Σελίδες

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2007

Μαζική δράση για το ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Είναι εμφανές πλέον τοις πάσι ότι τα ποδήλατα στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσ/κης αυξάνονται με σταθερούς ρυθμούς. Το ίδιο φαντάζομαι θα ισχύει και για τις άλλες πόλεις (όπου δεν είναι ήδη κοινή πρακτική όπως πχ στο Βόλο). Πρόκειται για ένα από τα πιο ελπιδοφόρα κινήματα που λαμβάνουν χώρα στα αστικό κέντρα τον τελευταίο χρόνο ή δύο. Εκτός από το ότι συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος (παρεπιπτώντος εδώ η πιο updated μελέτη) και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των κατοίκων (αφού πρόκειται για εναλλακτικό μέσο μεταφοράς), συνδέεται και σε μεγάλο βαθμό με ένα γενικευμένο lifestyle αντι-ποζεριάς-->αυθεντικότητας, αγωνιστικότητας, κοινωνικής ευαισθησίας, αλληλοσεβασμού και κυρίως ζωτικότητας το οποίο όσος περισσότερος κόσμος το οικιοποιηθεί τόσο λιγότερο χειρότερο μέλλον μας περιμένει (in terms of πολιτισμός, πολιτική, τέχνες, γράμματα, ήθη, κοινωνία κτλ) -χώρια της ζωής στην πόλη και του περιβάλλοντος.
Το να κυκλοφορείς -για την ώρα- στους δρόμους της Αθήνας δίχως άλλο συνιστά πράξη γενναία και επαναστατική, αντισυμβατική και προοδευτική.Όλο και περισσότεροι -κυρίως νέοι αλλά όχι μόνο- αρχίζουν δειλά δειλά να κάμπτουν τις αντιστάσεις τους και να πουν το μεγάλο : "NAI ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ. ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ"

Aπό προσωπική εμπειρία μπορώ να σας διαβεβαιώσω -αν και δε χρειάζεται- ότι αναβαθμίζει τρελά την ποιότητα ζωής σου, είναι βολικό, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ και είναι κάτι που αν μην τι άλλο σε κάνει να είσαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι κάνεις το σωστό (αρκετά δυσεύρετο πράγμα στις μέρες μας).
Φυσικά δεν είμαι κανένας αιθεροβάμων, λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να το εντάξουν στην καθημερινή τους ζωή (in terms of αν μένουν σε ανηφόρες, αν μένουν πολύ μακριά από το χώρο δράσης τους, αν δε νοιώθουν ότι το 'χουν να διαχειριστούν με τον ομολογουμένως απαραίτητα μαγκιόρικο τρόπο ένα ποδήλατο μέσα σε μια αθήνα μπουρδελαριο κτλ), όμως πολύ περισσότεροι από τους υφιστάμενους.

ΤΟΤΕ θα σχηματιστεί η περιβόητη critical mass για την οποία κάνει λόγο το podilates.gr στα καλέσματά του για ποδηλατοπορείες. Κατά τη γνώμη μου ΤΟΤΕ θα έχει σχηματιστεί η critical mass για να έχει νόημα να διεκδικούν ΟΛΑ όσα ζητάνε από τώρα. Θέλω να πω ότι ενώ πιστεύω ότι το θέμα ποδήλατο θα μπορούσε να είναι ένα τρελά καβλωτικό κίνημα σε ότι αφορά την οργάνωση, το ιδεολογικό του backround και τις δράσεις του, το podilates.gr παραμένει για μένα ένας σχετικά ανοίκειος οργανισμός που λίγο ως πολύ είναι δομημένος πάνω σε μια ενοχλητικά γλυκερή εκδοχή τετριμένων οικολογικών και αριστερών ιδεολογημάτων. ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ: ότι είναι, ΕΙΝΑΙ. Αυτό είχαμε, αυτό ήρθε. Και οι άνθρωποι κάνουν συστηματική δουλειά, αφιερώνουν ειλικρινή ενέργεια, θέλω να πιστεύω ότι είναι ανοιχτοί και κυρίως είναι δραστήριοι (συνελεύσεις, περίπατοι, πορείες, δράσεις με αιτήματα, δράσεις για χαβαλέ, site, forum, mailing list, φυλλάδια, αφίσες κτλ.).


Πριν λίγο μου ήρθε ένα mail-κάλεσμα για συλλογική αποστολή ενός κειμένου με αιτήματα προς τον Υπ. Μεταφορών. Τα αιτήματά τους/μας είναι γνωστά: 1) αλλαγές του ΚΟΚ υπέρ των ποδηλάτων, 2) ποδηλατόδρομοι και 3) δικαίωμα μεταφοράς των ποδηλάτων με τρένα αστικά/υπεραστικά και μετρό. Στη θέση τους θα ξεκινούσα με τρελό pressing για το (3), αυτό είναι κάτι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ, ΒΑΣΙΚΟ. Δεν είναι τίποτα να επιτρέπεται στο ΤΕΛΕΥΑΙΟ βαγόνι κάθε συρμού να μπορείς να βάλεις το ποδήλατό σου. Μέχρι πριν λίγο καιρό απαγορευόταν εντελώς. Μετά από κάποιες πιέσεις επετράπη μόνο στα τρένα του ΗΣΑΠ μόνο ΠΟΛΥ πρωί ή ΠΟΛΥ βράδυ. ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΤΑ ΤΡΕΝΑ ΡΕ! Και όλα θα ρθουν.

Από την άλλη βρίσκω ότι καίει την ισχύς του παραπάνω αιτήματος ο συμψηφισμός του με αιτήματα τύπου : ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα. Αυτό είναι κάτι που όπως πλέον είναι η κατάσταση σηκώνει και συζήτηση για το αν μπορεί να γίνει καν αλλά και αν γίνεται μιλάμε για ένα συγκοινωνιακό επανασχεδιασμό που απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση, χρήματα, σκέψη και χρόνο. Ένα-ένα, μην τρελαινόμαστε κιόλας.

Εν πάσει περιπτώσει οι podilates.gr παραθέτουν εδώ το προτεινόμενο κείμενο για να το υπογράψετε και να το αποστείλετε στο υπ. μεταφορών εδώ. Είναι προφανές ότι όσοι περισσότεροι, τόσο καλύτερα. ΟΛΟΙ βασικά. Μπορείτε -όπως επισημαίνουν και οι podilates.gr- να αλλάξετε το κείμενο έτσι ώστε να σας εκφράζει προσωπικά κρατώντας όμως το ευγενές ύφος του. Εγώ σίγουρα θα ιεραρχήσω τα αιτήματα με πρώτο αίτημα "ΑΜΕΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΑΓΟΝΙ ΗΣΑΠ ΚΑΙ ΜΕΤΡΟ ΟΛΗ ΜΕΡΑ".

-τώρα που το σκέφτομαι αυτή η εμμονή μου βασίζεται στο γεγονός ότι εγώ μένω κέντρο και το πεδίο δράσης μου είναι το ευρύτερο κέντρο. Αν κάποιος μένει πχ. στο ελληνικό το πρώτο που θα θέλει είναι ποδηλατικούς περιπάτους παραλιακά και ορθώς. Οπότε do what you got to do :

  • παρακαλώ διαΧΥΣΤΕ το κάλεσμα για μαζική αποστολή e-mails στο υπ. μεταφορών με mails, posts και στόμα με στόμα (ποδηλατόφιλο).
  • για εγγραφή στη mailing-list : podilato-subscribe(παπάκι)yahoogroups.com

*εδώ το blog των podilatistas ,της θεσ/κης ποδηλατικής οργάνωσης που είναι το άλλο άκρο από αυτή της Αθήνας (ψιλο-αναρχική) αλλά και πάλι : γαμώ
*εδώ παλιότερες αναφορές του arxediamedia για το ποδήλατο

ποδηλάτες : Πάμε αργά και απολαυστικά..


13 σχόλια:

Dannossiel είπε...

συμφωνώ ότι τα ποδήλατα είναι γαμώ τις φάσεις.
Αλλά πέρα από την επαναστατικότητα που συνδέεται με τη χρήση τους απαιτείται επίσης:
1.γενναιότητα σε σημείο παράνοιας
2.τρελή κωλοφαρδία
και όλα αυτά για να μην καταλήξεις νεκρός επειδή δεν σε υπολογίζει κανείς και γενικα δεν έχουμε τους δρόμους που χρειάζονται για τα ποδήλατα.Πρεπει να φτιαχτούν ειδικοί ποδηλατόδρομοι.Δεν χρειαζεται να ρισκαρουμε τη ζωή μας.Μακάρι πάντως να γίνει σύντομα...Θα θελα να πηγαίνω με το ποδήλα το πανεπιστήμιο.Ίσως έτς να πήγαινα και πιο συχνά.Καταραμένε ΟΑΣΘ.

learning is earning είπε...

Κοίτα αρχικά δεν είχα συγκινηθεί πολύ με τη φάση ποδήλατο (βλ. την κοινή μας εμπειρία την Παρασκευή με τις οργασμικές κραυγές πόνου.) Ειδικά στην Αθήνα πίστευα έιναι μαλακία λόγω επικινδυνότητας και ανηφοροκατηφόρων. 2 μήνες στο Παρίσι με έπεισαν για το αντίθετο. Διότι στην ευλογημένη τούτη πόλη κάθε Παρασκευή βράδυ γύρω στους 1000 ποδηλάτες (και αν φαίνεται υπερβολικό κάνε ποστ και για rollers να σου πω τον αντίστοιχο αριθμό συμμετεχόντων)κάνουν κοινή βόλτα σε όλο το Παρίσι, από παιδάκια μέχρι ροζ Ευρωπαίες γριές. Αποτελεί ένα από τα μικρά μυστικά της -τρελής- ποιότητας ζωής της συγκεκριμένης πόλης. Αυτό θα μπορούσε να γίνει και εδώ και θα έλεγε νομίζω...

Υ.Γ. 1: (από προηγούμενο ποστ) Ρε μαλάκα την Εύα Λάσκαρη που την ήξερες;;; Τώρα είδα τι είναι!
Υ.Γ 2: Το "τοις πάσι" θέλει "ι"

Chaca-Khan είπε...

εχεις δίκιο: τις πάσι είναι.
εδώ έχουν γίνει μερικές ποδγλατοπορείες και μια ανεπανάληπτη βραδινή
μακάρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Εδώ κρα κάνουμε για μια φορά το χρόνο. Θέλει critical mass παδάκι μου, θέλει χαχα

*την εύα λάσκαεη τη έχω δει στην tv και σε playboy σε ιατρείο (ναι playboy σε ιατρείο)

Chaca-Khan είπε...

tois ennoousa TOIS

northaura είπε...

δεν ξερω αν ειμαι αρκετα τρελος, αλλα εχω κυκλοφορησει και στην αθηνα και στη θεσσαλονικη με ποδηλατο και δεν επαθα τιποτα (επισης και στο Ελσινκι Νοεμβρη και Δεκεμβρη και δεν επαθα τιποτα). ελα να αφησουμε τις μιζεριες και να στειλουμε επιστολες στον υπουργουλι και το βραδυη που δροσιζει καμια ποδηλαταδα

ευγε chaca

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά, υπάρχουν κάποιοι (ελληνο)αστικοί μύθοι για το ποδήλατο, για τους οποίους έχω γράψει και στο μπλόγκ μου. Ο κυριότερος είναι ότι είναι επικίνδυνο.

Σίγουρο το ποδήλατο στις Ελληνικές μεγαλουπόλεις δεν είναι ακίνδυνο αλλά είναι σίγουρα πολύ λιγότερο επικίνδυνο από το μηχανάκι ή τις μηχανές μεγάλου κυβισμού, μέσα τα οποία επιλέγει η μισή Ελλάδα για να κινείται. Και αυτή την κρίση δεν τη διατυπώνω υποκειμενικά, επειδή ας πούμε 10 χρόνια που κάνω ποδήλατο στην Αθήνα δεν έχω πέσει όυτε μία φορά, αλλά τη διατυπώνων καθαρά αντικειμενικά, για τον απλούστατο λόγο ότι το ποδήλατο αναπτύσσει πολύ χαμηλότερες ταχύτητες από το μηχανάκι και φρενάρει πολύ πιο εύκολα.

Ας μην καθορίζουμε την καθημερινότητά μας με βάση τέτοιους αστικούς μύθους.

Ανώνυμος είπε...

I want to ride my bicycle I want to ride my bike...where i like!

toolman είπε...

αφού τα χει πει ο freddie πολύ καιρό πριν! άδικο είχε;

silent stelios είπε...

Μεσα για την επομενη ποδηλαταδα.

Ανώνυμος είπε...

Nai, podhlato sta trena, sta lewforeia sta aeroplana.sta Taxi ,sto tax free alla kai stin evelpidwn..sto mouseio , sto thiseio kai pigenontas stin xio. Ma stin kriti min to fereis
to giati esu to ksereis.

kamia sxesi me tis alles

Ανώνυμος είπε...

Μήπως να οργανωθεί λίγο η ελληνική μπλογκόσφαιρα και με υπόμνημα στο Νικήτα Κακλαμάνη να ζητήσει μισό τετραγωνικό μονιμότητας για τη Μαλβίνα Κάραλη στο Α' Νεκροταφείο;

Ανώνυμος είπε...

προτου οδηγησω μηχανη στην αθηνα το θεωρουσα αυτοκτονια!το ιδιο ισχυει και με το ποδηλατο πιστευω. στην πραξη καταλαβαινεις αν ειναι επικινδυνο ή οχι. με την χρηση βασικων κανονων ειναι απολυτως ασφαλες. με ποιο σκεπτικο απαγορευονται τα ποδηλατα στα ΜΜΕ!!?

mao tse tung είπε...

ena kako exei mono to podilato stin poli: to kaysaerio (maskes, syntrofoi, maskes..)