Σελίδες

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

Αερο πλάνο



Soy Cuba
Εντάξει εκπληκτικό φιλμ από τον Mikhail Kalatozov γυρισμένο το 1964.
Δείτε αυτό το απίθανο (αέρο) μονοπλάνο της κηδείας.
Το πραγματικά αξιοπερίεργο για το πως φτιάχτηκε ξεκινάει από
το 01:40 λεπτό όπου ο σκηνοθέτης τα δίνει όλα.
Συνεχόμενο μονοπλάνο όπου η κάμερα πραγματικά πάει όπου θέλει
δίνοντας την αίσθηση ότι πετάει.
Ο συνδυασμός της εικόνας με τον ήχο και την μουσική είναι
ένα παράδειγμα για το πόσο ποιητικός μπορεί να είναι ο κινηματογράφος.
Ένα μεγάλο μπράβο στον Ρώσο καλλιτέχνη που εν έτη 1964 και χωρίς
ειδικά εφέ κατάφερε να μας ταξιδέψει με μέσο το φιλμ.
Απολαύστε υπεύθυνα.

13 σχόλια:

MrT είπε...

υπεύθυνα...όπως πεγιότ...

Fade είπε...

Είναι αριστούργημα αυτή η ταινία!!

mortek είπε...

Fade. Αμάν πια.

ιδεαληστης είπε...

θενκς σαλάμι (!)

πολύ δυνατό το φίλιν(γ) και όπως σωστά παρατηρείς όλο αυτό : τότε , χωρίς εφέ.
προσπαθώ να καταλάβω πως φεύγει από το μπαλκόνι απέναντι πανω από το δρόμο η κάμερα . καλά , κάποιος τρόπος θα υπάρχει τεχνικά, αλλά..

Το απόσπασμα μου θύμισε αρκετά το μονόπλανο του Κασσοβιτς στο μίσος όπου ο δj σκρατσάρει και η κάμερα φεύγει σα πουλί από μέσα από το δωμάτιο , μέσα από το παραθυρο, πάνω από την αλάνα σε αργή κίνηση.
βέβαια , το τοπικό χρώμα της Κούβας η παλαιότητα (και το οτι μου είναι άγνωστη ίσως?) δίνει μια συγκριτική ανωτερότητα εδώ

αναρωτιέμαι - και θέτω και σε σένα ή όποιον έχει ασχοληθεί εγκεφαλικά με το πως γυρίζεται το φιλμ: μας γοητεύει αυτό που βλέπουμε ή αυτό που ξέρουμε οτι ήταν δύσκολο να γίνει τεχνικά (πίσω από τις κάμερες) άρα πειθόμαστε και για την αξία του φιλμ?
εγώ είμαι κάπου ανάμεσα , αλλά φοβάμαι όλο και πιο λογικά κρίνω τα φιλμ στην τεχνική τους, το αν έχει μονόπλανο, rail, κλπ σκηνοθετικά 'οπλα' και για το τι συμβαίνει και γυρω/πίσω από την κάμερα.

σα να έχω απογυμνώσει τη σαγήνη της κινούμενης εικόνας σε μια διαδικασια ενεργειών και η σχέση αιτίας αποτελέσματος προφανής πλέον μου αποστερεί τη 'χαρά' της αποπλάνησης στο φανταστικό
και δεν ειμαι καν σκηνοθέτης ή γνώστης!

ιδεαληστης είπε...

καλά άκυρο αυτό με τον Κασσοβιτς το παίρνω πίσω, σόρρυ :
το πλάνο που λέω είναι 0:47 - 1:33 και είναι ήδη απέξω η κάμερα πριν το travel
www.youtube.com/watch?v=1gFenEV9N2U&feature=player_embedded .
για τη χρονολογική απόσταση- 30 χρόνια!- ανάμεσα στα 2 φιλμ και τα μέσα που είχαν στα χέρια τους οι δημιουργοί δε χρειάζεται να συγκρίνουμε :)

jean pierre είπε...

από το 3:16 φαινονται τα συρματόσκοινα που ξεκινάνε απο το εσωτερικό και τελειώνουν δεμένα σε ενα σίδερο που προεξέχει στο τέλος του τελευταίου κτιρίου αριστερά και στα οποία αφήνει την κάμερα να κυλήσει και να την παραλάβει στο μπαλκόνι του τέλους του πλάνου

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Tο έχω δει αυτό φίλε μου.
Απλά η όλη διαδρομή δεν αφήνει και πολλά
περιθώρια ώστε να περνάει η κάμερα από χέρια σε συρματόσχοινα..όπως και ναχει είναι δύσκολο και εντυπωσιακό για την εποχή.

Chaca-Khan είπε...

@salami
ΝΆτη η προδιάθεση
(btw εγώ δεν το είχα προσέξει -τη μια φορά που το είχα δει)

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

@chaka
Χρειάζεσαι διακοπές φίλε..

Chaca-Khan είπε...

@salami
χιούμορ με τη χθεσινή συζήτηση cbox ήτανε αλλά oh well, δεν έχεις άδικο, δε θα επιμείνω..

jean pierre είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=SChhY0auEdI
υποθέτω το εχεις υπ' όψιν έχει μερικές φωτογραφίες και έτσι κι αλλιώς υπογραμμίζει το δύσκολο του εγχειρήματος.

Giannis Kafatos είπε...

πω, πω! καιρό είχα να περάσω από το λημέρι σου και μού'φτιαξες τη μέρα.
τι ομορφιά είναι αυτή!
μόλις σχολάσω πάω να βρω την ταινία - που δεν ηξερα ομολογώ.
πολυ καλή μέρα να έχουμε!!!

SaLaMi-EdAfOuS είπε...

Καλημέρα...σκοτεινή και κρύα βέβαια αλλά καλή ναναι.