Σελίδες

Σάββατο 13 Αυγούστου 2011

______Λ______

Ατονικη γραφη αποψε. Γραφω πανω σε μια ροτοντα με διαφανες πλαστικο καλυμα. Απο κατω ενα υφαντο τραπεζομαντηλο με μοτιβο ενα μπουκετο λουλουδια που επαναλαμβανεται κυκλικα. Απεναντι στον τοιχο κρεμονται φωτογραφιες νεκρων ανθρωπων, μια χαμογελαστη γυναικα γυρω στα τριαντα ποζαρει στο στουντιο ενος χιωτικου φωτογραφειου. Διπλα της, σε αλλο καδρο, μεγαλυτερο, ενα ζευγαρι. Η γυναικα μοιαζει με πρωιμο emo με αυτη την φρατζα μπροστα απο το δεξι της ματι. Καθωσπρεπει ολα. Απο πανω ενα αλλο ζευγαρι ηλικιωμενων. Ο ανδρας εχει ενα παχυ ασπρο τσιγκελωτο μουστακι. Χαμογελαει σφιγμενος. Η γυναικα διπλα του σοβαρη, με εναν αυστηρο γιακα σφιγμενο στο λαιμο της, ειναι ακομα ομορφη. Πλαστικα λουλουδια στο βαζο. Πεθαμενα ολα. Σαν αυτα που στολιζουν τα μνηματα οταν περασουν μερικες βδομαδες πενθους. Νεκροι στον τοιχο, νεκρα τα λουλουδια. Συμφωνια.

Εχοντας ανοιχτη την εξωπορτα ακουω μια παρεα απο την κοντινη ταβερνα να τραγουδαει τη φραγκοσυριανη, την κυρια καβουρινα και αλλα. Καπου πανω απο την τσιμεντενια πλακα πρεπει να υπαρχει η πανσεληνος. Βγηκα στο μπαλκονι να τη δω αλλα δεν μπορεσα. Πρεπει να κανω μερικα βηματα ακομα αλλα αρνιεμαι. Ημουν εκει οταν βγηκε απο τα τουρκικα παραλια. Δεν ειχε τη μεγαλοπρεπεια της τελευταιας της φορας.

Συζητουσα νωριτερα για το πώς η εμφανιση μιας δευτερης σεληνης θα ξεσκιζε την ατομικοτητα, ως υστατη περιχαρακωση, που ο καθενας μας φερει. Μια η σεληνη, ενας κι εγω. Δυο οι σεληνες. Εγω;

Τα τρια τελευταια χρονια ειχα σκεφτει μια μεθοδο για να απαντω στα διπολα. Την εχω απωλεσει πια. Πριν μερικες μερες ακουσα μια απλη φραση που ολοι εχουμε πει και ακουσει. Κι ομως καταφερε να ανατρεψει τη μεθοδο μου. Ειμαι σε διεγερση. Με σκεφτομαι να ξαπλωνω κατω απο ενα μαστιχοδεντρο, το ασπρο χωμα που βρισκεται απο κατω θα φωτιζει υποθετω. Θα το φορεσω φωτοστεφανο.

Θα σκεφτω. Θα αναιρεθω. Μια οχια θα ερθει να τυλιχτει γυρω απο το λαιμο μου, οπως ο λωρος οταν γεννιομουν. Οι σκεψεις του πλακουντα ομοιαζουν αυτων που γινονται μεσα στη θαλασσα, οταν με ανοιχτα ματια ολα ειναι θολα. Ειμαι εκτος της φυσης μου. Σπαρταραω σε μια προσπαθεια να ξεφυγω απο την ψαροκασελα της πραγματικοτητας. Βλεπω κι αλλους σαν κι εμενα αλλα δεν προλαβαινω να τους βοηθησω. Ισως να εκκινησω μια επανασταση.

Ο Αναγνωστακης συμφωνει μαζι μου σχετικα με τη ρηση του Μιχαλη Κατσαρου για την ποιηση του Ελυτη. Γεμιζω περηφανεια. Δεν ειμαι μονος. Υπαρχει ενα Αιγαιο που σιχαινομαι. Αυτη την ωρα σιχαινομαι το Αιγαιο. Ευχομαι να τους πνιξει μεσα στα σαλονια τους. Το Αιγαιο ανηκει, αφου θελετε να ανηκει οπωσδηποτε σε καποιους, σε αυτους που το καταπινουν. Πριν απο ολους ανηκει στους πνιγμενους του. Σε αυτους που τα σωματα τους γεμισαν απο το νερο του. Μετα ανηκει στα γιδια που πριν ξημερωσει καθονται στα ψηλα βουνα και με ανοιχτα τα στοματα τους στο βορια δροσιζουν το λαιμο τους. Στο διαολο τα απεραντα γαλαζια σας, τα ρεμετζα σας, το φρεσκο ψαρι και τα εμφιαλωμενα σας νερα του ενος λιτρου.

Η αποχη απο το δικτυο περασε τις σαραντα μερες. Αποχη πληρης απο ολα. Εχω διαβασει τα λιγοτερα βιβλια απο καθε αλλο καλοκαιρι. Τεινω να σηκωνω το κεφαλι συχνοτερα απο τις σελιδες. Κατι αναζητω αλλα δε βρισκεται ουτε στο χαρτι ουτε στο βλεμμα μου. Γι αυτο φετος κινουμαι περισσοτερο. Αν δεν αλλαζει το τοπιο ειναι επειδη μενω ακινητος. Σφιγγω τα ποδια μου και τρεχω πανω στα λαγκαδια, πλατσουριζω στις πρασινες βαθρες, σπαω κλαρια, κοιταω πισω απο τα βραχια. Και μετα πισω απο τα πισω βραχια. Παντα υπαρχει κατι. Η γη χυνεται απο το ταψι στο σημειο που επιλεγω να γυρισω πισω. Αυτο ειναι ο κοσμος μου. Ο,τι πατησα, ο,τι ακουμπησα, ο,τι ειδα.

Στο ιερο του Απολλωνα περπατησα καθε πετρα. Στο ξωκλησι που χτιστηκε με τις πετρες του, μπηκα στην αγια τραπεζα. Ανεβηκα πανω στο ασβεστωμενο κιονοκρανο που ειχαν χρησιμοποιησει. Μια αισθηση υπεροχης με κυριευσε. Πηρα ποζα δισκοβολου. Ο βανδαλισμος ειναι μεγαλη υποθεση τελικα.

Ηδη εχω μεταφερθει στην κουζινα. Ειναι ο αρχετυπος χωρος μου, η εκκινηση της σπειρας μου. Απο δω θα καταστρωσω τα σχεδια μου. Ειμαι ηδη καλυτερα. Εμφορουμαι απο μια νεα κατασταση πραγματων. Ειμαι τοσο καλυτερα που θα κοιμηθω. Φοβαμαι να μη χασω αυτη τη γλυκια ψευδαισθηση. Αποζητω ενα ονειρο, μια πομπη στο φως της πανσεληνου με γυμνα πελματα. Ανθρωποι ολων των ειδων, σαν αυτους του Λασκαρατου, περπαταμε σταθερα σε μια πλαγια. Ανεβαινουμε.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είχα μια συζήτηση χθες με μια φίλη σχετικά με τις απογοητευτικές φιλικές μας σχέσεις και πώς το γράψιμο έρχεται να αναπληρώσει αυτό το κομμάτι τις χαμένης επικοινωνίας. Στο παραθέτω αυτούσιο γιατί νομίζω πως σε αφορά:

R.: so what would you write about? S: musings and life, i thought
things that seem too trivial and stupid to discuss with a human being through spoken words

αυτή είναι μόνο η αρχή αλλά θέτει μια βάση για να κατανοήσουμε αυτά που συζητάς τόσο όμορφα στο κείμενο.

R.

Tic Tac είπε...

R,

Trivial and stupid δε θα τα ελεγα. Νομιζω οτι το γεγονος του μ ο ν ο λ ο γ ο υ ειναι που σε αφηνει να εκφραστεις πιο ελευθερα. Οταν μιλαω σε φιλους που δε με διακοπτουν απο θεση και αισθανομαι ασφαλεια, μιλαω και για τετοια ζητηματα με τετοιο τροπο.

Αληθεια δε θυμαμαι τι συζηταω, αλλα θα ξαναδιαβασω τι λεω. Ευχαριστω για τα καλα λογια. Θυμαμαι μονο τι αισθανομουν, και πολυ θανατο.

Theorema είπε...

Ωραίος μονόλογος.
Όσο γλυκός και όσο σκληρός χρειάζεται για να (μετα)κινήσει κάτι μέσα σε έναν άγνωστο που διαβάζει.
Μοιρασμένο με όσα (μετα)κίνησε και μέσα στον γράφοντα, υποθέτω, την στιγμή που συνέβαινε.

Ανώνυμος είπε...

Στα όρια, εκεί που κάποιος μιλάει ή γράφει χωρίς να τον νοιάζει η έκθεση, εκεί βρίσκεται πάντα μια συγκινητική αλήθεια. Θα το τσαλακώναμε πολύ πιο συχνά το προσωπείο μας όλοι, που χαζά κουβαλάμε σαν δήθεν προστασία, αν νιώθαμε την δύναμη που κρύβει η αλήθεια μας.

Ελπίζω να είσαι καλά.

Σε φιλώ*

Κ.Μ.

Tic Tac είπε...

@ Theorema

Καλα υποθετεις. Το real time ειναι παντα εκει σαν τροπος εκφρασης. Επειδη ομως με φθειρει, προτιμω να το χρησιμοποιω σπανια. Οταν βεβαια το επιλεγω, ειναι σα να περναω με rollercoaster απο το Καθαρτηριο του κυριου Νταντε Αλιγκιερι. :)

@ Κ.Μ.

Ποσο να εκτεθουμε και τι να εκθεσουμε; Η ισορροπια μας κοροιδευει καθε φορα που εκτεινουμε τα χερια μας για να μην πεσουμε.

Το Κ. ειναι το μικρο; Μπας και καταλαβω ποιος εισαι δηλαδη...

K.M. είπε...

"Δώσε σε έναν άνθρωπο μια μάσκα και θα σου πει την αλήθεια"… έλεγε ο Oscar..

Ξέρω γω.. δεν είναι και εύκολη υπόθεση η έκφραση..

Ναι.. το Κ. είναι το μικρό.. μια φίλη από τα παλιά..;)

Kyrios Elefantas είπε...

η κουζίνα , εκεί που το ωμό κρέας μεταμορφώνεται σε τροφή. Δύσκολο. Λίγοι μπαίνουν στην αγία τράπεζα. Οι άλλοι προσκυνάνε απέξω ασφαλείς. δεν είσαι μόνος σου να σαι σίγουρος :)

Ιωσηφίνα είπε...

νεκροί, πανσέληνος, πομπές και γυμνά πέλματα

ας εναποθέσω κι εγώ τον μονόλογό μου

Φίλε Τικ, λοιπόν αυτό με τα δυο φεγγάρια, το έχω σκεφτεί κι εγώ


έχει μια αίγλη περισσή το φεγγάρι όταν βγαίνει πίσω από τα απέναντι βουνά, από την Τουρκία, από το Άλλο το μέρος, είναι πιο μεγάλο, και πιο ροζ, και πιο μαγικό, σαν κοράλι, και πιο ξένο, είναι το Τούρκικο φεγγάρι, της Ανατολής, και εσύ είσαι καί μικρή καί απελπιστικά περίεργη, και σκας, θα πούλαγες και τη ψυχή σου ένα πράμα, να μάθεις τί γίνεται εκεί απέναντι, πώς μοιάζουν πια αυτοί οι άνθρωποι -οι τούρκοι- έχουν άραγε γυριστά παπούτσια, φοράνε φέσια, είναι πολεμοχαρείς και αιμοσταγείς όπως λέει η κυρία σου

πώς να είναι εκεί τα χώματα και τα νερά, να είναι άλλα, να είναι είναι πιο σκούρα, να είναι πιο όμορφα

τα τουρκάκια πώς να είναι,

να τα αφήνουν οι μαμάδες τους να περπατάνε όλη τη μέρα ξυπόλυτα στους δρόμους (αυτό μπορεί και να είχες ακούσει την κυρία Μύρτα να το λέει στη μαμά σου, με μια γκριμάτσα αηδίας στο πρόσωπό της και με το χρυσό της αδιάβροχο να αστράφτει και να σε στραβώνει) / ζήλια, εσένα το πολύ μέχρι τη θάλασσα να σε αφήσουν να πας ξυπόλυτη

το φεγγάρι, ακόμα μου κανει εντύπωση όταν βγαίνει από την Τουρκία.


(υ.γ. δίχως μιζέρια, με θάρρος, με ή δίχως γυμνά πέλματα, με χαρά, με τρέλα, με κέφι, με ένα εσχατολογικό όραμα στον κόρφο μας, και μια ψείρα στην μασχάλη αναδυόμαστε από τους αφρούς, από τα απόνερα της οικουμένης: είμαστε ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ. Δια της πίστεως και της καλής θελήσεως. Καλό Σεπτέμβρη)

Tic Tac είπε...

@ K E

Χαιρομαι που δεν ειμαι μονος
Χαιρομαι που δεν ειμαι ο μονος

@ Ιωσηφινα

Παντα θα υπαρχει ενα "απεναντι" να σε διωκει.

Ξαναδιαβαζοντας μια παραγραφο του ποστ, συνειδητοποιησα οτι φετος εχω παει σε δυο ναους του Απολλωνα. Του Φαναιου και του Αιγλητη. Οχι κι ασχημα.

Tic Tac είπε...

Blogger βλακα, αλλαζεις τιτλους στα ποστ μου.

Tic Tac είπε...

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-14940885