Σελίδες

Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

Ε.Σ.Ε.

Εργάζομαι στο κέντρο. Δε δουλεύω στο κέντρο. Πρέπει να αρχίσουμε, πιστεύω, να μιλάμε με μεγαλύτερο σεβασμό για τον εαυτό μας. Δεν έχω αφεντικό. Έχω όμως εργοδότη. Μια φορά, όταν εργαζόμουν ως ελεύθερος επαγγελματίας, βρέθηκα να μιλάω με το σεφ ενός πολύ καλού ζαχαροπλαστείου, ολόκληρης αλυσίδας για την ακρίβεια. Σε κάποια στιγμή που τον ρώτησα κάτι για το οποίο έπρεπε να μιλήσει με τον "από πάνω", μου είπε : "Πρέπει να ρωτήσω τον εργοδότη μου γι αυτό". Μου φάνηκε τόσο ορθή η πρότασή του. Με τόση αξιοπρέπεια. Πρώτη φορά άκουγα στο χώρο αυτό τη λέξη "εργοδότης". Αυτή την αξιοπρέπεια τη συνάντησα κι αλλού στο δρόμο μου, όταν με τη βέσπα όργωνα την Αθήνα για το μεροκάματο. Σε μια βιοτεχνία νουγκάτ στο Περιστέρι, ένα παλιό βιομηχανικό κτίριο με μηχανήματα πεντηκονταετίας και βαρέλια γλυκόζης, μια οικογένεια εργαζόταν. Δεν υπήρχαν υπάλληλοι όπως στην άλλη επιχείρηση, μόνο συγγενείς. Ανοίγοντας την πόρτα ο κυρ-Αντώνης -αν θυμάμαι καλά- με έμπασε μέσα στο ψηλοτάβανο. Εγώ, επειδή δε θυμόμουν το όνομά του, του είπα : "Καλημέρ' αφεντικό!". Μα ξέρεις πώς του πήγαινε ο χαρακτηρισμός; Από άλλη εποχή ήταν ο τύπος. Φαντάσου ένα καραλαϊκό Woody Allen με άσπρη ποδιά. Τι να 'κανα δηλαδή; Αλλά, για δική μου έκπληξη, αυτός μου απάντησε με στόμφο και διδακτισμό : "Αφεντικά έχουν οι σκύλοι κι οι πουτάνες".

Ποιοι έχουν, λοιπόν, 'αφεντικά' και ποιοι έχουν 'εργοδότες';
Ποιοι είναι 'δούλοι' και ποιοι 'εργαζόμενοι';
Εγώ, πρώτη μέρα στη δουλειά με 'εξαρτημένη σχέση εργασίας', τι έχω;

(Καλά, εκτός από χρόνο να γράφω ποστάκια, ρε παιδιά! Σιγά τώρα. Δηλαδή εσείς όλο με το κεφάλι κάτω είστε;)

Kαι αφού ανέβασα το κείμενο, ξαφνικά θυμήθηκα για τι ήθελα να γράψω. Πριν τριπάρω με ό,τι διάβασες. Ήθελα να πω ότι στο κέντρο ο κόσμος είναι σε μια υπερένταση, αναμένει το μέλλον, το άμεσο. Αυτή τη στιγμή γίνεται μια συζήτηση μπροστά μου για το πόσο άδεια είναι η πλατεία. Τύχη ε; Το βαρόμετρο είναι το πανεκπαιδευτικό, το άσυλο, οι εντολές των μπάτσων, οι συνελεύσεις μας. Το critical point επηρεάζεται και επηρεάζει το "όλον". Συντάξου προς την κατεύθυνση που νιώθεις ότι σε εκφράζει. Άσε παπαγάλους, άσε πρετεντέρηδες, άσε ανασχηματισμούς και κοκκινοσκουφίτσες, άσε τη μάνα σου που πριν σου 'λεγε "'έβγα" και τώρα σου λέει "σπίτι". Αν φοβηθείς τον εαυτό σου μόνος σου, τότε μείνει σπίτι. Και πολλά έκανες και σ' ευχαριστώ. Αν έχεις ακόμα φλόγα, σε περιμένω έξω. Μόνος σου ξέρεις την αλήθεια σου. Σου κλείνω το μάτι, σύντροφε.

23 σχόλια:

Νίτσα Μαρούδα είπε...

όσο κι αν το βρίσκεις εξαιρετικά οξύμωρο το πρόσταγμα είναι ΕΒΓΑ κι όχι εύγα...αλλά άντε... δεν πειράζει. Κατά τα άλλα...

χαχαχαχαχααααα πρώτηηηη μέρα στη δουλειάαααα, πρώτη μέρα στη δουλειάααααα

Tic Tac είπε...

Εβγα, εβγα, μαλιστα!

Συνθημα στον τοιχο, νεα παραλαβη :

Η ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Η ΠΑΝΚΣ

Ανώνυμος είπε...

το είδα το σύνθημα...στη μπενάκη εεε?
το είδα που μου έκλεισες και το μάτι...
την πρώτη σου μέρα στη δουλειά δεν είδα...
Τ

υγ: ...είσαι εργαζόμενος και έχεις εργοδότη...γιατί έτσι σας αρέσει...

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Σου κλείνω και εγώ το μάτι σύντροφε
αλλά τα μικρά σου γράματα φρόντισε την επόμενη φορά να είναι τα μεγάλα..

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Ε.Σ.Χ. ?

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Επίσης θα ήθελα φωτογραφοδοκιμασονουγκατινογνωρισωοικογενιοβολτα

αν ψήνεσαι

Tic Tac είπε...

Δεν το δα, αλλα μου ειπε οτι ειναι Ζ. Πηγης κατεβαινοντας αριστερα πριν τη Σολωνος σε μια πορτα.

Ρε Σαλαμ πανε χρονια απο τοτε. Ξερω γω...Δυσκολο!

Εξαρτημενη Σχεση Εργασιας

Τα μικρα γραμματα ειναι σχημα μαρκετινγκ. Σεμνα και ταπεινα, με τη βοηθεια του χριστου ... θα τους γαμησουμε τη μπαναγια. Σλουρπ!

Ανώνυμος είπε...

γουστέρνω!!

(κατα το παρκέρνω)



:D

idea.lhstarxos

Ανώνυμος είπε...

απολαυστικότατο!
κι ελπιδοφόρο!
και το ποστ και τα σχόλια...
έξω όλοι λοιπόν. Κι εργοδότες κι εργαζόμενοι!

θάλλασα στο βουνό

Tic Tac είπε...

Μερικες απολαυσεις, το ξερεις, αυξανονται οταν τις μοιραζεσαι. Ο δρομος ειναι μια τετοια περιπτωση.

0comments είπε...

λύπη ο surρεαλεσμός

Tic Tac είπε...

Λειπει ο πουστης, πολυ λειπει.

Ανώνυμος είπε...

το καλό με την απόλαυση του δρόμου τικ τακ, είναι ότι ακόμα κι αν μετά, ή κάποια στιγμή, επιλέξεις να βρεθείς και λίγο μόνος, το απολαμβάνεις κι αυτό.
:-)

θάλασσα στο βουνό

Ανώνυμος είπε...

einai fovero pou thigeis auto to thema. Prosfata to suzhtousa me kapoion k anefera pos "den mou aresei auth h leksh" otan mou ksefuge kai eipa "to afentiko mou". Meta to allaksa k to ekana "ergodoths mou". Merika pragmata ta suneiditopoieis thn wra pou ta les! to thema einai kata poso oi ergodotes ferontai san ergodotes KAI OXI SAN AFENTIKA.............................

Ανώνυμος είπε...

Τα λογια τι σημασία έχουν.. εμενα μπορει ο εργοδότης να ειναι καλος και άγιος, και η εργασία μια κανονική εργασία, αλλα τι να λεμε..
Όταν καθε μερα που περνάει, μου φαίνεται όλο και πιο παράλογο,το οτι πρεπει να πουλήσω το χρόνο μου, τη σκέψη μου και τον εαυτό μου, για να έχω τα απαραίτητα για να επιβιώσω.
Για να έχω αυτά που θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένα.
Είναι εξαρχής οξύμωρο. Οταν τα συμφωνημένα δικαιώματα του ανθρώπου -τροφη στεγη ζεστασια νερο- εγώ (και ολοι μας βεβαια)πρέπει να ανταλλάξω παραπάνω απο τη μισή ζωή μου για να τα εχω.
Οτι και να λέμε οπως και να το λεμε.
Η εργασία για μενα θα ναι παντα δουλειά, και θα τη θεωρώ άδικη,υπερβολική, υποδουλωτική.
Είναι πολύ βαρύ το τίμημα που μας έχουν ορίσει για να -απλα- υπάρχουμε

Ανώνυμος είπε...

Α ναι και ξέχασα να προσθέσω. Για ολα αυτα που μολις προείπα, και για πολλά περισσότερα, ενας ειναι ο δρομος. ο δρομος.
:-D

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Ε ανώνυμε, δεν ξερω αν το εχεις καταλαβει αλλα το ίδιο πράγμα λες...
ο αγαπητος τικ τακ λεει πως θα έπρεπε να ειναι τα πραγματα..δεν λεει πως ειναι

Tic Tac είπε...

Τι να πω τωρα για το δρομο;
Ειδες τι χαμος γινεται σημερα!
Φαντασου καταστολοκαβλα για να δειρουν δημοσιοκαφρους.

Ουστ ψοφοσκυλα!

(...που φυλανε τ' αφεντικα τους, κι οχι τους εργοδοτες τους)

Ανώνυμος είπε...

@ σαλαμι
απάντησα στο πώς θα πρέπει να εκφραζόμαστε για τη δουλειά-εργασία μας, όπως λεει και στην αρχή του ποστ ο Τικτακ. Να εκφραζόμαστε, ειπε με μεγαλύτερο σεβασμό προς τον εαυτό μας.
Εγώ απλά είπα οτι όπως και να εκφραζόμαστε, λιγη σημασία έχει, εφόσον η έννοια "εργασία" αμφιβάλλω αν υπάρχει έτσι κι αλλιως.
Ναι μαλλον αυτο εννοούσε και το ποστ. Με το μπαρδον τοτε, για τον πλεονασμο.. :)

Tic Tac είπε...

Πλεοναζε, πλεοναζε...

Κοιτα, ειναι αληθεια οτι στο καπιταλιστικο συστημα παραγωγης, πιο πολυ δουλος εισαι, παρα εργαζομενος.

Στην παραλια ομως οταν κουβαλας το ξυλο για τη φωτια, "εργαζεσαι" για την κοινοτητα, ααααχ.

Τι θυμηθηκα τωρα...

ΟΔΥΣΣΕΑΣ είπε...

"Αφεντικά έχουν οι σκύλοι κι οι πουτάνες" καιρο ειχα να ακουσω κατι τοσο ολιγολογο και ευστοχο ωστε να το υιοθετησω.

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

παλιο ειναι φιλε και θα επρεπε να το λεμε καθημερινα για να ξυπναμε και αλλους...
ξυλα για την φωτια τικ τακ ε?
αστα ρε φιλε αστα....

Tic Tac είπε...

Εεεεε...δεν το χω!

Για το κρυο της πλατειας, ισως;