Σελίδες

Τρίτη 2 Ιουνίου 2009

ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ ΑΙΣΧΥΛΟΣ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ "ΜΕΘΟΔΟΣ"




Η Θεατρική Ομάδα «Μέθοδος» δραστηριοποιείται για δέκα συναπτά έτη στο πεδίο έρευνας του Τραγικού Λόγου κ Όρχησης, ερευνώντας την δόνηση - κραδασμό του γραπτού κειμένου και τη μετάβαση αυτού σε φωνητικά και ορχηστικά σχήματα, μέσα από τους κανόνες της Μετρικής και της Ποιητικής του Αριστοτέλη ερμηνεύοντας στο πρωτότυπο Αρχαίο Κείμενο σε προσωδία.
Στόχος ήταν και παραμένει να υπηρετήσει το είδος μέσα από τα συστατικά του χαρακτηριστικά, αυτά της «Όρχησης» και «Εμμέλειας»(Χορού και τραγουδιού αντίστοιχα).Δημιουργώντας μια νέα ερμηνευτική γλώσσα λειτουργώντας μέσα από το πρωτότυπο κείμενο με την ρυθμική εκφορά των μακρών και βραχέων μέσα από τους κανόνες της Μετρικής στο πρωτότυπο κείμενο στην Αρχαία Ελληνική.

Το κείμενο ζωντανεύει μέσα από μια αρμονία εμμέλειας ,όψεως και ήθους, όπου το Θέαμα και Ακρόαμα δημιουργούν κραδασμούς στο θεατή οι οποίοι και ερμηνεύονται σαν κινήσεις, είτε βαθιά εσωτερικές υποσυνείδητες, είτε ζωηρές και επίμονες συγκινησιακά.
Στις 16 του Ιούνη θα παρουσιάσει στα πλαίσια του Athens Fringe Festival 2009 την Τραγωδία του Αισχύλου Ευμενίδες στο πρωτότυπο κείμενο στην αρχαία Ελληνική, στο Θέατρο «Δώρα Στράτου» στις 10.30 μ.μ.

Η σωματική γλώσσα καθώς και το ύφος της παράστασης κινούνται μέσα από ορχηστικά σχήματα κορμιών που θα πρέπει να κινούνται σαν να γλιστρούν στο έδαφος περνώντας από οξείες σωματικές φόρμες σε πλήρη ακινησία όπου η όρχηση ακολουθεί το μεγαλειώδη Τραγικό Λόγο του Αισχύλου ο οποίος ερμηνεύεται προσωδιακά. Οι Ερινύες αποτυπώνονται στα πρόσωπα των υποκριτών χωρίς τη βοήθεια σκευοποιού , οι μάσκες διαδέχονται η μία την άλλη μόνο χρησιμοποιώντας το ανθρώπινο πρόσωπο , οι κινήσεις ιεροτελεστικές αντλήθηκαν και αναφέρονται σε όλες τις θρησκευτικές παραδόσεις ανά τον κόσμο.
Η σκηνογραφία καθώς και η ένδυση είναι λιτή και απέριττη συμβάλλοντας στην επιβλητική και στιβαρή γλώσσα, ύφος και ήθος της παράστασης.

Είναι ένα έργο θεών. Όλα τα πρόσωπα, ακόμη και ο χορός, ανήκουν στον κόσμο των θεοτήτων. Η τραγωδία είναι γεμάτη από εντυπωσιακές και εκπληκτικά ποικίλες σκηνές . Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν ο χορός των Ερινυών γύρω από τον Ορέστη, όταν τραγουδούν τα μαγικά τους τραγούδια ή όταν, στο τέλος εμφανίζεται η Αθηνά στη δίκη που γίνεται στον Άρειο Πάγο. Ο Ορέστης αθωώνεται με την ψήφο της θεάς, που είναι υπέρ του κατηγορουμένου, αλλά οι Ερινύες εξοργίζονται για την απόφαση αυτή, που ευνοεί ένα μητροκτόνο. Τέλος, η Αθηνά εξευμενίζει τις περίεργες αυτές θεότητες που μεταβάλλονται σε "Ευμενίδες".

3 σχόλια:

fayk είπε...

mono emena mou fernei apostrofi i eikona tis afisas?

Νίτσα Μαρούδα είπε...

όχι κι εμένα

Ανώνυμος είπε...

αυτος ειναι ο στόχος ω ευαίσθητες...