Σελίδες

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2007

Κοινωνιολογικές προεκτάσεις του επιφωνήματος «γκε-γκε» ή αλλιώς το δικό μας "La Haine".


Δράττομαι της ευκαιρίας να προβώ σε αυτή την μικρή ανάλυση του πρωτότυπου βίντεο «Γκε-γκε» από την ταινία «Χούλιγκανς», ύστερα από τη δημοσίευση στο μπλόγκ του μονταρισμένου αυτού υλικού από τον σύντροφο Ariel.Αυτή η δημοσίευση αποτελεί και το ντεμπούτο μου στο χώρο του διαδικτύου.Θα χαρώ πολύ να συζητήσω με κάθε ενδιαφερόμενο πάνω στα θέματα που θίγω, ορμώμενος αφενός από το βίντεο και αφετέρου από αναμνήσεις του χωριού μου, όταν πρωτοείδα την ταινία εκεί ως παιδί.

«Πώς τολμάς και μου κάνεις μαθήματα δημοκρατίας;»
Εδώ βλέπουμε την αλλαζονία της αστικής δημοκρατίας που θεωρεί ότι κατέχει κατ’ αποκλειστικότητα την μαγική συνταγή της επιτυχημένης διακυβέρνησης με λίγο από Κλεισθένη...έτσι, μωρέ, να φέρνει λίγο στο τούτο του, ξέρεις τώρα;

«’Εχω μπλέξει!Αλλίως ξεκίνησα κι αλλού έφτασα!»
Στην πρώτη πρόταση, λακωνικά αλλά με περίσσια ειλικρίνεια, γίνεται στο πρόσωπο του κου Πετρόχειλου μια αυτοκριτική του ριζοσπαστικού χώρου για τις μαλακίες που τον έχουν φέρει στο περιθώριο των εξελίξεων.Η δεύτερη πρόταση περιγράφει, με απλότητα και επιτυχία που θα ζήλευαν ακόμα και οι επιστήμονες της γενετικής επιστήμης, την πορεία ολόκληρου του ανθρώπινου έιδους από την εποχή «ουγκ» ως τη δημιουργία των κρατών όπως υπάρχουν τα τελευταία διακόσια χρόνια.

«Παρατήστε με!»
Με πόνο αντιλαμβανόμαστε την ηττοπάθεια που έχει καταβάλλει τον προοδευτικό χώρο, βλέποντας την πιθανότητα που αντιστοιχεί στο ενδεχόμενο της κοινωνικής επανάστασης να γιγαντώνει τον παρονομαστή της.

«Υπάρχει τόση ψευτιά παντού!»
Αυτή η προσέγγιση δεν μπορεί παρά να θυμίσει την άποψη των υλιστών για τους ιδεαλιστές ότι πουλάνε στον κόσμο φύκια για μεταξωτές κορδέλες, φούμαρα και αερολογίες, όταν μιλάνε για αθάνατη ψυχή, άπειρο πνεύμα, έθνος, θεό κ.α.μ. (και άλλες μαλακίες).

«Η αλήθεια βρίσκεται στο λόγο του θεού!»
Εδώ έχουμε την πιο παλιά ατάκα όλων των ιδεαλιστών που πίσω από τη λέξη «θεός» κρύβουν όλα τα αδιέξοδα της κοσμικής θεωρίας τους.Αναφορικά μόνο θα πω ότι η λέξη «βρίσκεται» αποκαλύπτει την στατική άποψη που έχουν για την αλήθεια και ότι η λέξη «λόγος» υπονοεί τη φυσική επαφή που είχε ο θεός με τους ανθρώπους κάπου, κάπως, κάποτε (βλ. δέκα εντολές κ.α.μ.).

«Ε, όχι, πατέρα!»
Η πρώτη, σε μια σειρά από πολλές και δύσκολες συγκρούσεις, που το άτομο πρέπει να βιώσει, μέχρι να αναμετρηθεί με τον ίδιο του τον εαυτό, στο δρόμο προς την απόλυτη ελευθερία.

«Η αλήθεια βρίσκεται στους “Sex Pistols”!»
Ένα κάπως ιστορικά πρόχειρο αλλά ζωηρό επιχείρημα των υλιστών, που σκιαγραφεί την θεωρία τους με το ίδιο μολύβι που οι “Sex Pistols” έγραφαν τη μουσική τους στα χρόνια της προθατσερικής περιόδου.

«Γκε-γκε!»
Έκφανση της σύγχρονης αδυναμίας του υλισμού να πείσει ότι ακούγονται πολλές αρλούμπες γύρω μας.

«Θεέ μου, τι αμαρτίες πληρώνουμε;»
Τρία σημεία:
Το βραχυχρόνιο κοινωνικό αποτέλεσμα της μεθόδου «γκε-γκε» ως σαφές δείγμα έλλειψης επικοινωνιακότητας από την πλευρά των υλιστών.
Υπονοεί την ιδεαλιστική πεποίθηση ότι κάτι έμφυτο, αόρατο και μαγικό συνδέει τον καθένα μας με τα μέλη της οικογένειάς του, όπως κατ’ επέκταση και με τους ομοεθνείς του, τους ομόθρησκούς του και με άλλα υποσύνολα που η ράτσα μας σκαρφίζεται για να νιώθει ότι ανήκει.
Η έντονη παρουσία του ιδεαλιστικού ναρκισσισμού, που χωρίς πειστικά επιχειρήματα για τη θεωρία του, υποπίπτει στον πειρασμό της προβολής των θείων παθών στο «εγώ» της.

«Η κάθοδος»
Η τραγελαφική εμφάνιση του κου Πετρόχειλου εδώ, σχηματοποιεί την πανικόβλητη αντίδραση των ανυπότακτων, όπως καταγράφεται στο κοινωνικό γίγνεσθαι σήμερα, με τον σαφή ατομοκεντρικό χαρακτήρα της (μοναχός σου χόρευε κι όσο θέλεις πήδα). Επίσης, άλλες παραμέτρους αυτής της λανθάνουσας πραγματικότητας που βιώνουμε, όπως σεξουαλικό αποπροσανατολισμό, ναρκισσισμό, επιδειξιομανία, ατυχείς κοινωνικοποιήσεις των προβλημάτων μας κ.α..

Η έξοδος και η κοινή γνώμη:

«Δεν ντρέπεται;»
Ο προπομπός του «μεγάλου αδερφού» με την πρόδηλη κατάργηση της ιδιωτικότητας του ατόμου ενώ βρίσκεται εντός της ιδιοκτησίας του.

Σημ.: Οφείλουμε να επισημάνουμε εδώ το σεβασμό που επιδεικνύουν μεταξύ τους οι νοικοκυραίοι όσον αφορά στην ατομική ιδιοκτησία, αφού δεν γίνεται καμία κίνηση από μέρους των θεατών να εισέλθουν εντός της οικίας.

«Τι πράγματα είναι αυτά;»
Έκφραση του συντηρητισμού και καθωσπρεπισμού της κοινής γνώμης.Άρνηση της νεωτερικότητας, του πειραματισμού και σε τελική ανάλυση, της εξέλιξης του είδους.

«Έξω από το σπίτι μου!»
Η δημοφιλής ατάκα κάθε δημιουργού στο δημιούργημά του όταν αμφισβητείται η κυριαρχία του (βλ. Χαλίλ Γκιμπράν για να πειστείς για το αντίστροφο).

Παράδοξο:
Η εικόνα της γυναίκας όπως προβάλλεται αυτή μέσα σε αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα είναι προφανές ότι αναπαράγει τα στερεότυπα των θεοκρατικών κοινωνιών.Αυτό που με προβληματίζει όμως, είναι ο τρόπος που σκύβει στο άκουσμα των “Sex Pistols”!Σα να θέλει να σιγουρευτεί ότι άκουσε το όνομα της μπάντας καλά.Σα να ενδιαφέρεται να τους ακούσει και η ίδια, να μάθει την αλήθεια τους.

Λές ο σπόρος της ανατροπής να φυτρώσει τελικά στις καρδιές των θεουσών μανάδων μας;




9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καταπληκτικό :)

enteka είπε...

indeed!

Spyros_VJ είπε...

τα έσπασες!

Chaca-Khan είπε...

Welcomen tictac!!!

psarras είπε...

Μήπως να φτιάξουμε ένα πανεπιστήμιο?

Tic Tac είπε...

Καλή ιδέα! Ένα ιδιωτικό, ε;

psarras είπε...

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ!!

Chaca-Khan είπε...

θα ξεπλένουμε εκεί το μαύρο χρήμα!

unpause είπε...

Καλή Φάση!! Well... come!!