Με αφορμή το νέο "νομοσχέδιο" που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τις συγκοινωνίες, υπάρχουν μερικές απλές παρατηρήσεις που πρέπει να γίνουν. Η πλέον σημαντική απ'αυτές είναι πως τα νέα νομοσχέδια αρχίζουν να θυμίζουν το αποτέλεσμα που θα είχε εάν άφηνες σε μια κουζίνα μια μικρή παρέα εικοσάχρονα ποτισμένα με 2-3 σταγόνες Lsd και τους έλεγες "και τώρα καλά μου παιδιά, μαγειρέψτε". Γιατί κάποιες συνταγές όσο ευφάνταστες και αν είναι δεν μπορείς να τις παρουσιάσεις σε ένα τραπέζι, πόσο μάλλον στο λαϊκό τραπέζι.
Θα επικεντρωθώ στο κομμάτι που αφορά όσους απο εμάς δεν ανήκουμε στους οργανισμούς δημόσιων συγκοινωνιών γιατί δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τα εσώτερα τους. Έχουμε λοιπόν καταρχήν το πρωτάκουστο να ποινικοποιείται η μή επικύρωση εισητηρίου, ως πλημέλημα παρακαλώ, σε μια χώρα που το δικαστικό της σύστημα παραπαίει αφενός απο την ύπαρξη χιλιάδων (αλήθεια πόσοι είναι?) νόμων, ψυχεδελικής υφής θα πρόσθετα, αλλά και τους ίδιο το στήσιμο του συστήματος που ούτε γρήγορο όυτε αποδοτικό είναι. Σε αυτό λοιπόν το σύστημα η κυβέρνηση αποφάσισε να αναθέσει την είσπραξη και τιμωρία όσων "παρανομούν" μη επικυρώνοντας ένα πέρα για πέρα άδικο αντίτιμο στην δικαιοσύνη. Βέβαια ας μην προτρέχω αναφορικά με το πόσο άδικο είναι, θα το δούμε μετά. Επειδή λοιπόν συνεχίζω οι άχρηστοι αυτοί τύποι (εκατέρωθεν) δεν έχουν βρει μια φόρμουλα δίκαιη και αποδοτική που να καθιστά τους οργανισμούς τους λειτουργικούς πετάνε το μπαλάκι στην δικαιοσύνη.
Πρίν απο αυτό είχαμε το άλλο αστείο που οι "οργανισμοί" αναθέτανε σε κάποιους απο τους χιλιάδες παραπανίσιους εργαζόμενους που απασχολούσανε (και εμείς να πληρώνουμε την κακοδιαχείρισή τους) τον έλεγχο και είσπραξη εισητηρίων, και αφού μόνοι τους δεν τα καταφέρνανε κουβαλούσαν μαζί τους και αστυνομικούς απο ένα σημείο και μετά (είδες προσφορά η αστυνομία). Μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες εργατοώρες βλάκες πολιτικοί πάυλα δημόσιοι υπαλληλίσκοι. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του μετρό, που είναι ΙΔΙΩΤΙΚΗ επιχείρηση εάν δεν κάνω λάθος δεν μπορώ να αντιληφθώ πως είναι δυνατόν η αστυνομία, η ελληνική αστυνομία να κάνει πλάτες για να πληρώνονται οι ιδιώτες!!! Εάν είναι έτσι έρχονται να ανοίξουν μια απο αυτές τις συμπαθέστατες εταιρίες εισπράξεων και να εξυπηρετήσουν και τις τράπεζες που παραπονιούνται τελευταία για τα κόκκινα δάνεια, ή να βοηθήσουν και εμένα που μου χρώστανε κάποια λεφτά οι πελάτες μου, σοβαρά όποιος γνωρίζει να μου δώσει ένα τηλέφωνο επικοινωνίας.
Στις πολιτισμένες χώρες ούτε μπάτσους κανονικούς χρειάζεσαι ούτε μπάτσους εσωτερικούς, υπάρχουν απλοί τρόποι να εξασφαλίσεις τη επικύρωση, π.χ. στα λεωφορεία μπαίνεις μόνο απο μπροστά, βάζεις ένα μόνο σωστό μηχάνημα που δέχεται και κέρματα (έλεος δηλαδή επιτέλους με αυτό) και όλα Ok, έτσι που είμαστε και ελληνάρες, απλά σκεφτήτε τι θα γινόταν εάν καποιος έμπαινε απο την πίσω πόρτα σε ένα λεωφορείο γεμάτο επιβάτες που έχουν πληρώσει, problem solved. Περίπου το ίδιο και στο μετρό με μηχανήματα και στην έξοδο απο τους σταθμούς.
Ερχόμαστε τώρα στο ζουμί, είναι δίκαιο το εισητήριο? Λοιπόν 1.40 ευρώ για 90 λεπτά πιστεύω πως πρέπει να είσαι εκτός πραγματικότητας να θεωρείς πως είναι ακριβό, πέρα βέβαια απο το απίστευτο σοκ της άυξησης 40%, είναι πιστευω σημαντικά πιο οικονομικό απο το Ι.Χ, (άλλο βέβαια που 1.40 έχει το μετρο π.χ. στο Εδιμβούργο). Εδώ όμως τίθεται το ερώτημα πως είναι δυνατόν να πιστεύουν πως με τέτοια τερτίπια θα μας κάνουν να πληρώνουμε το ίδιο αντίτιμο για 2-3 στάσεις. Έπεσαν απο τα σύννεφα οι τύποι με τους τζαμπατζήδες που άκουσον άκουσον έδιναν το εισητήριο τους σε άλλους επιβάτες, μετά μας είπαν πως και αυτό είναι παράνομο, οι γελοίοι και νά σου πάλι ο νόμος και η αστυνομία στην μέση.
14 ευρώ aller retour για αεροδρόμιο? Δηλαδή μονάχα εάν είσαι μόνος σου σε αυτόν τον κόσμο και γουστάρεις να πηγαινοέρχεσαι μόνος στο Ελ.Βενιζελ σε συμφέρει να κάνεις τέτοια μαλακία. Γιατι με το Ι.Χ θα δώσεις πες 6 ευρώ διόδια και άλλα 10 βενζίνη και θα είσαι και cool να πας να πάρεις τον άνθρωπό σου και να τον πας σπίτι αλλιώς θέλεις 7 + 7 + 8 = 22 για να κουβαλάς μετά βαλίτσες στα πανέμορφα πεζοδρόμια της Αθήνας.
Κύριοι σοβαρευτείτε επιτέλους, δεν μας ενδιαφέρει εάν τα έχετε κάνει χάλια στα οικονομικά σας, εγώ ως πελάτης σας απαιτώ να πληρώνω (ναι σοβαρολογώ) αλλά να πληρώνω αυτό που μου αναλογεί. Δηλαδή το παράδειγμα του μετρό της Πράγας που προσφέρει αν θυμάμαι καλά 4 διαφορετικά εισητήρια για 4 είδη διαφορετικών διαδρομών και ο πελάτης επιλέγει ότι του ταιριάζει, δεν το έχετε ποτέ σκεφτεί?.
Με σκοπό να χεστείτε στα φράγκα μαζί με τους φίλους σας τους πολιτικούς, μας επιβάλετε ανάγκες που δεν έχουμε και αρνείστε να συμπεριφερθήτε σαν επαγγελματίες. Εγώ ως ελέυθερος επαγγελματίας δεν επιβάλω στους πελάτες μου τις ανάγκες τους, αυτοί μου λένε τι χρειάζονται. Δεν πας στο μανάβη να πείς "θέλω μισό κιλό καρότα" και να σου πει "Όχι φίλε μου θέλεις 5 κιλά" , να πείς εσύ "μα πραγματικά μισό κιλό θέλω" για να πάρεις την απάντηση "Εσύ μπορεί να θέλεις μισό αλλά εγώ θα σε χρεώσω πέντε και μην πάς και δώσεις τα υπόλοιπα 4 1/2 αλλού, είναι παράνομο"
Βάλτε ένα έξυπνο μηχάνημα (αφου σας λείπει εσάς η εξυπνάδα και δεν μας εμπιστεύεστε εμάς τους παράνομους) που να υπολογίζει την διαδρομή που έχει κάνει ο πελάτης και να πληρώνουμε στην έξοδο κάτι ΛοΓιΚό. Δεν έχω ανάγκη να είμαι 90 λεπτά στο μετρο, σιγά το μετρό στην τελική, μια μινιατούρα greek style (και με προβληματικής αισθητικής έργα τέχνης, αν μου επιτρέπετε) είναι που συνδέει ένα μικρό ουσιαστικά κομμάτι της πόλης και τίποτα παραπάνω.
Και όχι δεν πλήρώνουμε εάν δεν σοβαρευτείτε, εάν δεν μπορείτε κύριοι του μετρό και των κατασκευαστικών να τα βγάλετε πέρα πουλήστε και φύγετε, όχι με άρμα τους ηλίθιους νόμους που συγγράφουν οι εξαίρετοι μας πολιτικοί να γαμάτε τον κοσμάκη. Δεν πληρώνουμε γιατί έχετε καταλάβει τις υποδομές που μας ανήκουν και που τις πληρώνουμε χρόνια τώρα και μας εκβιάζετε. Βάλατε στον Κ.Ο.Κ πως πρέπει να πληρώνουμε τις προσκείμενες σε εσάς μεγαλοεταιρίες για να ξήνουν τα αρχίδια τους και να μην κάνουν τίποτα. Ρε είστε σοβαροί??? Πλημέλημα να μην πληρώνεις 1.40 μια ιδιωτική εταιρία??? Πρωτάκουστο!!!
Νόμιζα πως ο χρυσός κανόνας ήταν πως οι δημόσιες συγκοινωνίες οφείλουν να είναι πιο οικονομικές απο τις ιδιωτικές μετακινήσεις αλλα προφανώς κάπου αλλού αυτά!
17 σχόλια:
μπράβο σου! μια ψύχραιμη, απλή,λογική και εφαρμόσιμη προσέγγιση. Απορώ: γίνεται να είσαι υπουργός συγκοινωνιών και να μην έχεις πάρει ποτέ το μετρό, ησαπ κλπ;
1,40 είναι ακριβά για κάποιον που παίρνει 600-700 ευρώ το μήνα και τα ενοίκια μέσο όρο κοστίζουν 300...
Και γενικότερα νομίζω οτι αυτές οι συγκρίσεις με άλλες χώρες είναι λίγο άκυρες..
Όσον αφορά την εμπλοκή της αστυνομίας σε ιδιωτικά συμφέροντα,σκέψου αυτό:
Εδώ στηρίζουν (και στηρίζονται) νυχτερινά μαγαζιά...
Για πήγαινε και κάνε καταγγελία για τα παρκαρισμένα έξω από τα μαγαζιά αυτά και θα δεις...
ΕΜΠΑΡΓΚΟ σε όλα ,αυτό θέλουν...
Πλήρη αποχή απο τα πάντα για μία εβδομάδα..
Να δεις μετά...
Ωραίο ακούγεται το τελευταίο
Πριν 15 χρόνια που ζούσα στην Αγγλία αυτά τα απλά και αποτελεσματικά είδα: είσοδο μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων με τον οδηγό να είναι και εισπράκτορας και μπάρες στις εισόδους του μετρό. Όσο για την Ελλάδα; Τις προάλλες έλεγε μια εφημερίδα ότι σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΑΣΑ αυτή θα ήταν μια καλή ιδέα και ότι αυτή η ιδέα έχει πέσει στο τραπέζι από το 2000, αλλά από τότε, για 'άγνωστους λόγους', παραμένει ιδέα. Μήπως οι 'άγνωστοι λόγοι' έχουν να κάνουν με ψηφοθηρικές προσλήψεις ελεγκτών-εισπρακτόρων (καλές βλέπεις και οι μπάρες, αλλά δεν... ψηφίζουν) που 'έπρεπε' να γίνουν; Αν αυτά τα απλά και αποτελεσματικά είχαν, έστω από το 2000, υλοποιηθεί, ούτε τόσο μεγάλη εισιτηριοδιαφυγή θα είχαμε νομίζω, ούτε και θα βλέπαμε τα εισιτήρια να ακριβαίνουν σαν συνέπεια αυτής της επέλασης των τζαμπατζήδων. Αλλά - ναι εδώ έρχεται το αναπόφευκτο κοινότυπο συμπέρασμα - στην Ελλάδα είμαστε.
Καλα τα λες μαγκα μου!
psarras
συμφωνω με το εμπαργο
τραβα πες το τωρα στους κηφησιοτες και τους κολονακιοτες και αν συμφωνησουν, ξεκιναμε
"ούτε και θα βλέπαμε τα εισιτήρια να ακριβαίνουν σαν συνέπεια αυτής της επέλασης των τζαμπατζήδων"
αφήνεις να εννοηθεί οτι η αύξηση επιβάλλεται λόγω των ανθρώπων που μοιράζονται το εισιτήριό τους και όχι λόγω των "παράπλευρων απωλειών" και "λάθος χειρισμών" των "κυβερνώντων γουρουνιών" αν θέλεις.
Telika einai ptaisma h mh plhromh eishthriou..
Δεσποινίς παρακαλώ δεν μιλούσα τόσο για όσους μοιράζονται εισιτήρια αλλά για όσους μπαίνουν χωρίς καθόλου εισιτήριο στα ΜΜΜ.
Nα μην πληρώνει κανείς εισιτήριο. Όπως και τα κορίτσια εδώ που ονειρεύτηκαν να το σκάσουν με ένα υπεραστικό λεωφορείο http://giotae.blogspot.com/2011/02/blog-post.html
Ζητάω συγγνώμη για την κατάχρηση. Είναι ένα κείμενο που θα το βάλω σε όλα τα μπλογκ που εκτιμώ. Αν προσβάλλω καποιους, διαγράψτε το. Είναι μια ανάρτηση που ανέβασα στο μπλογκ μου και στους ενωμένους μπλογκερς
Μήπως έφτασε η ώρα να σταματήσουμε την κατηφόρα και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας; Έχουμε έναν τεράστιο τοίχο μπροστά μας, εχουμε μαζευτεί εκατομμύρια μπροστά του κι αντί να κάνουμε όλοι μαζί μια κίνηση να τον πετάξουμε κάτω, καθόμαστε και πετάμε πετραδάκια.
Αυτό που λείπει από την κυβέρνηση, από τους δημοσιογράφους, από τους πολιτικούς, από τους συνδικαλιστές, από όλους εμάς, είναι ΑΡΧΙΔΙΑ. Κανείς δεν έχει τ’ αρχίδια να κάνει αυτό που πρέπει.
Προτείνω λοιπόν το εξής: Ας αφήσουμε όλοι κάτω τα πετραδάκια που κρατάμε, ας διώξουμε απ’ τα κεφάλια μας όλους αυτούς που έχουν συμφέρον να χωρίζουν τον κόσμο σε πιστούς και άπιστους, φασίστες και αριστερούς, πλούσιους και φτωχούς. Δεν είναι εχθρός μας ο μουσουλμάνος, ο βάζελος, ο αμερικάνος, ο χρυσαυγίτης. Είμαστε όλοι εναντίον του τέρατος που λέγεται καπιταλισμός και με άξονα το χρήμα κάνει τον άνθρωπο απάνθρωπο.
Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει ο πόλεμος. Κι αφού δεν υπάρχει κανένα κόμμα ή οργάνωση ή πρόσωπο που να μπορεί ή να θέλει κάτι τέτοιο, ας αρχ’ισει από τους καναπέδες κι απ’ την οθόνη μας:
Ζητάω από όλους τους bloggers, facebookers, tweeters κλπ κλπ να σταματήσουν να πετάει ο καθένας το δικό του πετραδάκι. Ας ξεκινήσουμε όλοι να ανεβάζουμε την ίδια ανάρτηση με τον ίδιο τίτλο π.χ. “Δεν τα φάγαμε μαζί, δεν τα πληρώνουμε μαζί.” με σκοπό να δημιουργήσουμε κάτι μαζικό. Να γίνει όλη η ελληνική μπλογκόσφαιρα μια ανάρτηση, που θα προετοιμάσει το ξέσπασμα. Αξίζει να προσπαθήσουμε. Κανένας άλλος δεν πρόκειται να μας βοηθήσει να βγάλουμε τις αλυσίδες…
(οποιος ενδιαφερεται ας μου στειλει ενα μειλ στο taftar@gmail.com)
Μάλλον θα προκαλέσει αυτό που θα πω, αλλά ο καπιταλισμός δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σχέση με τα χάλια του τόπου. Όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας στα μάτια μου τουλάχιστον δεν αποτελούν τόσο συνέπειες καπιταλιστικών πρακτικών, ουσιαστικά ουδέποτε έχει λειτουργήσει ως όφειλε αυτό το σύστημα σε αυτή την χώρα. Οι εγκληματίες παυλα προδότες (χωρίς παρεξήγηση το τελευταίο αλλά πως να ονομάζεις κάποιον που έχει καταχραστεί δισεκατομύρια απο τον απλό κόσμο μιας χώρας) περπατούσαν και θα περπατούν ελέυθεροι μεταξύ μας και κανείς τους δεν πρόκειται να τιμωρηθεί. Ο καπιταλισμός τουλάχιστον έχει κανόνες, σκληρούς μεν αλλά όλοι τους γνωρίζουν, εμεις εδώ τί έχουμε? Ένα μάτσο ανήθικούς λήσταρχους με κουστούμια και ανύπαρκτους δικαστές, αυτός είναι ο δικός μου τοίχος.
Taftar το ιντερνετ είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για οργάνωση, συνενόηση και ακαπέλωτες κομματικα διαδικασίες, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να συνοδεύεται με τη φυσική παρουσία στο δημόσιο χώρο, βλ. Αίγυπτος. Αναρτήσεις σε μπλογκς κτλ δε λένε τίποτα. Γενικότητες περί καπιταλισμού επίσης δε λένε τίποτα. Χρειάζονται ξεκάθαρα αιτήματα και φυσικά το σθένος να τα υπερασπιστείς στο δημόσιο πάντα χώρο. Και πάλι βλ. Αίγυπτο. Σε διαφορετική περίπτωση το πολύ πολύ να καεί η Αθήνα για καμιά βδομάδα, ε και?
Και ο Χρυσαυγίτης είναι εχθρός μας μη λέμε ό,τι θέλουμε. Τώρα για το βάζελο ανάλογα με το αποτέλεσμα το Σάββατο θα δούμε..
psarra
to aithma einai aplo
ka8e fora
symfwnw me auto pou les. kai o Taftar mporei na einai glafyros alla exei swsth idea.
An 8es na fereis thn allagh mporeis, mesa apo ka8ara diatypwmenes idees, stis opoies XWRIS kommatikes oxyrwseis 8a apaithseis mazika me allous apodotika. oxi me click sto pontiki, alla parastash sthn armodia yphresia, to armodio Ypourgeio.
Na 3-4 aithmata, poly apla:
-Arsh asylou bouleutwn twn teleutaiwn 3 kybernhsewn kai parapomph entos orismenou xronou (3 mhnes) olwn twn politikwn ypeu8ynwn kai twn politwn pou symmeteixan se kerdoskopikes energeies me dhmosio xrhma ( skandala- de xreiazetai na anaferoume einai arketa kai einai prosfata) !
- Eksetash twn forologikwn syntelestwn kai allagh ameshs forologias me klimakwsh ews kai th dhmeush periousiwn anw kapoiwn poswn (TI ta 8elei enas idiwths 10 dis. ?) me bonus/ elastikothta se osous exoun katabalei forous kai mis8wtous.
- Amesh paush proslhpsewn mesa apo Dhmosio se enstolous kai swmata asfaleias : fernoun mono eksoda kai outws h allws einai katastaltikoi, dhladh 'lynoun' to problhma otan exei ftasei na fainetai eksw se koinwnikes ekfraseis, oxi en th gennesei tou.
- Paush dapanwn gia eksoplismous kai metafora autwn twn kondyliwn gia paideia kai ygeia.
ti 8es?
pes to (k kanto GIA NA GINEI . oxi na to les mono)
8es na kaneis katalhpsh xwris bia se sta8mous na ginei gnwsto auto pou 8es? dokimase to.
parata thn TV - pes se allous to psema kai thn alh8eia. kanto meizon 8ema sthn ka8hmerinothta sou
[enas latinografhs anwnymos]
Υπηρξε πριν καμια βδομαδα ενα πολυ ωραιο αρθρο για τα ΜΜΜ. Με λιγα λογια εξηγουσε οτι οι σημερινες επιλογες της κυβερνησης ειναι αυτες, οχι επειδη ενδιαφερονται για την εξυγιανση τους, αλλα ΑΚΡΙΒΩΣ για το αντιθετο. Για να τα απαξιωσει και να τα σπρωξει σε ιδιωτικη εταιρεια υστερα απο την απολυτη καταρρευση.
Ολυμπιακη , θα προσεθετα εγω πχ.
Δεν μπορω να το βρω το αρθρο αν και εψαξα.
Πιστευω οτι η ανορθολογικη προσεγγιση της κυβερνησης ειναι λογω του παραπανω. Καντε εσεις carpoolnig, ωτοστοπ και ποδηλατο προς το παρον.
Ποιοι,εμεις?
Ακούω με πολλή προσοχή αυτό που είπε ο tic-tac και μάλιστα θυμίζει και απαξίωση-υποβάθμιση αστικών περιοχών και μετά παράδοσή τους σε μεγαλο-developers...
Συμφωνώ με psarra στην απάντησή του για e-κινητοποίηση / Το Internet είναι εργαλείο - δεν γίνεται να κάνεις "επανάσταση" ούτε από τον καναπέ ούτε από την οθόνη. αλλά και με το άλλο: Οι Χρυσαυγήτες ΕΙΝΑΙ εχθροί μας...
Διαφωνώ με 8-bit στο σχόλιο πως δεν είναι ο καπιταλισμός υπαίτιος για την κατάσταση στην ελλάδα. Σίγουρα υπάρχουν και τοπικές ευθύνες και ιδιαιτερότητες αλλά το ξεπούλημα και οι μίζες, τα οικονομικά μαγειρέματα και το κλέψιμο "με το γάντι" ΕΙΝΑΙ χαρακτηριστικά που προωθούνται από τον καπιταλισμό..
Εγώ κάνω ποδήλατο και μου αρέσει...
Δημοσίευση σχολίου