Σελίδες

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

P-Art 1/4

Για να κάνεις ποστ πρέπει να έχεις όρεξη να γράψεις. Και για να έχεις όρεξη να γράψεις, τουλάχιστον, δεν πρέπει να γίνεται της πουτάνας γύρω σου και μέσα σου. Τόσο της πουτάνας, δηλαδή, που να μη βρίσκεις νόημα να πεις τίποτα.


Ακούω κόσμο να λέει ότι τώρα (όπου "τώρα" γράφε κρίση) είναι η καλύτερη εποχή να δημιουργήσεις τέχνη. Που σημαίνει να δημιουργήσεις κάτι το οποίο ειλικρινά να μην αποσκοπεί σε κάτι περισσότερο από αυτό που από μόνο του είναι (ορισμός του γράφοντα). Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι πιο μετρημένο από τούτο, κι αν συμφωνείτε να ορίσουμε μέσα σ' αυτές τις γραμμές την τέχνη έτσι, τότε έχω ένα παράδειγμα για να συνεννοηθούμε καλύτερα.


Ένας φίλος μου έδειξε έναν πίνακά του πριν μερικές μέρες, για την ακρίβεια ένα κρεμαστό αντικείμενο για το λαιμό, στο μέγεθος ενός πίνακα. Μην αναρωτιέστε, είναι εντελώς άβολος. Η χρηστικότητά του, μηδενική. Η διάθεσή του όμως έκδηλα ειλικρινής, ναΐφ, παιδική. Ας τον δούμε.





Χρησιμοποίησα αυτή την μακρινή φωτογραφία αρχικά για να παρατηρήσετε το κορδόνι από το οποίο ο πίνακας φοριέται στο λαιμό. Αυτή είναι και η πρόταση σερβιρίσματος από τον δημιουργό. Τώρα εσείς αν σκεφτείτε κάτι καλύτερο έχετε όλη την ελευθερία να πράξετε ανάλογα. Ο σταυρός είναι πραγματικός, τρισδιάστατος, κολλημένος πάνω στο χαρτόνι. Και δεν είναι το μόνο τρισδιάστατο αυτού του πίνακα, έχει κι άλλα ώστε να μπορεί και ακαδημαϊκά ιδωμένο να χαρακτηριστεί μικτής τεχνικής. Ας προχωρήσουμε τώρα στην ανάλυση του αντικειμένου, όπως αυτή μου έγινε προφορικά και ύστερα γραπτά από τον φίλο μου. Σε bold θα βρίσκονται αυτούσια τα λόγια του.


Εντάξει, το παραδέχομαι σε όσους με γνωρίζουν, με μια μικρή-μικρή επιμέλεια ορθογραφικής φύσης. :/





Στη μέση διακρίνετε όλοι έναν δρόμο σε προοπτική. Αυτός είναι ο δρόμος της ζωής που τη χωρίζει στα δύο. Δύο κομμάτια, δύο περάσματα, δύο κόσμοι, σαν τις δύο πόρτες... που έχει η ζωή. Να και το link του τραγουδιού για να συνοδέψει σε διπλανό tab ευχάριστα την ανάγνωσή σας. Καλή μου φάνηκε η εκτέλεση. Δώσε, Στέλιο! Ο δρόμος, λοιπόν, για να γυρνάμε στην βαθυστόχαστη ανάλυσή μας, είναι από φωτιά. Εξ' ου και το πορτοκαλοκόκκινο χρώμα. Οι διαχωριστικές γραμμές είναι κολλημένοι μεταλλικοί συνδετήρες συρραπτικού. Άμα εσείς βλέπετε προοπτική, μαζί σας, αν όχι, πάλι μαζί σας. Δε θα μαλώσουμε. Εμένα, πάντως, η δεύτερη γραμμή από κάτω μου κάνει σε μικρότερη. Είναι φτιαγμένοι από ατσάλι και οριοθετούν το χώρο, σημαίνουν την ανθρώπινη παρέμβαση. Ανακεφαλαιώνω και εμπλουτίζω: ο δρόμος διχοτομεί τη ζωή με την πύρινη φύση του ενώ ο άνθρωπος παρεμβαίνει σ' αυτή μέσω του ατσαλιού, το οποίο μόλις επιβεβαίωσα ότι είναι ανθρώπινη σύνθεση και δεν υπάρχει στη φύση. Ο δυϊσμός (ναι, θέλει διαζευκτικά) στον οποίο αναφέρεται ο φίλος δεν είναι κανένας καρτεσιανός δυϊσμός ύλης - ψυχής αλλά δύο σύνολα που δημιουργούνται καθώς ζούμε. Το ένα -ας φανταστούμε- ότι περιέχει όλες τις επιλογές που τελικά κάναμε, ενώ το δεύτερο όλες τις επιλογές που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει αλλά δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ. Το πρώτο σίγουρα θα μοιάζει μικροκαμωμένο μπροστά στο άλλο, έλα που όμως αυτό το μικρό σακουλάκι είναι η ζωή μας και εκει μέσα στοιβάζονται όλες οι χαρές κι οι λύπες μας. Το δεύτερο φυλάει κρυμμένα όλα τα ταλαίπωρα "ίσως" και "αν" που θα μας απασχολούν μέχρι το θάνατο. Μπρρρ... :/


Η Οικονομική Θεωρία περιγράφει αυτό το πρόβλημα σε οικονομικούς όρους πολύ απλά με την Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων (ΚΠΔ). Όπως λέει και στο link:


"Η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων δηλώνει όλους τους πιθανούς συνδυασμούς των ποσοτήτων δύο αγαθών που µπορεί να παράγει μια οικονομία [...]"


Εμείς θα το ανασκευάσουμε για να μας βολέψει ως εξής:


"Η καμπύλη μας δηλώνει όλους τους δυνατούς συνδυασμούς επιλογών που διαθέτουμε κάθε στιγμή, δηλαδή [με βάση τη θεωρία των πιο πάνω συνόλων] την επιλογή που πραγματοποιούμε έναντι όλων των υπόλοιπων επιλογών που χάνουμε."




Έτσι, ένα σημείο στο διάγραμμα θα μπορούσε να δείχνει ότι επιλέξαμε να πιούμε 3 ποτά χτες το βράδυ και να έχουμε ευεξία 2 μονάδων την άλλη μέρα, έναντι του να πιούμε 0 ποτά και να έχουμε ευεξία 5 μονάδων. Τα παραδείγματα είναι άπειρα όμως παραθέτω το υπόδειγμα για να καταλάβουμε το μηχανισμό. Νομίζω ότι μετά από αυτό το μοντελάκι είναι εύκολο να δείτε πώς ο δρόμος της ζωής που τη χωρίζει στα δύο δεν είναι κάτι περισσότερο από την πορεία του καθένα η οποία και ορίζει με μια απόφαση τι θα μπει στο κάθε σακουλάκι, κάθε στιγμή, για κάθε πιθανό θέμα.


Για την Οικονομική Θεωρία: "Η μορφή της ΚΠΔ υποδηλώνει το κύριο οικονομικό πρόβλημα, δηλαδή την έλλειψη παραγωγικών συντελεστών." Για τη δική μας ανάλυση απλά αντικαταστήστε τους παραγωγικούς συντελεστές με το χρόνο. Ο πεπερασμένος χρόνος μάς οδηγεί στις επιλογές μερικών έναντι όλων των πραγμάτων που θα θέλαμε να κάνουμε. Τελικά, αυτό είμαστε κι αυτό καταλαβαίνουμε ως ζωή μας. Όλα τα υπόλοιπα είναι υποθέσεις, να ΄χαμε να λέγαμε. Ό,τι ζούμε έχει το κόστος όλων όσα δε ζήσαμε.




Πάνω στο δρόμο υπάρχει η γάτα, το αιλουροειδές, το σύμβολο του παρόντος και της μαχητικότητάς μας, της εξερεύνησης και της κοινωνικότητάς μας, της ύπαρξής μας μέσα σε κάτι. Μπορώ να καταλάβω το συμβολικό χαρακτήρα της γάτας ως μαχητικότητα, εξερεύνηση και κοινωνικότητα του εαυτού μου. Για τα υπόλοιπα φοβάμαι θα πρέπει να τα πείτε με το δημιουργό. Δεν έχω βρεθεί μαζί του μέχρι τώρα για να του θέσω το ερώτημα. [Είπα να το παλέψω λίγο και του έστειλα mail μόλις. Αναμείνατε στην οθόνη σας.] Σημειώστε ότι η γάτα είναι μαύρη, εντελώς.






Ούτε ο Gobolino δεν ήταν τόσο μαύρος. Όπα. Μου 'ρθε η ιδέα του δεύτερου ηχητικού χαλιού: Άκου την Αλίκη Βουγιουκλάκη να λέει το παραμύθι. Αν είσαι τυχερό παιδάκι μπορεί να θυμηθείς τις κίτρινες κασέτες.






Κάτω αριστερά ο ήλιος που οδεύει προς τον Σταυρό του Νότου. Έπρεπε να καταλάβω τι σήμαινε η λέξη "οδεύει". Νομίζω ότι το κατάλαβα. Αν μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου παρατηρούμε τον ήλιο το μεσημέρι (όχι το μεσημεράκι μετά το φαΐ αλλά στο μέσο της διάρκειας της ημέρας) καθε φορά θα τον βλέπουμε πιο κοντά στο Νότο. Αυτή η πορεία του ίχνους του σταματά για τρεις ημέρες (χειμερινό ηλιοστάσιο 22-23-24) στο ίδιο σημείο και αντιστρέφεται από τις 25. Ο ίδιος αναφέρει ότι επέλεξε να αποτυπώσει τρεις στάσεις γιατί τρεις είναι οι ημέρες που θα μοιάζει σταθερός στο χειμερινό ηλιοστάσιο του 2012 (όχι 11). Η πορεία είναι προκαθορισμένη, δύσκολη και μονόδρομος. Γι' αυτό τον αποδίδω με γκρι πλαίσιο. Η πορεία του ήλιου κατά τη διάρκεια αυτή έχει εμφανιστεί σε πολλούς μύθους πρωτόγονων πολιτισμών και έχει φτάσει μέχρι τις μέρες μας με τις ζωντανές θρησκείες που ξέρουμε. H αρχέγονη αγωνία που δημιουργούσε η εμμονή του ήλιου προς το Νότο και η ελάττωση της διάρκειας της ημέρας, έφτανε στο αποκορύφωμά της στο χειμερινό ηλιοστάσιο. Η αντιστροφή της πορείας σηματοδοτούσε τη νέα αρχή, την πραγμάτωση ενός κύκλου κοσμικής διάστασης και, τελικά, την ανακούφιση. Επομένως, θα συμφωνήσω πλήρως με την επιλογή του γκρίζου χρώματος για να πλαισιώσει αυτή την πορεία, ανακλώντας τη μεταφυσική αγωνία μέχρι τη λύση της.


Εδώ το λένε στα εγγλέζικα από το 07:14 ως το 08:18. Τα υπόλοιπα μπορείς να τα κάνεις skip. Αν και έψαξα πολλή ώρα να βρω μια καλύτερη πηγή που είχα κατά νου (από το ίδρυμα Joseph Campbell), δεν τα κατάφερα, δυστυχώς. :(



Στο πλάι του (ΣτΜ: του ήλιου) οι συχνότητες της αρμονίας, οι νότες, η καλύτερη συντροφιά και το μέσο επικοινωνίας με τα υπόλοιπα όντα μέσα και έξω από τη γη. Έξι οι γυναίκες με τα μαύρα σα κάτι να λείπει. Το 7.


Πράγματι, η μουσική συντροφεύει τον άνθρωπο (βλέπε WSP, μωρέ κοίτα τι μαργαριτάρια ανακαλύπτω με το posting) και οι ήχοι της γλώσσας έχουν βοηθήσει όσο τίποτε άλλο στην ανάπτυξη του πολιτισμού του.

Και συμφωνώ ότι η επίτευξη της εσωτερικής αρμονίας είναι ζητούμενο για τον καθένα όσο και η ανάγνωσή της στο περιβάλλον.


"Οι έξι γυναίκες"


Ο αριθμός των γυναικών παραπέμπει ευθεία στις νότες. Υποθέτω ότι οι κυρίες "πενθούνε" στα μαύρα μιας και αναζητούν την έβδομη ώστε να συντελέσουν ένα αρμονικό ensemble. Γένους θηλυκού όλες. Κάπου εδώ, όμως, θα αρχίσω να διαφοροποιούμαι από τον δημιουργό. Γιατί; Θα σας πω. "Όντα έξω από τη γη" χέστηκα, προς το παρόν, να γνωρίσω. Αντιμετωπίζω - νομίζω εκεί ανήκει το 99% του πληθυσμού εκτός κάτι αναχωρητών, στυλιτών σαν κι ετούτον κ.α. - ήδη πολλά θέματα με τους ανθρώπους. Για τους εδώ, ντόπιους, Homo Whateverus να χρησιμοποιήσω ό,τι διαθέσιμη συχνότητα να τα βρούμε. Μέχρι εκεί. Το διάστημα θα περιμένει.


Ε, ψιτ, φίλε, θες να μας πεις κάτι μήπως; Εδώ κάτω είμαστε με κάτι παιδιά.


Μπερδεμένα πράγματα...


Στη συνέχεια ο φίλος μου έγραψε "Η έβδομη γυναίκα μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο είναι μόνο του σε αυτήν την εικόνα." Επομένως, οι έξι μαυροφορούσες καλούνται να ολοκληρώσουν την ομάδα (να προσεγγίσουν την αρμονια με άλλα λόγια) ανακαλύπτοντας την έβδομη. Η ολοκλήρωση, μέσω του self-curation όπως είδατε σε bold, δεν επιτελείται μόνο με το να βρούμε το τελευταίο κομμάτι του παζλ. Αντίθετα, μπορεί να συμβεί και με κάτι άλλο. Αυτή τη γροθιά στον πλατωνισμό, κοελισμό, meant-to-be-together-ness και σαχλές θεωρίες περί ντετερμινισμού στις ζωές μας πολύ τη χάρηκα. Και έτσι έχει, ο φιλόμουσος αναγνώστης του arxediaMEDIA (με την ευλογία του δημιουργού), την ελευθερία να πει ότι η δική μου ολοκλήρωση της αρμονίας επέρχεται με κάτι άλλο που θα το βρω μόνος μου στο δημιούργημα. Και ύστερα -που η τέχνη θα έχει πλημμυρίσει τη ψυχή του- να το εφαρμόσει και στις πολιτικές του αποφάσεις, τη σεξουαλική του ζωή και στη σχέση του με τη μάνα του. Τέτοια είναι η προσφορά αυτού εδωνά του μπλογκ στα πέρατα του ηλεκτρονικού κόσμου. Όχι, παίζουμε.


"Το κορίτσι με το γαλάζιο φόρεμα"


"Το κορίτσι του Μοντιλιάνι"


Όπως το κορίτσι με το γαλάζιο φόρεμα από κάτω. Θυμίζει το κορίτσι του Μοντιλιάνι. Μόνο, σαν κάτι να περιμένει, σαν κάτι να ζητάει, σαν κάτι να φοβάται, σαν να μπορεί να μένει και να αντέχει να είναι μόνο, σαν κάτι να λείπει κι από εκείνο.

Ίσως αυτό το κορίτσι να συμπληρώσει την ομάδα των έξι γυναικών. Η θέαση ενός ομοίου μας τη στιγμή που αυτός ενσαρκώνει την πλήρη αθωότητα, όπως στις παιδικές φωτογραφίες ο εαυτός μας, καταστρέφει την ψευδαίσθηση του "μόνο το παρόν υπάρχει". Ρίχνει απλόχερα γέφυρες για να θυμηθούμε το παρελθόν μας. Κι αν το σκεφτούμε με όρους ψυχανάλυσης, η επαναδιαπραγμάτευση με αυτό μπορεί να μας φέρει κοντύτερα στην εσωτερική αρμονία. Ή, τελοσπάντων, να σιγήσει κάπως τα πολυβόλα των αντιθέσεων που μας ρημάζουν. Η αιδημοσύνη στα μαγουλά του, τα σταυρωμένα χέρια μπροστά, το γυρτό κεφάλι και τα μαγκωμένα πόδια, όλα συνθέτουν μια αθωότητα που προκαλεί. Τα μάτια του θυμίζουν παιδί με σύνδρομο down που ζητάει να μεγαλώσει. Με κοιτούν με τη σοβαρότητα που αρμόζει σε όσους ήδη έχουν ζήσει τη ζωή τους.

Το σώμα του υπολείπεται.

Ασθμαίνει.













41 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ουφ
αμην παναζια μου

Tic Tac είπε...

Χίλια συγγνώμη, έχεις δίκιο, αλλά δεν μπορούσα να το κόψω σε όγδοα.

Ανώνυμος είπε...

γραψε λεβεντη μου
εμεις μαζι σου
(αντε και να καατφερουμε να σε δουμε καποτε)
Τ

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Αφού διάβασα όλη την βιογραφία του Οσίου Δανιήλ να έρθω στο θέμα της τέχνης που βαδίζει σε μέρες κρίσης.Όχι, δεν είναι οτι η τέχνη ανθεί τότε..Αντίθετα πιστεύω πως όταν η κοινωνία "μαζεύεται" ,τότε συνήθως αγνοούνται αυτές οι ανούσιες τέχνες,όπως αυτοαποκαλούνται,δεδομένου οτι ο κόσμος δεν διαθέτει πια χρόνο και χρήμα για να τις συντηρεί.Έτσι, η αλήθεια έρχεται πιο κοντά στη επιφάνεια και διαπρέπει όπως της αξίζει..
Καλή εβδομάδα.

Λιβελούλα είπε...

Ακόμα και στις πιο μαύρες εποχές η τέχνη δεν παύει, αλλά αντίθετα ανθίζει. Συγχέουμε την τέχνη με την ψυχαγωγία, τα χόμπι, την διασκεδαστική διέξοδο. Για να ανθίσει η τέχνη δεν χρειάζονται χρόνος και χρήματα. Χρειάζεται να υπάρχει ένα όραμα. Όλους τους μεγάλους ζωγράφους, συγγραφείς, ποιητές, μουσικούς, που μας κληροδότησαν οι πόλεμοι, η φτώχεια, η ανέχεια, ίσως δεν θα τους είχαμε αν δεν υπήρχε αυτή η καταστροφή γύρω τους.
Η τέχνη είναι δημιουργία και στις δύσκολες εποχές έχουμε περισσότερο την ανάγκη για το όνειρο. Και η δημιουργία πολλές φορές πάει παρά πέρα από την τέχνη, γεννάει νέες ιδέες, εμπνέει, δίνει καινούρια παραδείγματα, δίνει ελπίδα.

Την καλημέρα μου :)

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Μάλλον δεν κατάλαβες τι εννοώ...Προφανώς δηλαδή..
Εξηγώ: Τα χρήματα και ο χρόνος χρειάζονται μόνο σε αυτούς που πιστεύουν οτι η τέχνη είναι αυτές οι ανούσιες αηδίες..και έτσι τις συντηρούν και άρα υπάρχουν.Σε μαύρους καιρούς αυτά πεθαίνουν,συνεπώς μένει στην επιφάνεια το αληθινό.Εκεί ίσως να "δει" και ο ανίδεος,αυτός που πριν συντηρούσε το άλλο..

Ανώνυμος είπε...

@salami edafous Δεν έχω καταλάβει όταν λες ανούσιες αηδίες που αναφέρεσαι.Μπορείς να το διευκρινίσεις;

Λιβελούλα είπε...

@σαλάμι Ναι όντως.. Διαφορετικά το κατάλαβα. Η επεξήγηση σου με καλύπτει;)

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Ανώνυμε πως μπορείς να με ρωτάς κάτι τέτοιο??
Δηλαδη αν πάρουμε παράδειγμα την τέχνη της μουσικής ας πουμε.Ποιός πιστεύεις οτι κάνει τέχνη,ο Ρέμος ή Θανάσης Παπακωσταντίνου??
Και θέλω να μου κάνεις και την σύγκριση του πόσο κοστίζει να πας να ακούσεις τον έναν και πόσο τον άλλον...

Ανώνυμος είπε...

τι είναι η τέχνη
τί είναι ο άνθρωπος

Ανώνυμος είπε...

@salami edafous μπερδεύεσαι.Μιλάς για την υψηλή τέχνη και απο ότι καταλαβαίνω μόνο αυτή θεωρείς ΤΕΧΝΗ.Είσαι μάλλον οπαδός του κλασικισμού,επαγγελματισμού και στεγνού ελιτίστικου καλλιτεχνικού κανόνα.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.Η τέχνη αν πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες σώνει και ντε ,αυτοί είναι οι κανόνες του δημιουργού και μόνο αυτού.

Tic Tac είπε...

Πέρα από τις συζητήσεις για την τέχνη, τον άνθρωπο που λέει κι ο Ανώνυμος 17:56, επιτρέπεται να ρωτήσω κάτι;

Αυτό που σας παρουσίασα, εμπίπτει στο χώρο της τέχνης για εσάς;

Ανώνυμος είπε...

Επαναλαμβάνοντας αυτά που έγραψα πριν,συμπληρώνω οτι φυσικά και είναι τέχνη
Ανωνυμος του 18.26

Ανώνυμος είπε...

Επειδή απο ότι φαίνεται ανοίγει μεγάλη κουβέντα,απο εδω και στο εξης θα ονομάζομαι Μίμης Ανδρουλάκης

Tic Tac είπε...

Μίμη,

αν καταλαβαίνω σωστά, η τέχνη μ ό ν ο αυτοπροσδιορίζεται και ποτέ δεν ετεροπροσδιορίζεται. Από κανέναν: ούτε επαΐοντες ούτε κριτικοί τέχνης, παρά μόνο ο ίδιος ο δημιουργός δικαιούται "δια να ομιλεί".

Αυτό είναι μια ενδιαφέρουσα άποψη αλλά δημιουργεί το εξής παράδοξο: Αν ένας δημιουργός δ ε ν αναγνωρίζει το δημιούργημα ως έργο τέχνης, ενώ πολλοί απέναντί του το θεωρούν, τι έχουμε τότε; Έχουμε ή όχι τέχνη;

Ακραίο παράδειγμα αλλά ρεαλιστικό. Θυμήσου παράλληλα την περίπτωση Θεόφιλου - Τεριάδη.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είπα οτι μόνο αυτοπροσδιορίζεται.Άλλωστε υπάρχουν προυποθέσεις για να θεωρείται ενα έργο,έργο τέχνης.Αυτό που αλλιώς θα λέγαμε, αξιολογικά κριτήρια:
α.Να είναι ανθρώπινο έργο
β.Να έχει γίνει συνειδητά,οχι τυχαία
γ.Να είναι έμμορφο
δ.Να ειναι επικοινωνήσιμο με την έννοια οτι υπάρχει τουλάχιστον ενας θεατής πέραν του δημιουργού.

Την περίπτωση Θεόφιλου -Τεριάδη δεν την γνωρίζω
Μίμης

Tic Tac είπε...

Μου αρέσουν τα κριτήρια, γενικά. Μπράβο! Έχω μερικές παρατηρήσεις άλλα δεύτερης ανάγνωσης, χεσ' τες.

Σχετικά με την περίπτωση του παράδοξου, ισχύουν όλα τα παραπάνω. Άρα μπορούμε να πούμε ότι δύναται να αξιολογηθεί ως έργο τέχνης, αδιαφορώντας για την αξιολόγηση του ίδιου του δημιουργού του.

Τέλεια, ευχάριστη κουβέντα, Μίμη, και αποδοτική.

Ανώνυμος είπε...

Πάντως αν θες μπορείς να αναφερθείς και σε αυτές τις παρατηρήσεις δεύτερης ανάγνωσης

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Βασικά εγώ Μίμη δεν μίλησα για κανένα συγκεκριμένο είδος τέχνης.Ένα παράδειγμα χρησιμοποίησα ενώ το θέμα μας ήταν για το πως λειτουργεί η τέχνη σε μαύρους καιρούς.Και μιας και το αναφέραμε,(αν και έιναι τεράστια κουβέντα που πολλές φορές δεν καταλήγει κάπου),δεν νομίζω οτι υπάρχει υψηλή και χαμηλή τέχνη..Πάντως για το παράδειγμα που ανέφερες τικ τακ να σου πω οτι πολλες φορες διερωτάμαι τι πρέπει να απαντήσω σε ανθρώπους που πράτουν το εντελώς ανάποδο,λένε οτι κάνουν τέχνη δηλαδή και αυτοαποκαλούνται καλλιτέχνες,με την βοήθεια και μερικών παρατρεχάμενων,και δεν ξερεις πως να τους πεις οτι αυτο που προσπαθούν να κάνουν δεν πλησιάζει την αλήθεια..την δικιά τους αλήθεια έστω..

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Και επίσης βγάζεις κάποια συμπεράσματα για μένα που εκτος του οτι δεν προκύπτουν απο τα προηγούμενα σχόλιά μου,τα θεωρώ και κάπως αυστηρά.

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Προς απλή γνώση αγαπημένος μου καλλιτέχνης:
Jean-Michel Basquiat

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Tα 2 τελευταία σχόλια απευθύνονται στον Μίμη..τον Ανδρουλάκη

Ανώνυμος είπε...

@salami edafous
Ακόμη και η μίμηση(τι άλλο θα ναι αφού όπως λες δεν είναι η αλήθεια τους)είναι ταυτόσημη με την κατασκευή.Δηλαδή αυτό που θέλω να εφαρμόσω στο πρωτότυπο το ασκώ στο ομοίωμα.
Δεν μίλησες για συγκεκριμένο είδος τέχνης αλλα άφησες να εννοηθεί πως το έργο που αναρτήθηκε ανήκει στην κατηγορία ανούσιες αηδίες.Ή μήπως όχι;

Ανώνυμος είπε...

@salami edafous
Καιο Jean-Michel Basquiat ένας αναγνωρισμένος πια διάσημος καλλιτέχνης είναι.Αναφέρθηκες σε αυτόν σαν να είναι ανούσιος αλλά για σένα ανεκτίμητος
Μίμης

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Και βέβαια όχι..Δεν έκρινα το συγκεκριμένο έργο σε κανένα σχόλιο.Και πάλι όχι ,δεν μίλησα για μίμηση.Η αλήθεια κάποιου μπορεί απλά να είναι περιορισμένη λόγω του βίου του.Αν όμως καταφέρει να την αποδώσει τότε ναι,είναι η αλήθεια του.Μπορεί να μην με ενθουσιάσει σαν αποδέκτη αλλά θα νιώσω ίσως την αλήθεια του.Η μία και μοναδική αλήθεια σε αυτόν τον μάταιο κόσμο δυστυχώς δεν έχει βρεθεί τρόπος αλλά ούτε και έννοια για να προσδιοριστεί αλλά νομίζω οτι κάποιοι την έχουν πλησιάσει .Τουλάχιστον έτσι έχω νιώσει με δαύτους..Τον έναν τον ανέφερα πριν..

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Όσον αφορα τον Μισέλ ε όχι ρε φίλε..Αν δεν ήταν ο Γουόρχολ δεν θα τον ήξερε ούτε η μάνα του..Ο τρόπος που γεννήθηκε η τέχνη απο αυτόν και σε αυτόν μετράει.Για μένα τουλάχιστον..

Ανώνυμος είπε...

@salami edafous
Το παίρνω πίσω, παρερμήνευσα τα σχετικά με την ανούσια αηδία αλλά έτσι κατάλαβα κι ευτυχώς τελικά,γιατί με αφορμή αυτό αναπτύχθηκε η συζήτηση.

kaloutsiki είπε...

στο μυαλό του tic tac. τι τραβάμε κ εμείς οι αναγνώστες :Ρ

kaloutsiki είπε...

κ μόλις ενημερώθηκα πως θα έχει άλλα 3 μέρη....

Κυριος_ελεφαντας είπε...

στην πραγματικότητα μόνο το δημιούργημα έχει "δικαίωμα" να ομιλεί. ο δημιουργός ότι ήταν να κάνει το έκανε , αλλιώς το έργο είναι λειψό.

μπράβο ρε φίλε , ωραίο πόστ
τα υπόλοιπα απο κοντα

Tic Tac είπε...

@ Κύριος_Ελέφαντας

Ούτε log in δεν κάνεις πια. Κατάντια.
[... χρόνος να σκεφτείς...]

[...πάμε...]
Το δημιούργημα είναι σαν τη γάτα του Σρέντινγκερ; Αν δεν παρουσιαστεί, δεν είναι - αν παρουσιαστεί, αυτονομείται;

asunnyday είπε...

μεαρμδπένε μάπραγτα :-)

θα συμφωνήσω πως το δημιούργημα έχει τη δική του φωνή, ωστόσο αυτή δεν του την αποδίδει αυτός που καθε φορά βρίσκεται "απέναντί" του (δημιουργός ή μη)?

Tic Tac είπε...

Ποιος είναι ο asunnyday, διάολε;

Αφού απαντήσετε στο πρώτο, λέω και το εξής:

Αν λέμε ότι έχει "τη δική του φωνή", τότε αυτή θεωρούμε ότι είναι ανεξάρτητη από τον παρατηρητή. Θα πρέπει να αποφασίσουμε αν ετεροκαθορίζεται ή όχι. Εγώ λέω ότι το νόημά του είναι η κάθε ερμηνεία που δίνεται από τον κάθε παρατηρητή. Δηλαδή, δεν υπάρχει αφ' εαυτής, δεν περικλείεται στο δημιούργημα. Τι λες;

asunnyday είπε...

την απάντηση την έδωσες, διάολε!

Συμφωνώ και προσθέτω ότι η πολλαπλότητα αυτή των ερμηνειών το καθιστά και αυτόνομο
Καληνύχτες

Tic Tac είπε...

Λογοπαίζεις, αλλά δεν έχει φαίνεται νόημα να επιμένω.

Η πολλαπλότητα το καθιστά πολυεδρικό, αλλά σαφώς πεπερασμένο. Η αυτονομία που εννοώ εγώ δεν είναι μεταφορική διατύπωση. Είτε υπάρχει και δεν σχετίζεται με κανέναν είτε ( αυτο που εννοείς εσύ ) βρίσκει άλλοθι στην πολλαπλότητα των παρεχούμενων ταυτοτήτων από τον καθένα μας για να μείνει στο θολό τοπίο. Από ´κει αντλεί και το χαρακτηριστικό της επίπλαστης αυτονομίας. Παράδειγμα η "Χάβρα Ιουδαίων". Μοιάζει σαν ένας αυτόνομος ήχος που όμως προέρχεται από πολλές αριθμήσιμες και αναγνωρισμένες φωνές.

Με άλλα λόγια, η ύπαρξη ν παρατηρητών δεν δημιουργεί ν+1 ερμηνείες. Όπου η +1 είναι η αυτόνομη που αναφέρεις.

Ανώνυμος είπε...

Το έργο έχει τη δική του φωνή όπως και το δικό του νόημα.Εμπεριέχει το νόημα του δημιουργού και οι θεατές είναι εκεί για να δώσουν το δικό τους.Επομένως το νόημα και περικλείεται στο δημιούργημα και ετεροκαθορίζεται.Και για να παραφράσω κάπως μια φράση του Ντεγκά, θα πω πως η τέχνη δεν είναι μόνο αυτό που βλέπεις, αλλά και αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν.
Μίμης

Kyrios Elefantas είπε...

κοιτα , είναι θέμα πλατφόρμας εργασίας. Τα νοήματα της τέχνης δεν είναι πεπερασμένα. Η φωνή του δημιουργού είναι. Ο καλλιτέχνης είναι ιερέας της τέχνης , όχημά της , ξενιστής. όπως στο άλιεν το 3. και το 2.

το οτι η τέχνη είναι τόσο καλή φίλη με τα σύμβολα και πίνουν μαζί τσάι τα απογεύματα κουτσομπολεύοντας τη μόδα , πάει να πεί οτι (η τέχνη) είναι ενα αντικείμενο εκ φύσεως συμβολικό αρα στον πάτο της άγνωστο, ακόμα και μετα την ερμηνεία του ίδιου του δημιουργού. το ίδιο (θεωρώ ότι) ισχύει και για τη μυθολογία και για τη θρησκεία

εντάξει και για τη μόδα. απλά η μόδα πλατσουρίζει στα ρηχά ενω οι άλλες κάνουν μακροβούτι στο τσάι τους.
να σημειωθεί οτι κάνω αυτό το κόμμεντ χωρις να έχω πιεί καφέ

ή τσάι

Kyrios Elefantas είπε...

επίσης αγχώθηκα λίγο για την ηλικία μου , είμαι ο μόνος που συγκινήθηκε με τον γκομπολίνο ?

και άσχετο , έχουμε υπερσυλλεκτικό κόμμεντ με το λίνκ του bot , που λέει για το Mitsubishi 3000GT Turbocharger. που μου θύμισε αυτό:
Title

καλημερα

Tic Tac είπε...

Βεβαίως και τα νοήματα της τέχνης είναι πεπερασμένα. Χωρίς υποκείμενο που να σκέφτεται δεν υπάρχει κανένα νόημα ούτε στην τέχνη, ούτε πουθενά αλλού. Νοήματα εκτός της συνείδησης δεν υπάρχουν. Και, ως γνωστόν, τα υποκείμενα ΕΙΝΑΙ πεπερασμένα και ποσοτικά και χρονικά.

Ανώνυμος είπε...

οντα έξω απ'τη γη; εννοείς τις γυναίκες;

Tic Tac είπε...

Όχι δα, ανώνυμε, ποτέ των ποτών.