Σελίδες

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

ε-2

To αιδοίο είναι το ανθρώπινο όργανο με τη περισσότερη μεταφυσική φιλολογία γύρω του, όντας παράλληλα αυτό που (από τότε που συνειδητοποιήθηκε η ολοκληρωμένη συμβολή του) λατρεύτηκε περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο. Ο διττός του προορισμός, να προσφέρει ηδονή και να δημιουργεί ζωή, το κατέστησε ένα μυστηριώδες, σκοτεινό, διακριτικό και χθόνιο αντικείμενο λατρείας για τους πολιτισμούς του παρελθόντος. Η ίδια η φυσιολογία του ενισχύει τις απόψεις αυτές, ακόμα και σήμερα, που η επιστήμη το ‘χει – όπως και άλλα - εκτενώς αναλύσει. Γιατί όμως το αιδοίο προκαλεί τόσο δέος;

Στα αγγλικά η λέξη «αιδοίο» είναι “vulva” και προέρχεται από το Λατινικό “volva” ή “vulva” που σημαίνει «μήτρα».
Το ρήμα από το οποίο έρχεται το “vovla” είναι το “volvere” δηλαδή «τυλίγω». Η σχέση φυσικής και ετυμολογίας είναι πρόδηλη.

Κατά τη γέννηση του θηλυκού, δύο τουλάχιστον σημεία του σώματός του είναι αναλογικά μεγαλύτερα από το υπόλοιπο σώμα και θα παραμείνουν σχεδόν σε αυτό το μέγεθος (δηλ. Θα μεγαλώσουν εμφανώς δυσανάλογα) στην υπόλοιπη ζωή του. Το ένα είναι τα αυτιά. Το άλλο είναι το αιδοίο.

Οι απαρχή των θρησκειών βρίσκεται κάπου γύρω από το μυστήριο που αποπνέει αυτό το όργανο. Ήταν λατρείες του γυναικείου φύλου, του κύκλου της ζωής, του αιδοίου ώσπου ήρθαν οι γνωστές μονοθεϊστικές θρησκείες και προώθησαν το πατριαρχικό μοντέλο. Από τότε το αιδοίο φορτώθηκε με πολλά κουσούρια. Ήταν ανίερο, μιαρό, πρόστυχο, εκφοβιστικό, μα πάν’ απ’ όλα κατώτερο. Μέσα απ’ τους αιώνες, αυτό οδήγησε τις γυναίκες σε μια στάση απέναντι στο αιδοίο τους που διακρίνεται από ενοχή. Δε μιλώ απλά για πολλές γυναίκες, όσες ας πούμε πάσχουν από κατάθλιψη. Εννοώ τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών που μεγάλωσαν στις κοινωνίες δυτικού τύπου, στις ισλαμικές χώρες, των εβραίων κλ. Όπως το ανδρικό φύλο ταυτίζει το πέος με την ισχύ και την υπερηφάνεια, έτσι το γυναικείο διακρίνεται από ψυχολογική συστολή.

Έχοντας αυτά φυτεμένα βαθιά στο κεφάλι μου, φαντάζεστε πόσο εξεπλάγην όταν σε ένα καφενείο είδα ένα καδράκι με το ρητό:

«Το μουνί και το μπουκάλι, μ’ έφεραν σ’ αυτό το χάλι.»

Πίσω στο 2004 όταν αυτό συνέβη, ήταν η πρώτη γνήσια αναφορά στο δημόσιο χώρο της λέξης «μουνί» για μένα. Δεν αναφέρομαι σε άλλες περιπτώσεις που έχουμε όλοι δει τη λέξη γραμμένη στους τοίχους ή στο γήπεδο. Αυτή η αναφορά διαφέρει ποιοτικά. Στο καφενείο έστεκε και την άλλη μέρα, δεν προσέβαλε κανέναν και κυρίως, ενώ – προφανώς – αναφερόταν σε ένα συγκεκριμένο «μουνί», ήταν ανώνυμο. Καλούσε τον καθένα να ταυτιστεί ή όχι, ανεξαρτήτως φύλου, με τη φράση.
Θεώρησα αμέσως ότι η παρουσία του κάδρου εκεί έσπαγε μέσα μου ένα ταμπού. Με απελευθέρωνε ανεξάρτητα αν συναισθανόμουν ή όχι. Επιτέλους κάποιος αναφερόταν με έναν τίμιο τρόπο σε αυτό το όργανο. Ακομπλεξάριστα και με ειλικρίνεια. Όχι μαρκετινίστικα. Και συνέχισα να πίνω.


(Δεν μου αρέσει καθόλου το ύφος που μου βγήκε τελικά το ποστ αλλά ήδη με έχει ταλαιπωρήσει πολύ. Χέσε το "ακαδημαϊκό" στυλ. Μείνε στη ουσία.)

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

to mualo sou kai mia lira

Tic Tac είπε...

Ευχαριστω για το πρωτο ουσιαστικο σχολιο.

Ανώνυμος είπε...

o titlos ti sxesi exei?

idealhsths me latinikous xarakthres είπε...

eksypno logopaignio (!)

egw basika diabasa auto pou les to aidoio exei psyxologikh systolh, kapws etsi.
egw de nomizw oti exei kati tetoio. apla einai subversive kai dra/anadra xwris eksoxes kai diogkwseis (!)
einai mounakia ta err.. mounia !


pantws epishs 8eiko ths poutsas sxolio gia to gynaikeio apauto einai oti einai ypertimhmeno: "afou einai mia trypa ousiastika, ena keno! pws les oti einai wraia mia trypa? ..mia arsh ths ylhs"
emm

hehe

problepetai tou .. . . to panhgyri sta comments edw

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Για τον πούτσο είσαι λατινικέ τύπε.
Όσο για σένα μεγάλε υπονομευτή αλλά με διαρκή την προσπάθεια προσαρμογής στην καθημερινότητα ελπίζω να τα πούμε στο αυτοκίνητο για την Πελοπόννησο..

Tic Tac είπε...

Ανωνυμε, ε=ε και 2=2 αρα...

Ιντεαλ, το αιδοιο εχει διογκωσεις. Σαφεις. Οσο για την "τρυπα", στη γλωσσα χρησιμοποιουμε πολλες φορες μια λεξη με σκοπο να αναφερθουμε στο περιεχομενο που αυτη περικλειει , πχ "ενα ποτηρι" εννοωντας "νερο". Αυτο δε συνιστα "αρση της υλης".

Σαλαμ-Ισραελ !

Chaca-Khan είπε...

επ΄ευκαιρίας είναι η ώρα μιας ερώτησης που με ταλανίζει :

το μουνί, (μέσα), τελειώνει;

Tic Tac είπε...

Τελειωνει, σε λιγο, στον τραχηλο. Μετα , το χαος!

ki ki ri koo είπε...

και επίσης:

το μουνί και το δελφίνι να ησυχάσω δε μ' αφήνει

το μουνί και το χταπόδι όσο το χτυπάς απλώνει

Tic Tac είπε...

@ kikirikou

Μασε κι απ' εδω >

http://arxediamedia.blogspot.com/2008/09/arxedia.html

MrT είπε...

ΔΩΚΕ ΤΟ
ΔΩΚΕ ΤΟ






(όχι το αιδοίο...το ποστ...)

Ανώνυμος είπε...

chaka!!...nai teleiwnei.

idealhsths είπε...

χε.. διαβάζω με χαρα σχεδόν απορίες και ψιλοταμπουδίστικες εξυπναδες χιχι

νωρίτερα στο ποστ , το όποιο Point στο σχόλιο μου ήταν οτι το μουνί aka αιδοίο aka ε2, αν και τόπος προσ.κινήματος δεν έχει την ίδια εμβληματική (σε μετρήσιμα μεγέθη..ε?) όπως ο φαλλός.
πέρα από αισθητική και άποψεις περί εμφάνισης του εξωτερικού μέρους του που φαίνεται, δε λέμε 'κοιτα η γκομενα το έχει μεγαλύτερο' κλπ, κάτι που στην αντρική φύση είναι κύριος άξονας κρίσης και (απο?)γοητεύσεων..

νομίζω σε αυτό είναι πιο 'υπόγεια', αργή, διαρκής η δράση του αιδοίου και ίσως ΠΙΟ μεγάλης ισχύος (εξ ου και η αμφιβολια στο αν είναι ψυχολογική συστολή αυτό. ισως απλά subversiveness!)
;)

το πόρισμα περι τρόπου λειτουργίας αφορά στην πράξη και δεν είναι 'αδρανής κατάσταση', όπως το βλέπεις μια φωτο ας πούμε!

μιας και αναφέρθηκε το κρυμμένο μέρος του ε-2, η σκοτεινή 'τρύπα' (!χα) εκεί μονο ίσως έχει να πει πολλά το μέγεθος , αντιστρόφως ανάλογα -καταπάσαπιθανότητα- με τα αντρικά δεδομένα (αντρας μπΙγκ ναις, γούμαν τάιτ ναιις!) και με γνωστά φυλετικά στερεότυπα για ασιάτες και μαυρους να πάιζουν, φυσιολογικά..

ps: ναι, τελειώνει! και 'τελειώνει'!!
όλα τελειώνουν κάποτε..

Tereza είπε...

Το αιδοίο είναι ένας χώρος ιερός. Δεν μπορεί να εισέρχεται και να εξέρχεται ο κάθε παπάρας. Η ενοχή αποδίδεται μόνο στην παραπάνω περίπτωση. Επίσης, όταν ένας άντρας παύει να αντιμετωπίζει το πέος του ως σύμβολο κυριαρχίας, κοινώς υπεροπτικά, τότε φεύγει κάθε ψυχολογική συστολή από το αιδοίο- γυναίκα. Είναι παντελώς αβάσιμο το ότι υποστηρίζεις ότι η πλειοψηφία των γυναικών κουβαλάει τη σεξουαλικότητά της ενοχικά. Με συγχωρείς, αλλά αυτό δείχνει ότι είσαι αρκετά κομπλαρισμένος σε σχέση με τις γυνάικες. Και φυσικά δεν έχει να κάνει ο αριθμός με τις οποίες έχεις συνευρεθεί. Οντως υπάρχουν γυναίκες συνεσταλμένες η που δεν έχουν βρει ακόμα τη σεξουαλική τους ταυτότητα. Οπως υπάρχουν και άντρες που θεωρούν το πέος τους μόνο εργαλείο εκσπερμάτωσης και πιστεύουν ότι ένα δάχτυλο, μια πίπα και μια γρήγορη εισχώρηση είναι σεξ. Δεν τα λέω όλα αυτά με σκοπό να υπερασπιστώ το γυναικείο φύλλο, απλά διαβάζοντας κάτι τέτοιο ήθελα να εκφράσω ότι πολλές είναι οι φορές που οι άντρες δεν ξέρετε τι σας γίνεται, πως νιώθει μια γυναίκα που είναι μαζί σας στο κρεβάτι και πως πολλές φορές το ποόσο απελευθερωμένη είναι μάζι σας εξαρτάται από τη δική σας προσέγγιση. Με κάποιον άλλον ενδεχομένως να ήταν πολύ διαφορετική..

Φιλικά,
Τερέζα

Tereza είπε...

πωπωπω το έγραψα βιαστικά και έχω κάνει ένα κάρο λάθη. anyway το μήνυμα είναι σαφές! ;-)

Tic Tac είπε...

Καλα, συγνωμη...

Ανώνυμος είπε...

kala sygnomi??
to ennoeis i thiktikes????

Tic Tac είπε...

Κοιτα, διαβαζοντας κι εσυ αυτα που εγραψα μπορεις να δεις οπως η Τερεζα οτι "είμαι αρκετά κομπλαρισμένος σε σχέση με τις γυνάικες" ;

Γιατι εγω -διανοητικα- νιωθω στο α-α-α-αλλο ακρο, το υφος του ποστ ειναι στο α-α-αλλο ακρο και το περιεχομενο του στο α-α-αλλο ακρο.

Η φραση "ψυχολογικη συστολη" αναφερεται σε οτι εχω αποκομισει ως εικονα μεχρι σημερα. Ε, 'νταξει, διαβασα και μερικα βιβλια. Ντροπη ειναι; Δηλαδη αρνειται κανεις την ενοχη που καλλιεργει πχ ο χριστιανισμος για το μουνι και τη γυναικα;

Ισα ισα εγω υποστηριζω οτι η σταση του ανδρικου φυλου σημερα , απορροια των θρησκειων του χθες, ειναι η αποσυμπιεση του χρονιου κομπλεξ κατωτεροτητας που ειχε πριν συνειδητοποιησει -ως φυλο- οτι συμβαλει στη δημιουργια ζωης.

Προτεινω αν θελει καποιος να διαβασει τετοιες προσεγγισεις το:

Απο τη μηδεια στη Σταχτοπουτα της Λιλης Ζωγραφου , Περι αθειας του Μισελ Ονφρυ, Βαυβω- το μυθικο αιδοιο , δε θυμαμαι συγγραφεα.

Εν κατακλειδει, ναι θιχτηκα. Ειμαι εμφανως ειρωνικος, σε μια επιθεση "ανευ".
---------------------

Tereza είπε...

Ok,γράφωντας ένα πόστ είσαι έτοιμος να δεχθείς σχόλια που πιθανώς δεν σου αρέσουν. Δεν ήταν επίθεση, εκφράστηκα πάνω σε αυτά τα οποία διάβασα. Αν σε έθιξα ζητώ με τη σειρά μου συγνώμη,εγώ όχι ειρωνικά.

Tic Tac είπε...

Ρε Τερεζα, σχολια να δεχτω πανω στην ουσια του ποστ. Τι σχεση εχει αν εγω ειμαι γκει ή παραπληγικος και δε μου σηκωνεται ή καλογερος;

Τελοσπαντων, η συγνωμη ειναι προφανως δεκτη.

Και σας αγαπαμε, ολες. Αντε και αυτες που μας θυμιζουν κατσαριδες.