Τα πόδια. Απόψε χάρηκα τα πόδια. Και καθισμένος με την πλάτη στον τοίχο - χάριν ευκολίας, μην πάει ο νου σου στο πονηρό - χαιρόμουν την επέλαση των κάτω άκρων. Και μαζί σκεφτόμουν.
Τα πόδια είναι το τελευταίο πράγμα που βγαίνει από το μουνί της μάνας μας. Ελέγχεται πρώτα αν είμαστε για όχι μπλαβά, το λένε κάπως αυτό αλλά η γουικιπίντια φαντάζει τόσο μακρυά. Μας τα ακουμπάνε στη μελάνη και αφήνουμε το πρώτο μας αποτύπωμα. Ωχ, δυο πατούσες! Μετά, σα σωστοί μικροί άνθρωποι, τα μαζεύουμε προς το κέντρο του σώματός μας και κλαίμε.
Όταν τα γόνατα αγγίξουν το πάτωμα είμαστε πια μικροί θεοί. Το γόνατο είναι το μέσο επαφής. Αυτή είναι κι η αλήθεια μας, μέχρι να...
Περπατήσουμε. Μόλις λίγο αργότερα αναπτύσσουμε δυνατότητες όπως το τρέξιμο.Την κλωτσιά, το χοροπηδητό, το ανάποδο περπάτημα, τις μύτες, το μπουρδούκλωμα, τους μύκητες.
Σταυροπόδι, ουάου... Εφηβεία κι αμφισβήτηση. Ερωτικά καλέσματα με παράλληλες κνήμες ή αντρικές απομιμήσεις με ορθές γωνίες.
Υπομονή... Περισσότερη υπομονή...
Και μετά η αφαίρεση. Το "όχι πόδι", τα ανοιχτά πόδια. Τα κλειστά πόδια, τα μαζεμένα έντεχνα στο στήθος πόδια, τα στοιχισμένα πόδια κι αυτά που χάσκουν αντιγράφοντας κάποιο περιοδικό. Τα τεθλασμένα πόδια σαν τις πλευρές μιας κλεψύδρας. Τα γυμνά πόδια και τα καλυμμένα πόδια. Τα αξύριστα πόδια και τα λεία πόδια. Τα στραβά, τα κοκκαλιάρικα, τα μονομπλόγκ, τα ζαμπονάκια. Τα πόδια που φαίνεται να ανήκουν σε μια άλλη λεκάνη.
Αλλά πάντα εκεί. Στη ευθεία του ματιού μου, με νάζι, παλλόμενα στη μουσική, τσαχπίνικα σταυρωμένα, δειλά ή ανάμεσα σε άλλα πόδια μπλεγμένα.
Κάτω από τη κουβέρτα, με κιρσούς κι ευρυαγγείες, θεσσαλιστί νταουλιασμένα. Προς το τέλος, να σέρνονται βαριεστημένα χρούτς-χρούτς στα πλακάκια ενός νοσοκομείου.
Μετά, ω, τι αλλάγη στη ζωή, να βγαίνουν πρώτα από το ναό παράλληλα με το έδαφος. Με τα παπούτσια να εξέχουν στην άκρη. Και τελική ειρωνεία να παραχώνονται αυτά πρώτα στο χώμα.
Καλή Κυριακή, αχα χα χα...
19 σχόλια:
Πέστε αν είδετε ποτέ σας
σ' άλλη τέτοια ωραία μαλλιά,
τέτοιο χέρι, τέτοιο πόδι,
τέτοια αγγελική θωριά;
Το όνειρο, Σολωμος, Χατζιδακης
εαν κ..μακαβριοο μεν,ρεαλιστικο δε..!
υπεροχο!! τιποτα γαμπες θα ειδες και πηρες εμπνευση ε?
sunday comes and sunday goes..
λοu
oooo oo ooo
ναι ναι γ(ε)ια μας...
Ζήλεψα.
! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
πεγιοτάκο μου εσύ
υγ: δεν υπάρχεις...
and what about elenitsa (pou den exei podia?)
kata to 'opoios den exei myalo , exei podaria' h Elenitsa
..exei myalo!
pozalakia eksw loipon
zhtw sthn an8rwpogewgrafia twn katw akrwn.
(zhtw ta greeklish. zhtw to log in otan de bariesai)
idaelhsths
@ lou
Για να πω την αληθεια, σε ολο το ευρος της ψευδωνυμιας μου, μπουτια ειδα.
@ Σαλαμι
Ρουφα ρουφα , μου μπηκε το σεντονι στο κωλο.
@ Ariel
Επειδη δεν εχεις ποδια ε;
@ Rodia
! * 18 = :)
@ Brak.
Υπαρχω και ειμαι ύπαρχος.
@ Spiral
Η Ελενιτσα δεν ηταν στο παρτυ. Μενει μακρυα και δεν μπορουσε να ερθει με τα ποδια.
@ Ιντεαλ.
Φυσικη Ανθρωπογεωγραφια
"..Του έπλενε τα κουρασμένα πόδια μια τα σκούπιζε με την χνουδάτη υποταγή της
-χωρίς εσένα τι θα ήμουν-
Και μια του πούλαγε απόσταση, μυστήριο
Εκβιαστικό για να της χορηγήσει
Της υπαρκτής την ιθαγένεια.."
Tereza, yours?
Οχι..:)
Από την καινούργια συλλογή ποιημάτων της Κ.Δημουλά - " Χλόη Θερμοκηπίου ".
http://www.phys.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/kikh_dhmoyla/2005_xloh_8ermokhpioy.htm#ΜΗΝ_ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ_ΟΥΤΕ_ΤΗΝ_ΨΥΧΗ_ΣΟΥ
Σε ένα επόμενο πόστ γράψε για τα χέρια..
@ Tic Tac
πρέπει να δεις αυτό:
http://www.youtube.com/watch?v=2_5edxArGT8
'τα πόδια' είναι πάντα σχετική έννοια
thanx Τερεζα για τη χ.θ. Δεν ηξερα οτι εχει βγαλει νεα συλλογη!
Μιλουσα χθες με μια κοπελα στη γιορτη βιβλιου στον οικο που εκδιδει η Δημουλα και συμφωνησε οτι "women love Kiki" !
But why...?
Δε χρησιμοποιει σκληρες λεξεις αλλα περιγραφει σκληρες καταστασεις με γλυκο τροπο, λεω εγω.
Εχεις διαβάσει ένα ποιημά της που λέγεται «Σκόνη»; Ενα απλό, ασήμαντο θέμα όπως το ξεσκόνισμα το μετέφρασε σε υπαρξιακή αγωνία. Είναι μοναδικός ο τρόπος που χειρίζεται την γλώσσα. Με «Μεταφέρει Παραπλεύρως».
Για αρκετό καιρό δεν είχα καταλήξει ποια μου είναι πιο αγαπημένη από τις δύο, η Μαρία Πολυδούρη ή η Κική Δημουλά. Το ξέρω πως δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση μεταξύ μιας γυναίκας που ανήκει στη γενιά του ’20 και πέθανε σε ηλικία 28 ετών και μιας γυναίκας που έχει φτάσει στα 78 της χρόνια και κουβαλάει όλη τη μεστότητα και τη γεύση της ζωής.
Δεν είναι φοβερό ότι η μια αποχώρησε από τη ζωή το 1930 και η άλλη ήρθε ένα χρόνο μετά το 1931;
Οι άντρες άραγε γιατί αγαπούν τόσο τον Κ.Καρυωτάκη; Η ποιησή του έχει μια κλασσική απλότητα και μια λεπτότατη θλίψη. Λέω εγώ τώρα :)
Νταουλιασμένα και παρτσακλά απ'το ζαμπλάρωμα...
@ Τερεζα : Θα το κανω.
@ Κοατσπ : Ξεμπλετσώθ'κα στο γέλιο.
Δημοσίευση σχολίου