Παρακολουθώντας το http://vimeo.com/7475477 , ένα ντοκιμαντέρ για τη φύση και λειτουργία της εταιρείας (corporation) μέσα σε έναν μαγικό καπιταλιστικό κόσμο, ήρθα αντιμέτωπη με αυτό που αποκαλώ "διαφορετικές ποιοτικά διαδικτυακές οντότητες". Ψάχνοντας δηλαδή πληροφορίες για το Fraser Institute είδα ότι το ίδιο αυτοπαρουσιάζεται ως an independent non-profit research and educational organization
ενώ στο Wikipedia ορίζεται ως a fiscally conservative think tank based in Canada that espouses free market principles.
Εγώ επιλέγω να εστιάσω στο ότι αυτός ο Οργανισμός απαξιώνει ο,τιδήποτε το δημόσιο και έχει ακλόνητη πίστη στη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας με βάση τις αρχές του φιλελευθερισμού και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Μια αηδία δηλαδή...Όπως λέει κι ο θείος που είναι executive director του ινστιτούτου, ο Michael Walker, θα ήταν μια έξοχη ιδέα το να ιδιωτικοποιούσαμε κάθε τετραγωνικό εκατοστό του πλανήτη και κάθε κυβικού εκατοστού του αέρα του νερού. Και μάλιστα, λέει ο θείος, ότι ναιιι ακούγεται παράξενο αλλά στην ουσία σημαίνει ότι τα συμφέροντα που εμπεριέχονται σε ένα ρυάκι, ανήκουν σε κάποιους ανθρώπους που έχουν συμφέρον να το διατηρήσουν, κι ότι εντέλει αυτό δεν είναι και τόσο παράλογη ιδέα βρε αδερφέ! αντιθέτως θα μπορούσε να είναι η λύση σε πολλά προβλήματα!
Πολύ πολύ μακριά από την αυλή του Ινστιτούτου Fraser, έξω από την πολυκατοικία μου βλέπω τον μαλάκα του 5ου να σπρώχνει με το πόδι του τη στοίβα των διαφημιστικών φυλλαδίων προς τα έξω, χύμα στο πεζοδρόμιο. Εκείνη τη στιγμή εκτός από το να σκεφτώ Πόσο Μαλάκας είναι και πόσο χαίρομαι που 13 χρόνια πριν του είχε πέσει στην καράφλα μια χελωνίτσα που είχα στο μπαλκόνι τη στιγμή που πήγαινε να μπει στην πολυκατοικία, αρχίζω να καταθλίβομαι γιατί βλέπω ότι τελικά ο Καναδάς δεν είναι και τόσο μακριά. Όσο και να θέλουμε να υποστηρίξουμε τη συλλογικότητα, το δημόσιο συμφέρον, την αξιοπρέπεια του δημόσιου χώρου, η ζωή, η κοινωνία και η οικονομία μας είναι βρεγμένες ως το κόκκαλο με αρχές ιδιωτικού συμφέροντος. Πιο παραστατικά,
ο μαλάκας του 5ου έχει ορίσει τη ζωή του σε ιδιοκτησιακές σφαίρες οι οποίες έχουν κι αυτές με τη σειρά τους τις διαβαθμίσεις τους. Πρώτο όριο η πόρτα του διαμερίσματος, δεύτερο όριο η πόρτα της πολυκατοικίας Όσο μεγαλύτερος ο βαθμός ιδιοκτησίας ανάλογα μεγαλύτερο είναι το νοιάξιμο για την ιδιοκτησία την ίδια ή για ό,τι περιβάλλεται από αυτήν κι ας πάει να γίνει στο πεζοδρόμιο της πουτάνας το κάγκελο! Έξω από τις νοητές αυτές οριοθετήσεις κρύβεται μια ζούγκλα ενός αόρατου, γκρίζα ορισμένου δημόσιου χώρου που διψά για φροντίδα και επένδυση. Ακόμα και ο πιο προοδευτικός από εμάς μπορεί να πει "μα πώς να επενδύσω σε κάτι που δεν είναι δικό μου" γιατί όπως και να το κάνουμε δε μεγαλώσαμε σε κανένα κοινόβιο στο Πουθενά αλλά σε μια πόλη με Πολυκαταστήματα Και ναιιι κι εγώ μαζί σας είμαι αλλά στην πράξη δε βλέπω να γίνεται τίπ[ο]τα.
Δε θέλω να γίνω αντάρτης πόλης
ούτε γραφικός νεοχίπης που κηρύσσει την απόλυτη αλήθεια
θέλω να βγω στο δρόμο σαν υστερική νοικοκυρά σε απόγνωση με ένα φτυάρι στο χέρι και να αρχίσω να δίνω μία γκνταανκγ στην κεφάλα των ταξιτζήδων που έχουν μετατρέψει όλη τη Σπύρου Τρικούπη σε ουρητήριο και σε όλα αυτά τα μαλακισμένα που μαζεύονται στα πέριξ της μεσολογγίου και "κάνουν επανάσταση" αφήνοντας σωρούς από κουτάκια μπύρας. Ποιοί είναι όλοι αυτοί? είμαι πολύ περίεργη να καταλάβω γαμώ το καντήλι τους!
Αν δεν κατακτήσουμε κι αν δεν ισχυροποιήσουμε κάποιες στοιχειώδεις αρχές σεβασμού του δημόσιου χώρου, με λίγα λόγια αν δε μπορούμε να κρατήσουμε το πεζοδρόμιό μας καθαρό πότε θα αναπτύξουμε πολιτισμό για να νοιαστούμε για τον πλανήτη ολόκληρο? Αυτοί εκεί οι χαρτογιακάδες στο Fraser Institute πότε θα καταλάβουν ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ του οριοθετώ και του οχυρώνομαι?
Η ανθρώπινη φύση είναι τόσο αβίαστα και εγγενώς ελλειμματική...
ps: video found by nancy
17 σχόλια:
Nίτσα έγραψες
here
nitsa,
to dystyhes einai oti prospathoume na anaparagoume protypa apo alles xores...yparhoun kai dhmosioi xoroi poy oi anthropoi toys sevontai...eite aytoi einai katharoi opos i Souhdia...eite vromikoi opos to Valparaiso...
ston ellina "tairiazei" to dhmosio h to idiotiko?
apo ekei tha ksekinisei h apantisi...
kata ta alla egrapses
kai kata ta dika moy...tzifos...
afou theleis na bgeis me ta ftuaria stous taksitzides kanto .oraia ta leme oloi stin theoria.einai klise auta pou grafeis edo kai 3 dekaeties toulaxiston .pisteueis oti iparxei logos na grafei kaneis ena klise keimeno ;tha xaro na pas me ta ftuaria stous tarifes,na pas kai apo tin messologgiou, peta episis ta tenekedakia sto kefali afou eisai toso thumomenos k ela meta na anoiksoume dialogo.kai epeidi mallon den exeis kathisei pano apo ena lepto sti mesologiou,ta koutakia mazeuontai k ta mpoukalia ta pairnoun anthropoi pou bgazoun xartziliki apo auto.
καλά χαλάρωσε ρε συ ανώνυμε , δε σου έθιξε κανείς την επανάσταση. τι νόημα έχει αυτό το σχόλιο , αφού ΔΕ θέλει να γίνει αντάρτης πόλεως λέει. προσωπικά δε νομίζω οτι το θέμα είναι αν είναι κλισέ το μουρμούρισμα για τα συναισθηματικά και ιδεολογικά αδιέξοδα που δημιουργεί αυτή η πόλη/χώρα/κόσμος. Υποτιμάς νομίζω τη σημασία της έκφρασης των εσωτερικών συγκρούσεων , οι οποίες είναι υποχρέωση κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου, σε αντίθεση με τη βία.
κατα τα άλλα ο πρώτος αναμάρτητος το λίθο μπλα μπλα μπλα , δε ξέρω αν με πιάνεις
"kai epeidi mallon den exeis kathisei pano apo ena lepto sti mesologiou"
ανώνυμε ξεκαβάλα. μιλάς με άνθρωπο (και μάλιστα γυναίκα) που γεννήθηκε, μεγάλωσε, εργάζεται και παραμένει στα εξάρχεια. Πολύ πιο εξαρχειώτισσα από τον κάθε "αντάρτη πόλης" που (άκουσον-άκουσον) αράζει στη μεσολογγίου. λοιπόν. σεμνά
den eixa skopo na thikso kanenan.tin apopsi mou eipa.
o kirios elefantas poli sosta to antilambanetai opos ki ego.mourmourisma itan to keimeno.poli sosta!leme to idio pragma.
an o chaca chan tonizei oti einai gunaika eksaitias tis mourmouras iponoei kati pou den einai political correct..
na antapodoso to semna loipon,loipon?
όχι αρκετά. μπορείς να πηγαίνεις
Αγαπητέ κύριε χωρίς όνομα,
Θα πρέπει να σκεφτείτε και να σεβαστείτε το γεγονός ότι πολλά από τα πράγματα που θεωρούνται κλισέ για σας -και μάλιστα για πάνω από 3 δεκαετίες- για άλλους μπορεί να είναι ακόμα αφορμές εσωτερικών αναζητήσεων και διεργασιών.
Καλό είναι να γίνεται ωραίος διάλογος στα σχόλια και όχι απλά να βομβαρδίζονται από απαξιωτικές βολές.
Ήσαστε άστοχος, λυπάμαι..
αυτό που είπε η μαρούδα εννοούσα ρε συ ανώνυμε και πραγματικά δε μπορώ να καταλάβω που είδες οτι λέμε το ίδιο πράγμα. μην εγκλωβίζεστε στον εαυτό σας , εκεί είναι η επανάσταση
nitsa mou fainetai kai esy telika exeis ena thema me tous anonimous...
an eisaste ena blog pou sas arkei na kolakeuete o enas ton allon,katargiste olous osous kanoun sholia pou den sas aresoun kai arhiste na grafete mono meso mail.etsi tha grafete poso theoi eisaste poso mia koinotipia egrapse kai poso sas apasholoun ta koina
den katalabaino giati tetoia amuna se osous den gnorizete.
den eho tipota prosopiko me kanenan sas kurie brakatsoula .
alla oses fores diabazo kati pou mou prokalei thumo i varemara i dithenia to sholiazo.
an to blog sas me afine adiaforo den tha to diavaza.iparhoun kapoioi apo sas pou kata kairous ehoun grapsei endiaferonta keimena pros skepsi kai ehoun sholiastei antistoiha.
stamatiste loipon tin logokrisia ton comments kai afiste ton kathena na grapsei auto pou skeftetai esto kai anonuma.
Ειρήνη...
Σε λίγο καιρό θα μας φαίνονται αστεία όλα αυτά με τα οποία ασχολούμαστε τώρα και θα μιλάμε τόσο σοβαρά που θα νιώθουμε συνάνθρωποι πραγματικοί.Πραγματικοί όμως,με τον πιν μας ,τον αριθμό μας,με τα όλα μας...
Και συ ρε ανώνυμε βάλε ένα όποιο ναναι όνομα για να γράφεις...Να ξέρουμε και ποιός είπε τι βρε αδερφέ..
η κλήση σας πορωθείτε !
Προς τελευταίον ανώνυμον ήρωα,
ενταύθα
1) αν λογοκρίναμε, δεν θα έβλεπες το σχόλιό σου καν
2) συνήθως - και όχι πάντα - καυστικά σχόλια ή σχόλια του στυλ "έγραψες μία μπούρδα", γράφονται από ανώνυμους σε αυτό εδώ το μπλογκ, το οποίο δεν με χαροποιεί και με κάνει και να υποπτεύομαι, που δεν το θέλω και δεν μου αρέσει
3) αν δεν πίστευα ότι κάποιος κάποια στιγμή θα γυρίσει και θα μου πει "έγραψες μία μπούρδα", θα νόμιζα ότι είμαι σε άλλο κόσμο που ως δια μαγείας όλοι συμφωνούν μαζί μου ή δεν θα έγραφα ποτέ δημόσια
4) διατηρώ στο ακέραιο την αρχή της παλαιάς "εφημερίδας των συντακτών": γράψτε ό,τι θέλετε, αλλά υπογράψτε το...στις μέρες μας, όπως εύστοχα επεσήμανε και ο σαλάμις, μπορείς να υπογράψεις δηλώνοντας όνομα και παραμένοντας ανώνυμος ουσιαστικά...μάλιστα μπορείς να κάνεις και διάφορα παιχνίδια και σε κάθε σχόλιο να βάζεις και άλλο όνομα και έτσι να μπορέσεις να πετύχεις συμπαντική παραζάλη...
5) η επωνυμία διευκολύνει και τη συζήτηση...αν γράφαμε όλοι ως ανώνυμοι πως θα γυρίζαμε να ανταπαντάμε; ανώνυμε νο1, νο2, νο3;;;
wx..
diabasa to 4o point : pianei kai mena? kai gw to kanw auto!
(exw th myga . na th ferw pisw?)
to na milame me anwnymous einai sa na paizoume karpazies me skies pantws.. cool
xalara
τα ξέρουμε καιρό τα παιχνίδια σου ιδεάλ...τα ξέρουμε...
Δημοσίευση σχολίου