Σελίδες

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2008

Arxedia & Αρχίδια


Διαβάζοντας το βιβλίο της Μαίρης Κουκουλέ "ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΘΥΡΟΣΤΟΜΙΑ" εκδ. νεφέλη 1986, μερικά στιχάκια άρχισαν να ξεχωρίζουν.

36/
Τ' αρχίδια μας κουνιούνται σαν δυο καμπαναριά
κι εσύ θαρρείς πως είναι σακούλες με φλουριά!
50/
Εσύ σουνε που τάκαμες τ' αρχίδια μου κουβάρια
και την ψωλή μου μιαν οργιά και φτάνει στα δοκάρια.
52/
Θε μου, και βρέξε κάστανα και χιόνισε καρύδια
και στις ποδιές των γυναικών ρίξε ψωλές κι αρχίδια.
208/
Έν 'αρχίδι κι ένα μύδι
κάνουνε τον Αρχιμήδη.
378/
Στην αμμουδιά καθόμουνα κι έπαιζα με τα μύδια
κι ερχόντουσαν τα κύματα και μου 'γλυφαν τ' αρχίδια!
416/
Σαμιώτισσα, σαμιώτισσα, ξαπλώσου στα σανίδια,
τούρλωσε την κωλάρα σου, σαμιώτισσα,
και κλάσε μας τ' αρχίδια!
620ιδ/
"-Έχεις τόσο μυαλό στο κεφάλι σου
όσο έχω 'γώ σπόρο στ' αρχίδια μου!"
(ΣτΣ. Λέγεται ότι το είπε ο αθυρόστομος Καραϊσκάκης, το 1825, απευθυνόμενος στον ηλίθιο Κουντουριώτη.)

Εάν έχετε ακούσει κάτι από τον παππού σας που σχετίζεται με το θέμα, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο comment box. Εάν όχι..."στ' αρχίδια μου."

Ευχαριστώ πολύ.

:)++@@==

22 σχόλια:

unpause είπε...

Άντε ρε αρχίδι = Φράση απευθυνόμενη κατάμουτρα σε κάποιον τιποτένιο άτολμο, ραδιούργο, μοχθηρό, ψεύτη και ότι άλλο υποτιμήσεως σημαντικό.

Αρχίδια Καλαβρέζικα = Κάτι αδύνατον να ερευνηθεί η να εξηγηθεί. Ιδιαζόντως προσβλητικό για τους άρρενες κατοίκους της Καλαβρίας.

Αρχιδιές = Ασημαντότητες, μαλακίες.

Αρχιδιές με φούντες = Όπως το προηγούμενο λήμμα, αλλά με πρόθεση περισσότερης έμφασης και επιπλέον εκδήλωση ανησυχίας για τυχόν δυσκολίες κατά το "δουλειές με φούντες".

Θα μου κάνεις τα τρία δυο = Η μόνη ίσως έκφραση που τιμά τους συγκεκριμένους αδένες μας , αν φανταστεί κανείς ότι δεν θεωρείται καθόλου σημαντικό το να σου αφαιρέσει κανείς το πέος, αρκεί να σου αφήσει τα
δυο που του κάνουν παρέα.

Από το: Λεξικό με Αρχίδια ...

http://users.forthnet.gr/ath/sorath/F1811.htm

ωραία ιδέα!

YO!Reeka's είπε...

σακούλες με φλουριά;;
λυρικότατο, δεν μπορώ να πω

Rodia είπε...

-->> υποτιμητικό ασκούντος κάποιο επάγγελμα: αυτός είναι δικηγόρος; αυτός; αρχίδια δικηγόρος είναι!

-->> έκφραση δηλωτική περιφρόνησης, καθώς και σεξουαλικού κεκαλυμένου νοήματος: κλάσε μου τ' αρχίδια! (αντί του εμφανούς "θα σε γαμήσω ρε μαλάκα")

-->> άρνηση πληρωμής για κακότεχνη εργασία: να σε πληρώσω; τι μου λες; τ' αρχίδια μου θα πάρεις!

Rodia είπε...

Υπάρχει και η έκφραση «αρχίδια πατέρα» που λέγεται αντί για τη λέξη ρετρό «αερολογίες»: μα τι μας λες τώρα; αρχίδια πατέρα!

Rodia είπε...

Αναπολώ με νοσταλγία παλιές εργοταξιακές μέρες, όπου διάφορα αρχίδια κάθε τύπου πεταγόντουσαν κάθε τόσο δεξιά-ζερβά, ανέμιζαν στον αέρα, βομβάρδιζαν την ατμόσφαιρα, έκαναν πιρουέτες στον αέρα, κυκλοφορούσαν ανενδοίαστα στο κάθε εργοτάξιο, την ανδροκρατούμενη αυτή περιοχή των οικοδομικών έργων.
Οσο για μένα, κρατούσα το συμπαθή ρόλο της "μάνας του εργάτη" και βρισκόμουν στο απυρόβλητο!
(ψάχνω να θυμηθώ κι άλλα)

Ανώνυμος είπε...

tou Karampela...

Chaca-Khan είπε...

μύδια

Chaca-Khan είπε...

media

Tic Tac είπε...

"Εάν έχετε ακούσει κάτι από τον παππού σας που σχετίζεται με το θέμα, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο comment box."

δηλ. υπαρχουν οντως πολλες αναφορες στ' "αρχιδια" αλλα αν κατσουμε να τις γραψουμε ολες θα χασουμε το "δασος".

Προσπαθω να ανακαλυψω καποια ξεχασμενη εκφραση ωστε να εχει και λαογραφικο ενδιαφερον.

Ας πουμε αν το θεμα μας ηταν "οι γυναικες" θα ηταν επιτυχια να βρεθει το:
"Της γυναικας ο καημος
πουτσα, λουσα και χορος."

Γκεγκε?

idealhsths είπε...

'Ελα παππού μου να σου δείξω που το'χει η γιαγιά μου'

(!)

εμπαικτικό σχόλιο για κάποιον που δείχνει οτι ξέρει κάτι που για κάποιον φαντάζει το αυτονόητο.
(..και καλά ο παππούς ξέρει ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ και δε χριάζεται να του δείξει κανείς.. το πιάσατε ε? εεεε....!?)

λολ

ps:Rodia goustarw to(a) post(s) sou
ps2: h foto kai to 8ema mou 8ymisan Matthew Barney kai Cremaster.

:cojones:

idealhsths είπε...

epishs, me kindyno na xa8w sto 'dasos' (Tic Tac watch me treehuggin..) exw na pros8esw kai thn eksaireth ekfrash

'Ntabas sta arxidia mas'

pou xrhsimopoieitai otan niw8oume oti kapoios paei na mas epibouleutei.

Ανώνυμος είπε...

Κι αν η γιαγιά μου είχε αρχίδια θα ήταν ο παππούς μου.

ενταξει; περιλαμβανεται στο "παππούς πρότζεκτ"?

Tic Tac είπε...

Προς ανωνυμο> Οχι! :p

Προς ideal> Ρε, μη λετε ο,τι ξερετε! Ενταξει, καταλαβαινω πως ολοι μας εχουμε αγαπημενες εκφρασεις βωμολοχιας αλλα αυτο ειναι αλλο. Σας ειπα τι ψαχνω...
Επισης, το πρωτο σου παραδειγμα αναφερεται στο μουνι κι οχι στ' αρχιδια.
Ααααχ...με στοιχειωσατε.
"Α-Ρ-Χ-Ι-Δ-Ι-Α" ΦΕΡΤΕ ΜΟΥ $^#$%&$%^&$%^GRRRRRR

Unknown είπε...

Συμβουλή, Πάσχα πάνω από τη σούβλα, μόνοι μας...

Κρασί απ' το βαρέλι σου
και
παιδί απ' τ' αρχίδια σου.

Απόστολος Χριστοδούλου
Κάπου στο Πήλιο

Tic Tac είπε...

Φχαριστω Λαερτη.Φιλια στον Αργο :)

Ανώνυμος είπε...

Βλέπεις εκείνο το βουνό
που κατεβάζει μύδια;
Θυμάσαι που σε γάμαγα
με πούτσα και μ' αρχίδια;

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

αρχίδια καπαμά , όταν πρόκειται για τέτοια θέματα όλοι μας έχουμε να πούμε κάτι..

Ανώνυμος είπε...

α ρ χ ι δ ό κ α μ π ο ς = λέξη από γυναίκες περιχαρείς όταν διαπιστώνουν οτι βρίσκονται μέσα σε πλήθος ανδρών(φαινόμενο ως γνωστόν σπάνιο)

Ανώνυμος είπε...

τ' αρχίδια μου είναι φίλοι
κι όταν τρέχω χτυπάει ο ένας τον άλλονε
νιόνιος

Demetris είπε...

Μενου

Bίλλον Κομπόστο,
Αρχίδια Ρόστο,
Πουττίν Αφέλια,
Τρίχες Κατεϊφι

Tic Tac είπε...

Καλλιο αργα παρα ποτε...

Εμαθα πριν κανα διμηνο ενα νεο αλλα τωρα μου 'ρθε.

"Μακρυνανε τ' αρχιδια μας και κοντυν' η ψωλη μας."

σημ : Απο την ελλειψη γαμησιου

Ανώνυμος είπε...

μπράβο ρε τικιτακα από το στόμα μου την πήρες!(την παροιμία)