραίτητο για τη δημιουργία κοινου τόπου. η ανωνυμία αυτού του τύπου που δεν έχει πρόσωπο είναι hit and run , έρχεστε και φεύγοντας μας αφήνετε μόνους μας, πράγμα που δεν το θέλουμε.

επίσης αν και μάλλον δεν πρόκειται για τρόλλ ο ανώνυμος του 17:34 με τρομάζει λίγο. λες τα ίδια που λένε για όλους τους άλλους αυτοί που σε αηδιάζουνε .Θάνατος? μαλλον να το ξανασκεφτείς φίλε μου ,υπάρχει στα λόγια σου ο ίδιος σπόρος της κατάντιας για την οποία οικτίρεις τους άλλους , στο λέω με πολύ αγάπη.

chaca-khan είπε...

Πολύ σημαντικό κείμενο κατά τη γνώμη μου που θέτω υπόψιν των συν-μπλογκιτών εδώ μέσα και των υπολοίπων: Η γλώσσα της ζούγκλας (Rakasha)

Ανώνυμος είπε...

Οταν διάβασα την ανάρτηση, έμεινα έκπληκτη, γιατί ήταν ακριβώς αυτό που σκεφτόμουν.

Με εκφράζεις απόλυτα.

Αρετή είπε...

Είμαι η προηγούμενη "ανωνυμη", που μπηκα ως ανωνυμη γιατί δεν εχω blog. Τα σχόλια στο άρθρο τα διάβασα αφού σχολίασα, οπότε συγχωρέστε μου την ανωνυμια. Τουλάχιστον τώρα εβαλα το όνομα μου.

Διάβασα λοιπόν κάποια σχόλια. Κατ'αρχήν, όσον αφορά το άρθρο του Στ. Λυγερού στην καθημερινή, δεν προσεγγίζει το θέμα όπως ο κ. Ελέφαντας. Το μόνο "περίπου" ίδιο που λεει ειναι οτι οι "μαυροι" εχουν τη βια ως αυτοσκοπό. Που και παλι ειναι "περιπου" ίδιο, γιατί ο Ελέφαντας λέει (και συμφωνω μαζί του) οτι μια μερίδα είναι έτσι.

Για την Irinirini έχω να πω οτι θα ήταν ωραίο το σκηνικό που περιγράφει, καταλαβαίνω απόλυτα γιατί το λεει, αλλά το σκηνικο αυτό δε θα εξέφραζε την περίσταση, μάλλον θα ηταν εκτός θέματος, μια και δε θα μπορούσαμε να διαμαρτυρηθούμε με σφηνακια και φαγητά. Χάνεται το νόημα.

Κι εγώ είμαι εντελώς αντίθετη με το "βια στη βία". Και ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί ακόμη και οι πιο θεωρητικοί οπαδοί του αναρχισμού πιστεύουν λίγο -πολύ οτι με την επαναστατική βία θα αναγεννηθεί μια κοινωνία ευσυνείδητων ανθρώπων που δε χρειάζονται "αφεντικά", όταν αυτή έχει εκτεθεί στη βία για πολλά χρόνια. Είτε αυτή είναι κρατική βία, είτε επαναστατική βία. Οπως είπε ο φίλος ελέφαντας, η βία σε διαπερνάει. Και συμπληρώνω οτι η βία είναι τις περισσότερες φορές αποτέλεσμα ενός εξαιρετικά μεταδοτικού ιού. Του Μίσους. Η απλώς αποτέλεσμα των αγριων ενστίκτων μας. Δε θεωρώ οτι μπορεί να είναι ελεγχόμενη.

Δεν ασχολούμαι σε βάθος με τις ιδεολογίες, και ουτε εχω σπουδάσει το αντικείμενο. Εχω όμως μα αίσθηση, μία δική μου ένσταση όσον αφορά τις ιδεολογίες: Για μένα οι διάφορες ιδεολογίες έχουν ένα κουσούρι, γι αυτό και κατα την γνώμη μου ποτέ δεν μπορουν να εφαρμοστούν κατα γραμμα.

Το κουσούρι είναι οτι πάντα αυτοι που αναπτύσσουν ιδεολογίες, το κάνουν μέσα από σκέψη, χρησιμοποιώντας τη διάνοια, και ποτε δε λαμβάνουν υπόψιν την ψυχολογία και το συναισθηματικό κόσμο των ανθρώπων στους οποίους απευθύνονται... ετσι λοιπόν και ο αναρχισμός, ενώ οι διάφορες μορφες του συμφωνούν οτι ειναι κατά της βίας, δεχεται κατά περιπτωση τη χρησιμοποιηση της χωρις να λαμβάνει υπόψιν την ψυχολογία των εκτεθειμένων στη βία ανθρώπων. Παρομοιο λάθος έκανε και ο κομμουνισμός. Ολα καλά , ολοι δουλεύουμε για το κράτος, ολοι θα τα μοιραστούμε, αλλά τελικά κατέληξε δικτατορικό ένα κομμουνιστικό καθεστώς, γιατί απλά οι ηγέτες το μετέτρεψαν κατά πως τους βόλευε.

Και θα μου πεις τωρα, και με το δίκιο σου, με τι βάσεις θα δημιουργηθεί μια σωστή κοινωνία ή ένα σωστο κράτος. Την απάντηση λοιπόν, την έδωσες κι εσυ Ελέφαντα: Κοινή λογική. Και εγω συμπληρώνω: γνώση του ανθρωπινου ψυχισμού μέσα από τις εμπειρίες μας. Και αυτοκριτική. Αφθονη αυτοκριτική, κάθε στιγμή. Αποτίναξη του Μίσους και του βολέματος της φράσης "εσυ φταίς, ποτέ εγω". Με το να σταματήσουμε να βρίσκουμε ομάδες να μισούμε απλά για να μισήσουμε.

Καλά, καλά σταματάω! σας ζάλισα....

Kyrios Elefantas είπε...

δε μας ζάλισες , καλα τα λές.
ναι , το πρόβλημα βέβαια είναι οτι την απάντηση "η κοινή λογική" τη δίνει τελικά όχι ένα πρόσωπο αλλα η ίδια η κοινή λογική.Αρα μιλάμε για κάτι που πρέπει να αποκτηθεί για να μπεί σε λειτουργία.
είναι ενα θέμα αυτό.

επίσης άσχετο θυμήθηκα σήμερα τον μπακούνιν που ελεγε οτι τα 3/4 της επαναστασης είναι φαντασία (διορθωσέ με τικτακ αν κανω λάθος)

καμμία φαντασία στο χώρο :(

Αρετή είπε...

Τωρα Ελέφαντα, μου απαντάς και μου δινεις τροφή για να συνεχίσω να μιλάω και να σχολιάσω με δεύτερο "σεντόνι". Το πρώτο σχόλιο το σταμάτησα οταν κατάλαβα οτι αντί για σχόλιο θα έγραφα ....αρθρο.

Αυτό που είπες ήταν η συνέχεια της σκέψης μου, για το αν είναι εφικτό να αποκτήσουν οι λαοί
-και στη συγκεκριμένη περιπτωση οι έλληνες- κοινη λογική, αυτοκριτική, τη στιγμή που η παιδεία έχει αφεθεί στην τύχη της.
Και δεν είναι μόνο κοινή λογική και αυτοκριτική αυτό που χρειάζεται. Ειναι και διορατικότητα, ψυχραιμία, αίσθηση των συνεπειών της κάθε επιλογής μας. Και αυτά είναι μέρος μιας παιδείας.


Κι όταν λεω παιδεία, δεν εννοώ απαραίτητα το σχολείο. Εννοώ και την παιδεία που αποκτά κανείς στο σπίτι του. Μπορεί κάποιος να μην ξέρει να διαβάζει (που λέει ο λόγος), αλλά να έχει παιδεία, δηλαδή ουσιαστικά να έχει σωστές βάσεις και αρχές και να ξέρει γιατί τις έχει.

Ξαναγυρνώντας στη βία, πάλι θα τη θεωρήσω υπεύθυνη για το οτι παρεμποδίζεται η απόκτηση παιδείας. Κι αυτη τη φορά εννοώ οποιαδήποτε μορφή βιας. Εννοώ ακόμη και τον ψυχαναγκασμό του να ζω σε τόσο γρήγορο ρυθμό, του να σκοτώνομαι στη δουλειά, που να αδυνατώ σωματικά να ασχοληθώ με την αυτοβελτίωση μου και το σωστό μεγάλωμα των παιδιών μου (που δεν έχω, αλλά γενικά μιλάω) που απο μένα θα πάρουν το παράδειγμα για να γίνουν ευσυνείδητοι άνθρωποι. Και όλους τους ψυχαναγκασμούς και τη βία που υπάρχουν γύρω μου, που με κάνουν να θέλω να πιώ ένα μπουκάλι τζόνι για να ζαλιστώ να μην τα σκέφτομαι.

Άρα λοιπόν αυτο που περιγράφω ειναι ένας φαύλος κύκλος. Αστα να παν, Ελέφαντα.

Βέβαια, δεν είναι και απίθανο να σπάσει ο φαύλος κύκλος. Προσωπικά στη ζωή μου έχω επιλέξει όσο γίνεται να μην ζω σε γρήγορο ρυθμό, φυσικά με το όποιο οικονομικό κόστος. Προσπαθώ να αυξάνω τον ποιοτικό μου χρόνο και απο τη στιγμή που άρχισα να το κάνω, άρχισα να σκέφτομαι και πιο καθαρά, να κάνω λίγο τον παρατηρητή, να ενημερώνομαι.

Αυτό που έκανα είναι οτι σταμάτησα να είμαι υπάλληλος και έγινα ελεύθερος επαγγελματίας που δουλεύω σπίτι μου μαζί με τον άντρα μου, που επισης έκανε το ίδιο. Βεβαια θα μου πείς αυτό ειναι λίγο πολυτέλεια, δεν μπορεί να το κάνουν όλοι. Βασικά δεν είναι και τόσο πολυτέλεια, γιατι όπως είπα πριν έχει το ρισκο του "σημερα έχω αυριο δεν εχω" κια π'ιστεψε με, συμβαίνει πολύ συχνα να "μην έχω". Αρα λοιπόν δε μου μένει παρά να είμαι ολιγαρκής και κάθε στιγμή να σκέφτομαι οτι προτιμώ να έχω τα απολύτως απαραιτητα, να θυσιάσω τα λίγα χρηματα παραπανω, παρά να τα αποκτήσω με έξτρα σκότωμα και αγχος που θα με εξαντλήσει ψυχικά.

(Τώρα κατάλαβες γιατί εχω το χρόνο να αναρτώ σχόλια 8 η ώρα το πρωϊ. Επίσης εχω χρόνο γιατί ΦΥΣΙΚΑ εχουν "κόψει" οι δουλειές. Οχι που θα γλίτωνα.).

Φυσικά, δεν είναι εφικτό να είναι ολη η Ελλάδα ελεύθεροι επαγγελματίες, και δεν είναι και υγιές. Μπορουν όμως να σηκώνουν κεφάλι για τα ωράρια τους στους εργοδότες. Αν το κάνουν όλοι πλέον το καθεστώς δε θα είναι η ευκολη απόλυση, αλλά ένα αποδοτικό 8ωρο. Μπορουν γενικά να ...σηκώνουν κεφάλι στο καθεστώς, το όποιο άδικο καθεστως με ανυπακοή. Γιατί όσο εξαρτάσαι εσύ από το καθεστώς, τόσο εξαρτάται και αυτό από την υπακοή σου σε αυτό.

Το κακό είναι οτι δεν ξέρω κανέναν που να αντέχει να πάρει το ρίσκο να αποδεσμευτεί έστω και λίγο, γιατί οι εξαρτήσεις που ήδη έχουμε είναι πολλές, και γιατί τον τελευταίο καιρό μας έχουν γανώσει το κέρατο και έχουν κάνει τον τρόπο ζωής μας να μοιάζει μονόδρομος.

Πάντως, για να μη γίνομαι απαισιόδοξη, το ευχάριστο είναι πως υπάρχουν άνθρωποι που γράφουν 2-3 καλά πράγματα σε blogs, καλη ώρα εσύ ας πουμε, και που βάζουν σε σκέψη τους αναγνωστες, καλή ώρα εμένα.

Τέλος, τελειωσε το "σεντόνι"... Αν μου ξαναρχίσεις συζητηση, εσυ θα φταίς. Οχι, πες μου τώρα οτι δε σε ζαλισα. Και καλά εσένα, οι άλλοι τι φταίνε; Θα λένε, "Αντε κυρά μου ν' ανοίξεις κανα blog, που γραφεις το κοντό και το μακρύ σου στα ξένα blogs. Και καλά θα ταν να γράφεις το κοντό σου, εσυ γράφεις μόνο το μακρύ σου. Έχεις κάνει το παράθυρο όταν ξεδιπλώνει να φτάνει Θεσσαλονικη."