Σελίδες

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Ελβετία και ξενοφοβία

''Πες ΝΑΙ στην απαγόρευση των μιναρέδων'' (η περσινή αφίσα του ακροδεξιού κόμματος Swiss People's Pary, μέλους της ελβετικής κυβέρνησης)

29 Νοεμβρίου 2010, ακριβώς 1 χρόνο μετά την κατάργηση άδειας κατασκευής μιναρέδων στην Ελβετία(57.5% υπέρ και 42.5% κατά), η δημοκρατική διαδικασία κατά την οποία ψηφίζει ο λαός, το λεγόμενο ''δημοψήφισμα'' δηλαδή, το οποίο θεωρείται ως ιδανικό δημοκρατικό κεκτημένο, ψήφισε υπέρ της χωρίς καμμία γραφειοκρατία αυτόματης απέλασης των ''ξένων'' από τη χώρα, σε περίπτωση που αυτοί διαπράξουν κάποιο σοβαρό ποινικό δίκημα, ακόμα κι αν υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο για βασανισμό, φυλακιση και εκτέλεση όταν γυρίσουν στη χώρα καταγωγής τους. Μιλάμε για το 21% περίπου του πληθυσμού της Ελβετίας, ακόμα κι αν κατοικούν ήδη στην Ελβετία εδώ και χρόνια.

Το φετινό δημοψήφισμα έδειξε 52,9% υπέρ και 47,1% κατά της απέλασης με ένα πολύ επιτυχημένο promotion του ιδιαίτερα δημοφιλούς ακροδεξιού κόμματος και μέλους της κυβέρνησης ''Swiss People's Party '' παρακαλώ.

Ορίστε η αφίσα με το επιχείρημα να ψηφίσεις ΝΑΙ ή ΟΧΙ:

''Ivan S., βιαστής, και σύντομα Ελβετός?'' (Η φετινή αφίσα του Swiss People's erty)

Ορίστε κι άλλη μία πιο παλιά που την θυμόμαστε όλοι νομίζω!

''Για περισσότερη ασφάλεια''

Ερωτήματα-σκέψεις

-Η κατάσταση είχε ήδη πάρει αυτόν τον δρόμο, τον δρόμο της ανόδου της ακραίας δεξιάς δηλαδή, με το μαζικό κλείσιμο των καταλήψεων στη Γενεύη το 2007 (καμμία σχέση με τις ελληνικές, αποτελούσαν το πιο δημιουργικό κομμάτι της πόλης, ως κατοικίες και καλλιτεχνικά δρώμενα). Δες ΕΔΩ και ΕΔΩ να θυμηθείς τι είχε γίνει.

-Άραγε ισχύει και σε αυτή την περίπτωση η συνθήκη του Δουβλίνου? Δηλαδή όποιος απελαθεί από Ελβετία πρέπει πρώτα να περάσει από την πρώτη χώρα εισαγωγής στην ΕΕ έτσi ώστε μετά αυτή η χώρα να τον απελάσει?

-Η ψήφος και η δημοκρατία ακόμα και με τη συμμετοχική διαδικασία του λαού είναι έννοιες που διχάζουν.

-Ένας γαλόφωνος Ελβετός μου είπε χθες ότι οι γερμανόφωνοι Ελβετοί είναι αυτοί που ψηφίζουν ΝΑΙ στα εν λόγω δημοψηφίσματα.

-Υπάρχουν 400.000 μουσουλμάνοι στην Ελβετία. Διαθέτουν 150 ναούς(mosques), αλλά μόνο 4 μιναρέδες(ο μιναρές είναι αυτός ο ψηλός πύργος στην κορυφή του οποίου ανεβαίνει ο εκάστοτε ιερέας για να καλέσει τους πιστούς στο ναό, τώρα πια έχει και μικρόφωνο-μεγάφωνο τουλάχιστον στην Τουρκία). Η απγόρευση του 2009 αφορά την κατασκευή επιπλέον μιναρέδων για τους υπόλοιπους 146 ναούς, αυτό έχω καταλάβει.

-Τα επεισόδια ξενοφοβίας και ρατσισμού, είναι κάτι παραπάνω από καθημερινό φαινόμενο στην Ελλάδα.



12 σχόλια:

Xana (Ζάνα) είπε...

1. ?fade are you in switzerland?
2. to kalo einai oti epeidi to dimopsifisma kata twn minaredwn epiase mallon arketous elvetous ston upno, auti ti fora uparxoun kai polles afises kata tis kabanias tou UDC...
3. O Ivan miazei perissotero me American latino gang member para me Eastern European rapist... mallon ta stereotupa tous ta pernoun kai autoi apo to hollywood...

Ανώνυμος είπε...

geia sou re fade ksenofovike!!!
AM

MrT είπε...

έθeσες πολύ ωραία ένα θέμα που πονά όλους - τη σύνδεση του εθνικού προστατευτισμού και της δημοκρατίας - θέμα επίκαιρο στην Ελβετία - μόνιμα όμως στο χάρτη θα έλεγα από την εποχή του Χίτλερ

έχουμε την εντύπωση ότι δημοκρατία και ελευθερία (η οποία περιλαμβάνει και την ανεκτικότητα προς τον άλλο) πάνε μαζί - όμως ακόμη και η "τελειότερη" μορφή δημοκρατίας, η άμεση, δε σημαίνει ότι οι πολίτες ψηφίζουν "σωστά" ή ότι ψηφίζουν με γνώμονα την ελευθερία και την ανεκτικότητα - πολλές φορές ψηφίζουν με βάση άλλα συμφέροντα, τα τελευταία 100 χρόνια, κυρίως με βάση το "εθνικό" συμφέρον

Fade είπε...

@xana
1. Όχι δεν είμαι Ελβετία
2. Προβληματίζομαι ακόμα για το ζητημα των μιναρέδων! Υπάρχουν ναοί για να προσεύχονται οι μουσουλμάνοι, αλλά απαγορεύτηκε ουσιαστικά το χτίσιμο του μιναρέ σε κάθε ναό? Νομίζω έτσι είναι? αν είναι έτσι όντως, τότε μπορώ να είμαι πιο ανεκτικός, με την έννοια ότι οκ δεν είναι και το τέλος του κόσμου (πέρα από το τρομακτικό γεγονός ότι αυτή την άποψη προώθησε η ακροδεξιά και ο μισός και παραπάνω λαός στήριξε αυτή την άποψη)
3. Ο Ιβάν της αφίσας θα έλεγα μοιάζει όντως με τον μέσο Eastern European gangsta ήρωα των ταινιών του Κοστουρίτσα.

@brakatsoulas
άσε μεγάλη συζήτηση όντως

unpause είπε...

η απαγόρευση των μιναρέδων -όπως σε άλλες εποχές και περιπτώσεις και των καμπαναριών- έχει να κάνει με τη διατήρηση του "καθαρού" οπτικού τοπίου (θέα της πόλης) όπως και του "καθαρού" ηχοτοπίου της πόλης - για να δούμε... μιναρέ θα έχει το τζαμί που θα φτιαχτεί στην αθήνα?

snapshot από την έρευνά μου στην κύπρο:

Κάθομαι σε παλιό καφενείο δίπλα στο μόνο τζαμί που λειτουργεί (μετά από αναστήλωσή του από τα U.N.) στην νότια παλιά λευκωσία, σε περιοχή άλλοτε εμπορικό κέντρο της πόλης και τώρα αραβική γειτονιά. Στο καφενείο αποκλειστικά ελληνοκύπριοι σχετικά ηλικιωμένοι, είναι μεσημέρι και τα ηχεία του τζαμιού ακριβώς δίπλα αρχίζουν να καλούν για την προσευχή... τύπος που κάθεται σε μια γωνιά και πίνει καφέ δυσανασχετεί και λέει το εξής γενικά και προς όλους: "τσ, τσ, τσ, τσ, ακούστε κτηνωδία..."

ωδή του κτήνους...

Ανώνυμος είπε...

είναι πραγματικά περίεργο να θέλουμε να απαγκιστρωθούμε από τα δεσμά της εκκλησίας - που βγάζουμε σπυριά κάθε φορά που βλέπουμε ράσα και παπά, που δεν ταιριάζουν πια με τα σημερινά μας δεδομένα - και μετά να σπεύδουμε να υποστηρίξουμε το δικαίωμα του άλλου στον τόπο λατρείας του

υποστηρίζουμε αρχικά τους τόπους λατρείας και μετά αρχίσουμε τον προσηλυτισμό για ένα κόσμο δίχως θρησκεία, δίχως παπάδες, δίχως επίσημες εκκλησίες κλπ κλπ... μπορούμε να περάσουμε στο δεύτερο βήμα χωρίς το πρώτο;

γιατί τέτοια προσήλωση στον τόπο λατρείας από μεν και δεν; αν εγώ αυτοανακηρύσσω κάθε φορά τόπο λατρείας ένα βράχο και την επόμενη εβδομάδα ένα άλλο, δεν εξασκώ τα πιστεύω μου;
θέλω μιναρέ στο τζαμί για να είναι καλή η εξάσκηση της πίστης μου; Μήπως αντί να χτίσουμε ένα τζαμί πρέπει να γκρεμίσουμε τις δικές μας εκκλησίες ή να τις κάνουμε πιο λιτές και όχι αυτά τα τερατουργήματα που στέκονται υπεράνω όλων των υπολοίπων κτιρίων;

αφορμή ένα σχόλιο ενός Ινδουιστή χρόνια, όταν μου είπε ότι εσείς οι δυτικοί επικεντρώνεστε στους ναούς και τις δομές περισσότερο από τους ανατολικούς - εξού και η αυστηρότητα της θρησκευτικής ιεραρχίας, της κατάταξης των αγίων, της εικονολατρείας κλπ... για τους ανατολικούς ένα παλαιός ξύλινος κορμός δέντρου μπορεί να είναι ένας τόπος λατρείας, γιατί αν αρχίσεις να πιστεύεις ότι αυτός ο κορμός είναι θεός, μαζεύει τόση ενέργεια από την πίστη μας, που μέχρι και θαύματα πραγματοποιεί... για αυτό και έχουμε τόσους ναούς και χώρους προσκυνήματος και λατρείας στην Ανατολή

ΑΜ

n.i.t. είπε...

ένα από τα comment σας έπεσε στον "κάτω όροφο"

(βλ slap post)

Κωνσταντίνος Καντακουζηνός είπε...

Προτείνω η Ελλάς να γίνει ελβετικόν καντόνι: εκτός από τον ρατσισμόν μας συνδέουν με την ευγενή αυτήν χώραν και αι καταθέσεις (μαύρων) χρημάτων εις τις τράπεζές της.

Fade είπε...

@NIT
χαχα :-)

Xana (Ζάνα) είπε...

@fade & pause
ontws to argument stin elvetia itan oti apagorutikan gia arxitektonikous logous- oti den tairiazoun... oi thriskeutikoi xwroi epitrepontai.

unpause είπε...

αυτοί ακριβώς οι αρχιτεκτονικοί λόγοι είναι που έχουν ενδιαφέρον... το ότι δεν "ταιριάζουν"... δεν ταιριάζουν με το "καθαρό" (από ξένα στοιχεία) τοπίο της πόλης...

Ανώνυμος είπε...

Παντως και στο Ντουμπάι, οπου η λεξη ξενοφοβια ειναι τελειως αναρμοστη, αφου τα λοκαλια δεν ειναι καν 15% του πληθυσμου, απαγορευεται στις χριστιανικες εκκλησιες (εχει καμποσες και απ'ολα τα δογματα) να φερουν σταυρους εξωτερικα του κτηριου.

Πολλοι χριστιανοι εκει γκρινιαζουν(μεταξυ τους, σιγα μην την πουν στν μοναρχη) με την απαγορευση, αυτοι ομως ειναι κυριλε πολιτες (λιβανεζοι και ινδοι οι περισσοτεροι) με καλες δουλειες, σε μια πολη που οριζεται απο τον κοσμοπολιτικο της χαρακτηρα.

Η θρησκεια κρατα κι εκει τον πολιτικο της ρολο και το παιχνιδι των εντυπωσεων ειναι σημαντικο.
Ναι μεν ολοι μεσα λοιπον, αλλα ειμαστε αραβικη
χωρα και φαινομαστε.

Αντε να δουμε ποτε θα τελειωσει ολο αυτο το παραμυθακι με τα βουντου και τα συμβολα...