Σελίδες

Κυριακή 26 Απριλίου 2009

Μα έχει ήλιο!

ή " Το κατάστημα των οραμάτων"


Θα ήθελα να γνωρίσω πολλούς ανθρώπους. Θα ήθελα να μη χρειάζεται καν να δουλεύω για λεφτά. Να μπορώ να μεταφέρομαι από το σαλόνι στο καφενειό κι από την πλατεία σε κάποιο βαγόνι -τρίτη θέση- ενός τρένου. Να ακούω και να ρωτάω. Να εκτίθεμαι ανέμελα στον κίνδυνο να συντριβώ στην αιχμηρή σκέψη τους. Να τολμώ, να προκαλώ.

Θέλω να γνωρίσω πολλούς ανθρώπους. Περισσότερο όμως με συγκινούν οι πεθαμένοι. Αυτοί που μου προσφέρουν τη δυνατότητα να μιλήσω μαζί τους μόνο φανταστικά, μόνο μέσα από ό,τι ήδη έχουν πει και γράψει. Οι ζωντανοί ενέχουν το ρίσκο να σε απογοητεύσουν στο μελλοντικό πλου της ζωής τους. Οι νεκροί στέκονται εν πλήρει τάξει και ομορφιά, συνεπείς στην ιστορία, απέναντί σου. Ξέρεις ποιοι είναι. Άρα μιλάς σε ευθεία.

Θέλω να μιλήσω, σήμερα Κυριακή, σε πολλούς ανθρώπους. Αυτοί που υπήρξαν στο μικρό και άσημο κύκλο μου δε σας αφορούν. Δε θα καταλάβετε όπως κι εγώ δε θα καταλάβω τους δικούς σας διαλόγους. Μπορούμε όμως να μιλήσουμε φωναχτά με μερικούς που κι οι δύο ξέρουμε ή μπορούμε να γνωρίσουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο αν το επιλέξουμε. Έναν ποιητή, ας πούμε.

Θέλω να μιλήσω στο Μιχάλη Κατσαρό.



Δεν έχω προετοιμαστεί, δεν είμαι δημοσιογράφος κάποιας μηνιαίας ποιητικής επιθεώρησης.
Δεν εκδίδω τη "Γάμπα".


-Πες κάτι, Μιχάλη.

(Ανακάθεται λίγο στην καρέκλα του, όπως κάνουν οι ποιητές για να μας δώσουν χρόνο να ετοιμάσουμε τ' αυτιά μας. Μέχρι να μας φύγει η κάψα της αναμονής και ανέλπιστα ν' αρχίσουν, όταν πλέον δεν το περιμένουμε.)

Όταν…

Όταν ακούω να μιλάν για τον καιρό
όταν ακούω να μιλάνε για τον πόλεμο
όταν ακούω σήμερα το Αιγαίο να γίνεται ποίηση
να πλημμυρίζει τα σαλόνια
όταν ακούω να υποψιάζονται τις ιδέες μου
να τις ταχτοποιούν σε μια θυρίδα
όταν ακούω σένα να μιλάς
εγώ πάντα σωπαίνω.

(Κάνει μια πάυση, ακριβώς όση χρειάζεσαι για να διαβάσεις αυτή την παρένθεση.)

Όταν ακούω κάποτε στα βέβαια αυτιά μου
ήχους παράξενους ψίθυρους μακρινούς
όταν ακούω σάλπιγγες και θούρια
λόγους ατέλειωτους ύμνους και κρότους
όταν ακούω να μιλούν για την ελευθερία
για νόμους ευαγγέλια και μια ζωή με τάξη
όταν ακούω να γελούν
όταν ακούω πάλι να μιλούν
εγώ πάντα σωπαίνω.

(Γέρνει μπροστά κι ανοίγει το βιβλίο τσακίζοντάς το περισσότερο στη σελίδα που είναι.)

Μα κάποτε που η κρύα σιωπή θα περιβρέχει τη γη
κάποτε που θα στερέψουν οι άσημες φλυαρίες
κι όλοι τους θα προσμένουνε σίγουρα τη φωνή
θ’ ανοίξω το στόμα μου
θα γεμίσουν οι κήποι με καταρράκτες
στις ίδιες βρώμικες αυλές τα οπλοστάσια
οι νέοι έξαλλοι θ’ ακολουθούν με στίχους χωρίς ύμνους
ούτε υποταγή στην τρομερή εξουσία.

Πάλι σας δίνω όραμα.

_________________________________________________

Έχω μια έντονη επιθυμία να φτύσω στο πάτωμα.


Έτσι λέω να συζητήσω μαζί του. Αν θα καταλάβει ή θα απορήσει, ευτυχώς, δε θα το μάθω ποτε. Ο ήχος που βγαίνει από το στόμα μου κι ο ήχος της πρόσκρουσης στο μωσαϊκό είναι κάτι εντελώς δικό μου - μου θυμίζει ξαφνικά τα παιδικά μου χρόνια. Μια εποχή μου μοιράζαμε αθώοι το στίγμα μας παντού, σα γνήσιοι ποιητές.

________________________________________

Ευχαριστώ, Μιχάλη.


Εδώ το ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ από το αρχείο της ΕΡΤ, ψάξε μόνος σου γιατί δεν κάνει λινκ, αναζήτηση "ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ", σελ. 19.

Πιο πέρα, μια αληθινή επαφή μαζί του.

Λίγο homework.


20 σχόλια:

MrT είπε...

μπράβο μαν...

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Ετσι μας αρέσει...

Tereza είπε...

Ευχαριστούμε για το ποστ. Εγώ του μίλησα του Κατσαρού σήμερα και νομίζω πως με κατάλαβε:*)

Ιωσηφίνα είπε...

!!!!
δΕν τον ήξερα, συγκίνηση, καί το έργο, καί ο άνθρωπος, και οι νεκροί, καί η φωτογραφία, φχαριστούμε

Tic Tac είπε...

Είναι σπουδαίο να αναγνωρίζονται οι αξιόλογοι άνθρωποι και να μας δίνουν όραμα από τον τάφο.

Έχω κι άλλους τέτοιους κατά νου.

Μια άλλη Κυριακή, να σπάσουμε και τη στατιστική "οι μπλόγκερς δεν ποστάρουν Σαββατοκύριακα".

unpause είπε...

ευχαριστουμε θερμα, όπως θερμα ειναι και τα λόγια του νεκρού, η μαλλον καυτα σαν το όραμα

fayk είπε...

merci monsieur,
bonne nuit

idealhsths είπε...

το καλύτερο post εδώ και καιρό σενιόρ Τικ-τακ

ευγε

Z.Karambasis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Chaca-Khan είπε...

χώρια όλα τ΄ άλλα, η φωτό ενός νεκρού φώτισε το blog..

Tic Tac είπε...

To σκάρωσε το 1 9 5 3 , αν έχεις θεό, τίμιε αναγνώστη !

Ποιητική συλλογή "Κατά Σαδδουκαίων".

Ανώνυμος είπε...

chaka

κι άλλοι νεκρoί στο blog παίξανε.. (Morrison, James Brown, jesus σε stencil κλπ) αλλά αυτός είχε το κάτι
ε?

Νίτσα Μαρούδα είπε...

...έχετε και σαξόφωνο?...
...πως, τον Κατσαρό...
...ΤΟ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΑΡΟ???!!!...
ναι το γιώργο κατσαρό...

Tic Tac είπε...

Ο στίχος

"οι νέοι έξαλλοι θ’ ακολουθούν με στίχους χωρίς ύμνους",

εκτός του ότι αρέσει στον Τσάκα -είμαι σίγουρος- περιγράφει κι ένα δικό μου όραμα, πριν τον Κατσαρό.

Η ελευθερία του στίχου μοιάζει απέραντη μπροστά στη μικρότητα του ύμνου. Δε θέλω άλλους ύμνους, να μην υμνείται τίποτα! Να ένα street όραμα! Απρόσωπο, τόσο άκαιρο και άχρονο κι ελεύθερο, που γίνεται Θούριος, Μανιφέστο, διαφανής σημαία.

Αν έχουμε όραμα δε χρειάζεται να είμαστε κάποιοι. Είμαστε το όραμα.

Αλλά πού ;;;
Μωρέ...
μπαααα...

Chaca-Khan είπε...

αυτό το "έξαλλοι" κάποιος άλλος το λέει.. (pause?)

Tic Tac είπε...

Σevy και xero ψωμι!

Μονο τουτος.

Fade είπε...

Τ θυμάμαι καλά το ποίημα. Με "έσωσε" που μου το στειλες πριν 1 μήνα όταν μου την είχε πέσει μπάτσος με όπλο και δεν ήξερα πως να διαχειριστώ την οργή μου, που φυσικά ήδη υπήρχε και μόλις είχε βρει αφορμή να ξεχυθεί άτσαλα και άσκοπα.

Ανώνυμος είπε...

tic tac υπομονή και πίστη

πρώτος διαρυγνύεις ιδία οράματα

Ανώνυμος είπε...

διαρρηγνύεις.

αχεμ

Tic Tac είπε...

@ FADE

Ειδες χρηστικη αξια ; Οχι παιζουμε.

@ Ανωνυμο/η

Μ' αρεσει η διαρρηξη που περιγραφεις.
Ειδικα, για τα ' Ιδία Κεφάλαια '.