Σελίδες

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

Επίκαιρες ερωτήσεις στον ειδικό φοροτεχνικό.

Ερώτηση 1.
Γεια σας, εργάζομαι 8 ώρες ημερησίως μπροστά σε υπολογιστή με διάλειμμα συνολικής διάρκειας 15 λεπτών ημερησίως. Για την ακρίβεια, εκτός από την οθόνη του υπολογιστή μου, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πάνω στο γραφείο μου. Για να είμαστε ακόμα πιο ακριβείς, απαγορεύεται να υπάρχει κάποιο άλλο αντικείμενο πάνω στο γραφείο μου εκτός από λιγοστά χαρτιά Α4 που λειτουργούν ως πρόχειρα. Και στα οποία απαγορεύεται να ζωγραφίζω την ώρα που είμαι στη δουλειά και βαριέμαι, γιατί από τη μία δεν μπορώ να τα πάρω μετά σπίτι μου για να θαυμάσω το αραβούργημα που έφτιαξα τις ώρες της βαρεμάρας και από την άλλη, είμαι σε μία δουλειά στην οποία ουσιώδη όρο του κανονισμού του γραφείου, αποτελεί το να μη βαριέσαι στη δουλειά.

Η ερώτηση μου είναι η εξής: δικαιούμαι το επίδομα οθόνης?

(υποθετική) απάντηση του ειδικού φοροτεχνικού:

Αγαπητέ εργάτη,

φυσικά και δικαιούσαι την 15% προσαύξηση επί των μικτών σου αποδοχών μηνιαίως εάν εργάζεσαι σε εργασία που απαιτεί την πλήρη προσήλωσή σου επί 7 ώρες και 45 λεπτά ημερησίως σε ένα πράγμα που εκπέμπει - έστω και φιλική - ακτινοβολία. Αναλόγως με τη ΣΣΕ (συλλογική σύμβαση εργασίας) στην οποία υπάγεσαι, μπορείς να διεκδικήσεις από τον εργοδότη σου “τα νόμιμα”.

Αντερώτηση:

2. Δυστυχώς δεν υπάγομαι σε ΣΣΕ γιατί ο κλάδος μου είναι λίγο ιδιόμορφος και ποτέ μα ποτέ οι εκάστοτε σύλλογοι εργαζομένων δεν κατάφεραν να συνάψουν ΣΣΕ με τους εκπροσώπους της εργοδοσίας καθότι οι τελευταίοι, συστηματικά αρνούντο σιωπηρά να παραστούν στις διαπραγματεύσεις που ελάμβαναν χώρα προκειμένου να καταρτηθεί κοινώς αποδεκτή ΣΣΕ. Με αποτέλεσμα να δημοσιεύονται αλλεπάλληλες διαιτητικές αποφάσεις του δικαστή όσον αφορά στο θέμα, οι οποίες όμως καθώς φαίνεται έχουν μειωμένη ισχύ, εφόσον τον εργοδότη μου, απ’ ό, τι φαίνεται, δεν τον πολυνοιάζει.

Ανταπάντηση ειδικού φοροτεχνικού:

Αγαπητέ εργάτη σε αυτή την περίπτωση καλύτερα να πας με τα νερά του εργοδότη σου και να γκαβωθείς μπροστά στην οθόνη προκειμένου να ισοσκελίσεις την έλλειψη επιδόματος οθόνης, με το αντίστοιχο πριμ αποδοτικότητας.

Ερώτηση 2:

Φίλτατε Φοροτεχνικέ,

Κι εγώ αυτό σκεφτόμουν. Μάλλον αυτό θα πράξω τελικά. Αν όμως χρειαστεί να δουλέψω άλλα 5 χρόνια στην ίδια δουλειά, δε θα αλλάξει η μούρη μου μπροστά στην οθόνη? Πρόσφατες μελέτες έχουν αποδείξει, ότι αλλάζει η μούρη μπροστά στην οθόνη. Πώς θα αποζημιωθώ για αυτή την αλλαγή? Μήπως σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να διεκδικήσω ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση που θελήσω να υποβληθώ σε διορθωτική βλεφαροπλαστική? Εκτός αν η μούρη μου γίνει καλύτερη από αυτό που είναι τώρα, αλλά παρατηρώντας την κατάσταση των ήδη βετεράνων συναδέλφων, δε νομίζω. Τους κοιτάζω και είμαι πεπεισμένη ότι πριν 5 χρόνια έδειχναν καλύτεροι. Τώρα οι μισοί έχουν πάθει προγναθισμό και οι άλλοι μισοί φλερτάρουν με τα όρια του αυτισμού! Πες μου αγαπητέ ειδικέ φοροτεχνικέ? Τι να κάνω?


και εκείνος δεν απάντησε ποτέ.

8 σχόλια:

Ivan Charalambous είπε...

ενδιαφέρον επίδομα. έχεις λινκ της έρευνας;

Jim είπε...

paizei ontws tetoio epidoma?!!?

anonimos avtistikos

Tereza είπε...

Ναι υπάρχει και σύμφωνα με το ΦΕΚ υπολογίζεται ως ποσοστό 15% επί του βασικού μισθού ως ανθυγιεινή εργασία σε όλες τις ειδικότητες της 1ης Κατηγορίας (Διοικητικό προσωπικό) και της 2ης Κατηγορίας (Οικονομικό - Λογιστικό) εφόσον οι εργαζόμενοι απασχολούνται αποκλειστικά ή και παράλληλα με την κύρια εργασία τους σε οθόνη οπτικής απεικόνισης με τον χειρισμό Η/Υ για την εισαγωγή και επεξεργασία στοιχείων.

Νίτσα Μαρούδα είπε...

θέλω να κλάψω.

Tic Tac είπε...

Εσυ παιδι μου μια μερα θα πας μπροστα.

MrT είπε...

ξύπνησαν και τα τσιροπούλια...

ιδεαληστής είπε...

δεν πάω να το παίξω έξυπνος, αλλά ..δεν το ξέρατε?

υπάρχουν πολλά επιδόματα για Η?Υ, διαχείριση χηματικών ποσών και άλλα πολλά, αλλά όπως αποδεικνύεται πρακτικά, τα περισσότερα αγνοούνται καθώς ελάχιστες δουλειές γίνονται με όρους, συμβόλαια και ξεκάθαρες κουβέντες.

καλό ποστ (γαμώτο)

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Εχω βιώσει τέτοια ιστορία όντας σε μία εργσία όπου δεν παίρνω τέτοιο επίδομα ενώ το αντικείμενό μου είναι συνυφασμένο με η/υ καθώς άλλοι που γράφουν ένα κείμενο το μήνα το(ν) παίρνουν κανονικά..