Σελίδες

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Syntagma (3 μέρες)

Δεν έχω xρόνο τελικά να γράψω όλα αυτά που ήθελα. Ή μάλλον θα κάνω ένα γρήγορο:

FACTS:




Για όλα τα πανέμορφα ή για ορισμένα facts της κίνησης, σας παραπέμπω στο κείμενο για την 26η Μαϊου και αυτό για την 27η του βυτίου καθώς και αυτό για την 25η (1η μέρα) του endea neos. Οι περισσότεροι ή τα περισσότερα άλλωστε τα γνωρίζετε ή τα έχετε οσμιστεί.

ΤΡΩΤΑ: 


Προχωρώ λοιπόν σε γόνιμη γκρίνια:
  • Δε μου αρέσει η απεύθυνση "στους πολιτικούς" ή "στην τρόικα" (πχ θέλουμε δουλειά για όλους). Θεωρώ ότι έχουμε μαζευτεί και μαζευόμαστε για να δούμε τι θα κάνουμε στα σοβαρά ακριβώς επειδή "οι λύσεις στα προβλήματά μας μπορούν να προέλθουν μόνο από εμάς"
  • Δε μου αρέσει που εντέλει πολύς κόσμος "καπελώνει" χωρίς να το ξέρει το πνεύμα της πρωτοβουλίας (όπως το εννοώ εγώ φυσικά) με τις ετοιμαντίδικες πρακτικές και αφηγήσεις του. Η αριστερή κινηματική παράδοση & οι πρακτικές της είναι χρήσιμες γιατί είναι έμπειρες όμως γίνονται δόγμα, αρτηριοσκλήρωση & εγκλωβίζουν το πνεύμα. [τυπικά τέτοια σοβαρά παραδείγματα δες : Κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις για τον απεγκλωβισμό του κινήματος από την παγίδα του ψευδοσυμβάντος | underoground ]. Αυτό, όπως και
  • Δε μου αρέσει η κόμπλα με τη φωτογράφηση, τη βιντεοσκόπηση, το live-streaming που ακόμη και μέχρι εχθές "απαγορευόταν" καθώς και τη σ΄χεση των παραδοσιακών media. Ακόμα και η ηχητική απόδοση ή και καταγραφή τυπικά "απαγορευόταν". Δεν έχω ξανακούσει κάτι πιο παράλογο και πιο ύποπτο από αυτό και είναι το τελευταίο που περίμεα. Όξω στα φοβικά, ναι στη διαφάνεια και το openess. Ναι στη δημόσια σφαίρα, ναι στο δημόσιο χώρο, τα μέσα στα χέρια μας, κατασκευή media center επί τόπου. Όλα τα προηγούμενα αποτελούν στοιχείο του παλιού που είναι από αυτά που αυτοί οι αξιόλογοι και χρήσιμοι άνθρωποι πρέπει να πετάξουν και να προχωρήσουν μαζί μας στο νέο
  • Δε μου αρέσει που ο ξεσηκωμός και η άρνηση σε όλα τα έξωθεν δε συνοδεύεται ισόποσα από την ανάληψη των ευθυνών όλων μας, αυτών που ψηφίζουμε τόσα χρόνια, αυτών που δεν κάνουν τίποτα τόσα χρόνια σαν κ αυτό που κάνουν τώρα, αυτών που έχουν λαδώσει, της γκλαμουριάς, της καγκουριάς, της μπουζουκιάς, της προχειράντζας του ελληναριού, της καφρίλας, του συνδικάτου, της λαμογιάς, τηα αμορφωσιάς, της γυφτιάς και πάει λέγοντας. Πράγματα που αν δε χαρακτηρίζουν ή έχουν χαρακτηρίσει εμάς δεν μπορεί να βρίσκονται πιο μακριά από ότι ξέρωγώ ο θείος μας. Δες η θεωρία της «Μηδενικής Ευθύνης» (ή «Δενφταιωκρατία») κι  η  «Μαζί τα Φάγαμε» (ή «Εσυφταιγωισμού»)
  • Δε μου αρέσει που δεν αντιμετωπίζουμε πολλά από τα έξωθεν σαν νομοτελειακές συνέπειες της παραπάνω απραξίας ή διεστραμμένης πράξης που δεν μπορεί παρά να αναλάβουμε γιατί στο κάτω κάτω στ @@ όλων των άλλων για τη μαλακία που μας έδερνε. Μην ξεχνάμε πως αποτελούμε μια κουτσουλιά 10εκ στην ευρώπη ή τον κόσμο
  • Δε μου αρέσει που το "κίνημα" δεν έχει ταυτόχρονα εντονότερο προσανατολισμό στα συστημικά προβλήματα και ως εκ τούτου στην πλειοψηφία των υπόλοιπων πολιτών αυτής της γης
  • Δε μου αρέσει η μη αποδοχή της άγνοιας που χαρακτηρίζει πολλούς από μας. Δε δικαιολογώ σε τέτοιες κρίσιμες περιστάσεις να λες πράγματα για τα οποία δεν είσαι σίγουρος και να υπερθεματίζεις με δόγμα που είναι αυτό το οποίο πρέπει να προσπεράσουμε
  • Δε μου αρέσει ως εκ τούτου που δεν επικεντρώνουμε στη δημιουργία μιας δομής, μιας πλατφόρμας με σοβαρές βάσεις και όχι κουτουρού, που θα περιορίζεται στην αρχή σε 4-5 εντελώς common sense πράγματα που είναι δυνατόν να εμπνεύσουν και να συσπειρώσουν και άλλο κόσμο, κόσμο που δεν είναι νεολαίοι ή και που μπορεί να είναι αλλά πάντως αποτελούν τη δεξαμενή του ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες και που παραμένε ιυγιές στις παρυφές του συστήματος.
  • Δε μου αρέσει που ενώ στην χθεσινή συνέλευση περίπου στις 22:00 υπήρχε ένα κείμενο με 4 common sense γραμμές στο οποίο συμφωνούσαμε όλοι και λέγαμε ότι είναι η αρχή, θα το πάρουμε λάου-λάου, γραμμή γραμμή θα προσθέτουμε, παρόλα αυτά αρκετά αψυχολόγητα στις 01:00 κατέβηκε και ψηφίστηκε τυφλά το ψήφισμα του συντάγματος πολύ παραπάνω περιττών και αδούλευτων γραμμών με συντηρητικό λόγο που στενεύει το πνεύμα που θα μπορούσε να είναι το μόνο που θα εμπνεύσει τον εμπλουτισμό του κινήματος με καινοτομικά σημεία
  • Δε μου αρέσει που οι συνελεύσεις δεν ξεκινού 20:00 (μέρα, ώρα δελτίων και ώρα που μπορεί να παρακολουθήσει ο εργαζόμενος). Ανταυτού γίνεται 22:30. Μετά τα μεσάνυχτα και προχωρώντας, το μίγμα της συνέλευσης γίνεται "νυχτόβιο" και τα αποτελέσματα και οι απφάσεις της επίσης.
  • Δε μου αρέσει που η θεμιτή εμμονή με την άμεση δημοκρατία δεν αναγνωρίζει πως οι κλίμακες είναι τεράστιες και πως αυτό δεν μπορεί να μην έχει απολήξεις , δε θα μπορέσει να λειτουργήσει. Ναι στις  περισσότερες εξουσίες στην τοπική αυτοδιοίκηση και τη σύνδεσή της με τοπικές λαϊκές συνελεύσεις. Αλλά δεν υπάρχει περίπτωση -τουλάχιστον για αρχή- να λειτουργήσει κάτι εκτός αντιπροσωπευτικού κοινοβουλευτικού συστήματος
 [to be updated]



AITHMATA:

photo: eurokinissi
 Παρακάτω μαζεύω ορισμένα αιτήματα που έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν πχ σε ανοιχτό ερωτηματολόγιο στο facebook (προσοχή unofficial) με δικό μου curation (προς θεού). Η λίστα μου είναι ανοιχτή για προσθήκη, διόρθωση, αναδιατύπωση, παραμετροποίηση, συζήτηση γιατί ξεκάθαρα δηλώνω άγνοια από ένα επίπεδο και πέρα. Είναι η αρχή
  1. ΑΜΕΣΑ
  2. Άρση βουλευτικής ασυλίας, μείωση αριθμού βουλευτών και των μισθών τους 
  3. Κατάργηση δανειοδότησης πολιτικών κομμάτων
  4. Αλλαγή εκλογικού νόμου | Απλή αναλογική
  5. Κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο
  6. Απόλυτος διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους και γενναία φορολόγησή της
  7. Κατάργηση υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας
  8. Γενναία μείωση εξοπλιστικών δαπανών
  9. Άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων ανεξαιρέτως χωρίς παράθυρα και περιστολές
  10.  ΠΙΟ ΓΕΝΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΛΕΤΗ
  11. Έξοδος από το μνημόνιο
  12. Όχι στην ιδιωτικοποίηση των κοινών αλλά εξυγίανσή τους -ότι κι αν σημαίνει αυτό! 
  13. Δημιουργία ισχυρού κρατικού τραπεζικού φορέα
  14. ΄Εξωση πολιτικών κομμάτων από πανεπιστήμια και συνδικαλισμό
  15. Ενίσχυση επαρχίας και αποκέντρωση
  16. Περισσότερες εξουσίες στην τοπική αυτοδιοίκηση. Σύνδεσή της με τοπικές λαϊκές συνελεύσεις
  17. ΠΙΟ ΜΑΚΡΟΠΝΟΑ
  18. Έλεγχος του πόθεν έσχες για μεγάλα εισοδήματα από το 1974+
  19. Ανεξάρτητη επιτροπή λογιστικού ελέγχου
  20. Συνταγματική αναθεώρηση
  21. Μείωση γραφειοκρατίας στο ελάχιστο
  22. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
  23. Άμεση φορολογική επιβάρυνση όσων έχων συνολική περιουσία πάνω από 1.000.000Ε
  24. ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ
  25. Αναδρομική κατάργηση παραγραφής πολιτικών ευθυνών
  26. Ανεξαρτησία δικαιοσύνης. Ορισμός δικαστών με αδιάβλητη κλήρωση. Ενίσχυση δικαστικού σώματος για αμεσώτερες εκδικάσεις
  27. Θέσπιση ειδικού δικαστηρίου διαφθοράς με ενόρκους για τα οικονομικά σκάνδαλα
  28. Άμεση απόδοση ευθυνών για όσους καταχράστηκαν δημόσιο χρήμα. πρώτα με πρόστιμα και σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής τους φυλακή
  29. Δημοσίευση κρατικών οικονομικών δεδομένων στο διαδίκτυο σε συγκριτικούς πίνακες
  30. Ανοιχτός δημόσιος διάλογος πολιτικών-πολιτών σε τακτά χρονικά διαστήματα
[to be updated]


ΠΗΓΕΣ:

http://gobundlr.com/b/greekrevolution


[editing]



ΠΑΡΑΚΑΛΩ σχολιάστε, συνεισφέρετε

44 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μία γενική παρατήρηση: είναι πολύ ευκολότερο να πετύχεις κάτι όταν το αίτημα σου είναι πολύ συγκεκριμένο και έχει πολύ μεγάλη απήχηση. Στην συγκεκριμένη περίπτωση φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει 'αγανακτησμένος' που να μην είναι υπέρ της άρσης της βουλευτικής ασυλίας. Aυτό από μόνο του θα έπρεπε να είναι το μοναδικό αίτημα της συγκεκριμένης κίνησης και θα είχε και τα μεγαλύτερα αποτελέσματα. Δηλαδή, θέλουμε δημοψήφισμα για την άρση της βουλευτικής ασυλίας.

Παρ' όλα αυτά, ένα πιο άμεσα εφικτό αίτημα (που θα δώσει μομέντουμ στην κίνηση και δεν χρειάζεται να περιμένει αλλαγές συντάγματος όπως η βουλευτική ασυλία) είναι η μείωση των μισθών των βουλευτών στα 3.000 ευρώ, περικοπή επιδομάτων, 12 μισθοί κτλ... (όπως και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων). Ίσως θα έπρεπε το κίνημα να στηρίξει το συγκεκριμένο... υπερβαίνει κομματικά, κτλ. και ηλήθια discourses 'μνημόνιο, τρόικα ΔΝΤ κτλ...' τα οποία μεταξύ μας δεν θα ήθελα ποτέ να πάνε σε δημοψήφισμα διότι όλοι ξέρουμε ότι το κακό της δημοκρατίας είναι ότι όλοι ψηφίζουν και οι περισσότεροι από αυτούς είναι ανίδεοι και suceptible

after all, let us not forget that

'Democracy is a device that ensures we shall be governed no better than we deserve' George Bernard Shaw

Ζάνα

Fade είπε...

Γιατί η "γόνιμη γκρίνια" δεν γίνεται "γόνιμη πρόταση"? Εννοώ αποκλειστικά το ύφος, δηλαδή αντιστροφή του "δεν μου αρέσει".

Σε ποιον απευθύνονται όλα αυτά τα αιτήματα?
Δηλαδή η Συνέλευση έχει αιτήματα και τα απευθύνει στην κυβέρνηση για να τα αλλάξει αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο την εξουσία της και γνωρίζοντας παράλληλα ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει?
Υπάρχει ΕΝΑΣ άνθρωπος στη Συνέλευση που ΑΥΤΟΣ θα αναλάμβανε να φτιάξει την ομάδα που θα άλλαζε κάτι? Να οδηγήσει? να κυβερνήσει?(ουπς ταμπού)

Θα κρατήσω ως πιο σημαντικό από την "γόνιμη γκρίνια" αυτό:

"Δε μου αρέσει ως εκ τούτου που δεν επικεντρώνουμε στη δημιουργία μιας δομής, μιας πλατφόρμας με σοβαρές βάσεις και όχι κουτουρού, που θα περιορίζεται στην αρχή σε 4-5 εντελώς common sense πράγματα που είναι δυνατόν να εμπνεύσουν και να συσπειρώσουν και άλλο κόσμο, κόσμο που δεν είναι νεολαίοι ή και που μπορεί να είναι αλλά πάντως αποτελούν τη δεξαμενή του ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες και που παραμένε ιυγιές στις παρυφές του συστήματος."

Ιωσηφίνα είπε...

@ Chaca : Εμένα πάντως μου έκανε καλό που διάβασα μαζεμένα αυτά που λέμε 'αυτονόητα'. Όταν μπαίνουν έτσι, απλά γραμμένα, το ένα κάτω από το άλλο, αρχίζουν στον ορίζοντα να διαγράφονται και ως εφικτά. Μαζί με τις σκέψεις, και τα ερωτηματικά.

@ Fade, Xana : Και ναι, εννοείται, πρέπει να σκεφτούμε και ένα βήμα παραπάνω.

underoground είπε...

Χαίρομαι που συμφωνούμε και ευχαριστώ για την αναφορά :) Καλή συνέχεια.

pokapiko είπε...

Εφυγα με νικη νωρις,ελπιζω να τα πες και εκει...

chacakhan είπε...

@pokapiko είπα εχθές κάποια, όσο μου δίδεται ο χρόνος κ όσο με παίρνει. αλλά κι εδώ που καταγράφηκαν είναι κάτι. οι κουβέντες πλέον στο σύνταγμα έχουν νόημα περισσότερο στις ομάδες εργασίας και λιγότερο στη συνέλευση νομίζω

@fade είμαι σίγουρος πως αν ήσουν στις συνελεύσεις θα με ένοιωθες και δε θα ζήταγες αντιστροφή.
τα αιτήματα -αν ρωτάς εμένα- δεν απευθύνονται στην κυβέρνηση απευθύνονται στους συμπολίτες μας που μπορούν να εκλεχθούν και ψηφίζουν και έχουν το νόημα της συσπείρωσης πίσω από αυτά. η συνέλευση δεν έχεικάνει (δεν έχει προλάβει και ορθώς) να συζητήσει για αιτήματα. το μόνο που έχει καταφέρει να κάνει είναι να μιλά για γενικές απεργίες διαρκείας χωρίς το γιατί.

@underoground ;-))))



γενικά ρε παιδιά -και με ορισμένες κουβέντες εκεί- καμιά φορά νοιώθω ότι είμαι αυστηρός καμιά φορά νοιώθω τη ματαίωση. τα στερεότυπα νομίζω χορεύουν βαλς στα κεφάλια νέων ανθρώπων ακόμα και την ύστατη στιγμή ευθύνης. είναι μάστιγα.

chacakhan είπε...

ή ακόμη και προτρέχω. αλλά πώς χωρίς τέτοιες βάσεις δεν μπορώ να το φανταστώ

δεν μπορεί να νοείται αυτό το κίνημα σαν τη συνέχεια της κάθε απεργίας κ διαδήλωσης των τελευταίων 15 χρόνων με συγχωρείτε

πάντως ότι χειρότερο έχω ακούσει ότι ο λόγος μου είναι συντηρητικός :-)

chacakhan είπε...

"Οι αγανακτισμένοι είναι ένα κίνημα που δεν καπελώνεται από σάπια κόμματα αλλά κινδυνεύει από σάπιες ιδελογίες"

Ανώνυμος είπε...

εεε
όταν μιλάς με αιτήματα που έχουν ειπωθεί τα τελευταία 30 χρόνια
μπορεί να μην είναι ο λόγος σου συντηρητικός
όμως φαίνεσαι ως τέτοιος

Ανώνυμος είπε...

πάντως απ'οτι βλεπω Chaka απο τα λινκς σου χρειάζεται τεράστια υπομονή εκεί... ελπίζω να κρατήσει μέχρι την Τρίτη που θα είμαι Αθήνα

Ζάνα

Ανώνυμος είπε...

Ας μη γελιόμαστε. Αυτή καθεαυτή η "λαϊκή συνέλευση" είναι η ζωντανή απόδειξη γιατί φτάσαμε ως τη χρεοκοπία. Είμαστε μειοψηφία όσοι θέλουμε να βρούμε τα στοιχεία που μας ενώνουν. Οι περισσότεροι ομιλητές -εσκεμμένα ή όχι- επικεντρώνονται σε αυτά που μας χωρίζουν.

Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ο διαχωρισμός που υπάρχει -και που βλέπω να γίνεται εντονότερος- μεταξύ των "πάνω στη Βουλή" και των "κάτω στην πλατεία". Αν συνεχιστεί έτσι το πράγμα θα φύγουν όλοι οι πάνω και θα μείνουν 1000 άτομα κάτω μέχρι να πεθάνουμε από πλήξη.

Το μεγάλο φάουλ την τρίτη μέρα ήταν η φράση "Άμεση Δημοκρατία". Για δύο λόγους:
1. Έτσι αποκλείεις όσους είναι υπέρ της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
2. Τίθεται ένα τεράστιο ερώτημα: ποιους εκφράζει η συνέλευση; Όλους όσους διαδηλώνουν ή μόνο τους "κάτω" στην πλατεία; Αν ισχύει το πρώτο τότε η διαδικασία δεν είναι αμεσοδημοκρατική αφού δεν είναι δυνατόν να συμμετάσχουν όλοι. Αν είναι το δεύτερο μιλάμε για άλλο ένα πανηγύρι διαχωρισμού της κοινωνίας σε πάνω και κάτω, αριστερά και δεξιά, πέρα και δώθε. Σε αυτήν την περίπτωση, ευχαριστώ, δεν θα πάρω.

Μέχρι στιγμής κάνω υπομονή προσπαθώντας να αποφασίσω αν αξίζει να μιλάς σε αυτιά με τοίχους.

Ανώνυμος είπε...

και θα συμφωνήσω πολύ πολύ με τον προηγούμενο ανώνυμο

mitsakos είπε...

κι εγώ θεωρώ πως το πιο ανησυχητικό είναι ο διαχωρισμός της πάνω και της κάτω πλατείας - είναι σαν η κάτω πλευρά να αγνοεί την πάνω πλευρά θεωρώντας πως απλά εκτονώνεται - ίσως και να είναι έτσι, αλλά σκοπός δεν είναι να γίνουν οι ζυμώσεις και να βρούμε όλοι τους κοινούς στόχους (βασικούς κιόλας όπως η άρση της ασυλίας ας πούμε); και σίγουρα θεωρώ πως δεν μπορούν να αποκλείονται όσοι είναι υπέρ της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας - επίσης υπάρχουν άνθρωποι όλων των ηλικιών που θα μπορούσαν να ενημερωθούν, που θα έπρεπε μάλλον να μπορούν να ενημερωθούν και δεν διαθέτουν ίντερνετ - αυτή η εμμονή με την κάλυψη από τα μέινστριμ μήντια δεν τους αποκλείει επίσης;

Ανώνυμος είπε...

συντηρητικούρα chaka khan μην πιστεύεις τις αλητείες του καναλάρχη και μην απογοητεύεσαι. Δεν είναι συνέχεια διαδήλωσης το σημερινό, αλλά πραγματικά πιστεύω ότι ας πούμε ο Δεκ.08 ήταν το πρώτο βήμα, που έκανε εφικτό το δεύτερο, δλδ το Σύνταγμα. Ίσως στο τρίτο βήμα (αν προλάβουμε βέβαια και δεν μας έχει καταπιεί το σύμπαν-ελλάδα), που θα υπάρξει και λόγω της εμπειρίας-γνώσης συνέλευσης, να φτιαχτεί η πλατφόρμα που λες.
κατά τ' άλλα σχεδόν σε όλα τα άμεσα κ σε όλα τα πιο γενικά συμφωνούμε. (Δυστυχώς δεν προλαβαίνω να αναπτύξω)

βυτίος.

Ανώνυμος είπε...

"Δε δικαιολογώ σε τέτοιες κρίσιμες περιστάσεις να λες πράγματα για τα οποία δεν είσαι σίγουρος και να υπερθεματίζεις με δόγμα που είναι αυτό το οποίο πρέπει να προσπεράσουμε"

Ακόμα κι αν αυτό ήταν το μόνο με το οποίο συμφωνώ (δεν είναι το μόνο...), νιώθω πολύ χαρούμενος που γράφτηκε.

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Καλή προσπάθεια Τσάκα όμως την βρίσκω βιαστική για τα συμπερασματά της καθώς σε κάθε τετοιο προσπαθώντας να ακολουθήσω το σκεπτικό σου ένιωθα να τρέχω δίπλα απο μία διαδικασία που εννοείται οτι θα είναι χρονοβόρα και συνεπώς πρέπει να ακολουθώ με υπομονή και μέσα απο αυτή να προσπαθήσω να βγάλω ένα διαυγές συμπέρασμα και ίσως και πρόταση..
Ακόμα και εσύ πάντως οδηγείσαι σε μη πρόταση ,έστω και εναλλακτικής, για λύσεις για αυτά τα οποία "γκρινιάζεις"...
Παραθέτεις γενικές προτάσεις που πολλές απο αυτές είναι γνωστές σε πολλούς και σίγουρα είναι επι του αποτελέσματος και όχι επι της διαδικασίας η οποία είναι που χρήζει προτάσεων..

Ιωσηφίνα είπε...

Γαμώτο μου πνίγομαι στην πληροφορία

αααααα

chacakhan είπε...

συμφωνώ κι εγώ με τον ανώνυμο με τον οποίο συμφωνεί ο άλλος ανώνυμος. Παιδιά. Ξεκολήστε με την ανωνυμία. Επιλέξτε ένα γαμημένο nickname ακόμα και για μια φορά.

@salami
κάνεις λάθος. έχει μέσα και προτάσεις. και η "γκρίνια" έχει να κάνει με fine tuning. προσπαθώ και εκεί αλλά και εδώ για "διορθωτικές" κινήσεις. κάνεις επίσης λάθος: τα αιτήματα δεν είναι οι απαντήσεις στα τρωτά. είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. πάλι λάθη με την πάρτυ μου οέο

επί του πρακταίου: απόλυτη διαφάνεια (media center), απόρριψη κατά το δυνατόν του hijacking του μανιχαϊσμού των "επαγγελματιών επαναστατών", δουλειά για μια πλατφόρμα που θα εμπνεύσει περισσότερους και χρησιμότερους να δουλέψουν στα σοβαρά

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

To είπα οτι έχει και προτάσεις.Και είπα και τι είδους.
Λάθος που δεν το πρόσεξες.Επίσης δεν κατέκρινα την "γκρίνια"σου,απλά είπα οτι ήταν βιαστικό σαν συμπέρασμα..Το λάθος σου είναι πάλι οτι βιάστηκες..

chacakhan είπε...

αγορίνα μου, ο λόγος μου συνοδεύει την κατάσταση όπως την παρακολουθώ. τί βιάστηκα. σήμερα βλέπω αυτα΄, ανησυχώ για εκείνα, αύριο λέμε τώρα θα υπάρχουν άλλα.εάν δεις τις χθεσινές αποφάσεις, εάν δεις το ψήφισμα κτλ, θα δεις ότι το πράγμα έχει πάρει μια τέτοια κατεύθυνση σε μεγάλο ποσοστό. προσπαθώ να το ανατρέψω. αλλά για μένα μέχρι στιγμής πάντα, βλέπω ότι νικάει και προσπαθώ να το προλάβω. δε σε καταλαβαίνω

chacakhan είπε...

Με λίγα λόγια: H ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ αριστερά & συνδικαλισμός είναι MOSTLY μέρος του προβλήματος & της καθήλωσης παρά μέρος της λύσης και της υπέρβασης. και αυτό το βλέπω και στη συνέλευση αλλά η συνέλευση δεν το βλέπει όλη

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Tα ξέρω και τα καταλαβαίνω αυτά που λες.Το πιο σημαντικό πράγμα κατα τη γνώμη μου είναι ο καθένας μας να παίρνει το απλό παράδειγμα που δίνει αυτή η νέα διαδικασία που είναι η αμεσότητα όταν ο κόσμος βγαίνει έξω και μιλάει...Αυτό χρειάζεται πάνω απο όλα να διαδοθεί και να αρχίσει να γίνεται παντου,Τώρα,το να κάτσουμε και να συζητάμε για την συγκεκριμένη συνέλευση,το τι πάει λάθος και τι και πως, σίγουρα είναι θεμιτό αλλά μέχρι ενός σημείου..Χρειάζεται έργο πάνω απο όλα.Και το έργο αυτή την φορά είναι απλό κιόλας..

chacakhan είπε...

Το έργο δεν είναι καθόλου απλό και εν πάει περιπτώσει θεωρώ πως τα περί άμεσης δημοκρατίας κτλ πολύ σωστά, είναι ο τρόπος για το crowdsourcing των ομάδων εργασίας που θα διαμορφώσουν ας πούμε συνθετικά το πλαίσιο μιας διεκδίκησης που σε πρώτη νομίζω (για το άμεσο θΈμα) θα πρέπει να απαιτήσει κυβέρνηση συμμαχίας και να ακολουθηθεί η πρόταση και στη συνέχεια πούλο και μια άλλη εκπροσώπηση αλλά μου είναι αδύνατον να φανταστώ μια χώρα (ακόμη κια τόσο μικρή όσο 10εκ) να πορεύεται με αμεσοδημοκρατία και χωρίς καθόλου αντιπροσώπευση. δεν ξέρω. μπορεί να είμαι και συντηρητικός

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Ουφ...Πάμε πάλι,το έργο που αναφέρθηκα και είναι απλό έιναι η διάδοση του τρόπου συνελεύσεως ώστε να εξαπλωθεί η προσπάθεια...Συντηρητικός δεν ξέρω,σίγουρα όμως πολύ βιαστικός για άλλη μία φορά...

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Επίσης το "αν δεις τις χτεσινές αποφάσεις" πες το σε κάποιον που δεν ήταν εκεί....

chacakhan είπε...

το "αν δεις.." δε σήμαινε αυτό που εννόησες. λο9ιπόν. τέρμα με την κόμπλα. βαρέθηκα. paused & ο διάλογος

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Α συγνώμη...

Ιωσηφίνα είπε...

Λοιπόν πως το βλέπω εγώ (όπως και εσύ τσάκα, αλλά και άλλοι, εδώ με τα δικά μου λόγια) κ έχοντας παρακολουθήσει μόνο όλη τη συνέλευση της Τετάρτης και το τέλος της χτεσινής
αλλά κ μετά από συζήτηση χτες βράδυ με φίλες που την παρακολουθήσαν όλη τη χτεσινή:

Υπάρχει η μερίδα των δημιουργικών, αυτών που μιλούν για κάτι συγκεκριμένο, πέρα από το 'κλέφτες κλεφτες' 'κάτω το μνημόνιο' 'δεν πληρώνω'. Αυτοί που ίσως αναγνωρίζεις σε αυτούς τον εαυτό σου - το αίσθημα που ο τικτακ (ποστ 'πρώτη πράξη') ορίζει ως 'υπάρχουν κι άλλοι σαν κι εμάς'. Κ με νύχια και δόντια αγωνίζονται για να βγει κάτι από όλο αυτό το πανηγύρι (με την καλή έννοια)

Υπάρχει η μερίδα αυτών που μιλούν άμεσα και προσωπικά, αυθόρμητα, άνθρωποι όλων των ηλικιών, χωρίς να προτείνουν κάτι, κάνοντας όμως καλό με τα λόγια τους (όπως κάποιοι ηλικιωμένοι, ή μεγαλύτεροι που λενε το 'παιδιά συγγνώμη για αυτό που σας κληροδοτήσαμε, είμαστε μαζί σας').

Ύστερα υπάρχει αυτή η μεγάλη μερίδα των 'επαγγελματιών' των συνελέυσεων,που παίρνουν το μικρόφωνο και δεν το αφήνουν, οι συνηθισμένοι στις ομιλίες που επομένως που δε διστάζουυν να ανεβούν οπότε φαίνονται και πειρισσότερο (φαινόμενο παγόβουνο), οι οποίοι συνήθως φαίνεται ότι προέρχονται από αριστερό χώρο. Αυτοί κάνουν το λάθος (όχι όλοι όσοι ανήκουν στον αριστερό χώρο, τονίζω) να χρησιμοποιούν αυτόν τόν λόγο που μας ανατριχιάζει, που αποτελείται από κακοσύντακτες -ότητες και -λογίες, που έχει υπνωτίσει για πολύ καιρό την αριστερά και την έχει καθηλώσει σε ένα βούρκο απραξίας (το ξέρω ότι γενικεύω). Αυτοί οι οποίοι έχουν συζητηθεί αρκετά στα μπλογκ, και στους οποίους αναφέρεσαι Τσάκα ως 'μέρος του προβλήματος'.

Και τέλος υπάρχουν και αυτοί που έχουν κάψει λίγη φλάτζα και βγαίνουν και λένε ότι η πεθερά τους έχει καρκίνο, και είναι άνεργοι 200 χρόνια, και φτύνουν πάνω στο μικρόφωνο, και σε κάνουν να υποψιάζεσαι σοβαρά ότι αυτή κατάσταση τους έχει ωθήσει στα ναρκωτικά :)

Το ξέρω ότι δεν συνεισφέρω σε τίποτα με το να κατηγοριοποιώ (μάλλον το στερεοτυπικεύω και το κάνω χειρότερο).

Είμαι πολύ ανήσυχη. Προσπαθώ να έρθω στα ...'λόγια' μου (ποστ παρακάτω) και να πάψω να ανησυχώ και να εμπιστευτώ. οτι όλα για κάποιο λόγο γίνονται, κάποιο σκοπό ενέχουν, ένα τέλος.

Και ναι, θα επιχειρήσω να πω το πιο ειλικρινές πράγμα που μου βγαίνει να πω αυτή τη στιγμή ως 'πρόταση' ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων:

1.Χαίρομαι με τις ομάδες εργασίας, και με την προσπάθεια να μπουν σε χαρτί κάποιες προτάσεις/αιτήματα, σε σχέση με συγκεκριμένους τομείς, σε μια απόπειρα, να συμμαζευτεί και να μπει σε ένα καλούπι το χάος της άμεσης δημοκρατίας.

2.Παρ'όλα αυτά πιστεύω (αυτή τη στιγμή) ότι ο στόχος αυτής της συνέλευσης, αυτής της συνάντησης των ανθρώπων, δεν πρέπει να είναι να ξαναγραφτεί το σύνταγμα, ούτε να οριστεί μια κυβερνητική πολιτική. Αυτό, στην παρούσα φάση και υπό τις δεδομένες συνθήκες, μου φαίνεται αδιανόητο.

Ο στόχος αυτής της συνάντησης ίσως πρέπει να είναι να βρεθούμε, να κοιταχτούμε, με πνεύμα απολογισμού και μεταμέλοιας, και να επανορίσουμε τις αξίες μας, να τις θυμηθούμε.

Ιωσηφίνα είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ιωσηφίνα είπε...

(συνέχεια από προηγούμενο)


Αυτές τις ανθρώπινες τις βασικές, που φαίνεται να έχουν πατηθεί και κλωτσηθεί και κακοπάθει από τον μέγα θεό το κέρδος.
Τα αιτήματά μας χάνονται στην λεπτομέρεια. Πάμε για τα πολλά και χάνουμε και τα λίγα.
Πρέπει να πάμε για τα 'αυτονόητα' και το βασικότερο, να δούμε αν όντως έχουμε όλοι για 'αυτονόητα' τα ίδια πράματα. (Αλλά αν δεν παραμεριστούν οι ξύλινοι της αριστεράς και οι ξεσπασματο/συναισθηματίες, αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ).

Αυτές οι αξίες, και αυτά τα 'αυτονόητα', θα μπορούσαν ίσως να λειτουργήσουν ως μήνυμα, ως μπούσουλας, στους ανθρώπους που έχουν σπουδάσει οικονομικά, που έχουν το πάθος της πολιτικής και έχουν δουλέψει στα υπουργεία και ΔΕΝ είναι διεφθαρμένοι, και ΔΕΝ σκέφτονται μόνο την πάρτη τους. ΥΠΑΡΧΟΥΝ και αυτοί οι άνθρωποι και είναι κακό να τα ισοπεδώνουμε όλα. Καί δημόσια υπάλληλοι που αγαπούν την δουλειά τους καί που σκίζονται υπάρχουν. Λίγοι αλλά υπάρχουν. Και είναι μεγάλος ο σταυρός που τραβάν αυτοί οι άνθρωποι.

Τέλος να πω το εξής:

Απολογισμός και μεταμέλεια - είναι αυτό που δεν έχουν κάνει οι σάπιοι των κομμάτων εδώ και χρόνια, ούτε οι διεφθαρμένοι ατομιστές νεοέλληνες που νοιάζονται μόνο για την τσέπη τους και πετάνε κάτω τα σκουπίδια, και έχει κοστίσει αφάνταστα στην ελληνική ψυχή. Αυτό θα πέσει και πάνω στο κεφάλι μας, διότι η ύβρις ποτέ δεν μένει ασυγχώρητη στην ιστορία, ποτέ (δες . Νομίζω πέφτει σε μας το βάρος της ευθύνης, πρέπει εμείς να 'κάνουμε τη δουλειά' για αυτούς που δεν την κάνανε. Πρέπει να κλάψουμε πικρά. Να κάνουμε μια λίστα για τα δάση που καήκανε. Για τα οικόπεδα που δοθήκαν αντιπαροχή, για τα ποτάμια που μπαζωθήκανε. Είναι ατελείωτη η λίστα των εγκλημάτων. Κι αφού αυτό γίνει, τότε να κάτσουμε κάτω και να γλύψουμε τις πληγές μας.
και μετά ίσως στον ορίζοντα να φανούν και οι λύσεις. που ξεκινάνε όχι από τα λόγια, αλλά από τις πράξεις του καθενός (εργω και λόγω, τα είχες πει εσύ αγαπημένε Θούκυ)
Και η ελπίδα υπάρχει.
Όσο ο Ηριδανός θα κυλάει κρυφά κατω από την μπαζωμένη αθήνα.


υ.γ. μπορεί και να καταφέρω να κάνω μια λίστα με αυτά που λέω 'αξίες' και 'αυτονόητα'. Και ίσως να την διαβάσω και στη συνέλευση. Παρά το γεγονός ότι πιστεύω βαθιά ότι ούτε η λύση, ούτε η αλήθεια βρίσκεται σε λίστες.

chacakhan είπε...

Iosifina συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σου!

Ιωσηφίνα είπε...

στο σημείο 'απολογισμός και μεταμέλεια' παραπέμπω σε δύο ποστ από το φίλο μπλογκ μπουκάλι στη θάλασσα, αλλά δε βήκαν.

Ξαναδοκιμάζω:

1. http://boukalistithalassa.blogspot.com/2011/05/o.html

2. http://boukalistithalassa.blogspot.com/2011/05/blog-post_8894.html

Ανώνυμος είπε...

ios-if-ina,
κάνεις αυτό που κάνουμε όλοι μας σχεδόν συνέχεια, κατηγοριοποίηση και στερεοτικοποίηση - μας το έμαθε ο Αριστοτέλης και εμείς οι έλληνες το αγαπάμε αυτό πολύ, γιατί μαζί με όλα τα άλλα τον θεωρούμε και "δικό μας".

μακάρι να ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα και για μία στιγμή, όλοι μας να ξυπνούσαμε και να βλέπαμε το φως το αληθινό, αλλά δεν νομίζω ότι είναι καθόλου - μα καθόλου - έτσι. εδώ καλά καλά δεν μπορούμε ως όντα να συμφωνήσουμε με τη μάνα, τη γκόμενά μας, τους φίλους μας...και θα συμφωνήσουμε με 50.000 άγνωστους που κανείς δεν ξέρει για ποίο προσωπικό λόγο μαζεύτηκαν στην πλατεία;;;

προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα οποιαδήποτε δημοκρατία ή σύστημα με τόσο μεγάλο αριθμό ατόμων και τέτοιες δομές (κράτη, ΕΕ, παγκοσμιοποίηση).
προσωπικά, πιστεύω, ότι η συζήτηση πρέπει πρώτα να εστιαστεί στα πρακτικά και απτά: φαί, στέγη, βασικές ανάγκες και υπηρεσίες. δεν μπορεί άνθρωποι να τρώνε παντεσπάνι και άλλοι να ψάχνουν στα σκουπίδια και εμείς να συζητάμε για μείωση βουλευτών. τι νόημα έχει η δημοκρατία και οι όποιες αλλαγές στο πολιτικό σύστημα, όταν υπάρχει τόση ανισότητα;
τι θέλω τόση ώρα να πω; αν έχω διαβάσει τα σωστά βιβλία, η όποια συζήτηση για όποια δημοκρατία μπορεί να σταθεί, μόνο αν υπάρχει κάποια βασική και σχετική ισότητα και ελευθερία ανάμεσα στους πολίτες...όταν εγώ είμαι εκ του ασφαλούς - που είμαι - και ο άλλος δεν έχει δύο λέβα στην τσέπα...δύσκολη η όποια συζήτηση και για οποιοδήποτε θέμα...

Ο ...

Ανώνυμος είπε...

επίσης έχεις πέσει με τα μούτρα στην αρχαιότητα (και καλά κάνεις)

chacakhan είπε...

τοοοο.. troll

Alexia Othonaiou Αλέξια Οθωναίου είπε...

Μπράβο για τα ποστς, πολύ καλή δουλειά και είναι πάρα πολύ χρήσιμα. Σε είδαμε και στη συνέλευση σήμερα και βάλαμε ένα πρόσωπο στα tweets, γενικά οτι είπες thumbs up. Άσχετο, δεν θυμάμαι σίγουρα αν εσύ ήσουν που είπες αύριο να συναντηθεί κόσμος σε μετρό να φύγουν όλοι μαζί;

chacakhan είπε...

όχι γαμώ την πτν μου είμαι αυτός που είπε ότι οι κρεμάλες και το σύνθημα με τις κρεμάλες είναι βία και πως είναι ασύμφωρο με την ίδια τη φύση της ανοιχτης συνέλευσης στο σύνταγμα να κρυβόμαστε και να μη χρησιμοποιήσουμε τα μέσα μας για να κάνουμε τον κόσμο που ονειρευόμαστε πράξη από εδώ δλδ ανοικτό και διαφανή στα της δημόσιας σφαίρας δλδ streaming και να επιτρέπεται η καταγραφή όπως επιτρέπεται να σημειώνουμε!

Alexia Othonaiou Αλέξια Οθωναίου είπε...

Τα θυμάμαι αυτά, η υποστήριξη του live streaming κυρίως είναι απ'αυτά που χαίρομαι που ειπώθηκαν. Απλά μετά από 3 ώρες συνέλευσης κάπου όλα γίνονται πουρές το κεφάλι μου και προσπαθώ να θυμηθώ ποιός είπε για τις αυριανές δράσεις γιατί με ενδιαφέρει να συμμετάσχω...

Ιωσηφίνα είπε...

@Ανώνυμος (ο...) και @όλους γενικά

Δεν νομίζω ότι η λύση στο πρόβημα της αδικίας και της κοινωνικής ανισότητας είναι να σταματήσω να σκέφτομαι και να σπεύσω να δώσω την τυρόπιτά μου σε αυτόν που πεινάει.

Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και πιο μακρόπνοα. Ίσως η ρίζα του προβλήματος είναι ότι αυτό που μέχρι στιγμής εφαρμόζουν τα κράτη ως λύση στο πρόβλημα της φτώχιας είναι η 'ανάπτυξη'. Και αυτή η ανάπτυξη έχει οδηγήσει σε αυτήν την κατάσταση.

Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφόμαστε συλλογικά, πέρα από τον εαυτό μας και την τσέπη μας, να δούμε τί μπορούμε να κάνουμε για αυτόν τον τόπο, τον χώρο, αυτό που μας περιβάλλει, την γη που μας ταίζει και μας ποτίζει, τον αέρα που αναπνέουμε. (έχω την αίσθηση ότι η μέριμνα για τον τόπο, είναι κάτι που θα μπορούσε να μας ξεμπλοκάρει, να ξεπεράσουμε το εγώ μας / ο σεβασμός και η αγάπη για τον τόπο, και η μνήμη ολων όσων ζήσαν εδώ πριν από μας)

Μήπως, ας πούμε/λέω εγώ τώρα, το γεγονός ότι είμαστε όλοι στοιβαγμένοι στην Αθήνα, άνεργοι, άστεγοι, μετανάστες, άνθρωποι που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα, και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας για τις υποτιθέμενες ανύπαρκτες δουλειές, ενώ η επαρχία ερημώνει, είναι κάτι που θα πρέπει να μας προβληματίσει, να σκεφτούμε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να το αλλάξουμε?

Αυτά εννοώ όταν λέω τα αυτονόητα, αλλά μπορεί και να μαι βαθιά νυχτωμένη.

Όσον αφορά τις συνελεύσεις, μετά κι από τη χτεσινή -που κατά το τέλος έφυγα γιατί ένιωσα ότι θα άρχιζα να φθείρομαι βαθιά και αυτό δεν το θέλω - μετά από χτες λοιπόν στάματησα να σκέφτομαι περί του αποτελέσματος. πραγματικά το βάρος έγκειται πια μόνο στις ομάδες εργασίας. Κάτι στον τόνο της συνέλευσης, των περισσότερων φωνών... Μας έχει πιάσει ελληνιά, μιλάμε, μιλάμε, μιλάμε, δίχως φαντασία, και δίχως χιούμορ. το νόημα της δημοκρατίας δεν είναι μόνο να μιλάς, άλλα να σκέφτεσαι τι λες, και να ξέρεις και να το βουλώνεις και να ακούς.

Παρ'όλα αυτά χαίρομαι πολύ πολύ γιατί πέρα από εγωπαθή 'απάντηση στους Ισπανούς':) βλέπω γενικά αυτή την κίνηση και σαν απάντηση στον κύκλο βίας που έχει ξεσπάσει. Σοκαριστίκαμε, ανατριχιάσαμε, και κουτσά στραβά αρχίσαμε να μιλάμε για αυτά που μας πνίγουν, μήπως και προλάβουμε το χειρότερο κακό.


υ.γ. κι όσον αφορά το κόλλημα με τους αρχαίους, φταίει απλώς ότο έτυχε στο λύκειο να έχω μια δασκάλα που αγαπούσε τη δουλειά της. που της φαινόταν αδιανόητο να μάθουμε όλα αυτά τα φοβερά κείμενα και τα ποιήματα στο ντούκου, ως μέρος της στείρας βιομηχανίας των πανελληνίων.

Tic Tac είπε...

@ Ιωσηφινα

Η "αναπτυξη" χρησιμοποιειται στην Οικονομικη Επιστημη ως ε ν ο ς ειδους οικονομικη μεγεθυνση. Εκ των πραγματων, οντως βλεπουμε οτι η ανισοκατανομη του παραγομενου πλουτου (διακρατικα εως διατομικα) οδηγει στη φτωχια ενα μερους του πληθυσμου. Αυτο ομως δεν οφειλεται στην αναπτυξη καθ' εαυτη, που ειναι δομικο στοιχειο του καπιταλισμου και ευκταιο κοινωνικα (υπο ορους), αλλα αντιθετα στον τροπο που η κυριαρχη ταξη νεμει την υπεραξια της παραγωγης. Γιατι τα λεω ολα αυτα;

Αναπτυξη πρεπει να υπαρχει. Οι κοινωνιες ανεκαθεν στηριζαν την εκαστοτε αναπτυξη τους μεσα στα ιστορικα τους πλαισια (ιμπεριαλισμος, διεθνες εμποριο, υπερποντια ταξιδια). Το θεμα ειναι να προσανατολιστει σε τομεις που θα επανακεφαλαιοποιουν το οφελος στην κοινωνια, σεβομενη τα κεκτημενα δικαιωματα ανθρωπων και κρατων. Αυτο ειναι θεμα της πολιτικης αμιγως. Εκει ειναι που πρεπει να εστιαστει ο αγωνας. Στην αναπτυξη με ανθρωπινους ορους, με συνυπολογισμο στο κοστος του σημερα τη ζημια που προκαλουμε στις γενιες του αυριο κτλ.

Οσον αφορα στη μνημη :

Στα Οικονομικα του Περιβαλλοντος, υπαρχει - θα να το πω ποιητικα - "η μνημη των απογονων". Το ανεφερα και παραπανω, ειναι η επιγνωση και ενσωματωση στο τ ω ρ α , των επιπτωσεων που η παρουσα δραστηριοτητα εχει στο μ ε λ λ ο ν . Προσωπικα, θα ηθελα να εχω στο νου μου τη "μνημη" αυτων που θ α ε ρ θ ο υ ν , ενα backward projection, και με βαση αυτο να δρω. Για μενα αποτελει ουσιωδη διαφορα απο τη μνημη που αναφερεται σε παρελθοντες ανθρωπους, πολιτισμους κτλ και - εν πασει περιπτωσει - ενεχει μια ποιοτικα υπερβατικη ιστορικοτητα του ανθρωπινου ειδους, που με συγκινει.

Γενικα, βλεπω οτι το μιντιακο ανοιγμα της συνελευσης πετυχαινει σιγα σιγα, και χαιρομαι.

Ιωσηφίνα είπε...

ωραίο αυτό με τη μνήμη αυτών που θα 'ρθουν !!!

και αυτό που λες με την ανάπτυξη σωστό είναι

ααααχ

chacakhan είπε...

Περί ανάπτυξης:

"Right now, the global financial system is crumbling, in exquisite slow-motion. While politicians and pundits proclaim that “recovery” is on the horizon, the truth is we will never return to the era of growth. Once we understand what’s happening, we can see this as a good thing...[συνέχεια]"

παρόλο που φυσικά -σύμφωνα και με αυτά που λέει ο tictac- φαντάζομαι πως πχ η εγκατάλειψη -λεμε τώρα- της εξόρυξης πετρελαίου και η στροφή στις ΑΠΕ, ανάπτυξη θα θεωρείται με οικονομικούς όρους

Tic Tac είπε...

Η στροφη σε νεους τροπους παραγωγης και ενεργειας στην αρχη εχει μεγαλο οριακο κοστος (και για τον επενδυτη και για την κοινωνια). Αν ομως εχουμε συμπεριλαβει τις επομενες 20 γενιες στο μοντελο, τοτε οσο το συντομοτερο τοσο το καλυτερο.

Θυμαμαι ενα καταπληκτικο αρθρο στην Κ πριν χρονια που εξηγουσε οτι ακομα ηταν ασυμφορο να δοθουν χρηματα για ερευνα ΑΠΕ (οχι να πραγματοποιηθουν επενδυσεις, προσοχη, ουτε ερευνα) με βαση τα κοιτασματα υπαρχοντος πετρελαιου. Οσο αυτα πεφτουν σε καθαρες ποσοτητες (γιατι ανακαλυπτονται συνεχεια νεα με τη βελτιστοποιηση των εξορυκτικων μεθοδων [που παιρνουν ακομα χρηματα, χαχαχα]), τοσο δελεαστικοτερη θα ειναι η επενδυση σε ερευνα για ΑΠΕ και λοιπες ενεργειες. Εννοω οτι αν αφησουμε την οικονομια ελευθερη να αποφασισει για το optimun της αλλαγης, αυτο θα ερθει αργοτερα, πολυ αργοτερα, παρα πολυ αργοτερα. Οι λαοι οφειλουν να πιεσουν να αλλαξει πριν δουν τις επιπτωσεις στο τ ω ρ α τους. Βεβαια, αυτο απαιτει ... ασε τι απαιτει.

Ανώνυμος είπε...

για να προσθέσω την ευρωπαϊκή διάσταση του Τικτάκ, περί ανάπτυξης (διότι αξίζει να αναφερθεί, από τη στιγμή που οι αγανακτισμένοι κοιτούν μόνο ή κυρίως εσωτερικά, ενώ πραγματικά, η αγανάκτηση είναι παγκόσμια και δεν μπορεί να αποτελέσει λύση του προβλήματος, καμία πρόταση ή πρωτοβουλία, η οποία κοιτά προς τα μέσα μόνο),
αυτό που η γερμανική εκδοχή του νεοφιλελευθερισμού προτείνει και θεωρεί, είναι ότι η ανάπτυξη από τις αγορές και την κοινωνία των πολιτών ΑΠΑΙΤΕΙ δραστήριο κράτος, το οποίο θα αφήνει ελεύθερο ή θα θέτει περιοσρισμούς στην αγορά και το οποίο θα φροντίζει στην αναδιανομή του πλούτου που παράγεται...είναι ακριβώς αυτή η έλλειψη (για τους οποιουςδηπτοε χ,ψ,ω, λόγους) η οποία έχει παραδώσει τα κλειδιά στην αγορά και την οικονομία και απουσιάζει το αντίβαρο, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα άκρατο φιλελευθερισμό, ένα φιλελευθερισμό-ζούγκλα

Ο ...