Σελίδες

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Τα παιδιά με τις κόκκινες γραβάτες (πάλι)



photo by: Phileleftheros
Έγραφα πριν 2 χρόνια για τα παιδιά στην Κύπρο με τις κόκκινες γραβάτες, τότε που ο αριστερός Χριστόφιας συναντούσε τον Αριστερό Ταλάτ στο τραπέζι των απευθείας διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών… τότε που το «κλίμα» ήταν καλό...
Σήμερα πραγματοποιήθηκε σε «καλό κλίμα» η συνάντηση μεταξύ του Χριστόφια και του νέου δεξιού συνδαιτυμόνα στο τραπέζι, του Έρογλου, που πήρε την προεδρία του βόρειου μέρους της Κύπρου πριν κανένα μήνα.
Στη συνάντηση, και μετά από ανακοίνωση του Γ.Γ. του ΟΗΕ ότι βλέπει λύση μέσα στους επόμενους μήνες (!), επιβεβαιώθηκε πως οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίσουν από εκεί όπου τις άφησαν με τον αριστερό Ταλάτ που έφυγε...
Φαντάζομαι πως γι’ αυτό φόρεσε και ο δεξιός Έρογλου κόκκινη τη γραβάτα σήμερα... και για να δέσει το set κόκκινη και η γραβάτα του Ντάουνερ, του Αυστραλού ειδικού απεσταλμένου του Ο.Η.Ε. στην Κύπρο...
Κόκκινες οι γραβάτες λοιπόν και πάλι... ακόμα 2 χρόνια μετά... το 1974
Για να δούμε αν θα δούμε ποτέ και τίποτα πέρα από την απλή πολιτική σημειολογία...


3 σχόλια:

MrT είπε...

χαλούμι;;
(άσχετό)

Xana (Ζάνα) είπε...

Akousa kati polu wraio xthes apo mia 'Conflict Specialist'

Eipe oti i Kypros einai to mono meros/unresolved conflict zone ston kosmo opou 'refugees drive up to the UNHCR building in BMWs and complain there is not enough space for parking.'

Harriet Martin i kuria an endiaferese, nomizw pws grafei akoma gia Kypro...

unpause είπε...

Δεν την ξέρω, θα την ψάξω όμως. Συμφωνώ παρ' ολ' αυτά, με την παρατήρηση.
Όμως σημασία έχει το τι μας κάνει εντύπωση στην παρατήρηση αυτή, και βέβαια, σε τι συμπεράσματα οδηγεί ίσως αυτή η 'εντύπωση' για τους κυπρίους πρόσφυγες.

Σίγουρα ισχύει αυτό που λέει και σε κάποιες περιπτώσεις όντως υπάρχουν τέτοιοι πρόσφυγες.

Όμως, κάποια από τα πολλά ερωτήματα που παρουσιάζονται όταν αναλύεις τις χαώδης πολιτισμικές αλληλεπιδράσεις του 'κυπριακού' θα ήταν:

Πως και με ποια αποτελέσματα αλλάζουν τα βιώματα της προσφυγιάς (ή της refugeeness), του πολέμου και του διωγμού αν μετά από κάποια χρόνια αποκτήσεις χρήματα και Bmw?

και πέρα από αυτό μήπως επειδή οι κύπριοι όχι μόνο έχουν bmw, αλλά επειδή παραπονιούνται κιόλας στην UNFIcyp για το parking capacity των επιταγμένων χώρων του ξενοδοχείου Λήδρα Πάλλας, είναι και "απολίτιστοι", "άξεστοι" που δεν εκτιμούν τη δουλειά του ΟΗΕ?

Επειδή ίσως είναι δηλαδή κακομαθημένοι νεό-πλουτοι είναι και τελικά λιγότερο πρόσφυγες από τους άλλους; Αυτούς στις μη-δυτικές χώρες της εποχής μας, επειδή οι κύπριοι δεν παραμένουν "άθλιοι", φτωχοί και κατατρεγμένοι?
(μέσα δηλαδή στη δυτική και μηντιακή "εικόνα" του πρόσφυγα?)

Τελικά μήπως έχουμε εδώ μια ιδιότυπη περίπτωση μιας διαστρεβλωμένης εξωτικοποίησης της ελληνοκυπριακής προσφυγιάς λόγω του "ανεπτυγμένου" και "ευρωπαϊκού" οικονομικού πλαισίου στο οποίο αυτή (η προσφυγιά) επιτελείται?