Σελίδες

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Κ. Συνεπής vs κ. Καλοπερασάκιας

Από τον πόνο της απώλειας στο φως της επόμενης ημέρας


Κι αυτό το ποστ το γράφω γιατί το έχω ανάγκη. Η "απεύθυνση" -με έναν πολύ ωραίο τρόπο- οδηγεί την σκέψη μου στο ροζ μιλιμετρέ χαρτί της πρώιμης γεωμετρίας. Υπόσχομαι στον εαυτό μου όχι backspaces.



Το θέμα είναι η πάλη του εαυτού ανάμεσα στη συνέπεια και την καλοπέραση. Χοντροκομμένα το τιτλοφορώ έτσι για να έχουμε έναν μπούσουλα. Ένας μόνο ρόλος στη διανομή, για να μη σας μπερδέψω. Μόνο εγώ και κάτι άψυχο, όχι άνθρωποι, όχι διαπροσωπικές σχέσεις, μόνο εγώ μέσα σε ένα "κουτί του Σκίνερ".


Το κουτί που λέγαμε


Η αντιμετώπιση της απώλειας κάποιου αντικειμένου ή μιας ευκαιρίας για την πραγματοποίηση μιας επιθυμίας, αρχίζει τη στιγμή της συνειδητοποίησής της. Μερικοί θα πουν - και πολύ σωστά - πως θα μπορούσε κάποιος να έχει προετοιμαστεί για κάτι τέτοιο, ώστε όταν η απώλεια συμβεί αμετάκλητα (σαφώς πιθανό ενδεχόμενο) να έχει διαβασμένο το μάθημα στην τάξη από χθες. {Γενικά μπλιαξ}. Στην παρούσα φάση όμως δε μας απασχολεί αυτό. Είναι πολύ ζεν, τουλάχιστον για τη δική μου ψυχοσύνθεση. Άρα ξαναγυρίζουμε στο σημείο που "πλαφ" κάτι εξαφανίζεται μέσα απ' τα χέρια σου και συ μένεις για κάποια msec μαλάκας. Μετά απ' αυτό το συγκινητικό "πλαφ" αρχίζει ο νους να ερμηνεύει το γεγονός. Μπορεί να ήταν "θεία δίκη", "γραφτό", φυσικά αναπόφευκτο, συμπαντικά προγραμματισμένο, "καλύτερα έτσι", μέρος της συλλογικής ευφυίας ή οτιδήποτε άλλο μπορείς να φανταστείς.

Ή μπορεί να φταις εσύ. Απλά και ωραία, να είναι αποτέλεσμα μόνο δικών σου χειρισμών. Λοιπόν, τότε αρχίζει το παιχνίδι με το μυαλό μας. Βίαιο παιχνίδι που - ειλικρινείς συνομιλητές των εαυτών των- δεν μπορούν παρά να παίξουν χωρίς fair play ελαφρυντικά, χωρίς διαιτητή παρά μονάχα με έναν αδέκαστο παρατηρητή που ηδονίζεται όσο η συζήτηση μαίνεται στο εσωτερικό γήπεδο.

Τα επιχειρήματα του κ. Συνεπή είναι ότι αφού είχες την επιθυμία της κατοχής του αντικειμένου πριν μερικά δευτερόλεπτα είναι απόλυτα λογικό τώρα που το έχασες να έχεις αρνητικά συναισθήματα. Ας πούμε, όσον αφορά στο μέτρο (πάντα προς τη φορά της αρνητικής κατεύθυνσης) όσο ήταν τα θετικά σου συναισθήματα λίγο πριν. Τώρα, αν η κατοχή του αντικειμένου θα διαρκούσε για ένα σχετικά μεγάλο διάστημα (πχ. lifetime, εκλογική τετραετία, όλο το καλοκαίρι σου) η χρονική διάρκεια του αρνητικού συναισθήματος θα έπρεπε να διαρκέσει το ίδιο (λχ. πνίγηκαν οι σαγιονάρες μου κι όλο το καλοκαίρι θα βλέπω τα πόδια μου με άλλες). Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο. Μπορεί να διαρκέσει λιγότερο ή περισσότερο ή και τον ίδιο χρόνο. Αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν επηρεάζει το αρνητικό πρόσημο.



Πάμε στον κ. Καλοπερασάκια τώρα. Αυτός έχει μια ροπή
να προσαρμόζεται γρήγορα στα νέα δεδομένα αφού δεν του αρέσει να βασανίζεται με ληγμένες υποθέσεις. Ασκεί έλεγχο πάνω στο θυμικό του και την απορρέουσα εξ' αυτού συμπεριφορά. Έφτιαχνα το γάλα μου και μου χύθηκε; Δεν πειράζει, δεν ήθελα γάλα! Δηλαδή στιγμιαία, και αφού έχει τελεστεί η απώλεια, τροποποιεί τη συγκεκριμένη επιθυμία σε μη-επιθυμία.




Αν αφήσουμε έξω από το πεδίο ακρότητες που μπορεί να συμβούν με τον κ. Συνεπή, όπως να το πάρει εντελώς κατάκαρδα/να τον κλαίνε οι ρέγγες/να πέσει να πεθάνει επειδή λογουχάρη μπλαμπλαμπλα κάτι σχετικά ασήμαντο, έχουμε έναν από τη μία που παραδέχεται την απώλεια ως τέτοια κι έναν που δεν παραδέχεται την απώλεια. Ο κ. Συνεπής αισθάνεται ότι η αλήθεια που οφείλει στον εαυτό του είναι οδυνηρή αλλά πρέπει να ακουστεί και να διαχειριστεί. Ο κ. Καλοπερασάκιας μειώνει εκ των υστέρων την αξία της πρότερής του επιθυμίας, αποφεύγοντας το αρνητικό κομμάτι της απώλειας, μετατρέποντάς την σε κάτι που χαρακτηρίζεται περισσότερο από θετικότητα, άντε ουδετερότητα.

Και αναρωτιέμαι, εγώ πώς θα διαχειριζόμουν μια απώλεια για την οποία ευθυνόμουν. Μάλλον, ποια πρέπει να είναι η συνάρτηση που θα χρησιμοποιώ ώστε κάθε φορά, ανάλογα με το ύ φ ο ς της απώλειας, να μπορώ να τη διαχειριστώ κατάλληλα. Ψάχνοντας την τομή της προσωπικής μου αλήθειας για το μέγεθος της απώλειας και της μη εμμονής σε κάτι τετελεσμένο βρήκα ότι η λύση είναι να εσωτερικεύεις το αρνητικό συναίσθημα (με όποια ένταση) μέχρι του σημείου που σε απαλλάσει από τη μνήμη αυτής της επιθυμίας. Εννοώ να μεταφερθείς διανοητικά και, προφανώς, μόνο σε ότι αφορά το συγκεκριμένο θέμα στο χρονικό σημείο ακριβώς που γεννήθηκε αυτή η επιθυμία. Η σχέση ανάμεσα στην ευκολία για το συναισθηματικό προσδιορισμό του σημείου αυτού και τη διάρκεια/ένταση του πένθους είναι ευθεία. Όσο πιο έντονα βιώσεις το αρνητικό κομμάτι τόσο πιο εύκολα θα θυμηθείς τον εαυτό σου πριν την επιθυμία. Καταλήγω ότι δίκιο έχει ο κ. Συνεπής και διαφωνώ τελείως με τη λογική του κ. Καλοπερασάκια. Γνωρίζω ότι οι κίνδυνοι για τον κ. Συνεπή και τη μέθοδό του είναι μεγαλύτεροι αλλά το αξίζω. Όσο για τον άλλον δε μου βγάζετε απ΄το μυαλό ότι έχει μεταφυσικές ανησυχίες και άλλα "τέτοια".

Είμαι καλύτερα και
- μεταξύ μας-
γαμήθηκα στα backspaces.

28 σχόλια:

Tic Tac είπε...

Και για τους καλους μου φίλους μια βόλτα ( http://aimof.blogspot.com/2008/03/jer.html ) κι οταν ερθετε να μου πειτε κι εμενα ποσο μαλακες ειστε.

Chaca-Khan είπε...

http://www.godwords.org/media/images/mrmen.jpg

Chaca-Khan είπε...

xaxa

Tic Tac είπε...

Στo 2ο comment ειναι η url του 1ου.

Πρεπει να το μαθω αυτο κι εγω, ρε!

Πώς το κανεις;

Chaca-Khan είπε...

διόρθωση.
http://www.godwords.org/media/images/mrmen.jpg

εξήγηση.
http://www.htmlcodetutorial.com/linking/_A_HREF.html (ή και εξήγηση)

ύπνος.

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Από την μέση της ανάγνωσης της ανάρτησης σε κατέταξα στην πρώτη κατηγορία...το ξερα...στο είχα πει άλλωστε...

Ασήμαντος είπε...

Ευχαριστω για το ποστ..
Μια απορια μονο,γινεται να ειναι καποιος Συνεπης και να δειχνει Καλοπερασακιας;

Tic Tac είπε...

Ασημαντε,

ευχαριστω για το ευχαριστω.

Αν γινεται; Γινεται υποθετω. Αλλα για μενα το ζητημα ειναι πώς αντιμετωπιζεις ε σ υ τον εαυτο σου. Ο συγκερασμος των δυο θεσεων στα ματια ενος τριτου μπορει να φαινεται κουλ, να σου λεει "κοιτα ρε το μαγκα με τι ωραιο τροπο διαχειριζεται τα προβληματα του" αλλα ερωτω: ισχυει αυτο και μεσα σου; Καποιοι μπορουν να τα κουκουλωνουν με χαρη, να πενθουν κατα παραγγελια, να πειθαναγκαζονται σε μια καλοπερασατικη σκοπια. Εγω δεν μπορω. Μη νομιζεις , αν αυτο που λες το πετυχαινεις με εσωτερικη συνεπεια, τοτε εισαι γαμω! Ζηλευω.

Τωρα που ξαναδιαβασα το σχολιο σου ειδα τα ρηματα που χρησιμοποιησες. "Ειναι" κ. Συνεπης αλλα "δειχνει" κ. Καλοπερασακιας.

Αρα ειμαστε εκτος του " ...μόνο εγώ μέσα σε ένα "κουτί του Σκίνερ"... "

Chaca-Khan είπε...

"..παρά μονάχα με έναν αδέκαστο παρατηρητή που ηδονίζεται όσο η συζήτηση μαίνεται στο εσωτερικό γήπεδο." xaxaxa νόμπελ, νόμπελ!

Fade είπε...

ελπίζω να κάνεις πλάκα για το νόμπελ, είναι δύσκολο να το πάρεις γενικά...

Chaca-Khan είπε...

εννοώ [χαριτολογώντας] ότι ο φίλος μας έχει προσωπικό ύφος ("δαίμονες" στο πιο λογοτεχνικό του αν θες)

Tic Tac είπε...

Εχει δικιο ο Fade. Ειναι τοσο δυσκολο που μονο αν εισαι προεδρος των ηπα μπορεις να το παρεις. Φαντασου!

"Διαμονες" δεν εχει βγαλει κι η Αννουλα;
Πωπω συμπτωσεις!

chica loca είπε...

Dear Tic Tac,

Για μια ειλικρινή συνομιλία με τον ευατό μας χρειάζεται να έχουμε ένα καλλιεργημένο επίπεδο αυτογνωσίας και συνειδητότητας. Πολύ συχνά άνθρωποι με ευφυϊα, άνθρωποι που το δυνατό τους σημείο είναι το μυαλό, αδυνατούν να αναγνώσουν συναισθηματικά τον ευατό τους. Το μυαλό ως γνωστό παίζει πολλά παιχνίδια, μπορεί να αλλοιώσει γεγονότα, να κοιμίσει τη μνήμη για να αποβάλλει αρνητικά συναισθήματα, να ερμηνεύσει μια άσχημη εμπειρία με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέψει σε όλο το υπόλοιπο "σύστημα" να προχωρήσει. Αναρωτιέμαι λοιπόν, πως μπορεί ο κ.Συνεπής να είναι τόσο σίγουρος ότι είναι συνεπής με το μέσα του, ότι έχει αφουγκραστεί τον ευατό του και έχει κατανοήσει τα συναισθήματά του; Η ανάληψη ευθυνών για μια κατάσταση που έφτασε σε επώδυνο σημείο λόγω δικών μας χειρισμών είναι μόνο το πρώτο βήμα. Το πιο σημαντικό και γεναίο βήμα όμως είναι η κατανόηση της συναισθηματικής διαδρομής και σε αυτό λίγοι πέφτουν στα βαθιά νερά. Γνώμη μου λοιπόν είναι πως πολλοί πέφτουν σε παγίδες που στήνει το μυαλό τους, αποποιούνται τον ρόλο του καλοπερασάκια γιατί είναι σκεπτόμενοι και με μια ευφυϊα αυξημένη για να πλασάρουν τον ευατό τους ανάλογα, αλλά στον πυρήνα τους είναι σε μια πλήρη σύγχυση και δείχνουν μεγάλη ασυνέπεια την οποία ούτε καν αντιλαμβάνονται..


Ορίστε σου άφησα σχόλιο για να μην λες!;)

Ασήμαντος είπε...

Tic Tac + chica loca,

Προσπαθωντας να ερμηνευσω τα σχολια σας, η συλλογιστικη μου φθανει σε ενα νοητο οριο δυο καταστασεων. Απο τη μια πλευρα ειναι ο κ.ΑπολύτωςΣυνεπης, ο οποιος εχοντας πρωθυστερες εμπειριες απωλειας αλλα και μια συναισθηματικη ευφυια αντιλαμβανεται πληρως τις ευθυνες των χειρισμων του που τον εφεραν σε αυτη την κατασταση και βιωνει αρνητικα ολα τα σταδια της απωλειας(αφου οπως σωστα ειπωθηκε απωλεια=αρνητικο προσημο). Απο την αλλη, υπαρχει ο κ.ΣχεδονΣυνεπης, ο οποιος προσπαθει να αντιμετωπισει την απωλεια εχοντας επιγνωση αυτου που χανει ομως παραλληλα "προσπαθει να επιτρεψει σε ολο το υπολοιπο συστημα να προχωρησει"(συνειδητα ή οχι).
Που σταματαει ο "θρηνος" της απωλειας και που ξεκιναει η επιθυμια για μια ζωη χωρις αυτό που χασαμε; Με ρωτησες Tic Tac αλλα εγω δεν ξερω να απαντησω..

MrT είπε...

για αυτό δεν έπαιρνες τα πόδια σου στη μπάλα εε?

βιώνω μέρες...για να μην πω εβδομάδες...για να μην πω μήνες...για να μην πω από τότε που ήρθα στο ελλάντα το ίδιο δίλημμα...

λες να φταίει η πουτάνα η ελλάντα;

υγ: το νόμπελ δεν είναι και τόσο δύσκολο όσο φαίνεται...ο φέιντ είναι άγγλος προβοκάτωρ...

MrT είπε...

τα σχόλια στο ποστ που παρέθεσες αρχικά τικτακ είναι όλα τα λεφτά...

χαχαχαχαχα

οΔενΤοΧαΠειΕγωΑυτάκιας

Tic Tac είπε...

CHICA,

συμφωνω απολυτα οτι η ευφυια μπορει να αποτελεσει προβλημα στη διαδικασια της αυτογνωσιας. Ενας νους που διαθετει ρητορικη μπορει να τη στρεψει και "εναντια" στον εαυτο του με περισσια χαρη. Τα παιχνιδια του μυαλου που λες ειναι γνωστα απο πολλα ψυχολογικα πειραματα που εγιναν τον 20ο αιωνα.Επομενως, η "σιγουρια" στην οποια αναφερεσαι οντως δεν υπαρχει.

Υπαρχει ομως και μια αλλη προσεγγιση : Αν ο καθενας αισθανεται οτι 'αυτη' ειναι η αληθεια του παρατηρωντας τον εαυτο του, μια διαφορετικη 'αποψη' ενος τριτου δεν εχει νοημα ουτως η αλλως. Θελω να πω οτι 'αντικειμενικες' θεσεις δε γινεται να υπαρξουν, ουτε εξωτερικες ερμηνειες (πχ ψυχολογων) οι οποιες να επηρεασουν το υποκειμενοι ΑΦΟΥ αυτο εχει σ τ ε ρ ι ω σ ε ι την αποψη του για το ιδιο.

Η κατανοηση της "διαδρομης" ειναι η ψυχαναλυτικη προσεγγιση που -εδω που τα λεμε- δε χαιρει και ιδιαιτερης εκτιμησης πλεον, τουλαχιστον οχι οση ειχε στην αρχη της.

Αυτο που λες "...για να πλασαρουν τον εαυτο τους αναλογα..." ενεχει μια θεμελιωδη παρεκκλιση απο το μοντελο στο οποιο αναφερομαι. Εισαγει τριτους. Εκτος κι αν εννοεις "πλασαρουν" στον ιδιο τους τον εαυτο, οποτε παλι στρεβλωνεις την προυποθεση της ειλικρινειας που εθεσα απεναντι στον εαυτο μας.

Τωρα, αν αυτο τους οδηγει σε "πληρη πυρηνικη συγχυση" ειναι κατι που εγω δεν το δεχομαι, το θεωρω υπερβολη.

Ευχαριστω για την τιμη να περασεις απο τα comments του φτωχου ΑΜ.

Tic Tac είπε...

Ασημαντε,

η εισοδος των δυο σου νεων χαρακτηρων ειναι πολυ σωστη και βοηθαει στον πιο ακριβη προσδιορισμο της σωστης αναλογιας πενθους/ορεξης.

Νομιζω οτι ο κ. ΣΣ ειναι πιο κοντα στο optimun.

Για να αντλησω λιγο απο τη σοφια των μαθηματικων θα ελεγα οτι σε μια γραφικη παρασταση δυο συναρτησεων στο καρτεσιανο επιπεδο που σχηματιζουν ενα Χ, το σημειο που μας ενδιαφερει ειναι το σημειο τομης τους.

Η φθινουσα \ περιγραφει την ποσοτητα του πενθους, προιοντος του χρονου. Η αυξουσα / την ορεξη για τη ζωη, προιοντος του χρονου.

Τη στιγμη της τομης ξεκιναει η "πανω βολτα" που λεμε. Το ζητημα ειναι λοιπον να φωτογραφιζουμε με επιτυχια τη ψυχολογικη μας κατασταση καθε φορα και να ξερουμε αν βρισκομαστε αριστερα ή δεξια απο το σημειο 2 ημερες, 7 ωρες, 48 λεπτα και 32 δευτερολεπτα.

Tic Tac είπε...

Βρακα-Σουλα,

μια χαρα επαιξα. Την αλλη φορα θα παω με τους αλλους - να μαθεις!

Κυρ-συνεπη σε κοβω παντως. Μη σου πω και μεχρι μαλακιας τωρα και μας ακουσουν κι οι γειτονοι.

Tic Tac είπε...

Ρε Τσακα μου πεταξε εξω τη φωτο -που τελικα αλλαξα- ο μπλογγερ και αφου πηγα στην πηγη ελειπε κι απο κει.

Ποιος εξαφανιζει το ιντερνετ; Θα τον πιασουμε;

Ανώνυμος είπε...

όχι ρε μην πας με τους άλλους...μείνε με εμένα και να είσαι περσότερο καλοπερασάκιας όμως...

υγ: ασε θα το πω εγώ να το ακούσουν οι γείτονες...μέχρι μαλακίας συνεπής...μέχρι μαλακίας...

αϊ μπρακατς

kaloutsiki είπε...

σύνεπεια στην καλοπέραση!

Tic Tac είπε...

Εισαι μεγαλη λερα, Καλουτσικι!

kaloutsiki είπε...

μερσί ;-P

chica loca είπε...

tic tac,

Οσο κι αν κάποιος "αισθανεται οτι 'αυτη' ειναι η αληθεια του", τι σημασία έχει αν αυτό είναι ψευδαίσθηση;


Σύμφωνα με τον Burns, ο οποίος διατύπωσε και πρώτη φορά τον όρο, «Η αυτοαντίληψη αποτελείται από όλες τις πεποιθήσεις και τις αξιολογήσεις που έχει κάποιος για τον εαυτό του. Αυτές οι πεποιθήσεις (αυτοεικόνες) και οι αξιολογήσεις (αυτοεκτίμηση) στην πραγματικότητα καθορίζουν όχι μόνο το ποιος είσαι, αλλά και το ποιος νομίζεις ότι είσαι, το τι νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις και το τι νομίζεις ότι μπορείς να γίνεις».


Ετσι λοιπόν έχουμε τον θεωρούμενο «πραγματικό» εαυτό, τον «ιδανικό» εαυτό και τον εαυτό όπως το άτομο θεωρεί ότι τον βλέπουν οι άλλοι. Δεν συμφωνώ λοιπόν ότι δεν έχουν σημασία οι εξωτερικές εκτιμήσεις, όχι υπό την έννοια της ανασφάλειας "τι νομίζει ο κόσμος για μένά;", αλλά γιατί πολύ απλά μπορεί να μην έχουμε καθαρή εικόνα του εαυτού μας.


Και ευτυχώς η αυτοαντίληψη είναι δυναμική, μπορεί να διαμορφωθεί και να αλλαχθεί.

Τι πάει να πει έχει στεριώσει; Και μόνο το ρήμα που χρησιμοποιείς δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για την έννοια της προσωπικής ανάπτυξης.


Οσο για την διαδρομή που λες, δεν εννοώ ότι πρέπει να κάνουμε ψυχανάλυση, ψυχοθεραπεία κτλ(αν και αρκετοί θα το χρειαζόμασταν). Το να παραδεχτούμε κάποια δεδομένη στιγμή στον ευατό μας ότι "οκ λάθος μου, εγώ φταίω", χωρίς να επεξεργαστούμε το γιατί φτάσαμε σε αυτό το σημείο και έχουμε αυτή την απώλεια, δεν μας προφυλάσσει από το ενδεχόμενο να ξαναβρεθούμε στο ίδιο σημείο και ίσως και με μεγαλύτερο κόστος. Και φυσικά δεν προφυλάσσει και τους γύρω μας, αλλά εσύ μιλάς για εσωτερική μάχη οπότε αφήνουμε στην άκρη αυτή την παράμετρο.

Και ναι με το "πλασάρουν τον εαυτό τους ανάλογα" εννοούσα πρώτα από όλα στον ίδιο τους τον ευατό και κατ'επέκταση στους άλλους. Γιατί με την ειλικρίνεια που αντέχει ο καθένας να αντιμετωπίζει τον εαυτό του, συμεριφέρεται κι ανάλογα στους τρίτους, δεν μπορείς να τα αποσυνδέεις αυτά τα δύο.

Εν ολίγοις, η αυτοκριτική που κάνει ο κ.Συνεπής δεν σημαίνει ότι τον οδηγεί πάντα σε σωστά και έντιμα-για τον ευατό του-συμπεράσματα. Εδώ κολλάει και η σύγχυση.


Εγώ ευχαριστώ για την φιλοξενία στο μπλογκόσπιτό σας.

Chaca-Khan είπε...

όχι εμείς ευχαριστούμε χαχα \ήθελα να το πω αυτό ότι μου χουνε λήψει οι arxedia συζητήσεις.

anyway, να σημειώσω σε αυτά τα τελευταία για να μην ξεχαστεί πως ένα τεράστιο ποσοστό από το φάσμα των *πληροφοριών* που χρησιμοποιεί κανείς για να κατασκευάσει/αντιληφθεί/κατανοήσει/φρεσκάρει/δημιουργήσει/younameit την ταυτότητά του προέρχεται όχι από τα μέσα αλλά από τα έξω. Πάει να πει η αντανάκλαση του εαυτού στα μάτια των άλλων αλλά και η διάδραση με το ευρύτερο περιβάλλον εμπλουτίζει και αυτή όσο και ο ίδιος ο εαυτός σε στοιχειώδεις πληροφορίες που έπειτα συντίθενται με κριτική και θυμική σκέψη για να διαμορφώσουν κάθε φορά την (αυτο)ταυτότητα. Ειδικά μάλιστα καθώς οι εξωτερικές αυτές πηγές που ανακλούν σημεία της ύπαρξής σου υπόκεινται ταυτόχρονα στη δική σου παρατήρηση.
Κάπου εδώ κολλάει και το with a little help from my friends. Αυτοί που αισθανόμαστε ως φίλοι είναι κατεξοχήν τέτοιες πηγές σε πολύ δυσεύρετη, critical, relevant, εντέλει πολύτιμη πληροφορία.
Και για τελείωμα ότι είναι πολύ μεγάλη κουβέντα το "..γιατί με την ειλικρίνεια που αντέχει ο καθένας να αντιμετωπίζει τον εαυτό του, συμεριφέρεται κι ανάλογα στους τρίτους, δεν μπορείς να τα αποσυνδέεις αυτά τα δύο.."

-ελπίζω να μη βγήκα εκτός θέματος :-)

Tic Tac είπε...

Βρε Chica,
το μονο που εχει τελικα σημασια ειναι η αληθεια του καθενος μας για τον εαυτο του. Τα υπολοιπα μας "βαρυνουν" μονο λογω της κοινωνικης μας φυσης που γεννα περιορισμους και στερεοτυπα. Και αυτο συμβαινει επειδη αφουγκραζομαστε τους γυρω μας. Αν ειμαστε γιουχου, δε τρεχει μια.

Γαμω ο Μπερνς, μια χαρα τα λεει. Τα εξωτερικα ερεθισματα φυσικα και επηρεαζουν το τι αισθανεσαι για σενα. Δεν καταλαβαινω γιατι να ειναι βεβαιο οτι αν υπαρχει διαφορετικη αποψη απο τους τριτους, θα βοηθησει εσενα σωνει και ντε. Εξαλλου εχει ηδη μπει στη συναρτηση του "ποιος ειμαι;" το "τι δειχνουν οι αλλοι οτι ειμαι;". Πριν "στεριωσεις" μαλιστα -κι αυτα ολα υπενθυμιζω ειναι προσωρινα και αφορουν σε ενα περιστατικο.

Επισης, για το "στεριωσει" διαφωνω οτι "δεν αφηνει περιθωρια". Η αλλαγη αποψης δε συμπιπτει με τη βελτιωση.

Το ξεκοκκαλισμα της διαδρομης εξυποννοει συνειδητοποιηση του 'γιατι'.

Το "ετσι συμπεριφερεται και στους αλλους" το θεωρω τσιτατο και διαφωνω κεθετοτατα. Ολοι οι συνδυασμοι ειναι εφικτοι. Τα ποσυνδεω π λ η ρ ω ς .

Πολλη συγχυση...

Να περνας να σε βλεπουμε. Αδυνατισες; :)

Tic Tac είπε...

Τσακα γραφαμε ταυτοχρονα, μεσα εισαι!