Σελίδες

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Βαρ βαρ

Βεβαίως τυγχάνω υποχρεωτικώς Έλλην, αλλά η χώρα μου με κουρελιάζει. Δεν θάθελα να ξαναπατήσω στην Αθήνα.

Αυτά έλεγε ο Η. Πετρόπουλος. Κι εγώ, παρακολουθώντας το λινκ της Κιάρας στο cbox, αηδιάζω και ντρέπομαι. Νευριάζω, ρε!

Ξεφτίλες
νεο-έλληνες, αρχαιολάγνοι γλύφτες και μονίμως φοβούμενοι τον "πατέρα μας", νιώθουμε υπόλογοι και λίγοι απέναντι στην "ιστορία μας". Με μια ένστικτη ενοχή για κατορθώματα ενός άλλου πολιτισμού που - ω, τι δυστυχία- κληρονομήσαμε.

Δεν είμαι "Έλλην".

Πρωτίστως, δεν είμαι, γιατί δεν μπορώ.
Όχι από ελιτισμό για τα περασμένα μεγαλεία. Δε ξεχνώ ότι αυτά τα "μεγαλεία" βασίζονταν στην ύπαρξη της 'μη ελευθερίας'. Δεν μπορώ γιατί οι άλλοι είναι περισσότεροι.

Όταν οι περισσότεροι αποφασίσουν ότι δεν έχει σημασία
-πραγματικά- το τι είσαι, αλλά το πώς σκέφτεσαι, θα γίνουμε όλοι ένα 'κάτι'.

Σκατά στις παρελάσεις.

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

κάψτε τον παρθενώνα, πηγή του καταναγκασμού σας. κάψτε τον τον καργιόλη.

Ανώνυμος είπε...

oxi re paidia/ariadni psixremia. ti na poume kai emeis sta evropas pou den boroume na kanoume kix re? emeis den eimaste katapiesmenoi? to thema einai oti edo afta den pairnane, prin to kix mas exei parei o .... ti mana....

Tic Tac είπε...

@veteks

Εχω μια φιλη, τη Saara. Ειναι Φινλανδη. Σκεφτομουν να της στειλω το λινκ. Μετα το ξανασκεφτηκα. Τελικα ακομα παλευω αν θελω ή οχι να της το στειλω.

Καταλαβαινεις τωρα ;

Ανώνυμος είπε...

giati, ntrepesai? na tis to stilis gia na sou dosei kai real feedback pano sta pragmata, arketa pio politimo apo ti gnomi tou mega.

unpause είπε...

παιδια εχω μεινει μαλακας... τι φαση..

Ανώνυμος είπε...

http://www.pedia.gr/corner/elefth-xronos.htm - TRAGIKO!

Tic Tac είπε...

"(...)Ο κάθε πόρος της είναι και μια τσέτα, κάθε γωνιά της κι ένα λάζο, κάθε χιλιοστό της και μια τσάκα, είναι γεμάτη ξόβεργες θανάτου και κοφτερούς σουγιάδες, άντρο φονιάδων, απατεώνων και ηλιθίων, λημέρι άναντρων γαμιάδων και ανίκανων σωματεμπόρων, μας πατάει το κεφάλι μέσα στα σκατά της, μας δίνει λυσσασμένες κλωτσιές στ’ αρχίδια, μας λιώνεις μωρή, μας στραγγαλίζεις, μας ρημάζεις, μας διχάζεις, μας πνίγεις, μας καταδικάζεις, μας πεθαίνεις, μας πεθαίνεις, σκρόφα, ξεπουλημένη, μολυσμένη, ψειριάρα, φαρμακοδότρα, φιδομάνα, λύκαινα, γύφτισσα, αιμομίχτρα, που όλο μαϊμουδίζεις και παπαγαλίζεις, κατσικοπόδαρη, δίσεχτη, κακορίζικη, δε σε μπορώ, δεν τη μπορώ, τη δολοφόνα, την παιδοκτόνα, τη ζαβή, τη χολεριασμένη, τη στραβοκάνα, την γκαβή, το τσόκαρο, την παλιόγρια, την παλιόγρια, που κακοχρόνο νά ‘χει, δεν αντέχω πια τίποτα δικό της, τίποτα, τίποτα, τη μισώ, τη μισώ, τη μισώ, αχ, αχ, σε μισώ, σε μισώ, σε μισώ, σε μισώ, θα πεθάνω, τέρας, και θα εξακολουθώ να σε μισώ, ναι, το μίσος βράζει μέσα μου, θέλω να γράψω τους ανάποδους ύμνους απ’ αυτούς που γράφτηκαν ως τώρα γι’ αυτήν, λέξη προς λέξη να την τουφεκίσω και να την παραχώσω σα σκυλί με τα ίδια μου τα χέρια... Δεν είμαι πια γυναίκα... Ούτε κι εσύ πια είσαι άντρας... Μας τα πήρε όλ’ αυτή... Τι θα μείνει όμως απ’ αυτήν χωρίς εμάς; Τι θα είν’ αυτή όταν δε θά ‘χει μείνει τίποτ’ από μας;... Το χώμα της έχει πάρει το σχήμα μου... Το σώμα μου έχει πια τις διαστάσεις της... Έχω μέσα μου τη μοίρα της... Πεθαίνω σα χώρα...» (...)

του Δημ. Δημητριάδη από το
" Πεθαίνω σα χώρα "

fayk είπε...

enas filos mou mou eipe gia kati oikogeneiakous gnwstous pou exei sti filandia. o mpampas autis tis oikogeneias den douleuei epeidi exei 4 paidia kai ta megalwnei. gi auti tou ti 'douleia' pairnei 2000 euro to mina. vale loipon na eisai mpampas kai px daskalos sti filandia.

ki emeis edw mporoume na spatalame osi faia ousia theloume kai diathetoume gia to kakogrammeno vivlio istorias tis st dimotikou. les kai ola t alla ta xoume lusei..

Ανώνυμος είπε...

den diafono me osa les kiara kai tic tac gia filandia, alla oi katoikoi ton skandinavikon xoron plironoune arketa ipsilous forous gia na exoune gamati perithalpsi dimosia paideia. an avrio erthi ena x psi politikos kai pei oti tha anevaso tous forous gia tin paideia, tha ginei makeleio stin athina, giati den sikonoume polla polla emeis oi ntaides. prin ntrapoume gia to gegonos oti eimaste ellines, as skeftoume ti boroume na kanoume kai emeis, ti theloume kai pos boroume na to epitixoume.

N.I.T. είπε...

Ontws megalo shock i ekpompi kai i sygkrisi..
Alla anarwtiemai.. Eimaste etoimoi gia ena tetoio protypo sholeio/a. Gia poso kairo tha meinei orthio?
Oi allages prepei na xekinisoun apo poly pio vathia..ki ayto tha parei hrono
@veteks symfwnw

Ανώνυμος είπε...

@veteks & NIT

Prepei na lavete ypopsi oti ena poly megalo pososto tou proypologismou mas (ara kai twn forologikwn eisforwn) paei se ntavatzilikia typou amyntikes dapanes, "tonwsi tis oikonomias" mesw paroxwn stis megales epixeiriseis ktl. Na 8ymisw oti Iapwnia & Germania vgikan apo ton 2o Pagk Polemo katestrammenes, alla kai me ti desmevsi gia midenikes dapanes gia oplika systimata. To poso wfeli8ikan apo to gegonos oti 10% tou AEP toys pige se ypodomes ki oxi ston aera, einai fanero apo to pou vriskontai ayti ti stigmi. Kai min akousw vlakeies gia anagkaies dapanes logw tou proaiwniou eks anatolas ex8rou ktl, giati i paradosiaki ex8rotita pou eixan kai exoun oi filandoi me toys rwsous den sygkrinetai kan me to ellinotourkiko. Apla ekei den paei to doulema synefo, gia na kalyptoume ta ali8ina provlimata. Ayta.

Tic Tac είπε...

@ girls & boys

Αν πρεπει να αρχισουμε απο καπου, αυτο ειναι το σχολειο.

Θα πεις "κι οι δασκαλοι πώς θα λειτουργησουν με τη δεδομενη μορφωση τους σε ενα νεο σχολειο;"

...και δικιο θα χεις.

Αλλα αν ειναι να χοροπηδαμε γυρω γυρω στο φαυλο κυκλο των " φαινομενων θετικης ανατροφοδοτησης* " , ας παμε να πνιγουμε σε καμια παραλια.

Απο καπου πρεπει να αρχισουμε. Δηλ. δε γινεται να εχουμε σαν εθνος τη δικαιολογια που εχω εγω κ δεν καθαριζω το σπιτι μου επειδη "δε ξερω απο που να αρχισω"!

*Η ανατροφοδότηση συμβαίνει όταν ένα μέρος της εξόδου μιας διαδικασίας ή ενός συστήματος επιστρέφει στην είσοδο και αυτό επιδρά στο φαινόμενο.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητε tic tac,

ο νεοέλληνας δεν έχει καμιά σχέση με τον αρχαίο (πρόκειται περι απλής συνωνυμίας). Αρα τα περασμένα μεγαλεία ανήκουν σε άλλους. Πρόκειται για μια φιλολογία, που αναπτύχθηκε κυρίως την περίοδο της επανάστασης (αλλά και μέτα) και φάνηκε ιδιαίτερα χρησιμη με τη δημιουργία του νέου ελληνικού κράτους,με σκοπό τη συγκρότηση ενιαίας εθνικής ταυτότητας και τη συσπύρωση γύρω από τη νεοεισαγώμενη έννοια του έθνους-κράτους (νέα δομή εξουσίας-αστικό κράτος που βασίζεται σε ένα νέο για την τότε εποχή, συνεκτικό κρίκο, την εθνική συνειδηση). Κοινή γλώσσα, θρησκεία και προγονοί (κοινή καταγωγή), ήταν η συνταγή για μια εθνικού τύπου συνείδηση. εκκαθάριση ανατολιτικου στοιχείου, των αλλόθρησκων που κατοικούσαν στην Ελλάδα (εβραίοι, αρμένιοι, τούρκοι), από κρητικοί, ρουμελιώτες, Ρωμιοί, μετονομάζονται σε έλληνες (ξαφνικά και από τα πάνω), δημιουργία ελληνικής κοινής γλώσσας (οι τοπικές διάλεκτοι vs επίσημη ελληνική γλώσσα, ζήτω η λαογραφία!που κάνει συνδέσεις με την αρχαιότητα), κοινή θρησκεία και ιστορία και η σούπα εδεσε. Το νέο ελληνικό κράτος είναι εδω. Επιβεβλημενες, κοινωνικά κατασκευσμένες έννοιες. Ο "έλλην" αλλάζει ιδεολογικά περιεχόμενα, με την ιστορία και τη λαογραφία να είναι οι στυλοβάτες της δημιουργίας "εθνικής συνείδησης". Δικό τους παιχνίδι είναι.

Tic Tac είπε...

Aνωνυμε,

προφανως τα πραγματα ειναι ετσι οπως τα περιγραφεις. Ισως θα επρεπε να εβαζα "" και στα 'μεγαλεια μας', οπως εβαλα στην 'ιστορια μας'.

Περα απο αυτο, η μεγαλη ρηξη εγινε στο Βυζαντιο. Μετα επινοηθηκε η συνδεση=αλμα με την αρχαιοτητα ως εργαλειο συζευξης των αντιθεσεων μεταξυ του ελλ. κρατους.

Αλλα τη "λαογραφια" μη την μπλεκεις. Ειναι ενας επιστημονικος κλαδος που δε χρωματιζεται -οπως λες- ως "στυλοβατης της εθνικης συνειδησης". Δε φταιει η λαογραφια, θελω να πω. Ουτε η ιστοριογραφια. Υπαρχουν ιστορικοι και λαογραφοι που δεν παρασυρονται απο την εθνικη γραμμη και λενε τα πραγματα οπως συνεβησαν.

Τα λεει καλα κι ο Λαντινης στη "Γκεμμα" του.

Tic Tac είπε...

Aνωνυμε,

προφανως τα πραγματα ειναι ετσι οπως τα περιγραφεις. Ισως θα επρεπε να εβαζα "" και στα 'μεγαλεια μας', οπως εβαλα στην 'ιστορια μας'.

Περα απο αυτο, η μεγαλη ρηξη εγινε στο Βυζαντιο. Μετα επινοηθηκε η συνδεση=αλμα με την αρχαιοτητα ως εργαλειο συζευξης των αντιθεσεων μεταξυ του ελλ. κρατους.

Αλλα τη "λαογραφια" μη την μπλεκεις. Ειναι ενας επιστημονικος κλαδος που δε χρωματιζεται -οπως λες- ως "στυλοβατης της εθνικης συνειδησης". Δε φταιει η λαογραφια, θελω να πω. Ουτε η ιστοριογραφια. Υπαρχουν ιστορικοι και λαογραφοι που δεν παρασυρονται απο την εθνικη γραμμη και λενε τα πραγματα οπως συνεβησαν.

Τα λεει καλα κι ο Λιαντινης στη "Γκεμμα" του.

MrT είπε...

συμφωνώ με ανώνυμο και τικτακ, τικτακ, τικτακ

Ανώνυμος είπε...

tic tac: συμφωνω με αυτά που λες περι βυζαντίου και μετα... Τη λαογραφία δεν την μπλέκω αναγκαστικά με άσχημο τρόπο, και βεβαια υπάρχουν λαογράφοι και ιστορικοί που.. μπλα μπλα... απλά λέω οτι τότε αποτέλεσε μέσο-γεφυρα για την ανάδειξη-"απόδειξη" "επιστημονική" της συνδεσης με την αρχαιότητα. έπαιξε δηλαδή ρόλο κεντρικό σε αυτη τη συνδεση στην αρχή της.

Tic Tac είπε...

Η λαογραφια μιλα για τα εθιμα του λαου. Δεν πιστευω οτι υπαρχει καποιος σοβαρος ανθρωπος που να πιστευει οτι διατηρουμε σχεσεις τετοιου ειδους με τους "προγονους" μας.

Εμεις ειμαστε πνευματικα παιδια της εβραικης μυθολογιας. Μ' αυτους , μαλιστα, εχουμε κοινα.

Ανώνυμος είπε...

ρε συ τικτακ δεν κερω ποιος είναι ο τύπος με το Πεθαίνω σα χώρα αλλά παίζει και να είναι το πιο ωμό γραπ΄το που έχω διαβάσει
δυστυχώς δεν έχει άδικο. κι εμπνέει κιόλας..

αλλά δεν πιάνω, ψυχραιμία

ασε ρε συ να υπάρχει και το άλλο. την αναλογία του 'δικό' στην κοινωνία αν την έχεις απέναντι δε σου φταίει κανένας να θέλεις να διεκδικείς και να το σκαλίζεις και να αναμοχλέυεις-πακέτο είναι.
ήτοι ..μαζί είμαστε,
και δεν είμαστε με τους άλλους , Ζουγανελικά μιλώντας

%|

μετά από μια άστοχη παράγραφο, τελειώνω (πετρούλα) με ένα αποτετοιο:
"Για όσους νιώθουν , η ζωή είναι τραγωδία, για όσους σκέφτονται είναι μια κωμωδία

και τι γίνεται αν είμαι και τα δύο?" τελειώνει..

Tic Tac είπε...

Αν πω οτι σε καταλαβα, ψεματα θα πω!
Αν ξυπνησεις και εχεις πιο καθαρο κεφαλι, ξαναριχτα.


:)

Ανώνυμος είπε...

σύγχυση

συστολή


σύσπαση

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Καλά ωραία τα λέτε..
Σε αυτην εδώ την τοποθεσία που ζούμε
ένας ορισμός μου δίνει καθαρά την εικόνα..Πρόκειται για Βαλκάνιους με μουσουλμανικά στοιχεία και αμερικάνικα πρότυπα.
Με λίγα λόγια ποιό σχολείο και πράσινα άλογα...
Η αλλαγή σε αυτόν τον τόπο πρέπει να έρθει σε ολα τα λαϊκά στρώματα.
Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο πρέπει πρώτα από όλα να αρχίσουν να γίνονται διαμαρτυρίες εύστοχες ,με οργάνωση (δικτυο) και υπευθηνότητα..
Πρέπει να σταματήσει αυτή η κατάσταση με τις προβοκάτσιες που το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν τροφή στα σάπια μουνιά των μίντια..
Τις προάλλες πάλι, δύο τύποι με μηχανάκι έριξαν σε αυτοκίνητα έξω από το Αλτερ."Ετυχε" λένε ,να λείπει ο Χατζινικολάου και να μην καλύψει αυτός τα μετέπειτα παράθυρα κτλ...
Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια..
Θίγεται λέει η δημοκρατία...Τόσο ευθραυστη είναι πια που είναι έτοιμη να πέσει από κάτι τέτοια δρώμενα..

Δεν μπορουν δηλαδή να βγουν 50.000 άτομα και να κάτσουν σιωπηλοί για 2 μέρες στο Σύνταγμα???

skatoprama είπε...

food for thought: to xerete oti h filandia einai apo tis prwtes xwres aytoktoniwn?
kai @ tic tac, an vreis apo poy na arxeiseis pes kai se mena!
Pigoyini